Datorn stänger av sig så fort jag startar ett spel...

Permalänk
Medlem

Datorn stänger av sig så fort jag startar ett spel...

Hej, har skrivit här förut (utan framgång, tyvärr). Hoppas ändå att det finns någon människa här som kan ha en idé... Har en Asus Rog, en laptop gjord för att spela på. Mitt problem är att när jag startar ett spel så får datorn för sig att strömsladden inte är ansluten längre, och går över till batteridrift (eller stänger av sig om batteriet inte är i). Den funkar perfekt om jag bara surfar eller gör andra saker som inte kräver så mycket. Det är alltså inget fel på sladden. Datorn reagerar som den ska när man sätter in ström eller batteri. Antar att det har något med grafikkortet eller fläktar att göra, men jag känner mig inte så bekväm med att skruva i en laptop. BIOS är uppdaterat till det senaste. Har googlat i timmar utan att få några bra råd. Om någon har någon idé som kan leda vidare skulle jag bli tacksam...

Permalänk
Avstängd

Vilket spel? Finns en hel del virus!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoshuaGron:

Vilket spel? Finns en hel del virus!

Skickades från m.sweclockers.com

Life is feudal och Northgard har jag testat med. Svårt att tro att spel köpta på Steam skulle komma med sådana virus... Eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisx71:

Life is feudal och Northgard har jag testat med. Svårt att tro att spel köpta på Steam skulle komma med sådana virus... Eller?

Hade en kompis med ett liknande spel, han fick segare dator och fps på dator. Men det där ser väll inte fel ut? Jag tror det är fel på SPELET inte datorn. Om det är fel så lämna tillbaka eller tvätta dator (om du inte har gjort på länge)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Testa Csgo om det då laggar, då vet jag inte! jag blev nästan scammad på ett skin, då googlade jag men då var det en bild på skinnet han hade (som egentligen var ett virus) som han ville att jag skulle öppna. Människor lever på att scamma barn på Steam communityn!!