Black Friday 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, Black Friday är numera en vecka. Eller mer

Nästa år blir Black Friday en hel månad, och därefter ett helt år, och sen blir allting svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Har det någonsin kostat €60? Minns att jag köpte det kort inpå release för samma summa (från Blizzard).

Skrivet av naikon:

Nästa år blir Black Friday en hel månad, och därefter ett helt år, och sen blir allting svart

'Jag tycker att vi ska baka en jättestor kanelbulle'...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av riggley:

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB kostade under början av oktober 1445 kr på komplett. Kostar nu 2222 kr. Vet att minnen har ökat i pris, men 53%... hmm. Samma minne kostar 1990 kr på Inet. Magkänslan säger potentiell fulhöjning.

Jag köpte de minnena för 1,5 år sen för 849kr och tyckte det var dyrt för det var precis när priserna hade börjat stiga. Nu får man ju knappt 8GB för det priset. Sjukt!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Nästa år blir Black Friday en hel månad, och därefter ett helt år, och sen blir allting svart

Black is the new Black

Permalänk

Brukar det finnas någon gräns på antal kampanjvaror man kan köpa? Tänkte bygga en helt ny dator och vore snopet om man bara kan få rabatt på en-två komponenter.

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr inget jag direkt behöver till min dator just nu. Är isf om det blir något ra pris på 8700K bara för jag vill köpa något. Hoppas på någon 4k TV iaf..

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingerlito:

Brukar det finnas någon gräns på antal kampanjvaror man kan köpa? Tänkte bygga en helt ny dator och vore snopet om man bara kan få rabatt på en-två komponenter.

Nja, vanligtvis finns inga begränsningar men jag har för mig att Inet har haft max tre kampanjvaror per kund vid tidigare reor. Däremot brukar det vara begränsat till en av varje vara per kund.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Sa ju det!
Snart kommer dom dyrare paketen också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Playstation VR med Gran Turismo eller Skyrim samt kamera för runt 2800 är riktigt bra pris!
Dock inte i lager men går att boka. (Får köpa till en uk->eu adapter bara)

https://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Starter-Pack-Turism...

Permalänk
Medlem

Black friday på Amazon!?
Är det någon som vet om det är extraavgifter i form av moms eller tull på elektronik om man köper från de/uk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Black friday på Amazon!?
Är det någon som vet om det är extraavgifter i form av moms eller tull på elektronik om man köper från de/uk?

De brukar lägga till svensk moms i kassan. Annars ligger de båda inom det så kallade EU, så ingen tull.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det skiljer lite i moms, men det justeras i kassan så det man ser är det man betalar (uk/de).
Tyskland är ju dock lite smidigare då de har samma uttag för ström.

Tycker Tyskland är lite snabbare på att få iväg paket dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt att köpa mig en laptop på Fredag och har siktat in mig på en sådan med en I7 7700HQ samt ett GTX 1060 6GB.

Det finns redan en sådan från Acer Predator på Netonnet för 13k, är det värt att vänta och kanske få en bättre deal på fredag?

https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/17tumochsto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baptisten:

Jag har tänkt att köpa mig en laptop på Fredag och har siktat in mig på en sådan med en I7 7700HQ samt ett GTX 1060 6GB.

Det finns redan en sådan från Acer Predator på Netonnet för 13k, är det värt att vänta och kanske få en bättre deal på fredag?

https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/17tumochsto...

Spana in 8 gen från Intel istället, eller ryzen i laptops

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par saker på Singles Days från Komplett.
Vad skulle hända om samma produkt kom på bättre rea på Komplett? Kan man begära 'pris garanti' eller skicka tillbaka / köpa ny produkt typ?

Speciellt eftersom det är 20 % på hela ordern typ

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag köpte ett par saker på Singles Days från Komplett.
Vad skulle hända om samma produkt kom på bättre rea på Komplett? Kan man begära 'pris garanti' eller skicka tillbaka / köpa ny produkt typ?

Speciellt eftersom det är 20 % på hela ordern typ

Om samma saker dyker upp billigare, så är de billigare. Inte mycket mer. Du får kolla med Komplett, men vad jag vet har de ingen officiell prisgaranti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag köpte ett par saker på Singles Days från Komplett.
Vad skulle hända om samma produkt kom på bättre rea på Komplett? Kan man begära 'pris garanti' eller skicka tillbaka / köpa ny produkt typ?

Speciellt eftersom det är 20 % på hela ordern typ

Du har väl 14 dagars ångerätt på distansköp om jag inte mins helt fel? Då borde du väl ha typ en dags marginal att lämna tillbaks de gamla o köpa om, sålänge du inte öppnat dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Hoppas på att Switch reas ut, verkar dock inte som om dom reat ut den på amerikanska Black Friday så det kanske pekar på att det inte kommer hända i Sverige heller.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Du har väl 14 dagars ångerätt på distansköp om jag inte mins helt fel? Då borde du väl ha typ en dags marginal att lämna tillbaks de gamla o köpa om, sålänge du inte öppnat dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Komplett har ju öppet köp i 45 dagar. Men får väl hoppas att de inte rear ut Sony WH1000MX2 tillräckligt mycket att det ska vara värt besväret. Men tvivlar på det.

Tack för svaren

Själv hoppas jag på en OLED HDR TV ska reas ut.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Hoppas på att Switch reas ut, verkar dock inte som om dom reat ut den på amerikanska Black Friday så det kanske pekar på att det inte kommer hända i Sverige heller.

Samma här, det enda jag egentligen håller utkik efter är en Switch och ev. en trådlös mus (G403). Clas Ohlson sålde alla gamingprylar (inkl. Switch) med 20% rabatt nyligen så helt omöjligt är det nog inte.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd

Såg att Jänkarna kört igång nu!

Är det först nästa vecka här i svedala, eller?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Såg att Jänkarna kört igång nu!

Är det först nästa vecka här i svedala, eller?

Vissa har börjat lite smått (bl.a. Komplett) men BF infaller kommande fredag, 24/11, och de flesta släpper sina erbjudanden vid midnatt. Inet brukar släppa sina deals kl. 10 och CDON har släppt nya erbjudanden varje timme, jag har för mig att Komplett också släppte nya erbjudanden varje timme vid förra årets rea.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

LG och Samsung (serie 8) kommer ha superdrive på 55* och 65* på en av dom största elektronik kedjorna.
Vi har lossat extrema mängder av enstaka modeller vilket tyder på stora inköp och fina priser.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Vilket skit på komplett. De har bra reo på fucking köksvaror men eletroniken är det extremt dåligt på

Permalänk
Skrivet av Landmark90:

Inget dåligt pris, klarar Yamaha R-N301 att driva dom bra tror ni?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Ska försöka köpa mig en bärbar och fynda rejält. Jag hoppas innerligt inga 10-25 % skit rea. 40-70 % håller vi tummarna för. 2016 var katastrof TRÅKIG BF!

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Ska försöka köpa mig en bärbar och fynda rejält. Jag hoppas innerligt inga 10-25 % skit rea. 40-70 % håller vi tummarna för. 2016 var katastrof TRÅKIG BF!

25% på det man vill ha är väl ändå inte dåligt. Det som är kasst är när de kör rea på produkter som knappt någon vill ha.
Att hoppas på rea närmare 70% känns som ett recept för att bli besviken!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Vilket datum är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Vilket datum är det?

Idag är det den 18 november, men Black Friday är på fredag den 24 november.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

LG och Samsung (serie 8) kommer ha superdrive på 55* och 65* på en av dom största elektronik kedjorna.
Vi har lossat extrema mängder av enstaka modeller vilket tyder på stora inköp och fina priser.

Ska köpa en 65' tv snart, då råkar inte ha någon modellbeteckning så man kan kolla upp de innan?