Wikileaks avslöjar CIA:s avlyssningsmetoder för Android, IOS och Samsung Smart TV

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonteee_l:

@Frewik: Det är synd att folk som du ska vara så naiva, istället för att skriva "källa på det, tack" du låter som en typical vänster. Istället kanske du borde prova på att googla?

Jag tycker att det är typical vänster att komma med känsloargument grundade på fakta som inte finns. Vilket du gör.

Skrivet av jonteee_l:

En talesperson för Wikileaks sa "Russian readers will learn a lot about their country". Det betyder enligt dig att Wikileaks lovar att läcka rysk information.

Bra försök, men det finns inte ett enda bevis i något av dom mainstream-blaskorna.

Bara för att någon med ett fint och välbetalt jobb säger att något är sant, så betyder det inte att det stämmer.
Colin Powell reminds us that 17 intelligence agencies knew that Iraq had WMDs. Sound familiar?

Skrivet av jonteee_l:

Sen hade Assange dessutom en tv show på RT (Russia Today) vilket är den största desinformationskanalen som är helt styrd av ryska staten, värre än Fox News.

Kan du ge något exempel på desinformation dom har spridit? Jag frågar eftersom jag själv aldrig tittar på RT. Inte mina vänner heller. Vad jag vet så tittar nästan ingen amerikan alls på RT heller. Knappt någon i hela västvärlden har jag hört. Det låter lite grand som att man försöker övertyga mig genom propaganda i Fantomen. Och jag läser inte ens Fantomen. Kan det verkligen stämma?

Ge en länk, youtubeklipp eller någonting.

Skrivet av jonteee_l:

Och som du också verkar diskutera om att CIA, NSA osv kan ha avlyssnat Trump så är väl det en stor möjlighet. Eftersom han har varit misstänkt för att samarbeta med Ryssland i en lång tid. Är väl bara bra att de gjort det, borde göras på fler offentliga personer.

Jo tråden handlar om CIA. Trump är president i landet. Om du missat det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Trump lämnar inte mycket att tolka egentligen. Enligt honom själv var det Obama som givit ordern.
https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-03-06/trump-s-wi...

Jo vi vet redan att Trump har påstått det och vi har redan skrivit det i tråden, det är inget "breaking news". Det står på hans twitter. Vart vill du komma?

Skrivet av Tumnus:

Sedan menade du att media behöver bevis för att säga att något inte stämmer.. vilket inte går att göra. Man kan inte bevisa att något inte är något.

Det är just därför Trump vinner mot media hela tiden.

Skrivet av Tumnus:

"När Trump sedan hävdar att Trump Tower har avlyssnats så säger media omedelbart att det inte stämmer, utan ett enda bevis."

Åter igen, vart vill du komma? Försök att vara lite tydligare med vad du menar...

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Nu handlar det ju inte om att "göra" något efterblivet utan att ha åsikter som är extrema. Jag umgås inte med nationalister, Nazister, misogynister osv osv, så jag lever som jag lär "tyvärr" för din del.

omg du missar tydligen hela poängen, läs sakta igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nätverksmupp:

omg du missar tydligen hela poängen, läs sakta igen.

Jag får det inte till något annat.

Du tycker att det är OK med en "white supremacist" i ett presidenkabinett. All övrig diskussion är överflödig.

Har jag misstolkat dig och du tycker att Bannon är en jubelidiot som absolut inte borde sitta i en presidentadministration, så är vi på samma blad och då finns inte heller mycket mer att säga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

@klk:

Vänta lite nu, du kommer med ett påstående som säger att alla krig som utspelats under 1900talet var så kallade oljekrig.
Jag ifrågasätter det påståendet, med exempels på 3 stora krig och bett dig förklara hur dessa 3 är oljekrig.
Du kommenterar WW2 som att det skulle vara sovjets krig för att försvara sin olja. Vilket är befängt.

Sen byter du ämne helt plötsligt och börjar prata om bilar. Detta utan att du har kunnat klargöra ditt första påstående.
Så, kan du inte upplysa mer om ditt första påstående så åberopar jag "shenanigan"

Det är inte befängt, men man måste förstå hur inflytelserika de med olja är. Enda anledningen att det kan uppstå ett krig utan att de bestämmer det är att det kriget passar bra för olja med.

Vet du hur de kan bestämma? De stänger bara av oljan om de inte gillar vad det krigas om

Man brukar ju prata om Deep State, Deep State är toppskiktet inom olja

EDIT: CIA jobbar för deep state, inte för USA. Och lägg märke till hur tyst det är bland världens politiker när wikileaks avslöjar att de övervakar ALLT. Det är knappt någon som vågar protestera.
Vad som är mycket intressant är hur långt deep state tänker gå för att försvara sitt inflytande för folket lär sig med en faslig hastighet vilka det är som bestämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det är inte befängt, men man måste förstå hur inflytelserika de med olja är. Enda anledningen att det kan uppstå ett krig utan att de bestämmer det är att det kriget passar bra för olja med.

Vet du hur de kan bestämma? De stänger bara av oljan om de inte gillar vad det krigas om

Man brukar ju prata om Deep State, Deep State är toppskiktet inom olja

EDIT: CIA jobbar för deep state, inte för USA. Och lägg märke till hur tyst det är bland världens politiker när wikileaks avslöjar att de övervakar ALLT. Det är knappt någon som vågar protestera.
Vad som är mycket intressant är hur långt deep state tänker gå för att försvara sitt inflytande för folket lär sig med en faslig hastighet vilka det är som bestämmer

Fortfarande inget svar på min fråga... så jag slutar argumentera mot dig nu, då jag ser att det är lönlöst.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Fortfarande inget svar på min fråga... så jag slutar argumentera mot dig nu, då jag ser att det är lönlöst.

Det är du som inte vill ta till dig informationen, och att förklara de exakta incitamenten för olika krig sett till hur det gynnar olja kräver någon som är beredd och lyssna samt en del utrymmen.

Jag tror dock du snart kommer ändra dig för det är fler och fler som inser hur stort avslöjandet "vault 7" egentligen är. Fler och fler pratar om deep state

WikiLeaks and Vault 7 Prove the Danger to Liberty that CIA and NSA Pose

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Jag får det inte till något annat.

Du tycker att det är OK med en "white supremacist" i ett presidenkabinett. All övrig diskussion är överflödig.

Har jag misstolkat dig och du tycker att Bannon är en jubelidiot som absolut inte borde sitta i en presidentadministration, så är vi på samma blad och då finns inte heller mycket mer att säga.

Du svarar ju inte på frågor som du får heller och då blir det ju inte mycket diskussion. Så du är ganska överflödig här. #16709204 Svara på det här.

Du sprider ju endast lögner som du själv har hittat på. Varför skulle Steve Bannon vara en "white supremacist"?

Här pratar Bannon om Hitler och Mussolini m.fl. som fiender . Nov 2016. Det låter ju inte alls som någon "white supremacist" i min värld.

Steve Bannon, Reince Priebus Interview at CPAC Intervju för ett par veckor sedan. Det låter inte som att han ska bygga några koncentrationsläger för judar här heller.
Han säger däremot "Hold us accountable for delievering on what we promised" - Det låter ju underbart! Har någon annan politiker någonsin sagt något så vackert?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon224490:

Jo vi vet redan att Trump har påstått det och vi har redan skrivit det i tråden, det är inget "breaking news". Det står på hans twitter. Vart vill du komma?

Det är just därför Trump vinner mot media hela tiden.

Åter igen, vart vill du komma? Försök att vara lite tydligare med vad du menar...

Nej. Trump "vinner" mot "media" för att folk anser att han gör det. Du vet.. baserad på att folk inte verkar förstå grundläggande logik inom vissa gränser. Satt och följde valet natten då det gick och de antal diverse media intervjuade var ju roliga minst sagt. Den största "meriten" Trump hade var att han inte var en politiker. Vad han stod för, vad hans politik var och framförallt vad de vill med landet kunde de inte svara på... det mesta som kom ut var "Make America great again.." vilket är fint i teorin men i praktiken är det inte så enkelt.

Börjar man kräva att man ska bevisa något som inte går att bevisa.. ja då har man inte riktigt förstått hur saker och ting går till.

Skrivet av klk:

Det är inte befängt, men man måste förstå hur inflytelserika de med olja är. Enda anledningen att det kan uppstå ett krig utan att de bestämmer det är att det kriget passar bra för olja med.

Vet du hur de kan bestämma? De stänger bara av oljan om de inte gillar vad det krigas om

Man brukar ju prata om Deep State, Deep State är toppskiktet inom olja

EDIT: CIA jobbar för deep state, inte för USA. Och lägg märke till hur tyst det är bland världens politiker när wikileaks avslöjar att de övervakar ALLT. Det är knappt någon som vågar protestera.
Vad som är mycket intressant är hur långt deep state tänker gå för att försvara sitt inflytande för folket lär sig med en faslig hastighet vilka det är som bestämmer

Så du fortsätter med att försöka köra huvudet genom en vägg? Man kan ju iallafall inte anklaga dig för att sakna envishet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon224490:

Du svarar ju inte på frågor som du får heller och då blir det ju inte mycket diskussion. Så du är ganska överflödig här. #16709204 Svara på det här.

Du sprider ju endast lögner som du själv har hittat på. Varför skulle Steve Bannon vara en "white supremacist"?

Här pratar Bannon om Hitler och Mussolini m.fl. som fiender . Nov 2016. Det låter ju inte alls som någon "white supremacist" i min värld.

Steve Bannon, Reince Priebus Interview at CPAC Intervju för ett par veckor sedan. Det låter inte som att han ska bygga några koncentrationsläger för judar här heller.
Han säger däremot "Hold us accountable for delievering on what we promised" - Det låter ju underbart! Har någon annan politiker någonsin sagt något så vackert?

https://www.romper.com/p/7-steve-bannon-quotes-on-race-that-a...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du fortsätter med att försöka köra huvudet genom en vägg? Man kan ju iallafall inte anklaga dig för att sakna envishet.

Vad är din förklaring till att CIA kan övervaka i princip alla elektroniska prylar som har teknik som gör att de kan övervakas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Den största "meriten" Trump hade var att han inte var en politiker. Vad han stod för, vad hans politik var och framförallt vad de vill med landet kunde de inte svara på... det mesta som kom ut var "Make America great again.." vilket är fint i teorin men i praktiken är det inte så enkelt.

Börsen går ju bra och nu skall till och med FED höja räntan, de har kämpat och kämpat för att få upp inflationen. Knappt någon ränta i en herrans massa år, ändå går det inte. Så kommer Trump och inom några månader så vips behöver de höja. Hur lyckas han med det?

Permalänk
Medlem

How to tell if you are vulnerable to CIA hacking tools

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Nej. Trump "vinner" mot "media" för att folk anser att han gör det.

Du beskrev just själva definitionen av vinst. Bra, du har börjat förstå det här nu. Folket anser att Trump vinner mot media=Trump vinner mot media. Eller har du någon annan måttstock på "vinst" som du går efter? Är kanske tidningsdöden eller den blomstrande alternativmedia-marknaden en bättre faktor i hur man ska definiera hur bra/dåligt det går för mainstream-media?

Skrivet av Tumnus:

Du vet.. baserad på att folk inte verkar förstå grundläggande logik inom vissa gränser. Satt och följde valet natten då det gick och de antal diverse media intervjuade var ju roliga minst sagt. Den största "meriten" Trump hade var att han inte var en politiker. Vad han stod för, vad hans politik var och framförallt vad de vill med landet kunde de inte svara på... det mesta som kom ut var "Make America great again.." vilket är fint i teorin men i praktiken är det inte så enkelt.

Vilken grundläggande logik pratar du om?
Tycker du att det var bättre när Obama lyckades bli president pga hans största merit var hans hudfärg och meningslösa slogans som "Yes We Can", "Change We Can Believe In"? Det är fint i teorin men i praktiken är det inte så enkelt. Sedan låg han i krig varenda dag under sin ämbetsperiod, något ingen annan president någonsin gjort. Han bombade sju länder. Han fördubblade också USA:s statsskuld, han bidrog med att öka statsskulden mer än alla tidigare 43 presidenter sammanlagt har gjort. Han skapade Obamacare som ingen vill ha. Något som till och med Bill Clinton beskrivit som "the craziest thing in the world".

Skrivet av Tumnus:

Börjar man kräva att man ska bevisa något som inte går att bevisa.. ja då har man inte riktigt förstått hur saker och ting går till.

Det är just det som mainstream-media har hållit på med hur länge som helst. "Han är rasist", "Han har affärer med ryssarna" osv. Folk har börjat förstå hur media arbetar nu. Det är därför dom tappar sin trovärdighet mer och mer för var dag.

Skrivet av Tumnus:

Så du fortsätter med att försöka köra huvudet genom en vägg?

Vilken värdefull kommentar av dig! Mycket konkret. För verkligen diskussionen framåt.

Skrivet av Frewik:

@Ozzed Du svarar ju inte på frågor som du får heller och då blir det ju inte mycket diskussion. Så du är ganska överflödig här. #16709204 Svara på det här.

Du sprider ju endast lögner som du själv har hittat på. Varför skulle Steve Bannon vara en "white supremacist"?

Här pratar Bannon om Hitler och Mussolini m.fl. som fiender . Nov 2016. Det låter ju inte alls som någon "white supremacist" i min värld.

Steve Bannon, Reince Priebus Interview at CPAC Intervju för ett par veckor sedan. Det låter inte som att han ska bygga några koncentrationsläger för judar här heller.
Han säger däremot "Hold us accountable for delievering on what we promised" - Det låter ju underbart! Har någon annan politiker någonsin sagt något så vackert?

Ozzed: *Slänger ut länk från random kommunist-sida som skrivit något illa om Steve Bannon*:

Jaha? vad vill du ha sagt med den länken? Är du så här dålig på att argumentera eller gör du bara narr av dig själv? Det här är ett diskussionsforum och ingen länksamling. Kom med ett argument och fakta, citera innehåll som du tycker är relevant, svara på frågor som ställs till dig. Är det för mycket begärt?

Du har ännu inte svarat på inlägg #16709204

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon224490:

Du beskrev just själva definitionen av vinst. Bra, du har börjat förstå det här nu. Folket anser att Trump vinner mot media=Trump vinner mot media. Eller har du någon annan måttstock på "vinst" som du går efter? Är kanske tidningsdöden eller den blomstrande alternativmedia-marknaden en bättre faktor i hur man ska definiera hur bra/dåligt det går för mainstream-media?

Vilken grundläggande logik pratar du om?
Tycker du att det var bättre när Obama lyckades bli president pga hans största merit var hans hudfärg och meningslösa slogans som "Yes We Can", "Change We Can Believe In"? Det är fint i teorin men i praktiken är det inte så enkelt. Sedan låg han i krig varenda dag under sin ämbetsperiod, något ingen annan president någonsin gjort. Han bombade sju länder. Han fördubblade också USA:s statsskuld, han bidrog med att öka statsskulden mer än alla tidigare 43 presidenter sammanlagt har gjort. Han skapade Obamacare som ingen vill ha. Något som till och med Bill Clinton beskrivit som "the craziest thing in the world".

Det är just det som mainstream-media har hållit på med hur länge som helst. "Han är rasist", "Han har affärer med ryssarna" osv. Folk har börjat förstå hur media arbetar nu. Det är därför dom tappar sin trovärdighet mer och mer för var dag.

Vilken värdefull kommentar av dig! Mycket konkret. För verkligen diskussionen framåt.

Ozzed: *Slänger ut länk från random kommunist-sida som skrivit något illa om Steve Bannon*:
Jaha? vad vill du ha sagt med den länken? Är du så här dålig på att argumentera eller gör du bara narr av dig själv? Det här är ett diskussionsforum och ingen länksamling. Kom med ett argument och fakta, citera innehåll som du tycker är relevant, svara på frågor som ställs till dig. Är det för mycket begärt?

Du har ännu inte svarat på inlägg #16709204

Allt där är relevant, men din och min definition av extremist skiljer ju sig.

Det andra HAR jag svarat på. Jag har inte sagt att de far med osanning, men de har en agenda och ett syfte med det de sprider så det blir inte en balanserad bild, och tar man inte det i beaktande så blir det en skev bild av dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon224490:

Du beskrev just själva definitionen av vinst. Bra, du har börjat förstå det här nu. Folket anser att Trump vinner mot media=Trump vinner mot media. Eller har du någon annan måttstock på "vinst" som du går efter? Är kanske tidningsdöden eller den blomstrande alternativmedia-marknaden en bättre faktor i hur man ska definiera hur bra/dåligt det går för mainstream-media?

Vilken grundläggande logik pratar du om?
Tycker du att det var bättre när Obama lyckades bli president pga hans största merit var hans hudfärg och meningslösa slogans som "Yes We Can", "Change We Can Believe In"? Det är fint i teorin men i praktiken är det inte så enkelt. Sedan låg han i krig varenda dag under sin ämbetsperiod, något ingen annan president någonsin gjort. Han bombade sju länder. Han fördubblade också USA:s statsskuld, han bidrog med att öka statsskulden mer än alla tidigare 43 presidenter sammanlagt har gjort. Han skapade Obamacare som ingen vill ha. Något som till och med Bill Clinton beskrivit som "the craziest thing in the world".

Det är just det som mainstream-media har hållit på med hur länge som helst. "Han är rasist", "Han har affärer med ryssarna" osv. Folk har börjat förstå hur media arbetar nu. Det är därför dom tappar sin trovärdighet mer och mer för var dag.

Vilken värdefull kommentar av dig! Mycket konkret. För verkligen diskussionen framåt.

Ozzed: *Slänger ut länk från random kommunist-sida som skrivit något illa om Steve Bannon*:
Jaha? vad vill du ha sagt med den länken? Är du så här dålig på att argumentera eller gör du bara narr av dig själv? Det här är ett diskussionsforum och ingen länksamling. Kom med ett argument och fakta, citera innehåll som du tycker är relevant, svara på frågor som ställs till dig. Är det för mycket begärt?

Du har ännu inte svarat på inlägg #16709204

Vi säger så. 1. Du vet inte vad en kommunist är för något uppenbarligen 2. Nej det är inte definitionen av "vinst" och 3. Måste säga att din argumentationsteknik lämnar mycket att önska.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Allt där är relevant, men din och min definition av extremist skiljer ju sig.

Okej, eftersom du själv inte kan precisera någonting i artikeln då "hugger" jag bara någonting. Hur är meningen How About A Little Anti -Semitism With That? , med en bild på Bannon och Donald Trump Jr relevant tycker du? Är Bannon en "white supremacist" när han intervjuar D.T. Jr eftersom dom har satt en sådan rubrik ovanför bilden eller?

Skrivet av Ozzed:

Det andra HAR jag svarat på. Jag har inte sagt att de far med osanning, men de har en agenda och ett syfte med det de sprider så det blir inte en balanserad bild, och tar man inte det i beaktande så blir det en skev bild av dem.

Om du har skrivit något bevis för att Wikileaks är "en prorysk högerextrem propagandamaskin" så får du i så fall visa mig var jag hittar info om det igen. Antingen så har jag missat detta bevis som du har lagt fram, eller så ljuger du. Vilket är det?

Wikileaks syften du pratar om har jag också missat. Länka bevisen du har för deras syfte också.

Skrivet av Tumnus:

Vi säger så. 1. Du vet inte vad en kommunist är för något uppenbarligen 2. Nej det är inte definitionen av "vinst" och 3. Måste säga att din argumentationsteknik lämnar mycket att önska.

1, Du vet inte vad fakta är för något.

2, Din definition av "vinst", det kanske är att komma tvåa. Ungefär som medias favorit, Hillary Clinton. I så fall har du fel.

3, Din känslofyllda argumentationsteknik som baseras på alternativa "fakta" är inte mycket värd. Testa att backa upp dina påståenden med källor hämtade från verkligheten nästa gång. Det blir mera trovärdigt då.

Permalänk
Skrivet av klk:

CIA jobbar inte för USA och det är inte USA (folket) som styr USA utan deep state. Deep state är egentligen "big oil" som för närvarande är gulfstaterna. De har mest makt då världens länder fortfarande är beroende av olja och vinsterna är på grund av kartellbildning extrema
Alla krig sedan 1900 har varit oljekrig

How Big Oil Conquered the World

Tips till de som inte tror att olja bestämmer är att räkna lite på hur mycket olja de säljer, vad det kostar att plocka upp den och hur stora vinsterna är. Man baxnar. Pengarna från vinsterna används bl.a. för att köpa politiskt inflytande.

Set CIA gjorde med Iran var en direkt konsekvens av oljan. Man vet ju vad det ledde till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon224490:

Okej, eftersom du själv inte kan precisera någonting i artikeln då "hugger" jag bara någonting. Hur är meningen How About A Little Anti -Semitism With That? , med en bild på Bannon och Donald Trump Jr relevant tycker du? Är Bannon en "white supremacist" när han intervjuar D.T. Jr eftersom dom har satt en sådan rubrik ovanför bilden eller?

Om du har skrivit något bevis för att Wikileaks är "en prorysk högerextrem propagandamaskin" så får du i så fall visa mig var jag hittar info om det igen. Antingen så har jag missat detta bevis som du har lagt fram, eller så ljuger du. Vilket är det?

Wikileaks syften du pratar om har jag också missat. Länka bevisen du har för deras syfte också.

1, Du vet inte vad fakta är för något.

2, Din definition av "vinst", det kanske är att komma tvåa. Ungefär som medias favorit, Hillary Clinton. I så fall har du fel.

3, Din känslofyllda argumentationsteknik som baseras på alternativa "fakta" är inte mycket värd. Testa att backa upp dina påståenden med källor hämtade från verkligheten nästa gång. Det blir mera trovärdigt då.

Vi säger så.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

@Tumnus: Det är bra att du har självkänsla nog att kunna lägga ner, då du inte har några hållbara argument att komma med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon224490:

Okej, eftersom du själv inte kan precisera någonting i artikeln då "hugger" jag bara någonting. Hur är meningen How About A Little Anti -Semitism With That? , med en bild på Bannon och Donald Trump Jr relevant tycker du? Är Bannon en "white supremacist" när han intervjuar D.T. Jr eftersom dom har satt en sådan rubrik ovanför bilden eller?

Om du har skrivit något bevis för att Wikileaks är "en prorysk högerextrem propagandamaskin" så får du i så fall visa mig var jag hittar info om det igen. Antingen så har jag missat detta bevis som du har lagt fram, eller så ljuger du. Vilket är det?

Wikileaks syften du pratar om har jag också missat. Länka bevisen du har för deras syfte också.

Hur skall jag kunna bevisa något när du inte godtar externa källor. Om du behöver "bevis" i klass med att Wikileaks själva är proryska så kommer det inte gå, för det har de inte sagt. Däremot anser jag att det genom vanlig empirisk observation går att se att de är proryska.

Så det kanske är din acceptans som är bristfällig? Jag vet inte, men googlar man wikileeaks pro-russian så får man upp en hel del, bland annat från "The guardian", men du kanske tycker det är fake news eller något?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Hur skall jag kunna bevisa något när du inte godtar externa källor. Om du behöver "bevis" i klass med att Wikileaks själva är proryska så kommer det inte gå, för det har de inte sagt. Däremot anser jag att det genom vanlig empirisk observation går att se att de är proryska.

Vilken källa som säger att Wikileaks är "en prorysk högerextrem propagandamaskin" är det som jag inte godtar? Du har ju inte lyckats ge oss en källa på det ännu.

Jag har aldrig efterfrågat "bevis", jag har efterfrågat bevis. Ozzeds personliga "empiriska observation" säger alltså världen att Wikileaks är "en prorysk högerextrem propagandamaskin". Okej. Stabilt.

Skrivet av Ozzed:

Så det kanske är din acceptans som är bristfällig? Jag vet inte, men googlar man wikileeaks pro-russian så får man upp en hel del, bland annat från "The guardian", men du kanske tycker det är fake news eller något?

Om man googlar "Donald Trump is a nazi" får man upp jättemycket också. Samma sak om man googlar "The Holocaust hoax". Vart vill du komma? Det kanske är så att din källkritik är bristfällig? Fake news har funnits i alla tider. Du kanske trodde att det var något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så det kanske är din acceptans som är bristfällig? Jag vet inte, men googlar man wikileeaks pro-russian så får man upp en hel del, bland annat från "The guardian", men du kanske tycker det är fake news eller något?

Kan du presentera något bevis som håller (teknisk bevisning) för att wikileaks är pro-russian. Och vad spelar det för roll vilket land det är om man berättar fakta som håller (som är sant)

Permalänk
Medlem

Jag har alltså 2 gånger i denna tråd lagt fram det faktum att Wikileaks publicerat medlemslistan för BNP samt att man släppt läckor som rör George Bush-administrationen. @Ozzed har hoppat över att försöka förklara varför en högerextrem skulle förstöra livet för de personer som ligger på samma planhalva. Svaren har uteblivit.

Att sedan försöka få Hillary Clinton att framstå som normal är ju som att garva åt alla som drabbats av hennes beslut.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Kan du presentera något bevis som håller (teknisk bevisning) för att wikileaks är pro-russian. Och vad spelar det för roll vilket land det är om man berättar fakta som håller (som är sant)

De hjälpte Trump till makten. Trump är Pro-Rysk, om inte det räcker så finns det nog inget som gör.

Skrivet av Markusas:

Jag har alltså 2 gånger i denna tråd lagt fram det faktum att Wikileaks publicerat medlemslistan för BNP samt att man släppt läckor som rör George Bush-administrationen. @Ozzed har hoppat över att försöka förklara varför en högerextrem skulle förstöra livet för de personer som ligger på samma planhalva. Svaren har uteblivit.

Att sedan försöka få Hillary Clinton att framstå som normal är ju som att garva åt alla som drabbats av hennes beslut.

Jag har bara sagt att jag föredrar Clinton framför Trump, inte att hon är "Normal", som sagt så hade jag hoppats på Bernie Sanders.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Haha, och folk var oroliga över XBOX kinect always on som MS var tvungen att ta bort (och CIA om de vill antagligen kan hacka lika lätt som Samsung TV och annat). Jag har Siri avstängt, men det hjälper nog inte. Fast, om de vill avlysna mig - varsågod, nothing to hide.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

@klk:
Ok, om vi säger så här då...
Hur har Korea kriget skapats för olja, när korea inte ens har någon olja utan importerar all olja.

Hur har Vietnamkriget skapats av olja, då landet inte ens hittat olja förrän 1985 och dess reservoarer är minimala för att försörja Vietnam.

Hur har oljan skapat kriget i serbien, där det var en utrotning utan ett helt folkslag som styrde kriget och USA enbart gick in för dess påtrycking från omvärlden som gjorde att de väl gjorde det (alldeles för sent).
Här kan jag hålla med om en sak, att USA går in när det finns oljetillgångar att tillgå, ja men att säga att all världens krig under 1900 talet är skapade för att få tillgång till olja är BS!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

De hjälpte Trump till makten.

Fel. Wikileaks hjälpte inte Trump till makten. Det var Hillary Clinton, som på egen hand , lyckades förstöra sin väg till makten. Ingen annan.

Skrivet av Ozzed:

Trump är Pro-Rysk, om inte det räcker så finns det nog inget som gör.

Fel. Trump är inte Pro-Rysk, han är Pro-USA. Det har FBI redan konstaterat när dom har genomfört sina avlyssningar. Sedan att du personligen tror på att Trump är en högerextremist/nazist/rasist/fascist/sexist/hetero/normalbegåvad/vit/man/frisk/insertrandomkommunistskällsordsomsaknarsubstans , genom dina "empiriska observationer", det är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon224490:

Fel. Wikileaks hjälpte inte Trump till makten. Det var Hillary Clinton, som på egen hand , lyckades förstöra sin väg till makten. Ingen annan.

Fel. Trump är inte Pro-Rysk, han är Pro-USA. Det har FBI redan konstaterat när dom har genomfört sina avlyssningar. Sedan att du personligen tror på att Trump är en högerextremist/nazist/rasist/fascist/sexist/hetero/normalbegåvad/vit/man/frisk/insertrandomkommunistskällsordsomsaknarsubstans , genom dina "empiriska observationer", det är en helt annan sak.

Jag ser ett mönster här. När jag länkar källor till mina påståenden, då "är" det fel, men när du länkar, så förväntar du dig liksom att jag skall godta det?

Jag tror, som jag påpekat tidigare, att det blir svårt att komma frammåt. Du tycker inte min argumentation är vatten värd, och jag tycker detsamma om din. Finns inget mer att tilläga liksom.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon224490:

Fel. Wikileaks hjälpte inte Trump till makten. Det var Hillary Clinton, som på egen hand , lyckades förstöra sin väg till makten. Ingen annan.

Fel. Trump är inte Pro-Rysk, han är Pro-USA. Det har FBI redan konstaterat när dom har genomfört sina avlyssningar. Sedan att du personligen tror på att Trump är en högerextremist/nazist/rasist/fascist/sexist/hetero/normalbegåvad/vit/man/frisk/insertrandomkommunistskällsordsomsaknarsubstans , genom dina "empiriska observationer", det är en helt annan sak.

Tja, det är bara att följa hans agerande så kan man konstatera att han faktiskt är en egocentrisk, cynisk, narcissist med ett messiaskomplex, och troligtvis uppvuxen med läran av Ingjald Nissen som grundstomme. Preppa det med en stor portion av sChauvinism, ett trevligt kvinnoförakt. och med en gnutta girighet... En sann ledare för en av världens supermakter... Well played America, well played...

Hmm, vänta nu lite, började inte Rommarikets storhet att förfalla efter Caligula?!??!?!?!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch