Permalänk
Medlem

i7 4770k flaskhals?

Spelade bf1 betan nu när den var aktiv. Kunde spela på hyfsat bra inställningar, HIGH på det mesta. Men resolution scale på endast 46%. Fick ut runt 70 FPS stadigt. Men så fort man höjer resolution scale börjar det tappa fps. på 52 % gick FPSen ner till vaga 55.

Har tänkt att köpa spelet då det kommer ut och vad bör jag uppgradera för att kunna få ut max av mitt system. Antingen köper jag en ny processor och moderkort samt minnen, eller ett nytt grafikkort? Då kanske ett 1070. Hur mycket bättre presterar det?

Intel i7 4770k

MSI Z97 M Gaming

Corsair 2x8 gb 1600 Mhz

GTX geforce TITAN

samsung evo ssd.

// E

Permalänk
Medlem

Nej. Överklockat?

Permalänk
Medlem

Tror du klarar dig fint med din 4770K om du överklockar den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

42% på resolution scale motsvarade ju 100%, det har nämnts på många ställen. Du körde alltså mer än 100% resolution scale mao.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Nej inte överklockat den en då jag inte känt att det varit nödvändigt. Men kanske ska ge det ett försök. Men det ni säger är att ni hellre lagt pengarna på ett nytt grafikkort ?

// E

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Jaha det hade jag ingen aning om... Trodde 42% va 42% Kanske ska nöja mig med det jag har... Fast alltid kul med nytt

Permalänk
Medlem

Att köpa en k processor och inte överklocka är som att köpa en webergrill för 10k och grilla korv.

Permalänk
Medlem

@wow_jon: Haha ah jo det är sant..