Flyter csgo fint utan lagg på denna datorn?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej det gör det inte

Permalänk
Avstängd

om den knappt klarar skyrim/left 4 dead så tror jag inte det kommer flyta så fint..

Permalänk
Permalänk

Kort svar: Nej.

Längre svar: Du får nog vara lite tydligare med dina krav. Om du med bra flyt menar lägsta grafik med 30 fps så blir svaret kanske.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmeritus:

ser inte mkt bättre ut i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmeritus:

Nej den är inte bättre

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej. Men vet du vad?

Om du länkar en budget så kan säkert någon av oss här hjälpa dig att försöka lösa det på ett bättre sätt.

Vad vill du ha med i denna budget? Allt (såsom kringutrustning)? Byggnad utav datorn?

Permalänk

Jag vill veta om ni tror att det går att spela cs laggfritt på den senaste jag länkade. Allt jag bryr mig om:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmeritus:

Jag vill veta om ni tror att det går att spela cs laggfritt på den senaste jag länkade. Allt jag bryr mig om:)

Skickades från m.sweclockers.com

Ytterst tveksamt. MEN, som någon sa innan. Vad är laggfritt för dig? Det är extremt subjektivt.

Själv sitter jag på en 240hz skärm och vill därav ha 240 fps och inte droppa under.

Permalänk

Laggfritt för mig är över 60fps. Denna: http://h-tc.se/index.php?id_product=2041&controller=product måste la vara mycket bättre än min gamla laptop som jag spelar på nu med 50-30fps konstant https://www.asus.com/se/Notebooks/X54H/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PapaEmeritus:

Laggfritt för mig är över 60fps. Denna: http://h-tc.se/index.php?id_product=2041&controller=product måste la vara mycket bättre än min gamla laptop som jag spelar på nu med 50-30fps konstant https://www.asus.com/se/Notebooks/X54H/

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan börja med att sluta titta på Fyndiq, där kommer du inte hitta din "laggfria" dator till ett bra pris.
Ge oss en budget (4000kr?) och vi slänger ihop ett paket eller hittar bästa möjliga färdigbyggda på en annan sida.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quapy4:

om den knappt klarar skyrim/left 4 dead så tror jag inte det kommer flyta så fint..

Jämför du Skyrim med Left 4 Dead? Skyrim är bra mycket mer tungdrivet med mods ( 4K texturer) än vad Left 4 Dead är

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

I spannet 4-5000 kr måste begagnat vara bästa lösningen.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem

Du kan få en riktigt prisvärd och relativt bra dator för 4-5k om du kikar på begagnat, en ny för det priset är som att kasta pengar i sjön om du vill spela

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk

Så denna är absolut inget att ha eller? https://fyndiq.se/product/3750610-fx-speldator/ Jag skiter helt i om det är Fyndiq eller ej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag ska inte ha en värstingdator.. bara jag kan spela cs utan lagg så är det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@AMD-FX:
Ja men om du hade läst vad de skrivit om datorn så ser du att den får 25-35 fps i Skyrim, tvivlar starkt på att de har moddat det då de säkert vill ha de bästa siffrorna.. Fick liknande FPS i L4D2 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmeritus:

Jag ska inte ha en värstingdator.. bara jag kan spela cs utan lagg så är det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Köp en begagnad dator. Titta inte på Fyndiq!

Permalänk
Permalänk

Du borde inte köpa från blocket om datorn kallas speldator men kostar 4000, speciellt när det står att nätagget är från andersson. Spara pengar tills du har sisådär 8000 och bygg dig något riktigt.

Visa signatur

feting dator

Permalänk

Ja precis kanske dumt att köpa en dator som kallas för speldator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmeritus:

Den kommer definitivt kunna driva på CS:GO laggfritt. Om priset är bra låter jag bli osagt. Swec-marknaden är nästan alltid bättre för att köpa begagnade datorkomponenter.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB