Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Hmm. Det ser ut att ha samma spelmekanism som det du visat oss @Cybervillain

200 spänn för ett tech demo gör att man verkligen borde sätta fart med utvecklingen. Att slänga upp lite kuber som man kan skjuta på kan ju inte ta så lång tid att få till i Unity

Faktum är att vår första spelide var en Shooting range, sedan släppte han sitt spel
Så nu tog vi det ett steg längre och förde in lite nätverk också

Nu kan man ha magg på sig också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@dblade: Han har dock fått till en jävla detaljrikedom. Men visst känns ju som ett tech demo.

Man längtar verkligen till det kommer riktiga spel lanseras för fan vad mycket potential det finns.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@wirefire: Han har dock fått till en jävla detaljrikedom. Men visst känns ju som ett tech demo.

Man längtar verkligen till det kommer riktiga spel lanseras för fan vad mycket potential det finns.

Alla hans modeller är köpta på Unity Asset store, precis som vi gjort

Visa signatur
Permalänk

Är lite förvånad att så få nämner The Gallary, det är helt klart det spelet som är ett "riktigt" spel so far.

Överigt, The Lab, Holopoint, Out of Ammo och glöm för fan inte Budget Cuts Demo det är gratis och är nog spelet jag haft roligast i!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag gillade The Gallery, men för de pengarna var det löjligt kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Då får ni snabba er så han inte tar alla era potentiella köpare ;D

Du som håller på med utveckling, Någon typ av multiplayer där man kan skjuta på varandra vore ju hur jävla fett som helst.

Hur är det annars med utvecklingskostnader för denna typ av spel? Sitter han som gjort Hotdog och håvar in en massa enkla pengar på oss VR sugna folk.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Det är precis ett sådant spel vi gör, Tactical MP Shooter.
Tja, enligt http://steamspy.com/app/450540 har han sålt ca 5k ex, det blir 160 SEK * 5000 = 800k på dryga månaden, helt okej, lite pengar tar väl steam

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: King då ser jag med spänning fram mot vad ni kan erbjuda

Tänk om man kunde utveckla och fixa lätta cash på VR sugna folk

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Lätta cash vette fan om jag kallar det, men absolut så är det en het bransch där små Indiebolag har chans att få en del av kakan. Jag önskar bara vi kom igång tidigare Får bara hoppas vi blir först, Hover Junkers är ju ända konkurrenten idag och deras fordonsgrej är ju sådär om du frågar mig. Vi kommer köra helt fritt, men man går genom hårkorset så man måste få lite VR-vana först annars fiinns det risk för åksjuka

edit: Vi kombinerar allstå roomscale med att man kan förflytta sig med hårkorset

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Låter as nice, Hoppas ni får bukt med åksjukan bara. Körde lite Hordez där man förflyttades automatiskt framåt och det kändes som man skulle dra i backen hela tiden. Men dom har även alternativet med teleport som man mådde mycket bättre av.

Men som sagt är ert spel med samma goa vapenhantering som hotdog fast man skjuter på varandra så lär ni ha en hit på g.

Snälla säg inte att ni gör modellerna till robotar eller något tråkigt bara. Ska vara människa vs människa ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Snälla säg inte att ni gör modellerna till robotar eller något tråkigt bara. Ska vara människa vs människa ;D

Inte kommit så långt, men jag gillar denna

https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/55839

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Hymer:

@CyberVillain: Låter as nice, Hoppas ni får bukt med åksjukan bara. Körde lite Hordez där man förflyttades automatiskt framåt och det kändes som man skulle dra i backen hela tiden. Men dom har även alternativet med teleport som man mådde mycket bättre av.

Men som sagt är ert spel med samma goa vapenhantering som hotdog fast man skjuter på varandra så lär ni ha en hit på g.

Snälla säg inte att ni gör modellerna till robotar eller något tråkigt bara. Ska vara människa vs människa ;D

Kuber!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Såg trevlig ut

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Så jäkla nice! Äntligen får Project Cars VIVE Support, de va bara de jag väntade på!

http://steamcommunity.com/games/234630/announcements/detail/8...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd

Borset från att vi har en liten bugg i vår fakade gravitation när man släpper ut magget så tycker jag vi fått till bättre lösning på att stoppa i och ur magg än Horseshoes & grenades

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer det vara någon form av förflyttning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Kommer det vara någon form av förflyttning?

Obs, extrem alpha, men såhär rör man sig

Visa signatur
Permalänk

Har ni hunnit dra hem a-10 VR? Ska vara som SPT ungefär. Själv har jag precis testat Gear VR för första gången. Inga spel men mer upplevelser. Vart mer taggad på Viven nu. Kan tänka mig att känslan stegrar två snäpp när man går omkring och styr ett pr handtag med perfekt tracking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vilken kontroll används?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Vilken kontroll används?

Den kontroll som är fri kan man använda för att gå med, vi estimerar vilket håll din kropp pekar

Edit : vi har ingen strafe ännu och kanske inte kommer införa det heller, risk det blir arkad av det hela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Borset från att vi har en liten bugg i vår fakade gravitation när man släpper ut magget så tycker jag vi fått till bättre lösning på att stoppa i och ur magg än Horseshoes & grenades

https://www.youtube.com/watch?v=tC1ry0RufF8&feature=youtu.be

Vet inte hur mycket realism ni satsar på angående vapnen men ett vapen "klickar" bara en gång efter sista kulan. I din film klickar du flera gånger. Sen när du tar ur magget och skjuter kulan i loppet så måste man mantla för att ladda en ny kula
Kanske bara är ett drygt moment dock....
Men ser häftigt ut och har ju en enorm potential. Hoppas det går bra för er!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Den kontroll som är fri kan man använda för att gå med, vi estimerar vilket håll din kropp pekar

Edit : vi har ingen strafe ännu och kanske inte kommer införa det heller, risk det blir arkad av det hela

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, ungefär som Spell Fighter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bardbard:

Vet inte hur mycket realism ni satsar på angående vapnen men ett vapen "klickar" bara en gång efter sista kulan. I din film klickar du flera gånger. Sen när du tar ur magget och skjuter kulan i loppet så måste man mantla för att ladda en ny kula
Kanske bara är ett drygt moment dock....
Men ser häftigt ut och har ju en enorm potential. Hoppas det går bra för er!

Nu får du nog se filmen igen för det är exakt så våra vapen fungerar. En AR15 spänner hanen när du drar tillbaka handtaget men finns inget magasin i låser den slutstycket i baklänge, det du hör kanske är när jag trycker på knappen som släpper slutstycket, kan spela in en till film som visar det mer noggrant. Hur som vapnet klickar inte om hanen inte är spänd

Edit: du tänker nog på AK5 den har ingen spärr för slutstycket där måste du dra manteln. På en AR15 stannar sttcket i bakläge, när du stoppat i nytt magg så trycker du på en knapp för att släppa på stycket och indexera ny hylsa
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Nu får du nog se filmen igen för det är exakt så våra vapen fungerar. En AR15 spänner hanen när du drar tillbaka handtaget men finns inget magasin i låser den slutstycket i baklänge, det du hör kanske är när jag trycker på knappen som släpper slutstycket, kan spela in en till film som visar det mer noggrant. Hur som vapnet klickar inte om hanen inte är spänd

Edit: du tänker nog på AK5 den har ingen spärr för slutstycket där måste du dra manteln. På en AR15 stannar sttcket i bakläge, när du stoppat i nytt magg så trycker du på en knapp för att släppa på stycket och indexera ny hylsa
Skickades från m.sweclockers.com

ok, sorry. Satt mig vid datorn nu och lyssnade. Var olika ljud som låter mer trolig. *skyller på mobilhögtalaren

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Avstängd

ah, var det kanske ljudet när man byter mellan semi och automat som vilseledde dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, nu köpte jag Vanishing Realms. Rekommenderas!

Shit vad kul det var att spela det!

Jag som är en riktig scardypants och inte vågar spela något spel som är scary tyckte detta var precis lagom. Det är bra atmosfär, intressanta miljöer och roliga strider. Fienderna jag hittills stött på är lagom otäcka så jag inte måste nope:a ut.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ok, nu köpte jag Vanishing Realms. Rekommenderas!
/hulle.

En av favoriterna, wow-grafiken gör sig bra med vive's display.

Permalänk
Medlem

Testade några Occulus-spel med Viven idag. Lucky's Tale, Chronos och Fly to Kuma.

Ganska roliga att spela allihop, men precis som det mesta som finns till VR så är de ganska ytliga och simpla spel som endast är fungerar eftersom man har ett nytt perspektiv.

Lite besviken på Lucky's Tale faktiskt, jag tror inte att det går att producera en mer simpel plattformare. Spelet är verkligen bara gjort för att se bra ut i trailers.

BTW: Revive fungerar nu så att alla Occulus-spel man äger syns i SteamVR UI

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

En av favoriterna, wow-grafiken gör sig bra med vive's display.

Ja precis, den fungerar mycket bättre än mer realistisk look.

En kul grej med vr generellt, är att jag iaf kan minnas vr upplevelser som faktiska platser jag varit på och gjort saker i.

Hur mycket jag än spelat Skyrim så är mina minnen av det definitivt som spel på en skärm. Men minnen från vr spel känns som minnen från verkligheten.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Lät min 3-åring testa igår (Obs små barn har inte färdigutvecklad syn och ska bara prova några minuter i stöten) och älskade direkt. Så kul att se honom hålla kontrollen framför ögonen och storgapa

Några tips på bra spel? Kontrollen är rätt stor så triggern når han knappt. Han gillade Tilt Brush och hunddemot i The Lab

Visa signatur