Samsung Galaxy S8 kan få 8 GB primärminne och UFS 2.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Och därefter hoppas jag att dom gör en bättre Galaxy Note den här gången.

Det var inga fel på den gammal förutom batteriet annans var den bra.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Kommer ihåg när vissa mobila enheter hade 8 gb lagrings utrymme

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så länge Samsung envisas med Edge skärmar är det inget för mig att ens kolla på som påtänkt mobil.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paddanx:

Han syftar nog på att det finns flera OnePlus "X" lurar, som 1-2-3-3T.

4850kr för S7s prestanda, 6GB RAM, 128GB lagring och 3400mAh batteri samt allt jag behöver (3T)... Samsung telefonerna är i mina ögon bara överprisat numera med 6000-7000kr+ för något jag inte behöver.

Galaxy S7 är inte överprisad, men den har som du skriver funktioner som du inte behöver.
Som till exempel vattentålighet, en bättre skärm och bättre support vid problem.

Jag är själv en nöjd OnePlus 3-ägare men att kalla Galaxy-telefonerna överprisade är lite orättvist tycker jag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Så länge Samsung envisas med Edge skärmar är det inget för mig att ens kolla på som påtänkt mobil.

Ingen tvingar dig att köpa Edge finns ju utan Edge men fortfarande samma telefon.

Jag hoppas att S8 får samma IP-klassificering som S7 eller bättre. Behöver byta ut min S5 som börjar leva sitt egna liv.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Copyswede gnuggar händerna skulle jag tro..Mer lagringsutrymme mer pengar till dom..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 42 is the number:

Kommer ihåg när vissa mobila enheter hade 8 gb lagrings utrymme

Skickades från m.sweclockers.com

Minns när du bara kunde spara ett par nummer.
Blev mer avancerat med Ericsson T610, 56k färg display och 2MB lagring för bilder och ringsignaler

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ingen tvingar dig att köpa Edge finns ju utan Edge men fortfarande samma telefon.

Jag hoppas att S8 får samma IP-klassificering som S7 eller bättre. Behöver byta ut min S5 som börjar leva sitt egna liv.

Tvivlar på att den får IP69K då den skulle behöva klara ett vattentryck på 80-100 bar. Alltså i klass med en högtryckstvätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Minns när du bara kunde spara ett par nummer.
Blev mer avancerat med Ericsson T610, 56k färg display och 2MB lagring för bilder och ringsignaler

Paniken man fick när sms-inkorgen blev full och man var tvungen att rensa

Permalänk
Medlem

Så s8 kommer inte komma ut till 2017?
De måste ju kunna tillverka minnesmodulerna ifall de ska ha dessa i mobilen...
http://www.sweclockers.com/nyhet/23120-samsung-och-tsmc-rappo...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Så länge Samsung envisas med Edge skärmar är det inget för mig att ens kolla på som påtänkt mobil.

Exakt så känner jag ned, men dom verkar ju ha fått för sig att böjda skärmar är det bästa sen skivat bröd eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag själv förstår inte riktigt grejen. Finns det något som inte en s6/s7/iphone6/iphone7 inte klarar av? Batteritiden kan bli bättre, kamera en aning bättre. Men vad är det folk letar efter utöver allt som redan finns?

Skärmar väntar vi alla på oled etcetc. Vad finns att uppnå som kan ändra om gamet i mobilväg?

Vissa vill köpa samma mobil "lite uppgraderad", andra vill ha fräsha komponenter under skalet.
När det gäller samma prispunkt tänker jag inte lägga lika mycket på en Apple lur, som är mycket billigare att producera, bara för att Apple har skäddarsytt iOS till sina lurar så "Den känns snabbare".

Tro mig, efter 5 år i telefonsupport inser man att Applefolk köper saker de tror "bara ska funka" o fattar inget när det väl inte gör det, medans Andriod folk oftare har större koll på teknik överlag...
Har Anders 45 köpt en Asus router och en S7a så fattar han att problemet inte ligger hos ISP om Wifi jävlas, men har kan köpt Apple istället då "dom sa att de skulle funka" så får man sitta o leta i timmar efter problem som inte finns eller man ens ska hantera, för det ska ju funka, gör det inte det är det uppenbarligen operatörens fel, Apple ljuger ju aldrig.

Permalänk
Medlem

"utrustas med en skärm som täcker större delen av telefonens framsida."

Vad jag kan se på min Note 2 så är större delen av telefonens framsida täckt av en skärm

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Galaxy S7 är inte överprisad, men den har som du skriver funktioner som du inte behöver.
Som till exempel vattentålighet, en bättre skärm och bättre support vid problem.

Jag är själv en nöjd OnePlus 3-ägare men att kalla Galaxy-telefonerna överprisade är lite orättvist tycker jag.

Börjar banne mig låta som att man pratar med Apple fans här. Kom tillbaka till verkligheten nu. Du är inte äpple fan, och men du låter precis lika skygglappsblind som de Iphone älskarna du troligen själv argumenterat emot.

-Vattentålighet kan jag hålla med om är en fördel, men jag planerar inte bada med den ändå. Är dock helt klart en fördel jag gärna velat se i denna också. Men inte värt 1000kr extra.

-Support har jag haft helvete med Samsung också, så det är nog rätt illa oavsett. Det som gör fördel eller inte är svensk ÅF så klart. Som kund skiter Samsung i dig... de är så pass stora att de tom skiter i Note 7 bränderna då det inte ens skadar dem ekonomiskt. Det var 3 månaders vinst... sen skiter de i det.

- Bättre skärm? AMOLED är de bättre skärmarna imho och båda har dem. Det var en av anledningarna varför jag valde den. Så den enda fördelen här är 1440p vs 1080p, och ärligt... det är löjlig skillnad. Men okej 1000kr kan jag tänka mig högre värde på detta. Att jaga pixlar för VR kan jag förstå, men i övrigt är det lika mycket trams som "Megapixel racet" på kameran. Bättre kamera > fler pixlar...

I övrigt är S7an är överprisad för den hårdvaran du får, och om på fullaste allvar tror att dessa 3 sakerna är värda över 3000kr (baserat på 7000kr för 32GB lagring vs 4900kr för 128GB lagring och 2GB RAM mer), eller nästan halva telefonens värde, visar hur snedvriden du verkar vara. Sen att man slipper Samsungs bloatware är ett plus på min sida som jag gärna betalar extra för.

Sen att S7 telefonen kanske är vad du vill ha är ju ditt val, inte det jag argumenterar här. Men jag har varit en rätt objektiv köpare i mitt fall, och du får verkligen mycket för pengarna i en OnePlus, och bra saker för dem. Samsung har blivit så löjligt dyra pga de har hängivna köpare som betalar vf som helst för dem.

Permalänk
Medlem

Vill man ha bra hårdvara till ett bra pris skulle jag påstå att inget slår OnePlus 3T eller Axon 7 för tillfället. Jag köper sällan nya mobiler och min Galaxy S4 hade fortfarande varit utmärkt att fortsätta med, men när man får en top-of-the-line telefon sett till hårdvaran för 4500 kr så känns det helt klart värt pengarna.

Det är dock trevligt att se utvecklingen gå framåt med bättre o bättre hårdvara även om man har svårt att se användningen för 8 GB RAM i en telefon i dag. Det är baskemig lika mycket som jag har i min gamingdator fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Börjar banne mig låta som att man pratar med Apple fans här. Kom tillbaka till verkligheten nu. Du är inte äpple fan, och men du låter precis lika skygglappsblind som de Iphone älskarna du troligen själv argumenterat emot.

-Vattentålighet kan jag hålla med om är en fördel, men jag planerar inte bada med den ändå. Är dock helt klart en fördel jag gärna velat se i denna också. Men inte värt 1000kr extra.

-Support har jag haft helvete med Samsung också, så det är nog rätt illa oavsett. Det som gör fördel eller inte är svensk ÅF så klart. Som kund skiter Samsung i dig... de är så pass stora att de tom skiter i Note 7 bränderna då det inte ens skadar dem ekonomiskt. Det var 3 månaders vinst... sen skiter de i det.

- Bättre skärm? AMOLED är de bättre skärmarna imho och båda har dem. Det var en av anledningarna varför jag valde den. Så den enda fördelen här är 1440p vs 1080p, och ärligt... det är löjlig skillnad. Men okej 1000kr kan jag tänka mig högre värde på detta. Att jaga pixlar för VR kan jag förstå, men i övrigt är det lika mycket trams som "Megapixel racet" på kameran. Bättre kamera > fler pixlar...

I övrigt är S7an är överprisad för den hårdvaran du får, och om på fullaste allvar tror att dessa 3 sakerna är värda över 3000kr (baserat på 7000kr för 32GB lagring vs 4900kr för 128GB lagring och 2GB RAM mer), eller nästan halva telefonens värde, visar hur snedvriden du verkar vara. Sen att man slipper Samsungs bloatware är ett plus på min sida som jag gärna betalar extra för.

Sen att S7 telefonen kanske är vad du vill ha är ju ditt val, inte det jag argumenterar här. Men jag har varit en rätt objektiv köpare i mitt fall, och du får verkligen mycket för pengarna i en OnePlus, och bra saker för dem. Samsung har blivit så löjligt dyra pga de har hängivna köpare som betalar vf som helst för dem.

Jag hittar endast 5090 som pris på oneplus 3t 64. 400 kr billigare än s7an. kan du länka till de billigare priserna?

400 kr är helt klart värt vattentäthet, vr och bättre upplösning, bättre kamera, trådlös laddning.

kamerajämförelse https://www.youtube.com/watch?v=j76qVbBNu70 ganska stor skillnad imo.

Nä skall jag ut med 5-6 tusen på en mobil skall jag ha den bästa och snålar inte med någon hundralapp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

länk till billigare OP3T https://oneplus.net/se

Skrivet av KingCobra:

Jag hittar endast 5090 som pris på oneplus 3t 64. 400 kr billigare än s7an. kan du länka till de billigare priserna?

400 kr är helt klart värt vattentäthet, vr och bättre upplösning, bättre kamera, trådlös laddning.

kamerajämförelse https://www.youtube.com/watch?v=j76qVbBNu70 ganska stor skillnad imo.

Nä skall jag ut med 5-6 tusen på en mobil skall jag ha den bästa och snålar inte med någon hundralapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag hittar endast 5090 som pris på oneplus 3t 64. 400 kr billigare än s7an. kan du länka till de billigare priserna?

400 kr är helt klart värt vattentäthet, vr och bättre upplösning, bättre kamera, trådlös laddning.

kamerajämförelse https://www.youtube.com/watch?v=j76qVbBNu70 ganska stor skillnad imo.

Nä skall jag ut med 5-6 tusen på en mobil skall jag ha den bästa och snålar inte med någon hundralapp.

@Qwako visade vad jag syftade på.
Som sagt, svensk ÅF så får du support på helt annan nivå, så visst... det påverkar priset.

Men du jämför en vanlig S7a med mindre skärm (5,1"), mindre batteri (3000mAh), lite långsammare CPU (820 vs 821 eller deras egen CPU beroende på vilken du får) och mindre RAM. One plus 3T har dock andra fördelar som rent OS (ingen bloat skit), marknadens snabbaste laddning, dual-sim (och 128GB lagring dock på annan modell), i övrigt är de väldigt lika.

Med det sagt, helt klart om du vill ha mindre, och vattentäthet och bättre låg-ljus kamera så håller jag med dig. Då är S7 bättre.
Båda har mao sina fördelar och nackdelar. Du måste dock upp över 7000kr för att hitta egde modellen för att få batterier och skärmen som faktiskt är lika stor/bättre för att jämföra.

Och det är här jag reagerar. Samsung har en bra telefon, ingen tvekan om det, men den har trots allt varit ute ett bra tag nu och priset hunnit stabiliseras. OnePlus 3T är pyrfärsk och har knappt kommit till de som beställde den direkt från tillverkaren. Priset har inte ens kommit till en stabil nivå än. Trots detta är det så stor prisskillnad... för så få fördelar.

För mig var det dual-sim + AMOLED + stora batterier som vägde allt. Slippa sitta med två telefoner på jobb, ha en skärm jag kan tydligt se i ljuset och ett batteri som håller länge. Sen att du kan få detta för strax över 4200kr är banne mig svårslaget.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Paddanx:

Börjar banne mig låta som att man pratar med Apple fans här. Kom tillbaka till verkligheten nu. Du är inte äpple fan, och men du låter precis lika skygglappsblind som de Iphone älskarna du troligen själv argumenterat emot.

Jag är objektiv.

Skrivet av Paddanx:

-Vattentålighet kan jag hålla med om är en fördel, men jag planerar inte bada med den ändå. Är dock helt klart en fördel jag gärna velat se i denna också. Men inte värt 1000kr extra.

Kanske inte för dig, men för många andra är det nog värt 1000kr.

Det är mycket dyrare när en hel telefon blir vattenskadad, jag har själv varit med om det och då badade jag inte med min telefon. Det enda jag gjorde var att jag diskade och hade telefonen 1 meter bort, ett par droppar vatten råkade stänka in i ett hörlursuttag och vips så var jag en telefon fattigare.

Skrivet av Paddanx:

-Support har jag haft helvete med Samsung också, så det är nog rätt illa oavsett. Det som gör fördel eller inte är svensk ÅF så klart. Som kund skiter Samsung i dig... de är så pass stora att de tom skiter i Note 7 bränderna då det inte ens skadar dem ekonomiskt. Det var 3 månaders vinst... sen skiter de i det.

Mjo det var snarare det med en svensk återförsäljare jag syftade på i jämförelse med just OnePlus.
Angående Note 7 så vet jag inte hur du kan få en förlust på 1 miljard och ett delvis nersmutsat varumärke till en fördel för Samsung?

Skrivet av Paddanx:

- Bättre skärm? AMOLED är de bättre skärmarna imho och båda har dem. Det var en av anledningarna varför jag valde den. Så den enda fördelen här är 1440p vs 1080p, och ärligt... det är löjlig skillnad. Men okej 1000kr kan jag tänka mig högre värde på detta. Att jaga pixlar för VR kan jag förstå, men i övrigt är det lika mycket trams som "Megapixel racet" på kameran. Bättre kamera > fler pixlar...

Grejen är bara den att OnePlus 3/3T använder PenTile-displayer som helt enkelt ser sämre ut vid en given upplösning.
1440p hjälper då en hel del när vi pratar om en 5.5"-display, mer kan du läsa här: http://www.anandtech.com/show/10411/the-oneplus-3-review/4

Displayen är en av de största anledningarna till varför jag ser fram emot att byta ut min OnePlus 3 i framtiden, annars älskar jag den på alla sätt och vis.

Skrivet av Paddanx:

I övrigt är S7an är överprisad för den hårdvaran du får, och om på fullaste allvar tror att dessa 3 sakerna är värda över 3000kr (baserat på 7000kr för 32GB lagring vs 4900kr för 128GB lagring och 2GB RAM mer), eller nästan halva telefonens värde, visar hur snedvriden du verkar vara. Sen att man slipper Samsungs bloatware är ett plus på min sida som jag gärna betalar extra för.

Sen att S7 telefonen kanske är vad du vill ha är ju ditt val, inte det jag argumenterar här. Men jag har varit en rätt objektiv köpare i mitt fall, och du får verkligen mycket för pengarna i en OnePlus, och bra saker för dem. Samsung har blivit så löjligt dyra pga de har hängivna köpare som betalar vf som helst för dem.

Huruvida alla extra funktioner Galaxy S7 har är "värt" 3000kr kan nog varken du eller jag objektivt svara på, vi kan bara tycka och tänka om det.
Men faktum är i alla fall att det är ganska viktiga extra funktioner för många och det ihop med att Galaxy S-telefoner är i high end ger såklart ett extra prispåslag.

Jag argumenterar inte för att OnePlus 3/3T är dåliga köp, absolut inte.
Då hade jag ju inte köpt en OnePlus 3 i somras själv... men vad jag argumenterar för är att Galaxy S7 inte är "överprisad" utan helt enkelt att man får vad man betalar för om man behöver det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

någon som vet om den kommer ha android eller tizen?

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Detta blir min nästa mobil. Håller fortfarande i min S6 som är min bästa mobil hittills. Samsung får fortsatt förtroende

Förtroende? För vadå? De är ett företag, finns ingen anledning att ge dom något annat än kritik och frågor. De tar dina pengar oavsett om varan är bra eller inte, förtroende ger inga som helst garantier.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer: Hahaha är inte du en bitter liten figur? mobilen har hållit i 2 år utan bekymmer. Nästa mobil ser ut att ha alla finesser jag vill ha i en mobil. "And that is all i have to say about that" ^^,

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

@Bloodstainer: Hahaha är inte du en bitter liten figur? mobilen har hållit i 2 år utan bekymmer. Nästa mobil ser ut att ha alla finesser jag vill ha i en mobil. "And that is all i have to say about that" ^^,

Hahaha, bitter för att jag inte kastar pengar på storföretag och kallar dom "pålitliga"? Jag har aldrig haft en mobil som inte har hållt i 2 år, ser inte varför det är ett relevant mått eller bevis på något. Jag ser definitivt förbättringar som borde kunna ske i både mjukvaran och hårdvaran samt prissättning på mobilmarknaden. Min enda respekt för Samsung är deras utmaning av Apple på mobilmarknaden. Men båda två är precis samma typ av aktörer. Och de beter sig precis lika illa båda två

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Citat:

Samsung Galaxy S8 kommer använda filsystemet UFS 2.1

Jag tror inte UFS i det här sammanhanget är något filsystem. https://www.jedec.org/standards-documents/focus/flash/univers... (länkat i artikeln) pekar ju iaf i annan riktning, det verkar vara något standardiserat hårdvaruinterface för flashlagring?

Namnvalet är ju dock en aning förvirrande eftersom UFS även är namnet på ett filsystem (Unix File System) som bland annat återfinns i BSD-varianterna.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tror inte UFS i det här sammanhanget är något filsystem. https://www.jedec.org/standards-documents/focus/flash/univers... (länkat i artikeln) pekar ju iaf i annan riktning, det verkar vara något standardiserat hårdvaruinterface för flashlagring?

Namnvalet är ju dock en aning förvirrande eftersom UFS även är namnet på ett filsystem (Unix File System) som bland annat återfinns i BSD-varianterna.

Det verkar skribenten medveten om. Det är dock lite fel begrepp som används, något åt "minne med lagringsstandarden UFS 2.1" eller helt enkelt "använda lagring/flashminne enligt (väntade, nya) UFS 2.1 standarden" hållet bör väl användas kanske. Ungefär som NVMe/M.2-gränssnitt diskuteras när det gäller diskar eller moderkort. UFS behöver ju exempelvis drivrutiner i operativet, likt NVMe.

Permalänk
Medlem

får 8GB och man kan endast använda 3GB förmodligen, standard samsung tyvärr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Anar att du inte är en entusiast och kan du nog aldrig riktigt förstå. Lite som att säga vad kan en ford ka inte göra som andra bilar kan. Får ju ändå inte köra snabbare än 120km/h i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu hör väl saken till att just uppgraderingsmässigt måste det nästan ske minst hos telefoner bland allt som finns. Inte ens Intel CPU uppgraderas så dåligt som telefoner gör.

Jag har Iphone 7 Plus så jag antar att jag är en entusiast då? Hade även Iphone 6s och 6. Iphone 5. Samsung S6 Edge. Diverse Z2/Z3/LG G2/G3 osv.

Detta är för att jag envisats med om att ha det nyaste men har verkligen kommit fram till att telefoner är ju helt onödigt att uppgradera.

Enligt MIG. Därför ställde jag frågan vad andra anser vara det som kommer framöver. För som det ser ut nu är det ju bedrövligt.

Sen så finns det lite mer val bland bilar. Men jag byter inte ut en BMW 428i 2015 mot en BMW 428I 2016 för att dom kommit med en ny färg på panelen samt ändrat navigationens utseende.

Anser du att en bil-entusiast skulle gjort det?

Permalänk
Medlem

@oouhdawg:
händer massor på mobil fronten hela tiden, sen att dom flesta inte använder mer än ca 10% av alla funktioner och annat som finns i telefonen är en annan femma. entusiaster använder mkt mer funktioner än en vanlig användare, sen att du köper varenda ny lur som kommer gör dig inte till en entusiast automatiskt.
telefoner får nya cpu's nästan hela tiden men det märks inte om man inte spelar tunga spel eller gör väldigt krävande saker

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag som har en knaper budget som varit sjukskriven sedan jag var 25, sen blev sjukpension är dagenefter jag fyllde 30
Hann som inte jobba ihop någon stor pension även om jag var i olika arbete hela tiden jag kunde varit aktiv. Sen lider man av en liknande sjukdom som förtidspension demens tack vare felaktig medicin utgivning och elchocksbehsndling så glömmer jag ibland månader det är som en förtidspension demens. Sen hade man hjälp av Neco som skulle sköta alla mina papper och pga de bytte medicin mot min grova adhd och som hjälpte min autism spektrum. Så de sa upp kontakten sen jag visste inte ens jag hadeextra bidrag för jag minns inte det, ringde FK och sa att jag var skyldig dem 33tusen och pga jag flyttade till ett 54kvm parhus ute i visharn så pga jag ej visste jag hade bostadsbidrag så får jag 2800kr mindre i månaden oxå. Helt hopplös sits tycker kommunens Neco team skulle lämnat papperen till mig vad som gäller, men i te det känner smått det är deras fel jag betalat av 600kr i månaden på min inkomst på 7300kr sen har jag fördtjänst 1gång i veckan för hämta starka värktabletter mediciner temgesic samt stark adhd medicin metsmins samt psykos medicin som heter invegs och xanor flunitrazepsm och zopiklon det kostar 300kr fram och tillbaka till där jag bor. Varje vecka. Sen diabetes kost är inte billig och jag måste betala viss licens medicin själv 330kr per burk som går på på en vecka. Man har inte råd till kotknäckning för min mest troliga fibromyalgi jag dricker IAF inte jag röker ej tobak snusar tre kronan portion per dag och vejoar egen gjord ejuice.

Jag förstår inte hur dessa Samsungs och iPhones kan kosta så mycket. Men fick en Xiaomi Mi5S av frun i julas den har NFC grym kamera snapdragon 821 2.15ghz adr3ano 530 nptt och laddar batteriet på en timme är nött på 5.25tum och batteriet räcker för evigt jämfört med min gamla One plus One som jag önskar jag kunde byta med någon mot en 3-4 eller mer tb lagringsdisk då jag verkligen ej har gott om pengar då det ej är repor på opo och använt äkta niilskin dkärmskydd på den sedan dag 1 pga min nervvörk har den mest suttit i laddaren så den är som i nyskick. Bara låst upp bootloader men fick mig aldrig till att roots . Men aldrig jag skulle köpa en sån dur telefon jag är så nöjd över att jag fick min sv min långtidssjukskrivning fru som sparat till den. 4g fungerar perfekt här 3 mil från Skellefteå stad med Vimla så jag är nöjd. Nu är det bara hårddiskar jag behöver för jag orkar knappt gå då spara massa media på mina fiskar är det jag lever på. Haft 3 1tb fiskar och 1 SSD disk kraschade på 3 månader. Så hör ni av någon som vill sälja en 3-6tb disk billigt eller byte mot telefonen opon eller opo plus pengar imrllsn så säg till. Stort behov. Ätit mins dömnpiller så är en illa för minsögon samt skriver på mobilen så ursäktar mitt dåliga jobbiga skrivsätt. PMS mig gärna om någon har nått. Sitter på en SSD och en 1tb risk att leka med. Samt ontopic Samsung är guds för fyra. Mvh Ulf Marcus johanssom

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oouhdawg:

Nu hör väl saken till att just uppgraderingsmässigt måste det nästan ske minst hos telefoner bland allt som finns. Inte ens Intel CPU uppgraderas så dåligt som telefoner gör.

Jag har Iphone 7 Plus så jag antar att jag är en entusiast då? Hade även Iphone 6s och 6. Iphone 5. Samsung S6 Edge. Diverse Z2/Z3/LG G2/G3 osv.

Detta är för att jag envisats med om att ha det nyaste men har verkligen kommit fram till att telefoner är ju helt onödigt att uppgradera.

Enligt MIG. Därför ställde jag frågan vad andra anser vara det som kommer framöver. För som det ser ut nu är det ju bedrövligt.

Sen så finns det lite mer val bland bilar. Men jag byter inte ut en BMW 428i 2015 mot en BMW 428I 2016 för att dom kommit med en ny färg på panelen samt ändrat navigationens utseende.

Anser du att en bil-entusiast skulle gjort det?

Telefoner utvecklas dock fortfarande i en rask takt på flera områden.
Jag uppgraderade nyligen från en 3 år gammal Nexus 5 med en Snapdragon 800 till en OnePlus 3 med Snapdragon 820 och prestanda-skillnaden är som natt och dag.

Telefoner är ju dessutom relativt billiga sett till hur mycket de flesta av oss använder dem och då känns det inte så fel att uppgradera varje/vartannat år.
Jag tycker att jag höll ut för länge med bytet från min Nexus 5.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈