Microsoft öppnar för förbokning av Xbox One X

Permalänk
Master of Overkill

Raderade mina inlägg.
Ifall någon undrar varför citat är kvar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Helt ok pris, nästan så det hugger lite i köptarmen Bytte in min Xbox one mot Nintendo switch då jag tycke det saknades bra spel. Men vore roligt att spela igenom Gears of war 4 igen i 4K HDR då det är i nivå med uncharted 4.

Roligt att så fort det handlar om konsoler så dyker kommentarerna upp att det går att bygga en mycket bättre PC billigare. You Can't Do That

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KplSteiner:

Aldrig hört någon kalla den för det. De flesta jag kände då hade en, inte minst pga att den lätt kunde moddas och installera en större hårddisk som kunde lagra spel, både nya och gamla roms, enkelt utan att sätta in en skiva. Sen brukade den ju också ha de bästa versionerna av multiformatspel eftersom den var en best rent tekniskt. Jag vill gärna minnas den lite som en Dreamcast 2 eftersom de flesta Sega-spelen kom till den.

Skickades från m.sweclockers.com

Fanns många löjliga namn som fanboys fabricerade även då förstås.

Nu gillade jag inte Xbox vid tidpunkten då den ofta lämnade något att önska. Men den var bäst i sin generation och spelen såg markant bättre ut. Var lite som när Dreamcast var den kraftfullaste konsollen innan sjätte generationen spelkonsoller kom igång på allvar när främst Playstation 2 kom ut. Och Xbox fick många titlar som inte kom till andra konsoller i sjätte generationen. Xbox formade den väg spel har fortsatt mycket tack vare Xbox Live men även hur stort exempelvis Halo faktiskt var vid tidpunkten.

Liknelsen med en Dreamcast 2 är korrekt tycker även jag då de båda konsollerna har en hel del gemensamt.

Microsoft kom ikapp rejält med Xbox 360 samtidigt, med tanke på hur trögt ändå gick så var det en stor bedrift ändå. Typ alla som ägde en moddade sina för att köra piratspel och annan mjukvara, är ju ändå här Kodi/XBMC fick sin början. Xbox har inte riktigt fått den respekt den egentligen förtjänar i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Fast det förefaller vara utan kemikalieskatt har jag för mig att jag läst nånstans idag. Tror det var på minhembio.com

Det som står där är väl ändå det man får betala. Skatten bakar väl MS i sådana fall in i priset eller är jag helt ute och cyklar nu? Kunder skall väl inte behöva räkna på sådant själva verkar ju hellöjligt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av elajt_1:

Det som står där är väl ändå det man får betala. Skatten bakar väl MS i sådana fall in i priset eller är jag helt ute och cyklar nu? Kunder skall väl inte behöva räkna på sådant själva verkar ju hellöjligt.

Den kostar 5400 i Xbox egna butik också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Det som står där är väl ändå det man får betala. Skatten bakar väl MS i sådana fall in i priset eller är jag helt ute och cyklar nu? Kunder skall väl inte behöva räkna på sådant själva verkar ju hellöjligt.

Skatten slås på priset när du går till kassan MS shoppen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

La en beställning men får se om man behåller den. Har precis köpt mig en 75'' 4K HDR TV (75SJ955) så vore kul att ha någon konsol att lira på! Har bara en XBOX360 sedan innan och den har samlat damm i 3 år typ...

Tänkte precis skriva att jag dock inte vet vad jag någonsin kommer vilja spela på en konsoll dock, förutom att ha en 4K spelare för film. Meeeen sen kom jag på att Red Dead Redemption 2 kommer, och nu blir nog förbokningen kvar! 1an var helt amazing.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Näbbdjuret:

Nej, det går säkert inte att jämföra men jag har några one-titlar jag spelar.
Och hade jag haft plats för speldator så hade jag tvingats skaffa en premiumskärm as well, dvs ytterligare typ 5 lax.
Har en NUC kopplad till vardagsrumstv'n, kör all surf och spotify mm där.

Vad är potatismoset du nämner? Veva gärna in en länk så jag kan förovra mig

Tror han menade "Potato Masher" och "Potato masher Pro"

Men här kommer länkarna för respektive iaf, samma kanal har en massa videos med båda PC'na där han ställer dem sida vid sida av PS4/PS4 Pro i ett flertal titlar!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Inaktiv

För de som inte såg beställningssidan innan så listades XOX utan kem-skatten inledningsvis:

Korrigerat nu, +400kr på priset.

Skrivet av Stacks:

La en beställning men får se om man behåller den. Har precis köpt mig en 75'' 4K HDR TV (75SJ955) så vore kul att ha någon konsol att lira på! Har bara en XBOX360 sedan innan och den har samlat damm i 3 år typ...

Tänkte precis skriva att jag dock inte vet vad jag någonsin kommer vilja spela på en konsoll dock, förutom att ha en 4K spelare för film. Meeeen sen kom jag på att Red Dead Redemption 2 kommer, och nu blir nog förbokningen kvar! 1an var helt amazing.

Kom ihåg att den är bakåtkompatibel med Xbox 360 också så du kan spela befintliga spel (som stöds) på nya konsollen också. Just Red Dead Redemption är riktigt härlig att återuppleva på Xbox One så i väntan på uppföljaren så kan den nog vara värd en ny genomspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För de som inte såg beställningssidan innan så listades XOX utan kem-skatten inledningsvis:
http://i.imgur.com/SSQGkW0.png
Korrigerat nu, +400kr på priset.

Kom ihåg att den är bakåtkompatibel med Xbox 360 också så du kan spela befintliga spel (som stöds) på nya konsollen också. Just Red Dead Redemption är riktigt härlig att återuppleva på Xbox One så i väntan på uppföljaren så kan den nog vara värd en ny genomspelning.

Oh fyfan vad nice! Jag har ju massa spel till 360. Många fortfarande inplastade också då "tiden aldrig räckte till" (sämsta ursäkten ever men men)

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Inaktiv

Tycker fortfarande de skulle kört på Scorpio. Bara förvirrande när de skapar mediasnurra kring en produkt med "konceptnamn" och sedan ändras det till något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Då CPU fortfarande är i princip samma som i PS4/Pro men klockad ytterligare lite högre, kommer det fortfarande att bli problem med att mata ut 60fps i även 1080p om spel nu skulle stödja det?
CPU var väl den största flaskhalsen för PS4 Pro till att ändå oftast vara så nerlåst till 30 fps enligt en del utvecklare? Rätta mig om jag har fel

Ja, deras designmål för Xbox One X var att om ett spel på Xbox One S körs i 900p/1080p så ska det kunna skalas upp till 4k native, ingen ökning av FPS. Så körs det på 30fps på gamla så lär det inte komma upp i 60fps stabilt på One X.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stacks:

Oh fyfan vad nice! Jag har ju massa spel till 360. Många fortfarande inplastade också då "tiden aldrig räckte till" (sämsta ursäkten ever men men)

Hehe, jag känner igen det där. Jag har ett par inplastade spel som jag köpt, insett att jag inte haft tid att spela just då, lägger i hyllan oöppnade.

Den ständigt uppdaterande listan: http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/backward-compatibility/ava...
Listan uppdateras med nya spel några gånger i månaden, senast ut är Battlefield: Bad Company (1) som jag personligen saknat. Blir att spela igenom en gång till bara jag kan undvara lite tid.

Skrivet av Gremanz:

Tycker fortfarande de skulle kört på Scorpio. Bara förvirrande när de skapar mediasnurra kring en produkt med "konceptnamn" och sedan ändras det till något annat.

Kodnamnen brukar kunna bli bra så jag håller med dig där. Just Scorpio har MS själva pratat mycket om också.

Sen så gillar jag Frank Scorpio med förstås, förmodligen det bästa Simpsons-avsnitt som någonsin gjorts i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Skatten slås på priset när du går till kassan MS shoppen

Urk, är det så det kommer se ut framöver.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Skulle va skoj med ett Halo 6 vid release av den här:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den kostar 5400 i Xbox egna butik också.

Nej, det är det som var hela grejen. Dom lade till en början ut den utan kemikalieskatt. Du missade dock detta för priset är ändrat nu.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av elajt_1:

Nej, det är det som var hela grejen. Dom lade till en början ut den utan kemikalieskatt. Du missade dock detta för priset är ändrat nu.

Nej, det gjorde jag inte, det ändrades till 5400 när du lade den i kundvagnen. Precis som det gjorde med den länken jag delade som de hade "gömt".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Undra när man kan köpa den vanliga varianten? Vill inte ha den gröna texten på konsolen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat på Mediamarkt nu. Hoppas inte företaget slår igen nu bara. Hoppas kunna vara ledig den 7 nov och åka hämta up boxen vi öppning.

Permalänk
Inaktiv

5390kr för en kraftfull spelkonsol som även har en 4K blu-ray(lägsta pris för en sådan spelare är 1990kr på Prisjakt). För det priset får man ju knappt ett GTX 1080 och jag har t.o.m. varit nära på att beställa ett GTX 1080 Ti för över 7000kr. Ändå så tvekar jag... Nej, det blir en beställning!

Får hoppas att konsolen inte drabbas av en massa barnsjukdomar och att äldre Xbox One-titlar verkligen kommer använda den förbättrade prestandan.

Edit: Unboxing video:
https://youtu.be/Ru_nllptAsA

Rättade siffror.
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Säger samma sak. Första xboxen som hade smeknamnet flopbox kostade väl runt 5000kr år 2003. Den sålde som skit och de minskade priset till runt 3500kr efter någon månad, då den floppade så hårt. De som hade köpt innan för det dyra priset fick 2 spel istället om jag minns rätt. Efter att konsolen var mycket billigare så ökade försäljningen.

Nå Xbox One X är inget fel om man ej redan har någon konsol inom samma generation.

*edit*
Priserna på allt har gått upp idag, förr så kostade konsoler runt 3000kr när de var nya. Så jag tycker ej 5000kr är farligt för denna konsol, om det ej vore så att man redan har en konsol i samma generation.

Orginal-xboxen måste ses som en flopp även efter prissänkningar. Under hela sin livslängd så nådde maskinen ca 20 millioner sålda enheter (på sex år) och kunde inte ens nå upp till SEGA genesis siffor (över 30 mille) trots liknande livslängd (ca sju år) och även till trots att konsollmarknaden var enormt mycket större då flera välbefolkade marknader i Asien öppnats för spelföretagen så som kina, indonesien, Thailand och vietnam och ökad efterfrågan även inhemskt i USA. (Vilket man tydligt kan se med tanke på att PS2 som xboxen skulle tävla emot sålde ca 155, 177 eller 200 miljoner basenheter beroende på vilken källa man finner tillförlitlig.)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Datavetare

Blir absolut ett Xbox One X, blir ett OK fall framåt över nuvarande Xbox One av originalmodell, den har gått väldigt många timmar så fläktarna börjar sukta efter pension låter det som.

På förhandssnacket låter det som Microsoft har lite mer planer att ge även de som sitter på 1920x1080 skärmar ett lyft (har i.o.f.s en 4K TV, men brukar inte spela på den). T.ex. så verkar många spel som stödjer 4K kommer få en variant av supersampling AA om man kör på 1920x1080, det är i så fall något som bara kan vara positivt för bildkvalitén.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Oh fyfan vad nice! Jag har ju massa spel till 360. Många fortfarande inplastade också då "tiden aldrig räckte till" (sämsta ursäkten ever men men)

Hehe, samma ursäkt här...har nog fortfarande 150+ ospelade spel för 360n; kanske borde vänta med att köpa xbox one x.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag igår hörde att PUBG skulle komma till Xbox One. Eller finns det redan?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Förbeställde från Amazon.co.uk för 5032kr. Frågan är hur det blir med kemikalieskatten.

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderat pris var egentligen 4995 kr innan Microsoft lagt på kemikalieskatten.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Ok, då var den beställd. Den var slut på Microsoft.se så fick bli en bokning via CDON istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Näbbdjuret:

Vill minnas att jag igår hörde att PUBG skulle komma till Xbox One. Eller finns det redan?

Det kommer senare i år, inget officiellt datum ännu.

Permalänk
Medlem

Vad skiljer mellan Limited Edition som Microsoft säljer och vanliga edition som säljs ute i butiker?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mutation:

Ok, då var den beställd. Den var slut på Microsoft.se så fick bli en bokning via CDON istället.

Du kan fortfarande beställa via MS-Sverige testa i edge då det verkar som knappen är sönder i andra webbläsare:

Tillägg verkar vara slut att beställa där med.

Hursomhelst beställde via Holland/Belgien MS-store.

Skrivet av XPerion:

Vad skiljer mellan Limited Edition som Microsoft säljer och vanliga edition som säljs ute i butiker?

Det skiljer ingenting det är samma utgåva.

Permalänk
Avstängd

Fem och ett halvt för ett RX 580 ackompanjerad av en stenålders CPU?.. Nejtack.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)