Samsung Galaxy S8 kan få 8 GB primärminne och UFS 2.1

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S8 kan få 8 GB primärminne och UFS 2.1

Ryktesmaskinen är i full gång runt Samsungs kommande flaggskepp, som bland annat spår bli utrustad med riklig mängd primärminne och snabbare lagringssystem för inbyggt lagringsminne.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta blir min nästa mobil. Håller fortfarande i min S6 som är min bästa mobil hittills. Samsung får fortsatt förtroende

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

nice. hoppas på en kvick telefon! Blir hårdvarudesignen liknande Note 7 köper jag en direkt! Hoppas bara att dom slipper undan batteriproblemen som Note 7 hade bara

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag själv förstår inte riktigt grejen. Finns det något som inte en s6/s7/iphone6/iphone7 inte klarar av? Batteritiden kan bli bättre, kamera en aning bättre. Men vad är det folk letar efter utöver allt som redan finns?

Skärmar väntar vi alla på oled etcetc. Vad finns att uppnå som kan ändra om gamet i mobilväg?

Permalänk
Inaktiv

Bättre batteri, cpu, kamera, stöttålighet är det jag främst saknar på mobilen förutom 5G som kräver utbyggnad i hela landet.
8GB ram så vet jag ej vad behovet på en mobil är, som näms i artikeln så drar mer ram mer ström.

Min nästa mobil blir nog en Huwaie igen, snabbbladdningen som min gamla ej har är det jag mest saknar.

Permalänk
Medlem

Börjare närma sig desktops lol. Nä, för mig klarar min iPhone 6s allt jag vill göra, finns ingen anledning i nuläget att ha "högre prestanda", skulle ändå inte märka någon skillnad generellt sett.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Börjare närma sig desktops lol. Nä, för mig klarar min iPhone 6s allt jag vill göra, finns ingen anledning i nuläget att ha "högre prestanda", skulle ändå inte märka någon skillnad generellt sett.

Starttid på pokemon Go, busskortet, fjärrstyrning av datorer bättre prestanda. Nu kanske du ej gör sånt eller bor i en region där busskortet startar snabbare.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Undrar också vad anledningen att skaffa en ännu starkare mobil är.

Bästa pris/prestanda är väl OnePlusX lurarna? Vad finns det då för anledning att skaffa Samsung lr nåt annat?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Undrar också vad anledningen att skaffa en ännu starkare mobil är.

Bästa pris/prestanda är väl OnePlusX lurarna? Vad finns det då för anledning att skaffa Samsung lr nåt annat?

"OneplusX lurarna"? Finns en telefon som heter X av OnePlus. Du tänkter nog på märket OnePlus. Håller med att dem är väldigt bra för sitt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Låter nice!

Jag tror vissa behöver inse att alla människor har olika behov helt enkelt.
En ganska stor skala har telefonen som sin primära spelmaskin idag, en del kanske kör emulatorer eller använder telefonen som Vr-glasögon eller liknande. Och då är man helt klart intresserad av bättre prestanda

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Utöver vr, vad är exakt dom tilltänkta användningsområdena för 8gb i en mobil?
Prislappen lär ju närma sig 10k känns det som rent spontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fint med mer minne, men hur det än blir så ska denna ersätta min s5a. Bara de har kvar minneskortslot.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag själv förstår inte riktigt grejen. Finns det något som inte en s6/s7/iphone6/iphone7 inte klarar av? Batteritiden kan bli bättre, kamera en aning bättre. Men vad är det folk letar efter utöver allt som redan finns?

Skärmar väntar vi alla på oled etcetc. Vad finns att uppnå som kan ändra om gamet i mobilväg?

mindre bezels, större batterikapacitet, inbyggd fingeravtryckskännare under glaset, stereoljud (front facing), NFC, stöd för induktionsladdning. listan är lång på saker jag önskar mig i min nästa telefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@RVX: 10K betalade jag för min S6 för snart 2 år sedan, skulle gärna se att S8 kommer med minst lika mycket inbyggt minne. Riktigt bra stöttålighet, OLED och grym batteritid är det man vill ha av framtidens telefoner annars känns det som.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Daark:

"OneplusX lurarna"? Finns en telefon som heter X av OnePlus. Du tänkter nog på märket OnePlus. Håller med att dem är väldigt bra för sitt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte på OnePlusOne/Two/Three men skrev X för det är en variabel. Visste inte om att det fanns en OnePlusX ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Får nöja mig med min gamla Note3 med 5,7" skärm och bra batteri tid
Har s7 som ligger och skräpar vist den ha bra funktioner men liten skärm på 5,1"

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Kan vara den första mobil jag tar på avbetalning via abonnemang.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

"OneplusX lurarna"? Finns en telefon som heter X av OnePlus. Du tänkter nog på märket OnePlus. Håller med att dem är väldigt bra för sitt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Han syftar nog på att det finns flera OnePlus "X" lurar, som 1-2-3-3T.

4850kr för S7s prestanda, 6GB RAM, 128GB lagring och 3400mAh batteri samt allt jag behöver (3T)... Samsung telefonerna är i mina ögon bara överprisat numera med 6000-7000kr+ för något jag inte behöver.

Förstår mig inte på varför man skulle vilja ha något så dyrt till ingen nytta.

@ggalaxyy NFC är inte direkt något du måste punga ut 6000kr+ för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag själv förstår inte riktigt grejen. Finns det något som inte en s6/s7/iphone6/iphone7 inte klarar av? Batteritiden kan bli bättre, kamera en aning bättre. Men vad är det folk letar efter utöver allt som redan finns?

Skärmar väntar vi alla på oled etcetc. Vad finns att uppnå som kan ändra om gamet i mobilväg?

Anar att du inte är en entusiast och kan du nog aldrig riktigt förstå. Lite som att säga vad kan en ford ka inte göra som andra bilar kan. Får ju ändå inte köra snabbare än 120km/h i sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Bruce Wayne: 10K betalade jag för min S6 för snart 2 år sedan, skulle gärna se att S8 kommer med minst lika mycket inbyggt minne. Riktigt bra stöttålighet, OLED och grym batteritid är det man vill ha av framtidens telefoner annars känns det som.

För mig är det på tok för mycket för en mobil, men det är ju tyvärr så det ser ut.
Ge mig en Gionee med 7000mah batteri som nyss presenterades, i Kina dock enbart såvitt jag förstod.
Batteri före antalet pixlar säger jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@ggalaxyy NFC är inte direkt något du måste punga ut 6000kr+ för...

Nej men det ska vara en del i min sextusenkronorstelefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

4K display så man kan få riktigt najs VR-upplevelse hade ju varit schysst.

Permalänk
Medlem

10.000kr för en telefon :S

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Undrar också vad anledningen att skaffa en ännu starkare mobil är.

Bästa pris/prestanda är väl OnePlusX lurarna? Vad finns det då för anledning att skaffa Samsung lr nåt annat?

Det handlar inte enbart om prestanda utan även om funktioner i hårdvaran.
Jag har en gammal Samsung Note 2 från 2012 och kan inte installera vissa appar på grund av att det inte finns funktioner i hårdvaran som appen behöver. Det står bara "Enheten stöds inte" när jag går in på vissa appar. Och nej, det har inte enbart med vilken Android-version man har utan även hårdvaran i telefonen. Just nu kör jag en custom ROM som använder Android 7.1.1 och får fortfarande samma meddelande om att "Enheten stöds inte".

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Avstängd

Jag känner bara,så väldigt skönt att jag inte är en entusiast av mobiler.
Min gamla S5 neo duger bra till mig.😁

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Hahaha.. om några år kollar vi tillbaka på såna här trådar och är förbluffade över hur korkade folk var som undrade hur man skulle kunna utnyttja SÅ MYCKET SOM 8GB MINNE när vi då sitter där med 100GB och gärna vill ha mer

"There is no reason for any individual to have a computer in his home"
"640K ought to be enough for anybody."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Avstängd

Man känner hur det vattnas i munnen blir så sugen på nya S8.

Själv så har jag S1 dock så är micken sönder då jag råka blåsa bort den med tryckluft så använder mig av tab 3 8.0 och tycker om den jätte mycket.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

längtar efter denna här hoppas dom gör en 6.0 stor skärm utan hemknapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Starttid på pokemon Go, busskortet, fjärrstyrning av datorer bättre prestanda. Nu kanske du ej gör sånt eller bor i en region där busskortet startar snabbare.

Tycker pokemon go startar snabbt nog busskort har jag SL kort, men åker sällan kommunalt, mer bil. Fjärrstyrning av datorer? Nope, aldrig gjort från en telefon, bara från en annan dator

Men det är klart, allt kan ju alltid bli snabbare osv

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Och därefter hoppas jag att dom gör en bättre Galaxy Note den här gången.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil