ASA: "No Man's Sky har inte misslett kunderna"

Permalänk
Entusiast

Varje gång jag läser "No mans sky" så tänker jag direkt på denna video...

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Ah var gång jag ser den videon så kan jag inte låta bli att skratta. Den är så klockren

Permalänk
Inaktiv

Äntligen! Nu får tolvåringarna som köpte detta spelet smaka på sin egen medicin!

Permalänk
Medlem

Om alla här är seriösa med att ni inte tycker om hur spelen är gjorda i dagens läge, lyssna på mig, jag har en lösning:

DIY.

Då är det ju ni som gör designen för spelet, ni som bestämmer om huvudkaraktären borde se ut som en potatis på papper men som sedan blev en morot när spelet var färdigt, karaktären skulle prata men av någon obegriplig anledning pratar han baklänges, träd växer vågrätt, alla djur har ojämna antal ögon, armar och ben.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Och dagen efter release gick han ut och skrev att två spelare hade träffat varandra. Lustigt nog på grund av de två streamers som visade att det inte gick.

Läser man allt som Sean Murray skrev i stället för att bara fokusera på första kommentaren så fattar man att han snackade om att hitta andra spelares upptäckter, något som varit möjligt från dag 1.

https://twitter.com/nomanssky/status/763270259080097792

"Two players finding each other on a stream in the first day - that has blown my mind"

"We want people to be aware they are in a shared universe. We added online features, and some Easter Eggs to create cool moments"

"It is a testament to how amazing our network coders are that Discoveries are still working at all."

"For instance over night we hit 10 million species discovered in NMS... that's more than has been discovered on earth.
WHAT IS GOING ON!!!"

Allt inom loppet av 6 minuter.

Har folk så himla svårt för att bli det minsta vilseledda av marknadsföring så är det bästa sättet att undvika det att inte förhandsboka något. Det här är så jävla typiskt generation Y och Z. Problemet ligger hos dem men de måste ändå skylla ifrån sig, för inget kan ju vara deras fel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Så är det värt 300 kr? Det är väl max 2h man får spela, eller äga spelet 2v, för att man ska kunna utnyttja återköpet?
Några bra mods som är rekommenderade? Har inte kollat så mycket på spelet sen 1 månad efter releasen. Hade hoppats på att det skulle komma uppdateringar som inkluderar något av det som sagts av Sean.

Jag har inte spelat på någon månad nu men den stora updaten som kom nu i veckan lade ju till Basebuilding och du kan äga ett fraktskepp som du kan docka med osv så jag ska väl gå in igen snart. Det är ett repetitivt spel ja men vilka såna här spel är inte det? titta på Minecraft t.ex som är mycket värre, det kan man spela i flera år. Man kör tills det blir enformigt sen tar man en paus , sen fortsätter man ett tag senare osv osv. Plus på NMS har du ett helt universum att utforska. Visst majoriteten av planeterna är tråkiga och öde men det är ju ganska rimligt, desto gladare blir man när man hittar en vacker planet med roliga varelser på och det häftiga är att ingen annan i hela världen (om den är oupptäckt) har sett den. Jag tycker absolut spelet är värt 300 spänn.

http://nomansskymods.com/
Moddar:

Jag gillade inte färgen på rymden , det var alltid rosa, lila, grönt, blått eller liknande typ som man var i en nebulosa så
jag skaffade en mod som hette "dark space" eller "immersive space" där rymden blev svart som normalt fast man kunde fortfarande se gasmoln och nebulosor i bakgrunden.

Sedan skaffade jag nån "mountains" mod som gav planeterna större variation dvs djupare dalar och högre berg.

Sedan en "Flying" mod som gav dig mer frihet att flyga in i saker och under vattnet.

Ja det finns till allt.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Om alla här är seriösa med att ni inte tycker om hur spelen är gjorda i dagens läge, lyssna på mig, jag har en lösning:

DIY.

Då är det ju ni som gör designen för spelet, ni som bestämmer om huvudkaraktären borde se ut som en potatis på papper men som sedan blev en morot när spelet var färdigt, karaktären skulle prata men av någon obegriplig anledning pratar han baklänges, träd växer vågrätt, alla djur har ojämna antal ögon, armar och ben.

Ja och vi bör också laga all mat från grunden, föda upp och slakta grisarna, odla grönsakerna, fiska upp fisken. Vi ska bygga vårt eget hus och konstruera vår egen bil och bygga vår egen dator (inklusive alla kretsar och chip). För man kan absolut inte klaga på något man köpt för pengar om man inte försökt göra det själv först.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Har blivit lite bränd på att förbeställa spel. Enda som jag tyckte var bra av de jag förbeställt på senare år är Elite: Dangerous, och då var det ändå långt från klart vid release. Jag lär mig dock aldrig. ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pepsin:

Ja och vi bör också laga all mat från grunden, föda upp och slakta grisarna, odla grönsakerna, fiska upp fisken. Vi ska bygga vårt eget hus och konstruera vår egen bil och bygga vår egen dator (inklusive alla kretsar och chip). För man kan absolut inte klaga på något man köpt för pengar om man inte försökt göra det själv först.

Låter som den där danska bonden.
Ser fram emot den dag han försöker göra en kirurgiskt ingrepp på sig själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Ja och vi bör också laga all mat från grunden, föda upp och slakta grisarna, odla grönsakerna, fiska upp fisken. Vi ska bygga vårt eget hus och konstruera vår egen bil och bygga vår egen dator (inklusive alla kretsar och chip). För man kan absolut inte klaga på något man köpt för pengar om man inte försökt göra det själv först.

Öh? Men detta är ju efter att spelet kommit ut... Och folk har ju redan klagat i månader om spelet... Och nu fortsätter man och klagar fastän studion bakom spelet har "försökt" förbättra på spelet...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Öh? Men detta är ju efter att spelet kommit ut... Och folk har ju redan klagat i månader om spelet... Och nu fortsätter man och klagar fastän studion bakom spelet har "försökt" förbättra på spelet...

Det är nog inte förens de har uppdaterat spelet så det ser ut och fungerar som de visat upp på trailers etc som folk kanske börjar bli nöjda.

Skrivet av Benizakura83:

Jag har inte spelat på någon månad nu men den stora updaten som kom nu i veckan lade ju till Basebuilding och du kan äga ett fraktskepp som du kan docka med osv så jag ska väl gå in igen snart. Det är ett repetitivt spel ja men vilka såna här spel är inte det? titta på Minecraft t.ex som är mycket värre, det kan man spela i flera år. Man kör tills det blir enformigt sen tar man en paus , sen fortsätter man ett tag senare osv osv. Plus på NMS har du ett helt universum att utforska. Visst majoriteten av planeterna är tråkiga och öde men det är ju ganska rimligt, desto gladare blir man när man hittar en vacker planet med roliga varelser på och det häftiga är att ingen annan i hela världen (om den är oupptäckt) har sett den. Jag tycker absolut spelet är värt 300 spänn.

http://nomansskymods.com/
Moddar:

Jag gillade inte färgen på rymden , det var alltid rosa, lila, grönt, blått eller liknande typ som man var i en nebulosa så
jag skaffade en mod som hette "dark space" eller "immersive space" där rymden blev svart som normalt fast man kunde fortfarande se gasmoln och nebulosor i bakgrunden.

Sedan skaffade jag nån "mountains" mod som gav planeterna större variation dvs djupare dalar och högre berg.

Sedan en "Flying" mod som gav dig mer frihet att flyga in i saker och under vattnet.

Ja det finns till allt.

Okej, får väl köpa det nu när det är rea. Och kolla om det finns några roliga/bra moddar att införskaffa. Man tycker ju att om moddare kan åstakomma bättre miljöer så borde väl utvecklarna kunna förbättra dem lite också. Just för att ändra på variationerna.

Sen som nämnts, vet jag inte riktigt, basbygge känns väl lite mindre viktigt i ett spel som går ut på att utforska saker? Men det finns väl för att de senare ska kunna lägga in saker som behöver den basen i koden.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Personligen älskar jag spelet. Tycker det är fantastiskt om jag ska vara ärlig. För mig är spelet intressant, roligt och ganska spännande. Jag sitter emellanåt med min son och åker igenom universum, letar planeter, skojar och skrattar åt varelser och det är ganska populärt för min son som älskar Spore att sagda varelser är skapade med en del humor (kor med elefantsnablar osv).. eller ja, delarna av dem så att det blir ganska roliga varelser oavsett hur slumpen genererar fram dem.

När jag inte spelar med honom åker jag bara själv omkring, njuter av atmosfären och leker i min lilla sandlåda. Med denna uppdatering blir sandlådan mycket djupare.

Med det sagt förstår jag de personer som blev besvikna och hade förväntat sig ett helt annat spel. Jag blev dock nöjd. Jag är definitivt inte en multiplayermänniska, jag hoppas dock att de ökar djupet mer och diversiteten i faunan likaså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det är nog inte förens de har uppdaterat spelet så det ser ut och fungerar som de visat upp på trailers etc som folk kanske börjar bli nöjda.

Okej, får väl köpa det nu när det är rea. Och kolla om det finns några roliga/bra moddar att införskaffa. Man tycker ju att om moddare kan åstakomma bättre miljöer så borde väl utvecklarna kunna förbättra dem lite också. Just för att ändra på variationerna.

Sen som nämnts, vet jag inte riktigt, basbygge känns väl lite mindre viktigt i ett spel som går ut på att utforska saker? Men det finns väl för att de senare ska kunna lägga in saker som behöver den basen i koden.

Ja helt rätt Basbyggande kändes lite som ett desperat försök att få in mer content, Däremot ett fraktskepp som man kan kalla på lite när man vill med egen besättning låter skitkul.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Läser man allt som Sean Murray skrev i stället för att bara fokusera på första kommentaren så fattar man att han snackade om att hitta andra spelares upptäckter, något som varit möjligt från dag 1.

https://twitter.com/nomanssky/status/763270259080097792

"Two players finding each other on a stream in the first day - that has blown my mind"

"We want people to be aware they are in a shared universe. We added online features, and some Easter Eggs to create cool moments"

"It is a testament to how amazing our network coders are that Discoveries are still working at all."

"For instance over night we hit 10 million species discovered in NMS... that's more than has been discovered on earth.
WHAT IS GOING ON!!!"

Allt inom loppet av 6 minuter.

Har folk så himla svårt för att bli det minsta vilseledda av marknadsföring så är det bästa sättet att undvika det att inte förhandsboka något. Det här är så jävla typiskt generation Y och Z. Problemet ligger hos dem men de måste ändå skylla ifrån sig, för inget kan ju vara deras fel.

Vad tramsar du om, han har sagt att det är multiplayer i flertalet intervjuer. Även om det var tanken från början men inte kom med av någon anledning kan jag tycka det vore på sin plats att upplysa om det innan release. Dessutom om det vore det enda som balancerade på sanningshalten vore det väl en sak, men har snubben sagt något om spelet som inte var en direkt lögn?

Skulle du vara ok med att kliva in på elgiganten och köpa en tvättmaskin där endast 1 av 12 funktioner visade sig vara riktiga? "Sorry du skulle ha läst kundrecensioner innan köp, skyll dig själv?". Tydligen är det ok för spel där man fortfarande kan komma undan med vad som helst tydligen.

Vad har ens preorder med saken att göra? Skulle du köpa spelet idag och använda utvecklaren som källa skulle du bli lika lurad som de som förbeställde. Jag bryr mig inte om spelet i sig utan bara vad det öppnar upp för. Tog mig 30min att inse jag redan gjort allt som fanns i spelet och hur världen genereras, så jag kom undan. Halva mitt steam-library är early access spel som jag inser att majoriteten aldrig kommer bli klara, men det är en stor skillnad mot No Man's Scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Öh? Men detta är ju efter att spelet kommit ut... Och folk har ju redan klagat i månader om spelet... Och nu fortsätter man och klagar fastän studion bakom spelet har "försökt" förbättra på spelet...

Vad har det för betydelse om de försökt fixa spelet? Det är fortfarande ljusår från vad som annonserades. Alla har rätt att klaga och kritisera hur mycket de vill när de inte tycker att en produkt lever upp till förväntningarna.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Vad har det för betydelse om de försökt fixa spelet? Det är fortfarande ljusår från vad som annonserades. Alla har rätt att klaga och kritisera hur mycket de vill när de inte tycker att en produkt lever upp till förväntningarna.

Att då har dom ju inte struntat i vad massorna av människorna säger. Okej det är inte perfekt men det går ju mot bättring eller är spelet ännu sämre efter uppdateringen?

Jo och alla har väl då också rätt att uttala sin egna åsikt, jag gjorde det just.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vact:

Vad tramsar du om, han har sagt att det är multiplayer i flertalet intervjuer. Även om det var tanken från början men inte kom med av någon anledning kan jag tycka det vore på sin plats att upplysa om det innan release. Dessutom om det vore det enda som balancerade på sanningshalten vore det väl en sak, men har snubben sagt något om spelet som inte var en direkt lögn?

Skulle du vara ok med att kliva in på elgiganten och köpa en tvättmaskin där endast 1 av 12 funktioner visade sig vara riktiga? "Sorry du skulle ha läst kundrecensioner innan köp, skyll dig själv?". Tydligen är det ok för spel där man fortfarande kan komma undan med vad som helst tydligen.

Alltså skulle produktspecifikationen inte stämma så skulle det ju vara illa för både tvättmaskinen och för spelet.
Problemet här är väl att en framtidsvision av vad man önskar bygga med spelet har förväxlats för att vara en produktspec. Men det är ju inte riktigt samma sak.

Skrivet av Vact:

Vad har ens preorder med saken att göra? Skulle du köpa spelet idag och använda utvecklaren som källa skulle du bli lika lurad som de som förbeställde. Jag bryr mig inte om spelet i sig utan bara vad det öppnar upp för. Tog mig 30min att inse jag redan gjort allt som fanns i spelet och hur världen genereras, så jag kom undan. Halva mitt steam-library är early access spel som jag inser att majoriteten aldrig kommer bli klara, men det är en stor skillnad mot No Man's Scam.

Men vad som sägs om ett kreativt verk innan det är färdigställt är ingen produktspecifikation. Alltså för att förstå innehållet måste man titta på produktspecifikationen. Eller kolla reviews när spelet faktiskt är släppt. Vill man däremot ta risken att köpa grisen i säcken så går det bra att förbeställa ett kreativt verk som inte är färdigt ännu. Vare sig man tycker det blev bra eller inte och huruvida spelskaparen förtjänar kritik för överdriven marknadsföring så har man alltså tagit en risk om man vill vara först på bollen. Inte minst med kreativa verk.
Det är så tokigt lätt att undvika denna risk som konsument.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Vad tramsar du om, han har sagt att det är multiplayer i flertalet intervjuer. Även om det var tanken från början men inte kom med av någon anledning kan jag tycka det vore på sin plats att upplysa om det innan release. Dessutom om det vore det enda som balancerade på sanningshalten vore det väl en sak, men har snubben sagt något om spelet som inte var en direkt lögn?

Skulle du vara ok med att kliva in på elgiganten och köpa en tvättmaskin där endast 1 av 12 funktioner visade sig vara riktiga? "Sorry du skulle ha läst kundrecensioner innan köp, skyll dig själv?". Tydligen är det ok för spel där man fortfarande kan komma undan med vad som helst tydligen.

Vad har ens preorder med saken att göra? Skulle du köpa spelet idag och använda utvecklaren som källa skulle du bli lika lurad som de som förbeställde. Jag bryr mig inte om spelet i sig utan bara vad det öppnar upp för. Tog mig 30min att inse jag redan gjort allt som fanns i spelet och hur världen genereras, så jag kom undan. Halva mitt steam-library är early access spel som jag inser att majoriteten aldrig kommer bli klara, men det är en stor skillnad mot No Man's Scam.

Att saker och ting försvinner under utvecklingens gång är väldigt vanligt. Ibland är det uppenbara saker som grafik och funktioner, och ibland är det småsaker.

Hade du köpt en tvättmaskin som inte lever upp till förväntningarna så hade du kunnat reklamera den utan problem. Detta kan du göra busenkelt med spel på GOG i 30 dagar, medans Steam är betydligt svårare. Så här är det största problemet inte utvecklare som lovar för mycket (något som aldrig kommer försvinna) utan snarare återförsäljare som inte tar sitt ansvar och kontrollerar vad de säljer.

Och du ska bara veta vad mycket skit som säljs på t.ex. Elgiganten där funktionerna låter bättre än vad det är. Tillverkarna använder påhittade termer som är totalt värdelösa och funktioner som inte fungerar, allt för att locka dig till att köpa deras produkter. Det kan vara allt från TV-apparater som lovar kristallklar bild till diskmaskiner som kan ta bort fastbrända matrester. Inte ens granuldiskmaskiner för storkök kan garantera något sånt, men Whirpools diskmaskiner för 5500kr klarar det såklart utan problem.
http://www.elgiganten.se/cms/avancerade-diskmaskin/whirlpool-...

Sen har vi ju gamla klassiska TV-Shop som säljer banbrytande mirakelprodukter. Säger du att du blev lurad av TV-Shop så kommer nog 95% att skratta åt dig, och så känner jag om folk som förhandsbokar spel utan att ha sett slutprodukten. Hade du köpt spelet idag så hade du omöjligt kunnat undvika alla negativa användarrecensioner på både GOG och Steam, och köper du spelet trots detta så har du bara dig själv att skylla.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Att då har dom ju inte struntat i vad massorna av människorna säger. Okej det är inte perfekt men det går ju mot bättring eller är spelet ännu sämre efter uppdateringen?

Jo och alla har väl då också rätt att uttala sin egna åsikt, jag gjorde det just.

Har aldrig påstått att spelet blivit sämre men det är enligt många, både kritiker och konsumenter, fortfarande långt ifrån vad deras trailers och screenshots utlovar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Roffe:

Har aldrig påstått att spelet blivit sämre men det är enligt många, både kritiker och konsumenter, fortfarande långt ifrån vad deras trailers och screenshots utlovar.

Som The Witcher 3?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nä lr hur att det inte har!! E3 trailer som inte stämde. Uttalanden som inte stämde. Godkänt ändå....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Som The Witcher 3?

Jag har inte spelat det men jag hörde att det skedde en visuell nedgradering från den ursprungliga trailern inför release. Däremot vet jag inte om skillnaden var så stor som i fallet NMS eller om CD Project, likt Sony/Hello Games, fortfarande använder den icke-representativa versionen som officiell trailer.

Hur som helst, två fel gör inte ett rätt och allt är inte svart eller vitt. Det finns olika grader av skitstövel-fasoner.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Roffe:

Jag har inte spelat det men jag hörde att det skedde en visuell nedgradering från den ursprungliga trailern inför release. Däremot vet jag inte om skillnaden var så stor som i fallet NMS eller om CD Project, likt Sony/Hello Games, fortfarande använder den icke-representativa versionen som officiell trailer.

Hur som helst, två fel gör inte ett rätt och allt är inte svart eller vitt. Det finns olika grader av skitstövel-fasoner.

Absolut!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Jag tror media är den största orsaken till den uppbyggda förväntan som kunderna sen blev besvikna på.. alltså inte spelet i sig.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Hur mkt som helst som sades bara en vecka innan release som inte stämde, bara gå till reddit så får du listan.

Om jag ska vara helt ärlig skiter jag lite i vad utvecklaren säger. Det som var mest illa och som jag tror skadade mest, var att på steam så hade de missvisande information, trailern för spelet visade masor och åter massor av content som inte fanns, och vem vet, aldrig funnits i spelet. Jag blev lurad, som tur var han jag inte spela mer än 2 timmar.

Spelet som de beskrev och filmen som de visade var inte i närheten av vad spelet var. DET är felet med det här, inte vad en virrig snubbe säger.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Vad tramsar du om, han har sagt att det är multiplayer i flertalet intervjuer. Även om det var tanken från början men inte kom med av någon anledning kan jag tycka det vore på sin plats att upplysa om det innan release. Dessutom om det vore det enda som balancerade på sanningshalten vore det väl en sak, men har snubben sagt något om spelet som inte var en direkt lögn?

Skulle du vara ok med att kliva in på elgiganten och köpa en tvättmaskin där endast 1 av 12 funktioner visade sig vara riktiga? "Sorry du skulle ha läst kundrecensioner innan köp, skyll dig själv?". Tydligen är det ok för spel där man fortfarande kan komma undan med vad som helst tydligen.

Vad har ens preorder med saken att göra? Skulle du köpa spelet idag och använda utvecklaren som källa skulle du bli lika lurad som de som förbeställde. Jag bryr mig inte om spelet i sig utan bara vad det öppnar upp för. Tog mig 30min att inse jag redan gjort allt som fanns i spelet och hur världen genereras, så jag kom undan. Halva mitt steam-library är early access spel som jag inser att majoriteten aldrig kommer bli klara, men det är en stor skillnad mot No Man's Scam.

Återigen NEJ han har inte sagt att det är multiplayer han har varit väldigt angelägen om att säga att om det är multiplayer du är ute efter så är detta inget spel för dig. Det är skitkonstigt för mig och andra som följt detta spel under utvecklingen i flera år och sett samtliga teasers och intervjuer att vissa har fått för sig att det skulle vara multiplayer?. Kom inte in kort inpå release efter ha sett en video och tro att du vet vad spelet handlar om. "It is a singleplayer game with a multiplayer experience in the sence that you can see other players footprints so to speak, you can see the planets or animals they have discovered, basically you can see that another person has been there. But the chance of that happening or chance of two people meeting eachother is extremely rare. "

Detta har han upprepat vid 9/10 intervjuer och det enda man kan missuppfatta med det enligt mig är det uppenbara som inte finns i spelet : att man inte kan se varandra.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Avstängd

Hva med mangel på såkalt "multiplayer" eller "co-op"? Var ASA ikke interessert i problemstillingene omkring disse aspektene som Sean Murray syntes å love før spillet ble spillbart?

Når det gjelder britiske dommere, så har jeg liten tillit til dem. I to "høyesteretts" saker, og uten å gå nærmere inn på dette, så mener jeg å ha påvist at viktige moment i konklusjonene var å forstå som intellektuel svindel. Dette hadde selvfølgelig ingenting med No Man's Sky å gjøre.

Permalänk
Avstängd

Jeg håper det ikke var Sean Murray, Hello Games eller Sony, eller representanter for disse folka som selv klagde spillet til ASA. For da kunne de nok være fri til å lage en klage som var såpass vag, at ASA måtte ignorere klagen, eller bare, føle seg fri til å fortolke klagen på sin egen måte, og da risikere å være fullstendig ignorant om det meste som har med No Man's Sky spillet å gjøre.

Permalänk
Skrivet av Benizakura83:

Återigen NEJ han har inte sagt att det är multiplayer han har varit väldigt angelägen om att säga att om det är multiplayer du är ute efter så är detta inget spel för dig. Det är skitkonstigt för mig och andra som följt detta spel under utvecklingen i flera år och sett samtliga teasers och intervjuer att vissa har fått för sig att det skulle vara multiplayer?. Kom inte in kort inpå release efter ha sett en video och tro att du vet vad spelet handlar om. "It is a singleplayer game with a multiplayer experience in the sence that you can see other players footprints so to speak, you can see the planets or animals they have discovered, basically you can see that another person has been there. But the chance of that happening or chance of two people meeting eachother is extremely rare. "

Detta har han upprepat vid 9/10 intervjuer och det enda man kan missuppfatta med det enligt mig är det uppenbara som inte finns i spelet : att man inte kan se varandra.

Fast det har väl, rätta mig om jag har fel här, visats att du som spelare under inga omständigheter kan se andra spelare eller ens vad de gjort (typ om de skapat något eller förstört något). Att ens nämna "/.../you can see the planets or animals they have discovered, basically you can see that another person has been there." blir därför problematisk. Huruvida det rör sig om falsk marknadsföring ur ett juridiskt perspektiv vet jag däremot inte (tydligen inte, enligt ASA) men man kan ju förstå att folk blir förbannade. Den negativa PR:en som de fått nu blir mycket svår att återhämta sig från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Återigen NEJ han har inte sagt att det är multiplayer...

https://youtu.be/w2qKAX_QaoI?t=13m46s
https://youtu.be/w2qKAX_QaoI?t=14m17s

Låter rätt mycket som multiplayer i mina öron...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.