Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Vi som fått ordern bekräftad, tror ni att vi sitter säkra?

Tror jag inte. Fick en bekräftelse från Wish men även min order har blivit grå

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Jag gjort något liknande... Jag skrev ett brev i paint där jag förklarade att jag valt faktura, får se hur de svarar.

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

@Svaniis: Menar du mailet med orderbekräftelsen från Wish?

Permalänk
Medlem

Undrar om detta är en taktik för att slippa genomföra köpen gjorda på faktura. Betalade själv med kort och har inte fått kravet att skicka in bild på kontoutdrag. Är det någon som gjorde en direktbetalning och har råkat ut för detta?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Jag printade mitt mail med uppgifter att jag valt faktura. Ska se vad de svarar sen.

Samma här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Japp betalade med direkt betalning och mitt konto är låst

Visa signatur

intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Kan vi bara ta ett par minuter och vara lite tacksamma för tipset som @Mansion levererade. Damn! 2 dygn och 1700 inlägg senare(!). Nån lokal medlem borde bjuda karln på en bira, eller en vandringpokal i form av något så episkt som en färgad plupp under sitt namn i forumet eller nåt.
Kudos. (själv beställde jag inte nåt grafikkort, men väl lite blandat krimskrams pga tipset)

Stort tack pback, och stort även till alla er andra för den varma uppskattning jag fått mottaga. Hade helt ärligt ingen aning om att detta skulle bli en sådan grej i den utsträckning det faktiskt blev.

Tyvärr har jag varit upptagen med annat och har inte kunnat svara på alla de frågor min inbox bokstavligen blivit bombad med. Men nu har jag i alla fall tagit mig tid att svara på den fråga som ställts flest gånger, här kommer de mytomspunna benchmarksen!

3DMark Time Spy
3DMark Fire Strike

För er som vill ha fler benchmarks får ni gärna komma med tips på de ni i sådana fall vill att jag kör; citera mig.

Ni vet vilket kort det gäller och resterande komponenter i datorn har ni i sign.

Må väl.
- Mansion

-------Tillagt av moderator---------

Corsair Carbide 330R Blackout
CPU i7 6700k CPU-kyl Corsair Hydro H100i GTX MB MSI Z170A GAMING M7
GPU Colorful IGAME GTX1080Ti Vulcan AD SSD 500GB Samsung 850 EVO
RAM Corsair DDR4 16GB 3000Mhz PSU NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär
LJUD Onkyo A800 @ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

- Signatur när inlägget postades av TS -
För framtida läsare
/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Verkar som att Wish kollar vilka som verkligen handlat för första gången eller inte, och i så fall har rätt att utnyttja en 50% kod. Har svårt att tro att det är tänkt att man ska kunna hitta koder lite här och där där man får köpa saker för halva priset.

Sedan är ju Wish en jäkla skojartjänst, något som blir rätt tydligt när man bläddrar bland deras varor och hittar ett gtx 1070 som "egentligen" kostar 32 000 men nu är nedsatt med 90%...Passa på!
Jo tjena.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Min gissning är att, i.o.m att så många ordrar kom in på så kort tid, flaggades det att något var fel. Alla beställningar var på stora belopp samt på nyskapade konton. Jag tror vi alla kan konstatera att ingen av oss kommer få några produkter Förutom dom som redan fått det skickat. Förövrigt så beställde jag en liten sak utan rabatt på ett utav mina nyskapade konton på ca 60kr som redan har skickats. Har dock raderat kontot så ska bli intressant att se vad som händer med den (Köpet finns redan i Klarna-appen så antar att det kommer fungera som vanligt)

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att detta enbart är ett sätt för wish att "krångla till det" för oss. Väntar man bara ut krånglet och svarar på kraven så gårdet nog vägen för oss om det är ett seriöst företag.

De riskerar ju att få dåligt ryckte om de struntar i alla ordrar. Och vad har de igentligen förlorat? 2000-2500kr i snitt per kort?? Med tanke på så många som skaffat wish app och fått höra om wish de senaste 2dygnen så kanske detta kan vändas till något posetivt om de är smarta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Nu fick jag en restricted account flag på mitt konto.

Rekommenderar er som inte fått något sådant att köpa något billigt direkt med kort så att ni kan ta en skärmdump på ert kontoutdrag och skicka in till Wish.

Går ej för mig då jag måste bevisa ett bankutdrag för att köpa ens de billigaste produkterna.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Undrar om detta är en taktik för att slippa genomföra köpen gjorda på faktura. Betalade själv med kort och har inte fått kravet att skicka in bild på kontoutdrag. Är det någon som gjorde en direktbetalning och har råkat ut för detta?

Jag gjorde direktbetalning med Klarna, pengarna har inte dragits från kontot och då har jag ju inte något konotutdrag att visa...

Permalänk
Medlem

Jaha, nu kan man inte ens avbryta sin order. Vad händer om jag raderar mitt konto?

Permalänk
Medlem

"Hello,

I apologize for the inconvenience. At this time, your order is currently under review. Kindly get back to us within 24 to 48 hours for the updated status of your order.

We appreciate your patience regarding this matter and please let us know if you have any other questions.

Ruth
Wish Customer Support"

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Jag hann köpa med kort strax före att kontot blev låst. Dock är det vid print screen-tillfället blott en reservation på kontoutdraget, men bättre än inget antar jag?

Permalänk
Medlem

Den här tråden påminner en hel del om en tråd på Flashback gällande jultidningar. Tesen är att man kan beställa produkter från jultidningsföretaget till sig själv för 13000kr, för att få ett presentkort på ett högre belopp än det man handlade för. Väldigt off topic men kul läsning för den som inte tycker det är tillräckligt att följa denna "spara snabba pengar-tråd" https://www.flashback.org/t2869253

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Mitt konto verkar även ha blivit låst. Går ej gå att lägga till något i korgen och gå till kassan, får "oj något är fel med ditt konto bla bla". Kan inte heller kontakta supporten utan att ladda upp bild på tidigare inköp vilket jag inte har. Någon som lyckats komma i kontakt med Wish på något annat sätt och kollat upp detta?

Jag tog kontakt med klarna och bad dem skicka mig fakturan för köpen, det kunde dom inte göra då pengarna är reserverade utav wish så ingen faktura kan göras ännu.

Dock så kunde de ge mig reservations nummer och order nummer för mina köp (vilket man bara kan få genom att ringa in till dem)
Vi startade en chatt där jag fick svar på alla mina frågor.

Jag tog en bild på våran konversation där reservations nummer och order nummer fanns med för att sedan skickade in det.

Det är väl det närmaste man kan komma till ett kontoutdrag om man tog det via Klarna

Hoppas detta hjälper.

Edit: skrev även ett mail som förklarade varför man inte kan få ut en faktura/kvitto

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av Kazurk:

"Hello,

I apologize for the inconvenience. At this time, your order is currently under review. Kindly get back to us within 24 to 48 hours for the updated status of your order.

We appreciate your patience regarding this matter and please let us know if you have any other questions.

Ruth
Wish Customer Support"

Hur fick du detta meddelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av EddAa:

Jag tog kontakt med klarna och bad dem skicka mig fakturan för köpen, det kunde dom inte göra då pengarna är reserverade utav wish så ingen faktura kan göras ännu.

Dock så kunde de ge mig reservations nummer och order nummer för mina köp (vilket man bara kan få genom att ringa in till dem)
Vi startade en chatt där jag fick svar på alla mina frågor .

Jag tog en bild på våran konversation och där reservations nummer och order nummer fanns med och skickade in det.

Det är väl det närmaste man kan komma till ett kontoutdrag om man tog det via Klarna

.

Hoppas detta hjälper.

Tack för tipset! Jag får kontakta klarna imorgon.

Permalänk
Medlem

Verkar som alla mina ordrar har blivit gråa nu!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Om du använder ett fejkat namn och personnummer (om det är med de fyra sista siffrorna) så är det någon form utav urkundsförfalskning och detta är straffbart, rätt grova straff dessutom, dessutom så erkänner du detta i ett öppet forum och det är inte så smart, mest ett tips till dig.

Hur som helst, när du registrerade din epost adress så kan du, som du redan skrivit, använda dig av vad som helst vad gäller namn och liknande. När du sedan registrerade dig hos Wish, så förutsätter jag att du använde dig utav ditt riktiga namn? De har ingen aning om vad du har för namn knutet till din epost adress, så länge du inte mailar till dem, vilket du inte måste ha gjort, bara för att du använt dig utav din epost adress.

Kortfattat så kommer ingen veta vad du "heter" på din epost adress så länge du inte mailar till någon. När du ska hämta ditt paket så skickas det givetvis till den adress som du har angett när du beställde produkten, posten skiter ju i vad du kallade dig för när du registerade din epost adress.

Lycka Till

Jag formulerade mig otydligt tidigare. Valde att skapa ett konto med hjälp av min gmail vilket gör att wish tar namnet jag har på det gmail-kontot som namn på min Wish-profil. Jag har sen missat att kontrollera det i efterhand vilket jag märkte idag när ett mail trillade in med mitt "påhittade" namn.

Väntar på svar och hoppas på det bästa. Annars blev det en dyr läxa

Skrivet av warlacozte:

om du inte fixat det än så skriv till dom på wish så ändrar dom det. glömde byta ifrån mitt alias också men dom fixade det på ca 1h

Skrev till dom så fort jag upptäckte misstaget. Väntar på svar just nu

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Jag tog kontakt med klarna och bad dem skicka mig fakturan för köpen, det kunde dom inte göra då pengarna är reserverade utav wish så ingen faktura kan göras ännu.

Dock så kunde de ge mig reservations nummer och order nummer för mina köp (vilket man bara kan få genom att ringa in till dem)
Vi startade en chatt där jag fick svar på alla mina frågor.

Jag tog en bild på våran konversation och där reservations nummer och order nummer fanns med och skickade in det.

Det är väl det närmaste man kan komma till ett kontoutdrag om man tog det via Klarna

Hoppas detta hjälper.

Edit: skrev även ett mail som förklarade varför man inte kan få ut en faktura/kvitto

Även jag lyckades få fram detta nummer från Klarna, det verkade vara samma som "Order #" under "Orderdetaljer" i Wish. Så frågan är om det räcker som "bevis" för att man handlat där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Verkar som alla mina ordrar har blivit gråa nu!

Vad hade du beställt? Antar att allt över en viss summa beställt med nya konton och rabattkoder blir granskade nu...

rip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har du haft ett konto hos Wish förut? Eller var det verkligen ditt första köp? Vad köpte du & vad var priset?

/M

Aldrig haft wish, skaffade endast för detta, köpte ett 1080ti för 4200 inkl moms

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick ett tomt mail som svar på mitt mail om att jag i har något kontoutdrag att visa. Detta skickade de typ 5 minuter efter att jag lade upp bilden på word-dokumentet där jag förklarade läget.

För göra som ni andra i tråden pratar om och skaffa reservations-ID från Klarna imorgon.

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Jag fick ett tomt mail som svar på mitt mail om att jag i har något kontoutdrag att visa. Detta skickade de typ 5 minuter efter att jag lade upp bilden på word-dokumentet där jag förklarade läget.

För göra som ni andra i tråden pratar om och skaffa reservations-ID från Klarna imorgon.

Samma här. Men måste få kontakt med wish innan.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu var det min tur att bli blockerad på Wish. Laddade upp skärmdump med kontoutdraget vad nu det ska göra för skillnad.

Dold text
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hur ser ni att ni har blivit blockade ?

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Skrivet av Kazurk:

"Hello,

I apologize for the inconvenience. At this time, your order is currently under review. Kindly get back to us within 24 to 48 hours for the updated status of your order.

We appreciate your patience regarding this matter and please let us know if you have any other questions.

Ruth
Wish Customer Support"

Vart skickade du för att få svar? Har själv inte fått något svar ifrån wish.

Edit: Skulle man skriva på engelska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncc1701e:

Hur ser ni att ni har blivit blockade ?

testa att köpa något. du kommer fastna när du klickar till kassan