Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du borde titta på presentationen och fatta varför dom tar på sig trådlöst.

Dom... nä titta på presentation.

Behöver inte titta på presentationen när SweC skriver en artikel om det

"Apple sticker inte under stolen med att en stor anledning till detta är platsbrist och att de hellre använder utrymmet till andra komponenter, men även att de tror på en framtid med trådlösa hörlurar som standard."

Om du nu inte menar att jag inte bör lita på SweC, vilket jag kanske lite naivt gör.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Proffsmobbare

Någon som fångade vad det är för brännvidd och bländare på "tele"-objektivet?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Behöver inte titta på presentationen när SweC skriver en artikel om det

"Apple sticker inte under stolen med att en stor anledning till detta är platsbrist och att de hellre använder utrymmet till andra komponenter, men även att de tror på en framtid med trådlösa hörlurar som standard."

Om du nu inte menar att jag inte bör lita på SweC, vilket jag kanske lite naivt gör.

Dom sa mycket mer angående varför dom inte vill ha 3.5 än va som står där.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

*gäsp*
Apples lanseringar är numera tråkigare än vilken biltillverkare som helst.
Taktiken är att få alla små struntsaker att låta revolutionerande och livsförändrande.

Permalänk
Medlem

Tycker dom gör helt rätt i att slopa det föråldrade 3.5mm jacket, framtiden ligger i att USB type C och framtida varianter sköter ljudet. Och detta kommer garanterat att få andra aktörer att göra likadant.
Jag ser detta som någonting positivt.
Överlag är väl detta egentligen den första iPhone'n jag skulle kunna tänka mig att köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Känns ju smart att det enda man inte vill ska repas på baksidan sticker ut, och det är ju bara att glömma att använda den liggandes på ett bord utan skal, vilket iallafall jag gör konstant när jag sitter framför datorn..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Men i det stora perspektivet, vem bryr sig om kamera, ljud och skärm i en telefon? När börjar de prata om mikroarkitekturen i CPUn som sitter i Iphone7 och hur den skiljer sig från tidigare?

Haha, Yoshman har talat

On topic: Har de kapat kapaciteten på batteriet? Ser att både tal och musik-tiden har försämrats ganska markant för båda enheterna jämfört med föregångarna.
Det lär ju knappast glädja många...

Edit: Intressant, artikeln uppdaterades nu med att standby-tiden förblir densamma jämfört med föregångarna.
Jag antar att det tyder på ett tillkortakommande för Apples nya systemkrets när det kommer till just tal-tid och musikuppspelning?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Behöver inte titta på presentationen när SweC skriver en artikel om det

"Apple sticker inte under stolen med att en stor anledning till detta är platsbrist och att de hellre använder utrymmet till andra komponenter, men även att de tror på en framtid med trådlösa hörlurar som standard."

Om du nu inte menar att jag inte bör lita på SweC, vilket jag kanske lite naivt gör.

Samt att digitala kontakter såsom lightning möjligör features såsom noise cancelations etc utan att hörlurarna behöver inbyggda batterier. Dessa features kan sedan kontrolleras från appar. Men visst, framtiden är trådlös, tycker det är bra att Apple använder sitt inflytande till att ge marknaden en knuff i den riktningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkotten Igge:

För att det är dags att gå vidare. USB-C kan erbjuda samma funktionalitet samt mycket mycket mer. Sen vilken port Apple väljer i sin telefon är en annan femma.

Det hade vart ok byta från 3.5mm om alla mobiler nu startade med mer än en port, men gissa vad? Vi har nu bara en port vilket gör oss låsta till massa onödiga adaptrar. Allt blir objektivt sämre, speciellt när 6s har båda funktionerna.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Tar bort 3.5 och fortfarande en utstickande kamera och relativt litet batteri. Hur löser man sånt?
Jag vet. Gör telefonen lite tjockare så blir man av med utstickande kamera, får ett större batteri och behåller 3.5mm.
Hmmm, mer ska in i telefonen men det finns för lite plats. Ta bort något istället för att tänka om.
Apple i ett nötskal.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Känns ju smart att det enda man inte vill ska repas på baksidan sticker ut, och det är ju bara att glömma att använda den liggandes på ett bord utan skal, vilket iallafall jag gör konstant när jag sitter framför datorn..

Utstickande kamera har de ju haft länge och de använder, åtminstone på tidigare versioner, safirglas så skall till mycket innan du repar det. Min 6:a ligger neråt på bordet jämt men finns inte ett spår av repor på den.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Feeku:

Detta kommer förhoppningsvis leda till vitalisering utav marknaden för BT-hörlurar samt till ett priskrig. Resultatet är bättre och billigare trådlösa hörlurar för alla. Gillas starkt!

Så nu måste jag ladda min Mobil batteri bank och mina bt lurar?

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Är totalt ointresserad av fotografering, men efter presentationen av kameran i Iphone7+ kan jag tänka mig köpa en sådan enbart för tekniken

Men i det stora perspektivet, vem bryr sig om kamera, ljud och skärm i en telefon? När börjar de prata om mikroarkitekturen i CPUn som sitter i Iphone7 och hur den skiljer sig från tidigare?

Blev förvånad att Apple valde att köra 2 starka kärnor och 2 segare fast energisnålare. Har väl funnits i flera år numera. Bättre sent än aldrig i alla fall. Även på tiden att dom slopa 16GB för instegs, men dåligt att dom inte har 64GB som instegsmodell, nu är det ett stort hopp, 32 till 128. Dock är det väl en tanke bakom att för få skulle köpa 128GB modellerna om dom hade 64GB minimum.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, 2016 och 750p skärm... 326ppi a la 2010.

Va?

Permalänk
Medlem

Yay, ladda sina hörlurar! Apples trådlösa lurar kommer kosta 159 dollar dessutom, det är ju helt galet för ett par lurar som jag VET inte kommer låta bättre än någon ordentlig hörlur med sladd för samma pengar. Finns ingenting som säger att man måste ta bort en 3,5mm hörlursuttag och inte samtidigt erbjuda sin egen proprietära trådlösa ljudlösning. Hjärndött.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rekl3M:

Ärligt talat, 2016 och 750p skärm... 326ppi a la 2010.

Va?

Ärligt talat, 2016 och en sämre batteritid bara för en knapp märkbar förändring i bildkvalitet innan batteriteknologin ens har hunnit ikapp = I stort sett alla andra high end-telefoner.

Va?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

*gäsp*
Apples lanseringar är numera tråkigare än vilken biltillverkare som helst.
Taktiken är att få alla små struntsaker att låta revolutionerande och livsförändrande.

Det som eventuellt är något revolutionerande är kamerasystemet i iPhone 7 Plus såtillvida att apple sällan släpper någonting av det här slaget som inte fungerar klanderfritt. Beroende på hur bra den är så kommer jag nog faktiskt slå på stort den här gången. Däremot är jag lite av en nörd när det kommer till att jämföra kamerakvalitet. Något som jag tycker de andra tillverkarna misslyckas med är det faktum att kamerorna har så pass vida vinklar att bilden warpas i hörnen när du panorerar samt att de optiska bildstabilisatiorerna ofta ger yelly-effekt... alltså att hela bilden "gungar" vid snabba rörelser. Sånt gör att jag inte vill köpa någon andoridlur i dagsläget.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasA88:

Någon som förstod om de nya lurarna (Airpods) kommer att fungera med alla iphones eller fungerar de bara med de nya telefonerna?

Rimligtvis har det med iOS versionen att göra. Dock kostar dom $159 vilket blir över tusenlappen, finns säkert lika bra trådlösa för en mindre peng.

Permalänk
Medlem

Jag tror också att trådlöst är framtiden, och någon måste gå först. Apple är väl positionerade att ta den rollen i och med att de har ett sådant enormt genomslag. I övrigt var det väl som väntat. Snabbare, bättre batteritid och andra inkrementella förbättringar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser ett problem med att ta bort 3.5mm. Hur ska man lyssna på musik och ladda mobilen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Därför att mängden jobb som GPUn måste hantera ökar kvadratiskt med PPI (om skärmens storlek inte ändras)? När man nått "tillräckligt hög PPI" är det ren idioti att öka PPI, framförallt på en strömsnål enhet.

Är det någon som tycker man ser individuella pixels på en Iphone från normalt avstånd? Det är den enda vettiga benchmarken. Ser man individuella pixels är PPI för låg, men man vill i så liten utsträckning som möjligt gå över den lägsta möjliga PPI som är "tillräckligt hög".

En LCD skärm behöver inte heller lika hög "PPI" som en pentile OLED skärm för att se lika bra ut i praktiken.

Jag ser skillnad direkt på iPhone 6S och min Galaxy S7. Nu är inte jag ute efter en ny telefon men 1080P hade de kunnat klämma in iaf.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LAO:

Ser ett problem med att ta bort 3.5mm. Hur ska man lyssna på musik och ladda mobilen...

Apples vision är att alla skall använda Bluetooth-headsets.

Från artikeln:

Citat:

Apple sticker inte under stolen med att en stor anledning till detta är platsbrist och att de hellre använder utrymmet till andra komponenter, men även att de tror på en framtid med trådlösa hörlurar som standard.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har redan testat en hel del BT-hörlurar och ingen av dem kan ersätta trådade.

Testat en BT-mottagare med AptX och sedan kopplat in dina lurar?
Typ en:
http://www.myblueant.com/products/headphones/ribbon/

Permalänk
Sötast

Aj, mina öron, Sia... Cia, eller whatever... jesus, Snacka om att avsluta en presentation med inslag av exorcisten.

Permalänk
Medlem

"Själva hjärtat i telefonerna är systemkretsen A10 Fusion, som är den snabbaste processorn någonsin. " - SweClockers 2016

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Rimligtvis har det med iOS versionen att göra. Dock kostar dom $159 vilket blir över tusenlappen, finns säkert lika bra trådlösa för en mindre peng.

Jo jag såg det.. har de dessutom samma passform som de nuvarande trådade så är de nej. Men vad använder de för teknik, BT?

Permalänk
Medlem

Dom visade knappt aldrig framsidan på telefonerna. Och det finns en anledning till det. Dom kör med ett föråldrat utseende som hållt kvar hela vägen sen iPhone 6. Nästan oacceptablet när deras konkurrenter släpper telefoner som ser ut att vara mer i tiden.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Daumier:

"Själva hjärtat i telefonerna är systemkretsen A10 Fusion, som är den snabbaste processorn någonsin. " - SweClockers 2016

Tror de egentligen menade "modermodemet".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JA
Bättre batteritid
Samma välbalanserade upplösning

NEJ
Trådlösladdning hade varit perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LAO:

Ser ett problem med att ta bort 3.5mm. Hur ska man lyssna på musik och ladda mobilen...

Precis vad jag har tänkt! Jag frågade också min vän som kollade på eventet, o Apple tog inte upp det scenariot alls

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig