Wikileaks avslöjar CIA:s avlyssningsmetoder för Android, IOS och Samsung Smart TV

Permalänk
Melding Plague

Wikileaks avslöjar CIA:s avlyssningsmetoder för Android, IOS och Samsung Smart TV

Välkända Wikileaks publicerar hela 8 761 dokument från underrättelsetjänsten CIA, vars metoder för att lyssna av elektronisk utrustning på distans avslöjas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt, men jag är inte förvånad.

Permalänk
Medlem

Inget nytt under solen.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Pandoras box är nu öppnad, undrar hur detta kommer att skada berörda företag.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att dom kan göra precis vad dom vill, bryta mot lagar och internationella lagar och komma undan med det men skulle jag deklarera lite fel eller nåt ne då jävlar åker jag dit

Det är ju detta som Snowden sagt hela tiden men dom jag har berättat det för ja då blev jag kallad för konspirationsteoretiker och att det är en massa hittepå haha

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

...samsung smart TV? Innebär detta att jag måste byta till LG om jag vill kolla bomb-tutorials på vimeo via min TV?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

...samsung smart TV? Innebär detta att jag måste byta till LG om jag vill kolla bomb-tutorials på vimeo via min TV?

Ja! Reklamera omgående.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Obehagligt. Kommer undvika smart-TV så länge det går, man vill ju inte bli avlyssnad i vardagsrummet.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Detta är ju inget nytt direkt men likväl är det skrämmande att dom kan göra hur fan dom vill...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta måste man ju ha bott under en sten för att inte känna till? Gäsp.

Wikileaks hejade fram Trump till makten med glada tillrop. Mitt förtroende för den organisationen är noll, och jag hoppas att Assange blir infångad och får sitt straff.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Visar sig visst att de så kallade foliehattarna haft ganska rätt ändå. Jag mår alltid gott när den stora massan har fel. De som med hån och förlöjliganden försöker trycka ner de som är öppna för sanningen och att tänka bortom det man matas med. Allt det här med smarta saker, fundera på vilket sätt de är smarta och vilka som är dumma.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Vilken sammanställning! Sjukt användbar, thx CIA

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Visar sig visst att de så kallade foliehattarna haft ganska rätt ändå. Jag mår alltid gott när den stora massan har fel. De som med hån och förlöjliganden försöker trycka ner de som är öppna för sanningen och att tänka bortom det man matas med. Allt det här med smarta saker, fundera på vilket sätt de är smarta och vilka som är dumma.

Inte första gången, inte sista gången. Känns som att folk aldrig slutar kalla en för foliehatt/paranoid/konspirationsteoretiker. Så länge det man säger inte är totalt 100% bevisat, som detta, så tror de flesta inte på det. Fastän det är klart som dagen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Tror inte avlyssning är något nytt för någon som inte bott under en sten de senaste 10 åren. Det som vi får reda på med dessa läckor är ju exakt HUR dom gör det, och det är sjuk läsning.

Dom som sitter där och styr detta måste ju fullständigt sakna moral.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta måste man ju ha bott under en sten för att inte känna till? Gäsp.

Wikileaks hejade fram Trump till makten med glada tillrop. Mitt förtroende för den organisationen är noll, och jag hoppas att Assange blir infångad och får sitt straff.

Ja allt är Putins fel. Den som säger nåt annat är rasse!

ps. Kan du peka på ett exempel där Wikileaks bevisats haft fel på ett meningsfullt sätt? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta måste man ju ha bott under en sten för att inte känna till? Gäsp.

Wikileaks hejade fram Trump till makten med glada tillrop. Mitt förtroende för den organisationen är noll, och jag hoppas att Assange blir infångad och får sitt straff.

Vilken agenda Assange och Wikileaks kan inte vara en hemlighet för någon längre. Assange om varför man inte släpper dokument om ryska och kinesiska brott. https://www.theguardian.com/media/2016/dec/24/julian-assange-...

"Assange said there was already a “vibrant” Russian media which included critics of the Kremlin.

He said: “In Russia, there are many vibrant publications, online blogs, and Kremlin critics such as [Alexey] Navalny are part of that spectrum. There are also newspapers like “Novaya Gazeta”, in which different parts of society in Moscow are permitted to critique each other and it is tolerated, generally, because it isn’t a big TV channel that might have a mass popular effect, its audience is educated people in Moscow. So my interpretation is that in Russia there are competitors to WikiLeaks.” In addition, he claimed “no WikiLeaks staff speak Russian, so for a strong culture which has its own language, you have to be seen as a local player.”"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Ja allt är Putins fel. Den som säger nåt annat är rasse!

ps. Kan du peka på ett exempel där Wikileaks bevisats haft fel på ett meningsfullt sätt? Tack på förhand.

Jag har varken pratat om att något skulle vara Putins fel, att någon skulle vara rasist eller att Wikileaks haft fel på ett meningsfullt sätt... Liksom, va? Vad menar du egentligen?

Det jag säger är att Wikileaks agerat på ett sätt som hjälpt Trump till makten, och det tycker jag är fel då jag ogillar extremhögern. Om sedan de säger är "sant" eller inte skiter jag fullständigt i. Jag tillhör verkligen inte den skaran människor som tycker att "sanningen" trumfar allt utan man får passa sig helt enkelt.

Men det är OT så vi kan ta den diskussionen i PM om du vill.

Mitt inlägg handlade egentligen om att jag tycker Wikileaks inte kommer med något nytt och att jag saknar förtroende för dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Förklarar vad som drar ur batteriet på min telefon ....

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Inte första gången, inte sista gången. Känns som att folk aldrig slutar kalla en för foliehatt/paranoid/konspirationsteoretiker. Så länge det man säger inte är totalt 100% bevisat, som detta, så tror de flesta inte på det. Fastän det är klart som dagen.

Du har så rätt. Det är så sinnrikt gjort också, eftersom det marknadsförs på ett sådant sätt att folk hetsas att gladeligen skaffa nyare och nyare saker för att hänga med, uppdaterar allt som bara går för att få det smartare och smartare. Länka allt med diverse sociala medier, koppla det till google... ja var slutar det egentligen?

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Du har så rätt. Det är så sinnrikt gjort också, eftersom det marknadsförs på ett sådant sätt att folk hetsas att gladeligen skaffa nyare och nyare saker för att hänga med, uppdaterar allt som bara går för att få det smartare och smartare. Länka allt med diverse sociala medier, koppla det till google... ja var slutar det egentligen?

Jag är inte en domedagsprofet, så jag ser att detta kommer att vända. Som alla andra trender i denna värld, så kommer denna trend av total övervakning att mötas med motstånd och försvinna.

Som exempel kan vi se att dagens ungdomar använder officiella och öppna sociala medier som FB, Instragram etc mindre och mindre, och har börjat vända sig mer till krypterade, mindre lokala sociala medier som Snapchat, Kik, Periskope etc. Jag kommer ihåg diskussionen för några år sedan, då man oroade sig för att i framtiden kommer ingen att ha ett privat liv mer, utan allt kommer vara officiellt. Ändå har tonåringarna idag mer och mer valt att säga nej tack till det.

På samma sätt kommer framtidens generationer säga nej tack till övervakning. Fler och fler kommer att använda sig av krypterade och icke-avlyssnade mjuk- och hårdvara. I mina ögon behövs detta, vi måste gå genom en period där denna nya teknik och nya världsbild utnyttjas av the big bad wolves. De har fått en ny leksak, och måste få leka med den. Sedan kommer den stora massan följa och införa regleringar och lagar emot detta.

Det var ju princip likadant när industrialiseringen kom, i början fanns det inga som helst regleringar på hur företagen fick styras, hur de anställda fick behandlas, etc. etc. etc. Detta kom med tiden i takt med att folket vaknade upp och sade ifrån. I Sverige har vi haft tur då vi har haft politiker under den tiden som har själva varit del av befolkningen och dess rörelse. Detta har nu ändrats då elitpolitikerna idag, i både (S) och (M), inte är en del av folket mer, utan en del av eliten och de representerar företagen snarare än folket (vilket syns i deras politik). Detta kommer leda till eventuella förseningar i utvecklingen, men folket kommer förr eller senare att se till att allt detta blir en del av historien

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Vilken agenda Assange och Wikileaks kan inte vara en hemlighet för någon längre. Assange om varför man inte släpper dokument om ryska och kinesiska brott. https://www.theguardian.com/media/2016/dec/24/julian-assange-...

En annan syn på saken: https://theintercept.com/2016/12/29/the-guardians-summary-of-...

Länk till original intervjun: http://www.repubblica.it/esteri/2016/12/23/news/assange_wikil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har varken pratat om att något skulle vara Putins fel, att någon skulle vara rasist eller att Wikileaks haft fel på ett meningsfullt sätt... Liksom, va? Vad menar du egentligen?

Det jag säger är att Wikileaks agerat på ett sätt som hjälpt Trump till makten, och det tycker jag är fel då jag ogillar extremhögern. Om sedan de säger är "sant" eller inte skiter jag fullständigt i. Jag tillhör verkligen inte den skaran människor som tycker att "sanningen" trumfar allt utan man får passa sig helt enkelt.

Men det är OT så vi kan ta den diskussionen i PM om du vill.

Mitt inlägg handlade egentligen om att jag tycker Wikileaks inte kommer med något nytt och att jag saknar förtroende för dem.

Jösses. För att en organisation(med endast goda intentioner för mänskligheten) har dokument som påpekar att din kära blodtörstiga globalist Clinton är en kriminell utav dess like, så vänder du ryggen? Står verkligen dina politiska ideal över brott som medfört enormt lidande och död?

Har länge undrat vad du är för människa, det klarnar mer och mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Du överlever det eftersom min summering var sanningsenlig. Men som sagt omöjligt att diskutera med någon som öppet erkänner att sanning och verklighet är oviktiga ting.

Fast nu är du bra rolig, du felciterar ju en gång till. Skärp dig.

Jag har ju förklarat utförligt vad jag menar, men jag kan ta det igen, och hoppas att den här mer "nerdummade" versionen går in i skallen.

Om du säger en sak till mig som är sann, för att du gillar sanning, fine, inga problem.

Men om du däremot säger en sak som är sann, för att påverka mig i en riktning, och också undanhåller andra sanningar som skulle missgynna din agenda, inte fine, problem.

Wikileaks har en A G E N D A med sitt "sanninssägande", det gör att jag tappar förtroende för dem. Om hela grejen var att de ville att "sanningen ska fram" så skulle de inte plocka russinen ur sanningskakan så som de gör nu.

*Sitter och väntar på att förmodligen bli medvetet felciterad och utsatt för strawman en tredje gång*

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Synd att det avslöjades.
Tycker cia och mi5 ska få arbeta obehindrat med sina spiontaktiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jösses. För att en organisation(med endast goda intentioner för mänskligheten) har dokument som påpekar att din kära blodtörstiga globalist Clinton är en kriminell utav dess like, så vänder du ryggen? Står verkligen dina politiska ideal över brott som medfört enormt lidande och död?

Har länge undrat vad du är för människa, det klarnar mer och mer...

Och där kom personangreppen, som jag har längtat

Nej, jag skrev ju att jag inte gillar liberaler, men eftersom du gillar Wikileaks så är det väl OK att plocka russinen ur kakan då antar jag.

Hade jag fått som jag velat så hade Sanders vunnit, men Demokraterna sköt sig i foten och Wikileaks hjälpte till, så nu blev det inte så.

Det jag säger är att jag helre hade sett Clinton än Trump, eftersom Trump är högerextrem. Han har för tusan Steve Bannon som chefsstrateg.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Antar att allt körs genom ett system för att plocka upp typ vissa ord? Annars måste det ju bli jävligt mycket ljud att lyssna igenom...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Detta måste man ju ha bott under en sten för att inte känna till? Gäsp.

Wikileaks hejade fram Trump till makten med glada tillrop. Mitt förtroende för den organisationen är noll, och jag hoppas att Assange blir infångad och får sitt straff.

Låter som klassisk partiretorik detta. När visselblåsare avslöjar republikanernas snedsteg älskas de av demokraterna och hatas av republikanerna. Vice versa när de avslöjar demokraternas snedsteg. Istället borde kanske folk uppskatta att vi får veta hur våra medborgerliga rättigheter inskränks och vilka hemskheter staten begår i vårt namn och med våra pengar så att de kan hållas ansvariga? Men nej, folk håller på sitt lag och det är viktigare än något annat.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Obehagligt. Kommer undvika smart-TV så länge det går, man vill ju inte bli avlyssnad i vardagsrummet.

Smarta telefoner är mycket värre. Avlyssningen med smart tv tycks mest vara något proof of concept av CIA och jag ser inte att de nämner något om exploits för att infektera tv apparaterna. De har samtidigt en drös 0days för både iphone och android. Om man vill avlyssna någon är mobiltelefoner mycket bättre.

Ett citat av Cory Doctorow på ämnet:

"Your phone is not just a distraction rectangle that lets you throw birds at pigs. Your phone is a super computer that lives in your pocket and knows who all of your friends are, and what you talk to them about, and where you are when you are talking to them. It knows what your doctor told you last week, it knows what your lawyer sent you in confidence. It can log into your bank account. It can refinance your house. It has a camera, it has a microphone, it controls your insuline pump. You take it into the toilet, you take it into the bed, and you can't be sure unless the phone is telling you the truth, whether it's listening to you and watching you."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och där kom personangreppen, som jag har längtat

Nej, jag skrev ju att jag inte gillar liberaler, men eftersom du gillar Wikileaks så är det väl OK att plocka russinen ur kakan då antar jag.

Hade jag fått som jag velat så hade Sanders vunnit, men Demokraterna sköt sig i foten och Wikileaks hjälpte till, så nu blev det inte så.

Det jag säger är att jag helre hade sett Clinton än Trump, eftersom Trump är högerextrem. Han har för tusan Steve Bannon som chefsstrateg.

Jag stödjer och respekterar ditt val och preferens utav t.ex. presidentkandidater, det är demokratiskt och jag värderar det högt. Men vad jag reagera på är; För att dokument som har >eventuella< bevis på att brott har begåtts samt att denna information spelar bra i presidentkandidat X hand, en person som du kanske inte stödjer, så avskriver du hela organisationen? Att bara ta till sig information som lirar bra med ens egna politiska agenda är farligt och ett hot emot demokratin.