Jag jobbar som säljare idag, telefonförsäljare för att vara exakt. Och jag förstår inte riktigt varför det är så otroligt många som inte gillar försäljning över telefon?
Jag kommer till oändligt många som vägrar göra avtal via telefon. Med förklaringen "av den princip".
Hur kommer det sig att man inte gör avtal på telefon? Även fast vi har personuppgifterna framför oss?
Inte ens om det är hos ett företag man är kund hos idag?
Vad har ni för erfarenheter av telefonförsäljare?
Skulle ni någon gång ta något från en försäljare utan att vara kund hos företaget?
Klickar ni försäljare direkt eller lyssnar ni på vad vi har att säga?
Och helt enkelt era personliga åsikter och försäljare och försäljning?
Mvh, Säljare
Skulle aldrig ens överväga att köpa nånting som erbjuds via telefon eller annan form av reklam.
Inte ens om det är en makalös deal och ett helt ärligt erbjudande så skulle det bli en affär.
(Gbit Internet för 1:- i månaden i 15 år? Nej tack, nåt är lurt).
Och skulle en försäljare slinka förbi mina "filter" (NIX, lapp på brevlåda och dörr etc.) så får h*n ett "Nej" och ett klick som svar.
F.ö. helt makalöst att man fortfarande i Sverige 2017 får ingå avtal utan att identifiera sig, vilket man ju inte kan över telefon.
Brevlådereklam löses med att jag har brevlådan nere vid ingången till trapphuset och vicevärden lämnar en brännbart låda under den.
Så pappersreklam sorteras bort redan där.
Skulle tro att vi i trapphuset fyller en flyttlåda i veckan, så typ 25-30 kilo reklam/vecka.
Detta trots att alla brevlådor har "ingen reklam" lapp.
Gör även mitt bästa för att blockera all nätreklam (inte på Sweclockers såklart!) MHA. filter i routern och ibland hosts filen.
Skulle aldrig, ens om det är nånting jag faktiskt borde vara intresserad av, klicka på banners m.m.
Då går jag hellre direkt via deras site eller söker fram tillverkaren.
Det värsta jag råkat ut för var en försäljare som ringde endast minuter efter att jag lagt in en beställning på en site.
Försäljarens ursäkt var att han "visst fick ringa för jag var kund hos dom", han ville sälja strumpor....
Blev så jä-la förbannad att jag skickade tillbaka prylen (c:a 15000:-) när den dök upp och gjorde väldigt klart för deras kontaktperson exakt varför dom fick tillbaka den dyra prylen.
Dom hade tydligen sin site på ett webhotell, och hotellet i fråga hade såklart avtal med reklamare.
Och då inbillade sig reklamaren att alla som var kunder till kunderna på hotellet per automatik var fritt fram att kontakta NIX eller inte.
Så den reklamaren gjorde att ett företag förlorade ett knippe tusingar, och förhoppningsvis så sipprade den informationen vidare till de ansvariga.
Reklambranschen förtjänar all förakt dom får.
Dom har helt själva försatt sig i denna situation tack vare den extrema mängden oseriösa försäljare och oärliga avtal.
Den lilla procenten reklamare som faktiskt är seriösa och ärliga drunknar helt i bruset av allt annat dravel vi måste stå ut med.