Vattenkylning till GTX 1060

Permalänk
Medlem

Vattenkylning till GTX 1060

Hej jag ska vattenkyla min nya dator och behöver ett vattenblock till GeForce Gtx 1060 som inte kostar så super mycket, kan nån hjälpa mig hitta en vattenblock?

Permalänk

1060 blir inte varma och behöver därför inte vattenkylning. De tillverkade inte vattenblock senast jag kollade iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av EkoHallen:

1060 blir inte varma och behöver därför inte vattenkylning. De tillverkade inte vattenblock senast jag kollade iallafall

Jag vet att dem inte blir så varma men villa ha en riktigt tyst dator + att jag har hört att det blir mycket damm med vanlig stock kylaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pomitos3: Fläkt som fläkt. Den lär inte bli mycket tystare av radiatorfläkt+pump istället för fläktarna den redan har. Sen blir det inte mer damm med fläkt vs vatten, det hamnar bara på ett annat ställe.

Permalänk
Medlem

@Pomitos3: Att vattenkyla ett 1060 är ingen idé, en bra luftkylare är mer värt då, kommer kosta långt över än vad du hade fått ett 1070 för kanske ett 1080 till och med. Att vattenkyla "budget" kortet i en serie är sällan att rekommendera. Dammet får du i din radiator istället på det är ingen skillnad direkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@NatureBoyyy: men om jag ska overclocka gpu'n, kommer det vara värt att spendera så mycket på den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pomitos3:

Hej jag ska vattenkyla min nya dator och behöver ett vattenblock till GeForce Gtx 1060 som inte kostar så super mycket, kan nån hjälpa mig hitta en vattenblock?

http://www.aquatuning.se/vattenkylning/gpu-vattenblock/gpu-he...

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Pomitos3:

@NatureBoyyy: men om jag ska overclocka gpu'n, kommer det vara värt att spendera så mycket på den då?

Även om du överklocka så kommer du inte uppnå temperaturer som är farliga för GPU'n. Att vattenkyla ett 1070 eller mer high-end GPU'er kan vara en bra idé för att de kan ej upnå full potential på grund av för höga temperaturer.

Permalänk
Medlem

En ofta förbisedd variant är att betala för överkapacitet om man vill att det ska vara tyst.
Klocka ner ett kraftigare kort, så blir det tyst. Förutsatt att inte kylaren är skit.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns många tysta luftkylare till 1060 så det känns inte som en riktig ursäkt. Vattenkylning här kommer vara 100% slöseri med pengar.

Permalänk
Medlem

Bättre att köpa ett 1070 och inte överclocka det än att köpa ett 1060, vattenkyla, och överclocka. Billigare att köpa ett 1070 också!

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pomitos3:

Hej jag ska vattenkyla min nya dator och behöver ett vattenblock till GeForce Gtx 1060 som inte kostar så super mycket, kan nån hjälpa mig hitta en vattenblock?

https://modmymods.com/gpu-blocks/gtx-1060.html
https://www.ekwb.com/configurator/
Välj waterblock och ditt grafikkort där så får du en lista.

Såg att du redan fått en länk till butik i sverige, ville bara hålla hoppet uppe ifall det alternativet inte fungerade.