Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tja egentligen borde du kunna få ännu bättre. Med lightningkontaken kan du ju även skicka ström. Så du borde ju kunna ha aktiva högtalare med signalomvandlingen precis vid örat.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har både rätt och fel!!! Ja du kan skicka ström med den digitala signalen! vilket kan hjälpa med en dac. Så ja du kan definitivt få bättre ljud ur lightning kontakten än du hade fått ur en 3.5mm kontakt!

Detta föresätter dock ett par saker.
1: Du är villig att lägga extra pengar på en DAC/AMP. De som satt i iphone var ganska bra saker så du tittar nog på runt 1000-3000kr utan hörlurar. Så 99krs dacen kommer inte göra ett skit. Den kommer ge dig låg volym med massa störningar.
2: Du är antingen villig att ha en extra pryl som är klumpig eller ännu dyrare om du vill få ner storleken.

Ps aktiv i detta fallet innebär att enheten har en inbyggd DAC/AMP som kopplas till ett vägguttag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Önskar att min LG G3 hade en upplösning på 1080P och lägre PPI...då skulle spel prestera bättre och batteritiden vara avsevärt mycket bättre..att kränga 1440P på en 5,5" skärm är bara onödigt..

Skrivet av Yoshman:

Därför att mängden jobb som GPUn måste hantera ökar kvadratiskt med PPI (om skärmens storlek inte ändras)? När man nått "tillräckligt hög PPI" är det ren idioti att öka PPI, framförallt på en strömsnål enhet.

Är det någon som tycker man ser individuella pixels på en Iphone från normalt avstånd? Det är den enda vettiga benchmarken. Ser man individuella pixels är PPI för låg, men man vill i så liten utsträckning som möjligt gå över den lägsta möjliga PPI som är "tillräckligt hög".

En LCD skärm behöver inte heller lika hög "PPI" som en pentile OLED skärm för att se lika bra ut i praktiken.

Men man bör väl försöka mäta sig med konkurrensen. Man ser skillnad på en skärm som har ~300 ppi mot ~500 ppi, pentile eller ej. "Tillräckligt hög" ppi är subjektiv såklart, men en så pass dyr enhet som iPhone ändå är så bör den ha en skärm som motsvarar prislappen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Analogt ljud i USB-C....?

Ja, möjligheten finns i standarden i alla fall.

Gary Sims reder ut:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Skulle inte Apple skicka med en 3.5mm-adapter?

Den modellen kostar ca 600 kr idag. Nästan 1100 kr mindre.

Frågade själv förut vad som är fördelen med trådlös laddning.

Den största fördelen är kompatibilitet, något som ju tyvärr inte är synonymt med Apple. Trådlösa "laddstationer" på diverse publika områden. Använder man kabelanslutna laddare måste man ha rätt kontakt.

Räkna på det, så ser du att AirPods inte är dyrare.

Plantronics Voyager Legend inkl väska 1500 kr ca, + 600 kr för "öra 2" vilket blir 2100 kr.

Tänk på att AirPods är 2 lurar, dvs stereo medans Plantronics är mono, så du får ju räkna ihop allt för att få ut slutpris som jämförelse, även om du inte kan ha 2 Plantronics headset inkopplade, då de är olika enheter.

Och angående att det är dags för 3.5mm att dö så är det ju så, det är gammalt och förlegat egentligen, då mycket sker via ex Bluetooth i dagens läge, men att de skickar med en adapter utan kostnad, och endast tar 99 kr/st för separata är ju för att alla som vill klamra sig fast vid förlegade tekniker nöjda.

Även om 3.5mm i vissa fall fyller sin funktion, så är det dags att börja övergången till trådlöst fullt ut, vilket Apple börjar nu, iom ex släppet av AirPods, och borttagningen av 3.5mm uttaget.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Du har både rätt och fel!!! Ja du kan skicka ström med den digitala signalen! vilket kan hjälpa med en dac. Så ja du kan definitivt få bättre ljud ur lightning kontakten än du hade fått ur en 3.5mm kontakt!

Detta föresätter dock ett par saker.
1: Du är villig att lägga extra pengar på en DAC/AMP. De som satt i iphone var ganska bra saker så du tittar nog på runt 1000-3000kr utan hörlurar. Så 99krs dacen kommer inte göra ett skit. Den kommer ge dig låg volym med massa störningar.
2: Du är antingen villig att ha en extra pryl som är klumpig eller ännu dyrare om du vill få ner storleken.

Ps aktiv i detta fallet innebär att enheten har en inbyggd DAC/AMP som kopplas till ett vägguttag

Nja. Nu vet jag inte hur den där adaptern fungerar. Är det en aktiv adapter eller en passiv. Är den passiv så är det inte säkert att det kommer bli sämre ljud än tidigare. Det återstår alltså att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kommer inte ihåg några större buggar Faktiskt med min 5s. Ja har ändå haft den sedan absolut första lanseringsdagen i Sverige. Självklart fanns det buggar men du verkar överdriva rätt rejält.
Det mest irriterande ja märkte ett tag var att några få sidor kunde få safari att kracha ibland.
3 år senare har jag aldrig behövt göra en återställning på telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte bara några få sidor utan alla sidor som innehöll fält för kommentarer, fotbollskanalen.se, goal.com, diverse nyhetsidor, forum etc., gjorde att safari kraschade och mobilen startades om, eller ibland till och med dog och så fick man starta den igen.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Så du menar att andra tillverkare inte har några buggar i sina produkter? Skulle gärna vilja se lite statistik på det för det är verkligen inte min erfarenhet. Jag påstår inte att Apples produkter är felfria men de brukar i regel fungera ganska så bra och problemfritt om man inte misshandlar dem. Jag har fortfarande kvar min MacBook Pro från 2008 och den fungerar bra fortfarande, 8 år gammal. Uppgraderad med en SSD och kör nyaste operativsystemet, flyter på helt ok. Min iPhone 4 hade jag i 4 år och den fungerar också bra fortfarande, dock så är prestandan inte särskilt rolig längre.

Nej det menar jag inte. Jag säger bara att man inte ska stirra sig blint på en review som kan ibland vara vinklad.

Absolut inget fel på deras datorer, dom är fortfarande dom enda med en 16:10 panel!

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Ja, möjligheten finns i standarden i alla fall.

Gary Sims reder ut:
https://www.youtube.com/watch?v=RcU-PaHDOes

Tror du missar vad han säger Han säger att man inte måste ha DACen i telefonen. Du kan inte få Analogt ljud ur lightningporten, Men du kan få digitalt ljud du sedan kan föra in i en DAC för att få analogt ljud som du kan höra.

Slutsats alla hörlurar till digitalt ljud du kommer köpa MÅSTE ha en DAC denna kommer du betala för. Den kommer inte gå sönder innan ditt headset/hörlurar vilket innebär att istället för att köpa en ny dac när du köper en ny mobil kommer du få köpa en ny med varje par hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Nej det menar jag inte. Jag säger bara att man inte ska stirra sig blint på en review som kan ibland vara vinklad.

Absolut inget fel på deras datorer, dom är fortfarande dom enda med en 16:10 panel!

Anandtech skriver de överlägset mest ingående recensionerna, med djupdykning i SoC designen bland annat. Ingen annan site kommer i närheten deras tekniska nivå.

Permalänk
Medlem

Man visste typ redan 95% innan eventet, då typ alla leaks stämde som vanligt.

Gillar det mesta dock med Iphone 7+, det enda jag tycker är ABSURT dåligt är avsaknaden av trådlös laddning.
Inte bara för att man inte kan använda trådade och ladda samtidigt. Men trådad laddning 2016?, kom igen.
Hade förväntat mig QI etc, ska fan ta mig vara standard i 2016-2017 flagships imo.

Sjukt kasst ;/ en av dom saker jag verkligen vill ha i en ny mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Inte bara några få sidor utan alla sidor som innehöll fält för kommentarer, fotbollskanalen.se, goal.com, diverse nyhetsidor, forum etc., gjorde att safari kraschade och mobilen startades om, eller ibland till och med dog och så fick man starta den igen.

Du fördömer hela telefonen på den buggen enbart alltså? En som de för övrigt rättade till och uppenbarligen inte drabbade alla lika mycket (mig tex).

Med det resonemanget måste du ha ännu svårare att köpa telefon med Googles mjukvara som sedan hårdvarutillverkna anpassar med i många fall bloatprogramvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nja. Nu vet jag inte hur den där adaptern fungerar. Är det en aktiv adapter eller en passiv. Är den passiv så är det inte säkert att det kommer bli sämre ljud än tidigare. Det återstår alltså att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Du försöker säga att det finns en "passiv" adapter som kan översätta digitalt till analogt ljud? Kan du länka? För mig låter detta som en fysisk omöjlighet? Du vill ha en apparat som tar emot en elektrisk signal med 1or och 0or som sedan kan översätta detta till ljudvågor passivt?

Permalänk
Medlem

Utöver att Apple är ett horribelt företag ur konsumentperspektiv (jobbar med proprietära lösningar (älskar adaptrar....), "storebror vet bäst", "betala mer för mindre", låser folk till sitt ekosystem osv.) så gör den här lanseringen inte att det rycker i baguetten direkt. Ligger väl i genomsnitt 2 generationer efter övriga telefonmakare i dagsläget. Hur man lyckas göra slopandet av 3,5mm-kontakten till en feature är för mig också helt sjukt. Fine, att jobba för att vi ska anamma trådlösa grejer kan kanske vara okej men kom inte och påstå att det är bra att inte kunna koppla in ett enda par hörlurar trådat utan adapter.

Jag inser att jag nu framstår som en rabiat aktivist emot Apple, men helt objektivt sett finns det väl inte många punkter som gör att de står ut på ett positivt sätt? Hur de förövrigt kan tillåtas nyttja sin lightning-kontakt när ALLA andra nyttjar usb-c som gör exakt samma sak och dessutom säljer det som något positivt gör mig något ledsen inombords.

Hårda ord, med ett för mig sanningsenligt budskap bakom de stundtals skämtsamma formuleringarna. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Bara jag som är lite orolig över hur priset på telefoner ökat genom åren? Gäller inte bara iPhone utan andra flagship modeller också. Vet att tekniken i mobiler är fantastisk, speciellt med tanke på storleken men vi har på ett par år gått från att de dyrare telefonerna kostade 4-5000 till att de nu brukar ligga runt 7-8000. Detta speciellt med tanke på hur ofta folk verkar byta telefon men alla får göra precis vad de vill med sina pengar.

När jag köpte den enda iphone jag någonsin haft (en 3gs) så gick dom loss på 7000-9000kr utan abonnemang. Abonnemangs erbjudanden kunde landa på 16000-20000kr för 24 månader, lol. 3 hade dock riktigt sjysta subventioner på sina lurar (tror min var 2000kr för luren självt).

Så jag ser inte riktigt vad du menar. Iphones har alltid varit svindyra. Andra tillverkare har gjort bra telefoner runt 4-5000kr visst. Idag kan du få en riktigt bra lur för 3-4000kr. Dom för 6000kr+ är ren fluff. Det har inte ändrats mycket alls de senaste 2 åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

De nya lurarna. Kopplas via?? Om de kopplas via Bluetooth, blir det då CSR, aptX (eller till och med aptx HD alt/och aptX low latency?) AAC, en ny teknik (AAC+)?.

Bluetooth, förmodligen via AAC.

iOS klarar inte AptX, och det finns ingen anledning för Apple att betala licensavgiften för det när det bara skulle användas för Android och Windows Mobile enheter. (Och OSX, men de är inte riktigt riktade åt det hållet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Du försöker säga att det finns en "passiv" adapter som kan översätta digitalt till analogt ljud? Kan du länka? För mig låter detta som en fysisk omöjlighet? Du vill ha en apparat som tar emot en elektrisk signal med 1or och 0or som sedan kan översätta detta till ljudvågor passivt?

Edit: han läsa att det inte går att få ut analog signal. Alltså borde adaptern vara aktiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så det går inte ladda telefonen samtidigt om man vill ha en 3.5 adapter.. Klokt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Räkna på det, så ser du att AirPods inte är dyrare.

Plantronics Voyager Legend inkl väska 1500 kr ca, + 600 kr för "öra 2" vilket blir 2100 kr.

Tänk på att AirPods är 2 lurar, dvs stereo medans Plantronics är mono, så du får ju räkna ihop allt för att få ut slutpris som jämförelse, även om du inte kan ha 2 Plantronics headset inkopplade, då de är olika enheter.

Och angående att det är dags för 3.5mm att dö så är det ju så, det är gammalt och förlegat egentligen, då mycket sker via ex Bluetooth i dagens läge, men att de skickar med en adapter utan kostnad, och endast tar 99 kr/st för separata är ju för att alla som vill klamra sig fast vid förlegade tekniker nöjda.

Även om 3.5mm i vissa fall fyller sin funktion, så är det dags att börja övergången till trådlöst fullt ut, vilket Apple börjar nu, iom ex släppet av AirPods, och borttagningen av 3.5mm uttaget.

Jämför med ett vanligt stereoheadset då istället, som man faktiskt kan använda. Finns oerhört många modeller som är avsevärt billigare än dessa AirPods, som verkligen är löjligt dyra.

Ska man ha några stereohörlurar med lite bättre ljudkvalité så är det kabel och 3.5mm som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Bluetooth, förmodligen via AAC.

iOS klarar inte AptX, och det finns ingen anledning för Apple att betala licensavgiften för det när det bara skulle användas för Android och Windows Mobile enheter. (Och OSX, men de är inte riktigt riktade åt det hållet)

Dumt tycker jag, med tankte på hur välljudande deras tidiga iPods faktiskt var så kunde de fortsatt på spåret att ge en bra lyssnarupplevelse nu med, åtminstonde ha tekniken för det.

Köper det du säger med licensiering, dock har OSX stöd för det, så förstår inte varför de är inkonsekventa över plattformarna.

EDIT: Det blev Bluetooth och AAC. Skräp.(Kanske inte för gemene man som använder Spotify, men för resten av oss.)

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem

Ju mer jag tittar på 7:an desto snyggare blir den, grym design, helt i klass med Samsung. Det lutar åt ett köp 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Triton242: Det är just det en DAC gör. Utan det går det inte att omvandla en digital signal till analog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nej jag säger att jag inte vet. Om telefonen kan skicka ut en analog signal där man bara behöver konvertera den fysiska kontakten och inte signalen. Lite som ja har för mig att USB nyare kontakt kan skicka ut vanlig analog stereo.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har faktiskt en poäng där! De skulle kunna ha en dac i mobilen och skicka analogt ljud genom kontakten. Jag hoppas du har rätt i det! Det vore grymt bra.
Dock känns det i magen som om de hade tryckt in en dac i mobilen så hade de nog inte gjort trådlösa nya lurar till den.

Men jag hoppas att du har rätt!!

Permalänk
Avstängd

Kan börja med att jag inte äger en Apple produkt men har gjort. Jag lutar mer åt Android enheter.

Jag fann deras presentation och iPhone väldigt lovande (trots deras löjliga prissättning xD) Jag är lite sugen på att få testa denna.

De saker jag fann som negativt är:

- 3.5 jacket med andra ord hejdå DAC & AMP
- Kan ej koppla in AUX i exempelvis en bil utan bluetooth - stor grej för min del
- Kan ej ladda samtidigt som man har i trådbundna lurar (eller i bilen om man har i en powerbank vid långa resor)
- trådlös laddning (ingen stor dealbreaker)
- Ingen snabbladdningsteknik vilket är helt förbryllande
- Pris

Men fortfarande en fantastisk lur men jag försöker alltid se pris i förhållande till vad man får

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Så det går inte ladda telefonen samtidigt om man vill ha en 3.5 adapter.. Klokt

Skickades från m.sweclockers.com

lite som nya macbook air

Permalänk
Medlem

AirPods? Mjo, snygga. Men hur tänkte de att man ska hålla dem på plats? Ingen bygel?

Tyvärr är sådana lurar ej möjliga att användas av mig. Måste ha med sladd som man lägger över örat. Eller en modell med bygel.

Att de dessutom skippade trådlös laddning är verkligen en besvikelse. Hur kunde Apple låta bli det? Och inget 3.5-uttag är ju nästan värre. Jag vill inte behöva tänka på att ladda fler prylar.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av alex5555:

Men man bör väl försöka mäta sig med konkurrensen. Man ser skillnad på en skärm som har ~300 ppi mot ~500 ppi, pentile eller ej. "Tillräckligt hög" ppi är subjektiv såklart, men en så pass dyr enhet som iPhone ändå är så bör den ha en skärm som motsvarar prislappen.

Då har du väsentligt mycket bättre syn än jag.

Med några av de enheter jag har här hemma som referens. Ser absolut fortfarande pixels på 11" med 1920x1080 (~200 PPI), men det är ett icke-problem på 15" med 3200x1800 (~250 PPI), för att se pixels måste man vara närmare skärmen än man normalt är.

Nu har man ögonen lite närmare en mobilskärm än vad fallet är för en laptop, men skillnaden är inte jättestor för mig i alla fall. Iphone har en PPI på 325. Enda sättet jag kan se enskilda pixels är om man verkligen letar efter dem och håller telefonen väldigt nära ögonen.

Så ska kanske omformulera det hela: det är meningslöst att ha en högre PPI än när majoriteten av användarna inte längre stör sig på aliasingeffekter skapad av pixels. Rätt säker att Iphone passerat den gränsen med marginal.

Jämför man Iphone6/7 1334x750 med 1920x1080 så måste man ha en GPU-del som är dubbelt så snabb för att ge samma upplevelse i "mjukhet" då den senare upplösningen har dubbelt så många pixels.

GPU-mässigt har inte Iphone alls samma övertag som den har CPU-mässigt (är t.ex. de senaste Snapdragons snabbare GPU-mässigt jämfört med Iphone6S?). Tvivlar på att Ios idag är mer effekt än Android, tror snarare det är tvärt om. Men en del mindre optimala designval gör det så mycket enklare för Apple att ge en nära nog perfekt upplevelse i "flytet" jämfört med Android där man skruvat upp saker som inte har någon praktisk relevans.

Det sagt: ~300 PPI är absolut inte tillräckligt för en Pentile matris, där kan man mycket väl behöva upp mot 500 PPI för att ge samma upplevelse för text som runt 300 PPI med full RGB matriser. Det borde bara leda till en slutsats: Pentile borde DÖ!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Du har både rätt och fel!!! Ja du kan skicka ström med den digitala signalen! vilket kan hjälpa med en dac. Så ja du kan definitivt få bättre ljud ur lightning kontakten än du hade fått ur en 3.5mm kontakt!

Detta föresätter dock ett par saker.
1: Du är villig att lägga extra pengar på en DAC/AMP. De som satt i iphone var ganska bra saker så du tittar nog på runt 1000-3000kr utan hörlurar. Så 99krs dacen kommer inte göra ett skit. Den kommer ge dig låg volym med massa störningar.
2: Du är antingen villig att ha en extra pryl som är klumpig eller ännu dyrare om du vill få ner storleken.

Ps aktiv i detta fallet innebär att enheten har en inbyggd DAC/AMP som kopplas till ett vägguttag

DAC;en i iPhone är ca 1/4 av ett Nano-SIM och kostar runt 10-20Kr. Du är med andra ord helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Då har du väsentligt mycket bättre syn än jag.

Ser absolut fortfarande pixels på 11" med 1920x1080 (~200 PPI), men det är ett icke-problem på 15" med 3200x1800 (~250 PPI). Nu har man ögonen lite närmare en mobilskärm än vad fallet är för en laptop, men skillnaden är inte jättestor för mig i alla fall.

Iphone har en PPI på 325. Enda sättet jag kan se enskilda pixels är om man verkligen letar efter dem och håller telefonen väldigt nära ögonen.

Så ska kanske omformulera det hela: det är meningslöst att ha en högre PPI än när majoriteten av användarna inte längre stör sig på aliasingeffekter skapad av pixels. Rätt säker att Iphone passerat den gränsen med marginal.

Jämför man Iphone6/7 1334x750 med 1920x1080 så måste man ha en GPU-del som är dubbelt så snabb för att ge samma upplevelse i "mjukhet" då den senare upplösningen har dubbelt så många pixels.

GPU-mässigt har inte Iphone alls samma övertag som den har CPU-mässigt (är t.ex. de senaste Snapdragons snabbare GPU-mässigt jämfört med Iphone6S?). Tvivlar på att Ios idag är mer effekt än Android, tror snarare det är tvärt om. Men en del mindre optimala designval gör det så mycket enklare för Apple att ge en nära nog perfekt upplevelse i "flytet" jämfört med Android där man skruvat upp saker som inte har någon praktisk relevans.

Det sagt: ~300 PPI är absolut inte tillräckligt för en Pentile matris, där kan man mycket väl behöva upp mot 500 PPI för att ge samma upplevelse för text som runt 300 PPI med full RGB matriser. Det borde bara leda till en slutsats: Pentile borde DÖ!

Okej. Om du har tid testa detta! Hitta en typ League of legends video på youtube. Kolla den i din iphone. Försök läsa texten i chatten eller typ siffrorna på itemsen.
sen testa att göra detta igen på en 1080p eller 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Du har faktiskt en poäng där! De skulle kunna ha en dac i mobilen och skicka analogt ljud genom kontakten. Jag hoppas du har rätt i det! Det vore grymt bra.
Dock känns det i magen som om de hade tryckt in en dac i mobilen så hade de nog inte gjort trådlösa nya lurar till den.

Men jag hoppas att du har rätt!!

Som sagt ja vet inte. Var bara en tanke som inte verkar vara så. Då hade man kunnat haft det bästa ur 2 världar.
Skaplig dac med framförallt en skaplig amp för de som inte bryr sig nämnvärt. Sedan helt digital ut med strömmatnimg för att ge möjligheten till SUPER dac m/amp lösning för oss audifiler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Hur de förövrigt kan tillåtas nyttja sin lightning-kontakt när ALLA andra nyttjar usb-c som gör exakt samma sak och dessutom säljer det som något positivt gör mig något ledsen inombords.

Det är väldigt enkelt. Jämför att koppla in en USB-C-kontakt mot en Lightning-kontakt.