Beyond Good & Evil 2 visas på E3 2017

Permalänk
Melding Plague

Beyond Good & Evil 2 visas på E3 2017

Fjorton år efter originalet visas en första trailer för Beyond Good & Evil 2. Spelet blir en prequel och utspelar sig i en stor öppen onlinevärld som kan utforskas själv eller med andra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej det är inte första trailern, första trailern släpptes för 9 år sedan

Sedan vart det ganska så tyst, trevligt att spelet faktiskt lever vidare nu dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Srsly, varför lägga till letterboxing på videon? Ser likadant utan tillagd letterboxing på en 16:9 skärm, men på en 21:9 skärm så blir det både letterboxing och pillarboxing så själva videon blir en liten jävla fyrkant i mitten på skärmen. Is annoying yes

Also, Wilhelm scream 02:16 :^)

Permalänk
Medlem

Trailern är riktigt bra gjord, men som spel låter det som en prequel till Beyond Good and Evil lika mycket som World Of Warcraft är en prequel till Doom.

Permalänk
Hjälpsam

Kan man spela som gris?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kanske det mest oväntade och ett av de mest spännande tillkännagivandena i min bok i alla fall

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Discokungen

Ugh... Online. Det är inte alls det Beyond Good & Evil handlade om. Trist, hade hoppats på ett spel i samma anda som ettan.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Datorspel + kvinnliga karaktärer = urringat & stora bröst..
det var ju lite det som var grejen med Beyond Good and Evil att det inte var den stereotypa spelet
samma med Mirror's Edge, Portal, Portal2 osv.

urringat & silikon gör väl knappast spelet bättre ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Nej det är inte första trailern, första trailern släpptes för 9 år sedan
https://www.youtube.com/watch?v=vkCXE1l5MVI

Sedan vart det ganska så tyst, trevligt att spelet faktiskt lever vidare nu dock.

Precis vad jag skulle skriva

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Det går ju även att faktiskt uppskatta spelet som det är utan att hänga upp sig på småsaker.
Förresten, hur ofta klagar du på att männen i diverse spel har välbyggda kroppar?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

@Grönahunden: Det går ju även att faktiskt uppskatta spelet som det är utan att hänga upp sig på småsaker.
Förresten, hur ofta klagar du på att männen i diverse spel har välbyggda kroppar?

ska jag behöva klaga på spel som har män med muskler bara för att jag inte ser nyttan med urringat & silikonbröst ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Du kan ju inte klaga på det ena utan att nämna det andra, eller hur?
Det måste väl finnas lite rättvisa och balans. Kan jag tycka.
Men en del människor silar verkligen mygg och sväljer elefanter.

Jag gillade för övrigt första Beyond good and evil, då var man ung och spelade det på sin dåvarande Xbox.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Grönahunden: Det går ju även att faktiskt uppskatta spelet som det är utan att hänga upp sig på småsaker.
Förresten, hur ofta klagar du på att männen i diverse spel har välbyggda kroppar?

Jag tycker det är en helt rimlig åsikt. BG&E har en särskild prägel med karaktärer som är lätta att tycka om utan överdrivna fysiska attribut. Om Nintendo väljer att ge Link en anabolakur och smälla på Zelda en tight avslöjande latexoutfit i nästa spel i serien kommer jag också lyfta frågande på ögonbrynen.

Det händer att jag garvar åt manliga karaktärer i diverse spel, exempelvis Gears of War-serien. Saken är den att det inte är lika iögonfallande där; de har sett idiotiska ut sedan start.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av backspace:

@Grönahunden: Du kan ju inte klaga på det ena utan att nämna det andra, eller hur?
Det måste väl finnas lite rättvisa och balans. Kan jag tycka.
Men en del människor silar verkligen mygg och sväljer elefanter.

Jag gillade för övrigt första Beyond good and evil, då var man ung och spelade det på sin dåvarande Xbox.

om du är man & går till gymmet och tränar och dina muskler blir större är det samma sak som kvinnor som går till plastikkirurgin och betalar för silikon?.. eller får kvinnor silikonbröst & urringat om dom går till gymmet ?

behöver jag tycka som du för att inte sila mygg och sväljer elefanter,

vet du något spel som är lite för mycket.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

BGE2 är än så länge, av vad jag sett, det enda intressanta från E3. Men efter jag sett trailern så är jag inte speciellt hypad.
Kan vara för att jag inte riktigt förstod vad för typ av spel det ska vara. Stor värld att utforska online? Det är definitivt inte min smak.
Sen vad är det för "flera välbekanta ansikten" i trailern som sweclockers skrivit om? Känner inte igen någon. Skulle vara grisen isf om det är Pete (var det så grisen hette). Såg ingen Jade och apan har jag inget minne av. Större mig dessutom på den karaktären. Såg sen att det var en kvinnlig karaktär. Låter dock som en finnig stadsråtta ifrån någon förort till london.
Nej såhär spontant känner jag mig inte nöjd. Mer av det som gjorde ettan bra tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tenerezza:

Nej det är inte första trailern, första trailern släpptes för 9 år sedan
https://www.youtube.com/watch?v=vkCXE1l5MVI

Sedan vart det ganska så tyst, trevligt att spelet faktiskt lever vidare nu dock.

Efter vi har sett vad BioWare gjorde på 9 år, så litar jag inte på detta spel. Tyvärrm älskade det första

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

@grönahunden så bara för en karaktär har stora bröst har hon silikon? Du borde sluta dra den kopplingen ganska omgående för den kan såra minst lika hårt som att alla karaktärer har stora bröst o urringning enligt dig.
Ja det är väldigt tråkigt att så många karaktärer har de yttersta av vad som klassas som manlighet, stora muskler, och kvinnlighet, stora bröst, för att visa att det är en hjälte av något slag. Det avgörs av så mycket annat än just de egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jazon:

@grönahunden så bara för en karaktär har stora bröst har hon silikon? Du borde sluta dra den kopplingen ganska omgående för den kan såra minst lika hårt som att alla karaktärer har stora bröst o urringning enligt dig.
Ja det är väldigt tråkigt att så många karaktärer har de yttersta av vad som klassas som manlighet, stora muskler, och kvinnlighet, stora bröst, för att visa att det är en hjälte av något slag. Det avgörs av så mycket annat än just de egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

har inte mirror's edge, portal & beyond good and evil visat att det inte sitter i silikonet utan "hjälten" finns nån annanstans?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Datorspel + kvinnliga karaktärer = urringat & stora bröst..
det var ju lite det som var grejen med Beyond Good and Evil att det inte var den stereotypa spelet
samma med Mirror's Edge, Portal, Portal2 osv.

urringat & silikon gör väl knappast spelet bättre ?

Nej, men det säljer.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har inte mirror's edge, portal & beyond good and evil visat att det inte sitter i silikonet utan "hjälten" finns nån annanstans?

Jo det har det. Men återigen tar du upp silikon fast stora bröst inte är samma sak som att ha silikon vilket det var vad jag syftade till.
Att vissa spelbolag väljer att ge de stora muskler och stora bröst är tråkigt. Men det är faktiskt ännu tråkigare med din attityd att stora bröst är silikon.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag väl inte att man kommer uppleva samma "magi" om man nu kan kalla det som när man var yngre, få spel har den inverkan på mig.
Dock kanske man kan bränna av några timmar på detta med grabben och det skulle väl vara lite roligt om han fann något i spelet som han kommer minnas.

@Grönahunden: https://sv-se.facebook.com/feministisktinitiativ/
Varsågod, nu kanske sexismen kan hålla sig borta härifrån?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

Tyvärr tror jag väl inte att man kommer uppleva samma "magi" om man nu kan kalla det som när man var yngre, få spel har den inverkan på mig.
Dock kanske man kan bränna av några timmar på detta med grabben och det skulle väl vara lite roligt om han fann något i spelet som han kommer minnas.

@Grönahunden: https://sv-se.facebook.com/feministisktinitiativ/
Varsågod.

lol nej tack är så långt bort från Feminazi man kan komma.
det betyder dock inte att jag tycker spelet är bättre, mer "magi" för att man ser silikonbröst,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Silikonbröst eller ej så gillar jag designen i övrigt, även om det bara är en renderad trailer. Staden för mina tankarna tillbaka till Ghost in the Shell (originalet), vilket knappast kan ses som negativt.

Bör påpeka att jag inte spelat det första spelet, så jag är mest positivt nyfiken i dagsläget.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd

Oj oj, många hjärntvättade av den feministiska bubblan här i Sverige. Stackars er.

Jag älskar boobs och silikonbröst, mer sådant!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Yay för nytt BG&E till sist! Men det ser ju inte alls ut som det man ville ha

Skrivet av Flamso:

Ugh... Online. Det är inte alls det Beyond Good & Evil handlade om. Trist, hade hoppats på ett spel i samma anda som ettan.

Skrivet av Grönahunden:

Datorspel + kvinnliga karaktärer = urringat & stora bröst..
det var ju lite det som var grejen med Beyond Good and Evil att det inte var den stereotypa spelet
samma med Mirror's Edge, Portal, Portal2 osv.

urringat & silikon gör väl knappast spelet bättre ?

Exakt.

Skrivet av backspace:

@Grönahunden: Det går ju även att faktiskt uppskatta spelet som det är utan att hänga upp sig på småsaker.
Förresten, hur ofta klagar du på att männen i diverse spel har välbyggda kroppar?

Det som gjorde BG&E unikt var framför allt en realistisk kvinnlig karaktär som inte var ännu en bisarr runkfantasi.

Skrivet av eXpander_:

Oj oj, många hjärntvättade av den feministiska bubblan här i Sverige. Stackars er.

Jag älskar boobs och silikonbröst, mer sådant!

Finns gott om sidor på internätet som kan stilla dina köttsliga lustar.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av eXpander_:

Oj oj, många hjärntvättade av den feministiska bubblan här i Sverige. Stackars er.

Jag älskar boobs och silikonbröst, mer sådant!

hur gammal är du ?
är man feminist för att man inte är en kåt 13åring ?

@gluon: jag eftersöker spel med mer realistisk kvinnlig karaktärer, är jag för det feminist?
förresten är jag ingen duktig svensk utan identifierar mig som en apache attack helikopter

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Jag älskar boobs och silikonbröst, mer sådant!

Ja, är less på att vi "duktiga svenskar" måste ha på de trista, kritiska feministglasögonen och analysera sexuellt innehåll i spel. Hjernevask! Kvinnor är vackra och tuttar är alltid trevligt.

Permalänk
Avstängd

@Grönahunden: Tillräckligt gammal. Vad har det att göra med att jag gillar kvinnliga bröst?

@GilbertG: Jag har en underbar flickvän, mycket bättre än internätet vet du.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Skrivet av eXpander_:

@Grönahunden: Tillräckligt gammal. Vad har det att göra med att jag gillar kvinnliga bröst?

@GilbertG: Jag har en underbar flickvän, mycket bättre än internätet vet du.

satte jag en stämpel på dig som inte stämde ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

@Grönahunden: Puss puss. Nåväl, hoppas det kommer dyka upp en kvinnlig karaktär i spelet som faller dig i smaken.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2