Kortbedrägeri på CDON

Permalänk
Cdon.com

@Ahl:

Hej,

Patrik heter jag och är Kundservicechef på CDON.

Vi känner till att ett antal kunder har blivit utsatta för bedrägeri och vi jobbar nu hårt för att stoppa detta.

Det som har hänt är att bedragaren kommit över dina inloggningsuppgifter från annat håll än CDON. CDON har INTE haft intrång.

Därför rekommenderar vi er starkt att ändra lösenord till ALLA konton/ sidor som hade samma email/ password som CDON.

Så fort det är löst kommer pengarna komma åter på ditt konto. Detta tar normalt 2-5 bankdagar.

Det är alltid tråkigt när man blir drabbad av bedrägeri men vi kommer göra allt i vår makt för att det skall gå så snabbt som möjligt för att lösa det.

Om du återkommer med ärendeID så kan jag ta dina ärenden direkt.

Kommer återkomma till denna tråden ett par gånger under dagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Detta, tillsammans med att de erbjuder faktura genom ytterst medelmåttiga Qliro, gör att jag antagligen helt kommer sluta köpa från CDON... Nu har de Paypal också ser jag, men det känns som att det var länge sedan de var uppe i toppen bland bästa nätbutikerna. De verkar satsa på kvantitet istället för kvalitet.

Det finns så många andra, bättre, idag.

Klart dom gör, det är deras egna "klarna företag". Dom använde sig av klarna förr men dom slutade med det och skapade ett eget företag för samma sak.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har 8 st köp Grand theft auto V köp gjorda på mitt konto. Jag har inte varit inloggad på mitt konto på över ett år tror jag så känns inte som att man kan ha kommit over mina uppgifter genom mig. När jag klickar på länken Grand Theft auto som listas under beställningar finns inte ens den artikeln att kolla på. Jag har naturligtvis spärrat kort och gjort bedrägerianmälan.

Frågan är ju var de kan ha fått tag på uppgifterna om det varken kommer från mig eller CDON, jag använder inte samma kombination av login och lösenord på några sajter. Har ni någon aning om var de kan ha fått uppgifterna ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swede31:

Hej,

Jag har 8 st köp Grand theft auto V köp gjorda på mitt konto. Jag har inte varit inloggad på mitt konto på över ett år tror jag så känns inte som att man kan ha kommit over mina uppgifter genom mig. När jag klickar på länken Grand Theft auto som listas under beställningar finns inte ens den artikeln att kolla på. Jag har naturligtvis spärrat kort och gjort bedrägerianmälan.

Frågan är ju var de kan ha fått tag på uppgifterna om det varken kommer från mig eller CDON, jag använder inte samma kombination av login och lösenord på några sajter. Har ni någon aning om var de kan ha fått uppgifterna ifrån?

En keylogger på din dator är ett alternativ. Du kanske även loggat in på kontot på någon annan enhet som varit smittad.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Nu när du gjort vad du kan för att förhindra att det sker igen, så kanske detta är lite moot point, men är ditt CDON-konto gammalt? Vill minnas att sajtens databas dumpades för snart 10 år sedan, har du inte bytt password sedan dess har du nog svaret där. Dumpen cirkulerar fortfarande på nätet.

Själv drabbades jag "bara" genom att varenda jävla nigeriaspammare sedan dess har tillgång till min mailadress, hade på den tiden ingen slaskadress för diverse registreringar, men det är väl egentligen illa nog. Önskar att webhandlarna i stort kunde vara lite mindre slarviga med hur de lagrar den typen av information, och dessutom att de inte lagrar mer än nödvändigt. Exempelvis kunde man ju identifiera kunden med ett klassiskt löpnummer/kundnummer istället för att använda mailadressen, och göra det frivilligt huruvida man vill ha kvitton, leveransbekräftelser, etc via mailen eller sajten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swede31:

Hej,

Jag har 8 st köp Grand theft auto V köp gjorda på mitt konto. Jag har inte varit inloggad på mitt konto på över ett år tror jag så känns inte som att man kan ha kommit over mina uppgifter genom mig. När jag klickar på länken Grand Theft auto som listas under beställningar finns inte ens den artikeln att kolla på. Jag har naturligtvis spärrat kort och gjort bedrägerianmälan.

Frågan är ju var de kan ha fått tag på uppgifterna om det varken kommer från mig eller CDON, jag använder inte samma kombination av login och lösenord på några sajter. Har ni någon aning om var de kan ha fått uppgifterna ifrån?

Du kan ju alltid ta en titt på https://haveibeenpwned.com/ - fyll i din email adress så ser du vilka sidor din mail har varit med i vilka läckor, om du haft samma lösenord i någon av de läckorna som du har på CDON så finns ju alltid risken att någon kommit över det. Tänk att SweClockers har blivit hackat juli 2015, dock har de väldigt stark kryptering, men hade man ett lösenord på mindre än 8 bokstäver eventuellt ett lösenord som finns i ett uppslagsverk så är det alltid möjligt att bruteforca, speciellt idag med väldigt kraftiga och billiga grafikkort på marknaden.

Sedan har vi ju keyloggers, lite intressant att flera blivit scammade nyligen så känns ju mer troligt att folk kommit över uppgifter från Sweclockers läcka, who knows, finns säkert andra gemensamma sidor.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Tjenare!

Vaknade upp i morse till två "Tack för din beställning"-mail från CDON. Någon har köpt två st GTA V koder där och använt mitt Mastercard som jag hade sparat i mitt CDON account. Denna person är alltså inte jag! Köpen skedde nu natten till söndag den 16/7 runt kl 04.30. Totalsumman för båda köpen blev 978 kr.

Någon verkar alltså ha fått tillgång till mitt konto på CDON, och använt det sparade kortet där för att köpa koderna. Alternativt skulle gärningsmannen ha kunnat få tillgång till mitt google-account, då jag tror inloggningsuppgifterna för mitt CDON account ligger sparade i det. Dock förvånar det mig mycket att det gick att köpa något på CDON bara sådär via mastercard, utan att kunna fylla i antingen CVV kod eller behöva bekräfta via Bank-ID? Hur kan det vara så? Det var länge sedan jag handlade från CDON, någon som har koll på hur det går till?
GTA V koderna är alltså digitala koder, och jag kan se båda de köpta koderna på mitt CDON-account när jag loggar in. Jag har såklart inte testat aktivera någon av koderna, men något säger mig dock att de redan är sålda på G2A... Då koderna är digitala räknas det som att de levererades direkt, och jag kan därför inte ångra köpet på CDON.

Det jag gjort åt detta än så länge är följande:
- Spärrat mitt betalkort (det första jag gjorde på morgonen)
- Gjort en polisanmälan om kortbedrägeri. Polisen ringde upp en stund senare och bad om lite kompletterande uppgifter, och skickade mig också mitt anmälningsnummer på SMS.
- Gjort två reklamationsärenden på CDON, ett för varje köpt kod, där jag beskrev i text vad som hänt.
- Ändrat lösenord på både mitt google account och mitt CDON-account.
- Skaffat tvåvägsverifiering på mitt Google account (vilket jag var dum nog att inte ha innan...)

Imorgon måndag ska jag höra av mig till min bank (Swedbank) och se om de på något sett kan backa eller stoppa betalningen. Jag ska också försöka höra av mig till CDON (trotts att de som en av nordens största onlineaffärer bara har chatt-kundtjänst mellan 12-16 vardagar på sommaren, fanimej skandal...) för att försöka snabba på processen med att titta på ärendet.

Är det något mer jag borde göra? Vad är sannolikheten att jag får se mina pengar igen, och vad kan man göra för att skydda sig mot liknande i framtiden?

Tack,
Felix

Hoppas du nu kommer ha till vana att inte spara kortinformation på någon dator. Det är ju bekvämt att ha det, men inte vidare säkert. Jag personligen har blivit hackad på Steam, också genom sparat lösenord. Ungefär lika dumt som att ha PIN koden skriven på en lapp i plånboken som att ha den lagrad i cookies.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christley:

Klart dom gör, det är deras egna "klarna företag". Dom använde sig av klarna förr men dom slutade med det och skapade ett eget företag för samma sak.

Ja, jag säger inte att det är konstigt, bara att det är just ytterst medelmåttigt... Klarna är så mycket bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej,

Det kan absolut vara så att jag haft kontot i over 10 år men det tror jag inte. Keylogger känns långsökt eftersom jag inte loggat in på kontot på over ett år, varför skulle de väntat till nu samt att det hänt fler än mig på samma gång.

Jag har precis skapat det här kontot så jag kan inte åkt med i något som har med Sweclockers att göra. Och jag försöker undvika att använda samma lösenord när jag skapar nya konton.

Men det är absolut korkat av mig att spara mina kortuppgifter. Jag ska kolla mitt mail i länken du skickade Kokefa och se om det är med där. Tack för det tipset och tack alla andra för alternativa förklaringar till vad som kunnat hänt. Nu är det inte så mycket att göra åt annat än vänta på att de fixar till det, men det är lite extra arbete att spärra kort, kontakt med bank och så.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att använda ett safe, exempelvis: http://keepass.info/
Lika bra att börja med det nu när ett av dina lösenord redan är på vift.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@folmeroN:

Hej Felix,

Patrik heter jag och är Kundservicechef på CDON.

Vi känner till att ett antal kunder har blivit utsatta för bedrägeri och vi jobbar nu hårt för att stoppa detta.

Det som har hänt är att bedragaren kommit över dina inloggningsuppgifter från annat håll än CDON. CDON har INTE haft intrång.

Därför rekommenderar vi er starkt att ändra lösenord till ALLA konton/ sidor som hade samma email/ password som CDON.

Så fort det är löst kommer pengarna komma åter på ditt konto. Detta tar normalt 2-5 bankdagar.

Det är alltid tråkigt när man blir drabbad av bedrägeri men vi kommer göra allt i vår makt för att det skall gå så snabbt som möjligt för att lösa det.

Om du återkommer med ärendeID så kan jag ta dina ärenden direkt.

Kommer återkomma till denna tråden ett par gånger under dagen.

CDON har haft intrång för många år sedan mitt flashback konto vart publikt tack vare CDON

Permalänk
Avstängd

Ang att inte spara uppgifter. Jag använder Lastpass för alla lösernord, formulär, bank/kort uppgifter. Extremt smidigt att bara kunna högerklicka och fylla i. Har tvåstegs auth på via lastpass.

Oavsett dock, alla mina köp på Visa kräver att jag godkänner med dosa/sms/mobilt/bankid.
Gäller samma sak med mitt Mastercard. Kan inte slutföra köp utan att detta.

Är sidorna inte anslutna till 3D Secure så är korten ändå anslutna till Mastercard SecureCode/Verified By Visa och kräver personlig kod.

Trots allt detta så kan man även stänga ner sina kort för internetköp när man vill.
Antingen temporärt eller permanent så slå på det senare igen.

Permalänk
Skrivet av PWR-RST:

Ang att inte spara uppgifter. Jag använder Lastpass för alla lösernord, formulär, bank/kort uppgifter. Extremt smidigt att bara kunna högerklicka och fylla i. Har tvåstegs auth på via lastpass.

Oavsett dock, alla mina köp på Visa kräver att jag godkänner med dosa/sms/mobilt/bankid.
Gäller samma sak med mitt Mastercard. Kan inte slutföra köp utan att detta.

Är sidorna inte anslutna till 3D Secure så är korten ändå anslutna till Mastercard SecureCode/Verified By Visa och kräver personlig kod.

Trots allt detta så kan man även stänga ner sina kort för internetköp när man vill.
Antingen temporärt eller permanent så slå på det senare igen.

Jag litar inte på Lastpass för fem öre. Bara ett axplock av säkerhetsproblemen de har haft: https://www.hackread.com/lastpass-hacked-this-time-for-good/

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasStockholm:

Jag litar inte på Lastpass för fem öre. Bara ett axplock av säkerhetsproblemen de har haft: https://www.hackread.com/lastpass-hacked-this-time-for-good/

Det där pratas om om en bugg i deras addon och inte något på deras tjänst.
Sedan var detta från 2016.

Jag tycker Lastpass är det bästa av alla och med tanke på hur många 2FA man kan välja på är jag inte det minsta orolig.
Har deras 2FA app där jag har alla mina 2FA för olika tjänster såsom Steam, Uplay, Origin, Battlenet, Google etc.

Permalänk
Medlem

Lastpass går ju ut med info om att dom blivit hackade/buggar/etc direkt.
Även när dom hade en svag misstanke om att dom blev hackade men dom kunde ej konfirmera detta så gick dom ut med den infon direkt på deras blog och uppdaterade den även med all info av vad dom hittade/gjorde ibland ett par gånger varje timme.

Till skillnad mot OneLogin som nyligen blev hackat där hackare till och med fick tag i deras egna nycklar dvs så hackarna kan låsa upp krypteringen på alla användares password filer.
Detta gick dom INTE ut med utan det tog ett par dagar innan andra sidor rapporterade om detta och även efter det tog det ett tag innan dom erkände att dom blivit hackade men samtidigt talade dom ej om allt (som att deras egen nyckel var stulen) utan det tog ytterligare ett par dagar innan dom till slut kröp till korset.

Dvs ALLA använaders ALLA lösenord av OneLogin är således i hackarnas händer nu och dom har tillgång till dessa utan krypteringen då dom har nyckeln.

Andra password managers har haft bekymemr dom med och oftas tar det ett tag (oftas dagar/veckor) innan dom säger så lite som möjligt om det.
DETTA är varför lastpass är det bästa alternativet.
Enda som enligt mig är i närheten av att vara lika bra är keepass då det är opensource (vilket dom flesta ej är) och det har blivit audited.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@folmeroN:

Hej Felix,

Patrik heter jag och är Kundservicechef på CDON.

Vi känner till att ett antal kunder har blivit utsatta för bedrägeri och vi jobbar nu hårt för att stoppa detta.

Det som har hänt är att bedragaren kommit över dina inloggningsuppgifter från annat håll än CDON. CDON har INTE haft intrång.

Därför rekommenderar vi er starkt att ändra lösenord till ALLA konton/ sidor som hade samma email/ password som CDON.

Så fort det är löst kommer pengarna komma åter på ditt konto. Detta tar normalt 2-5 bankdagar.

Det är alltid tråkigt när man blir drabbad av bedrägeri men vi kommer göra allt i vår makt för att det skall gå så snabbt som möjligt för att lösa det.

Om du återkommer med ärendeID så kan jag ta dina ärenden direkt.

Kommer återkomma till denna tråden ett par gånger under dagen.

Bra att ni har uppmärksammat problemet och tar det på allvar! Vi verkar ju vara flera som är drabbade, så hoppas att allt går att lösa!
Har skickat PM med ärendenummer för tickets på CDON och diarienummer för polisanmälan.

/Felix

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk

Yes, samma här. 3500kr. Sitter just nu och försöker komma i kontakt med CDON som skulle öppnat chatten för 18 min sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimandersson:

Yes, samma här. 3500kr. Sitter just nu och försöker komma i kontakt med CDON som skulle öppnat chatten för 18 min sedan.

Skriv till CDON-patrik direkt här istället, han svarade mycket snabbt på mitt PM.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk

@folmeroN: Skapade bara detta konto för att kunna svara i tråden. Har ingen aning om hur denna sida fungerar haha. Antar att du menar att jag ska skriva till "CDON.COM" ?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pimandersson:

@folmeroN: Skapade bara detta konto för att kunna svara i tråden. Har ingen aning om hur denna sida fungerar haha. Antar att du menar att jag ska skriva till "CDON.COM" ?

Sweclockers forum är ingen alternativ till företagets kundtjänst. Det är naturligtvis bra att problemets omfattning uppmärksammas, men det är CDONs kundtjänst som får stå för lösningarna.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

@twit: Cdons kundtjänst ligger just nu nere och det är lagom frustrerande i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Sweclockers forum är ingen alternativ till företagets kundtjänst. Det är naturligtvis bra att problemets omfattning uppmärksammas, men det är CDONs kundtjänst som får stå för lösningarna.

Eftersom CDON.COM nu svarat i denna tråd till 2 personer att de ska kontakta genom forumet så får det ju gälla för alla som har drabbats av detta problem och inte enbart dessa 2 personer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pimandersson:

@twit: Cdons kundtjänst ligger just nu nere och det är lagom frustrerande i detta fallet.

Jag förstår det, men det förändrar inte saken. Den ordinarie kundtjänsten är bemannad med personal som skall hantera de flesta ärenden som berör kunder och de har ansvariga bakom dem som tar de ärenden som behöver eskaleras. Vi har några företagsrepresentanter som figurerar på forumet men är de inte kundtjänstmedarbetare och får ta fler och fler kundtjänstrelaterade frågor blir resultatet att de inte längre kommer lägga någon tid på forumet.

Skrivet av TiasE:

Eftersom CDON.COM nu svarat i denna tråd till 2 personer att de ska kontakta genom forumet så får det ju gälla för alla som har drabbats av detta problem och inte enbart dessa 2 personer.

Nej det håller jag inte med om. Två personer har blivit lovade att deras ärenden skall kikas på, så det gäller för dessa två personer. Något "alla ni som blivit drabbade kan kontakta mig" har inte blivit utlovat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

@twit: Har kontaktad kundtjänsten och fått lämna nummer så väntar på att de ska ringa upp. Du måste dock förstå att när något sånt händer så vill man få kontakt så fort som möjligt. Förstår att du inte menar något illa och jag förstår din synvinkel men du måste också förstå synvinkeln för de "drabbade". Är inte så jävla kul att se att 3500kr saknas på kontot, blir en lagom härlig stress ska du veta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimandersson:

@twit: Har kontaktad kundtjänsten och fått lämna nummer så väntar på att de ska ringa upp. Du måste dock förstå att när något sånt händer så vill man få kontakt så fort som möjligt. Förstår att du inte menar något illa och jag förstår din synvinkel men du måste också förstå synvinkeln för de "drabbade". Är inte så jävla kul att se att 3500kr saknas på kontot, blir en lagom härlig stress ska du veta.

Varför ska du ha förtur när det är fler som är drabbade? Du får stå i kö som resten kan man tycka.
Det är väl det som twit menar att representanter är här för att svara på frågor och inte agera kundtjänst.

Gå bara in på andra butikers trådar så raderas inlägg kontinuerligt.
Samt http://www.sweclockers.com/forum/trad/875794-obs-denna-forumd...

Permalänk
Medlem

Några lärdomar.
1) Spara aldrig kortuppgifter någonstans.
2) Ett lösenord per tjänst(/webbsida).

Hoppas det löser sig.

Permalänk

@PWR-RST: Har aldrig påstått att jag ska ha förtur? :S Att vilja ha kontakt så fort som möjligt handlar inte om förtur. Det handlar bara om att vilja ha kontakt så fort som MÖJLIGT. Läs vad jag skriver istället. Jag har inte påstått att detta är kundtjänst heller. Varför får jag skit för att någon tipsade om att skriva meddelande dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swede31:

Hej,

Jag har 8 st köp Grand theft auto V köp gjorda på mitt konto. Jag har inte varit inloggad på mitt konto på över ett år tror jag så känns inte som att man kan ha kommit over mina uppgifter genom mig. När jag klickar på länken Grand Theft auto som listas under beställningar finns inte ens den artikeln att kolla på. Jag har naturligtvis spärrat kort och gjort bedrägerianmälan.

Frågan är ju var de kan ha fått tag på uppgifterna om det varken kommer från mig eller CDON, jag använder inte samma kombination av login och lösenord på några sajter. Har ni någon aning om var de kan ha fått uppgifterna ifrån?

Samma sak hände mig. Jag har dock varit inloggad nyligen men CDON var den enda siten jag använde detta lösenord på och det var 20+ tecken så det bör inte ha varit för svagt. Så antingen finns problemet hos CDON trots allt eller så har jag något mycket värre att ta tag i på min dator... ska bli spännande att se hur det hela slutar och om man kommer få någon information om antal misslyckade inloggingsförsök eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimandersson:

@PWR-RST: Har aldrig påstått att jag ska ha förtur? :S Att vilja ha kontakt så fort som möjligt handlar inte om förtur. Det handlar bara om att vilja ha kontakt så fort som MÖJLIGT. Läs vad jag skriver istället. Jag har inte påstått att detta är kundtjänst heller. Varför får jag skit för att någon tipsade om att skriva meddelande dit?

Håller helt med dig. Nu har "CDON-Patrik" gått ut i ett publikt forum och sagt att det är ok att kontakta honom, då tycker jag inte att det är något konstigt alls att också faktiskt göra det. Han presenterar sig ju faktiskt som kundservicechef, så vill han delegera våra ärenden till någon medarbetare på kundtjänsten tar det honom nog inte många sekunder. När det gäller såhär pass stora summor som saknas och det varkar vara något som har drabbat många är det väl inte alls konstigt att vilja utnyttja de kanaler som finns, särskillt då deras kundtjänsts öppettider och tillgänglighet är under all kritik.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av spam:

Samma sak hände mig. Jag har dock varit inloggad nyligen men CDON var den enda siten jag använde detta lösenord på och det var 20+ tecken så det bör inte ha varit för svagt. Så antingen finns problemet hos CDON trots allt eller så har jag något mycket värre att ta tag i på min dator... ska bli spännande att se hur det hela slutar och om man kommer få någon information om antal misslyckade inloggingsförsök eller liknande.

Själv funderade jag på om det kan vara ens Google-password som har kommit på villovägar, då i alla fall jag har många lösenord lagrade direkt i det. I mitt fall hade det nog vart möjligt att komma åt mitt CDON-login via mitt Google-lösen.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black