Yay or Nay för EVGA GTX 970?

Permalänk
Medlem

Yay or Nay för EVGA GTX 970?

En snabb fråga!

Jag sitter i dagsläget med en GTX570 och har länge tänkt uppgradera, nu när möjligheten att få ett efterlängtat spel (The Division) med i paketet så funderar jag på att köpa ett nytt kort.
Enda nackdelen är att jag föredrar Asus eller MSI över EVGA, kanske för att jag hört "mer" bra saker om deras kylning samt att de faller mer i designen för mig.

Så.. yay or nayEVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ för 3179kr?
Erbjudandet endast gäller under dagen.

Tack på förhand
Jag

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

@Yojimbo:

Bra kort, till och med mycket bra kort till det priset. Hade hellre köpt EVGA än Asus eller MSI.

Permalänk
Medlem

Varför inte om du får med ett spel du vill ha och ett av dom bästa (t.o.m det allra bästa?) 970 som finns. Tuta och kör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

En snabb fråga!

Jag sitter i dagsläget med en GTX570 och har länge tänkt uppgradera, nu när möjligheten att få ett efterlängtat spel (The Division) med i paketet så funderar jag på att köpa ett nytt kort.
Enda nackdelen är att jag föredrar Asus eller MSI över EVGA, kanske för att jag hört "mer" bra saker om deras kylning samt att de faller mer i designen för mig.

Så.. yay or nayEVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ för 3179kr?
Erbjudandet endast gäller under dagen.

Tack på förhand
Jag

Är det ett GTX970 du vill ha så kan jag varmt rekommendera EVGA. Korten presterar bra och kylningen hörs knappt.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

En snabb fråga!

Jag sitter i dagsläget med en GTX570 och har länge tänkt uppgradera, nu när möjligheten att få ett efterlängtat spel (The Division) med i paketet så funderar jag på att köpa ett nytt kort.
Enda nackdelen är att jag föredrar Asus eller MSI över EVGA, kanske för att jag hört "mer" bra saker om deras kylning samt att de faller mer i designen för mig.

Så.. yay or nayEVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ för 3179kr?
Erbjudandet endast gäller under dagen.

Tack på förhand
Jag

Har två evga 970, fast bara sc. Inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Har ett sånt kort och jag är inget annat än nöjd.
Vad har du för processor?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Får man vara nyfiken och fråga vart erbjudandet finns? Tänkte nämligen också köpta ett 970 idag

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Slå till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Är det ett GTX970 du vill ha så kan jag varmt rekommendera EVGA. Korten presterar bra och kylningen hörs knappt.

Så länge det är 2,0+ hade ett 2,0 utan + ett tag och det var då inte tyst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett EVGA 970 och jag är mycket nöjd. Tyst kylning, bra prestanda och aldrig har det strulat för mig

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

En snabb fråga!

Jag sitter i dagsläget med en GTX570 och har länge tänkt uppgradera, nu när möjligheten att få ett efterlängtat spel (The Division) med i paketet så funderar jag på att köpa ett nytt kort.
Enda nackdelen är att jag föredrar Asus eller MSI över EVGA, kanske för att jag hört "mer" bra saker om deras kylning samt att de faller mer i designen för mig.

Så.. yay or nayEVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ för 3179kr?
Erbjudandet endast gäller under dagen.

Tack på förhand
Jag

Har du spelat betan ? jag blev otrolig besviken och med 970 kan du räkna med 45 - 55 fps om du tänkt maxa spelet.

970 är ett okej kort om du tänkt lira 1080p med 60fps i dom flesta titlarna
390 presterar så gott som samma och då får du Hitman på köpet istället

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Yojimbo:

En snabb fråga!

Jag sitter i dagsläget med en GTX570 och har länge tänkt uppgradera, nu när möjligheten att få ett efterlängtat spel (The Division) med i paketet så funderar jag på att köpa ett nytt kort.
Enda nackdelen är att jag föredrar Asus eller MSI över EVGA, kanske för att jag hört "mer" bra saker om deras kylning samt att de faller mer i designen för mig.

Så.. yay or nayEVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ för 3179kr?
Erbjudandet endast gäller under dagen.

Tack på förhand
Jag

Läs om kortet och kylaren på nätet och fokusera mindre på vad det står för märke klistrat på kortet.

Detta är vad Swec. säger om kortet.

Fördelar:
Utmärkt kylare
Generös prestanda ur kartong
Mycket god effektivitet
Bra överklockningspotential
Nackdelar:
Antydan till spoltjut för testexemplaret

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

En snabb fråga!
.....
Så.. yay or nayEVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ för 3179kr?
Erbjudandet endast gäller under dagen.

Vad jag vet så skickar de väl med the divison till alla GTX 970 eller bättre under en viss tid, oavsett märke. Sen verkar det ju vara rea på olika 90 typ var och varannan dag så håller du ut lite går det säkert hitta ett asus eller msi för en vettig peng, kanske någon hundring mer än EVGAn dock. Oavsett hur fallet ligger till med det tycker jag EVGAn är ett sjukt bra kort. så bra köp helt klart!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Yojimbo:

Enda nackdelen är att jag föredrar Asus eller MSI över EVGA, kanske för att jag hört "mer" bra saker om deras kylning samt att de faller mer i designen för mig.

Smaken är som baken vad gäller designen, men kylningsmässigt är EVGAs kort tveklöst i samma klass, eller till och med bättre. Släpper upp korten några grader mer, men till lite mindre oljud, och de har inte alls samma irriterande ljudton som Asus Strix-kylare.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snabba svar man får, jag var inte riktigt övertygad när jag läst runt förut men tror nog ni puttar mig över kanten här

Skrivet av ClintBeastwood:

Har ett sånt kort och jag är inget annat än nöjd.
Vad har du för processor?

Jag har en i7 2600K som jag tänkt klocka en bit när nytt grafikkort införskaffats.
Så ett 980Ti som jag egentligen vill ha kommer flaskhalsas så innihelvete.

Skrivet av Vintervilan:

Får man vara nyfiken och fråga vart erbjudandet finns? Tänkte nämligen också köpta ett 970 idag

Komplett hade ett erbjudande i fredags men jag fick för sent svar så jag skickade ett PM.

Skrivet av hakd:

Har du spelat betan ? jag blev otrolig besviken och med 970 kan du räkna med 45 - 55 fps om du tänkt maxa spelet.

970 är ett okej kort om du tänkt lira 1080p med 60fps i dom flesta titlarna
390 presterar så gott som samma och då får du Hitman på köpet istället

Jag var med i den stängda betan och nu i öppna, visst de har grejer de kan jobba med och kanske fylla ut till hela spelet MEN det fungerar så jäkla bra som det är och det är kul att spela så jag tänker köra det
Sen får du tänka på att det fortfarande är BETA, max lvl är 8 så det finns ändå rätt mycket kvar att utforska.

Jag spelar med 30-40fps på ett GTX570 så allt är bättre än det jag har för tillfället

Skrivet av Dinoman:

Läs om kortet och kylaren på nätet och fokusera mindre på vad det står för märke klistrat på kortet.

Detta är vad Swec. säger om kortet.

Fördelar:
Utmärkt kylare
Generös prestanda ur kartong
Mycket god effektivitet
Bra överklockningspotential
Nackdelar:
Antydan till spoltjut för testexemplaret

Jag har läst men ville ha mer personligt omdöme från användare och om vilket de skulle välja, Asus, MSI eller EVGA.

Skrivet av Chrisism8:

Vad jag vet så skickar de väl med the divison till alla GTX 970 eller bättre under en viss tid, oavsett märke. Sen verkar det ju vara rea på olika 90 typ var och varannan dag så håller du ut lite går det säkert hitta ett asus eller msi för en vettig peng, kanske någon hundring mer än EVGAn dock. Oavsett hur fallet ligger till med det tycker jag EVGAn är ett sjukt bra kort. så bra köp helt klart!

Jodå det gör dom, men erbjudandet på 3179kr gäller bara idag (egenltigen i fredags).
Sen har jag 45 dagars öppet köp så jag kan ju byta om jag ser att MSI eller Asus sänker sina kort.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk

aha, så erbjudandet gällde alltså bara i fredags? I så fall åker jag till Netonnet och köper för 3490.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Hade valt EVGA alla dagar i veckan då det gäller Nvidia GPUs, de gör så sjukt bra kort.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Yojimbo:

Jäklar vad snabba svar man får, jag var inte riktigt övertygad när jag läst runt förut men tror nog ni puttar mig över kanten här

Jag har en i7 2600K som jag tänkt klocka en bit när nytt grafikkort införskaffats.
Så ett 980Ti som jag egentligen vill ha kommer flaskhalsas så innihelvete.

Var fick du den idén från? Min 3770k @ 4,2 driver två 980 Ti, som i sin tur pumpar en Acer XB270HUD. Din 2600k är 7% långsammare vid samma klockning... och klockar bättre.

http://www.3dmark.com/3dm/8064944 (gammalt och med oklockade grafikkort, men 32239 graphics score är talande ändå.)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yojimbo:

Jag har en i7 2600K som jag tänkt klocka en bit när nytt grafikkort införskaffats.
Så ett 980Ti som jag egentligen vill ha kommer flaskhalsas så innihelvete.

Jag har en 2500k till mitt 980Ti och trots att jag kör kortet i 1,5 GHz har det då aldrig blivit flaskat av min CPU. Har dock varit med om att kortet gått på 100% medan processorn bara varit på 50% - 70%. Tror inte ens din processor skulle flaska 3 stycken 980Ti.

En 2600K är en väldigt snabb processor för dagens spel.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av anon81912:

Jag har en 2500k till mitt 980Ti och trots att jag kör kortet i 1,5 GHz har det då aldrig blivit flaskat av min CPU. Har dock varit med om att kortet gått på 100% medan processorn bara varit på 50% - 70%. Tror inte ens din processor skulle flaska 3 stycken 980Ti.

En 2600K är en väldigt snabb processor för dagens spel.

Det beror på upplösning. Med två kort får man nästan samma FPS i 1440p som i 1080p (90~144 beroende på spel), så med tre kort behöver du nog upp i 4k för att inte processorn ska flaska.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

aha, så erbjudandet gällde alltså bara i fredags? I så fall åker jag till Netonnet och köper för 3490.

Yes men eftersom hon svarade efter att erbjudandet gick ut så kunde jag få köpa det för det priset ändå.

Skrivet av Zcenicx:

Var fick du den idén från? Min 3770k @ 4,2 driver två 980 Ti, som i sin tur pumpar en Acer XB270HUD. Din 2600k är 7% långsammare vid samma klockning... och klockar bättre.

http://www.3dmark.com/3dm/8064944 (gammalt och med oklockade grafikkort, men 32239 graphics score är talande ändå.)

http://i.imgur.com/eyC6nFs.jpg

Det var någon som skrev det tidigare här på sweclockers om att det skulle kunna flaskhalsa men tydligen inte

Skrivet av anon81912:

Jag har en 2500k till mitt 980Ti och trots att jag kör kortet i 1,5 GHz har det då aldrig blivit flaskat av min CPU. Har dock varit med om att kortet gått på 100% medan processorn bara varit på 50% - 70%. Tror inte ens din processor skulle flaska 3 stycken 980Ti.

En 2600K är en väldigt snabb processor för dagens spel.

Men kanske ska klocka den ändå, vet inte riktigt vad den klockningen skulle förbättra ens

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jäklar vad snabba svar man får, jag var inte riktigt övertygad när jag läst runt förut men tror nog ni puttar mig över kanten här

Jag har en i7 2600K som jag tänkt klocka en bit när nytt grafikkort införskaffats.
Så ett 980Ti som jag egentligen vill ha kommer flaskhalsas så innihelvete.

Komplett hade ett erbjudande i fredags men jag fick för sent svar så jag skickade ett PM.

Jag var med i den stängda betan och nu i öppna, visst de har grejer de kan jobba med och kanske fylla ut till hela spelet MEN det fungerar så jäkla bra som det är och det är kul att spela så jag tänker köra det
Sen får du tänka på att det fortfarande är BETA, max lvl är 8 så det finns ändå rätt mycket kvar att utforska.

Jag spelar med 30-40fps på ett GTX570 så allt är bättre än det jag har för tillfället

Jag har läst men ville ha mer personligt omdöme från användare och om vilket de skulle välja, Asus, MSI eller EVGA.

Jodå det gör dom, men erbjudandet på 3179kr gäller bara idag (egenltigen i fredags).
Sen har jag 45 dagars öppet köp så jag kan ju byta om jag ser att MSI eller Asus sänker sina kort.

Gillar du spelet och är nöjd med hur 970 presterar (samt 3.5GB Vram) så köp det.
EVGA's är ett av dom absolut bästa 970 korten och brukar kosta betydligt mera än vad det gör idag.

Så go for it

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ska du köpa nvidia GTX970 så köper jag Division av dig

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ska du köpa nvidia GTX970 så köper jag Division av dig

Han verkar vilja ha det själv

Citat:

nu när möjligheten att få ett efterlängtat spel (The Division) med i paketet så funderar jag på att köpa ett nytt kort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Gillar du spelet och är nöjd med hur 970 presterar (samt 3.5GB Vram) så köp det.
EVGA's är ett av dom absolut bästa 970 korten och brukar kosta betydligt mera än vad det gör idag.

Så go for it

Vram har gått upp över 3.5 för mig flertalet gånger utan problem.
Såhär ser det ut i EVGA precision atm:

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vram har gått upp över 3.5 för mig flertalet gånger utan problem.
Såhär ser det ut i EVGA precision atm:
http://i.imgur.com/FargrnZ.jpg

Självklart kan du gå över 3.5GB Vram men dom sista 500MB är otroligt slöa att flaskar din GPU.
Dock har Nvidia varit riktigt bra med att optimera spel att inte använda dom sista 500MB.

Det är tydligen inget problem med dagens titlar men får ändå inse att kortet är 3.5GB då Nvidia väljer att inte allokera dom sista 500MB.

Mera att läsa om du är nyfiken:
http://www.sweclockers.com/nyhet/19947-nvidia-bekraftar-minne...

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Självklart kan du gå över 3.5GB Vram men dom sista 500MB är otroligt slöa att flaskar din GPU.
Dock har Nvidia varit riktigt bra med att optimera spel att inte använda dom sista 500MB.

Mera att läsa om du är nyfiken:
http://www.sweclockers.com/nyhet/19947-nvidia-bekraftar-minne...

Men vadå? Jag märker ju inte av problemet överhuvudtaget som alla gnäller om angående 3.5. Ska ju tydligen ge stutter och liknande när man går över men icke.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Men vadå flaskar? Jag märker ju inte av problemet överhuvudtaget som alla gnäller om angående 3.5.

Skrivet av hakd:

Det är tydligen inget problem med dagens titlar men får ändå inse att kortet är 3.5GB då Nvidia väljer att inte allokera dom sista 500MB.

Är det ett problem idag, nej
Kan du använda 4GB i full hastighet, nej (omöjligt tack vare hårdvarans uppbyggnad)

Tyckte det var värt att notera för OT.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

@hakd:

Jag sa ju det EvGA är dom bästa när det gäller grafikkort, du får mest prestanda och kvalitet för pengarna, utan tvekan..... Köp bara kööööp

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ska du köpa nvidia GTX970 så köper jag Division av dig

Det spelet är orsaken varför jag uppgraderar just nu

Skrivet av hakd:

Är det ett problem idag, nej
Kan du använda 4GB i full hastighet, nej (omöjligt tack vare hårdvarans uppbyggnad)

Tyckte det var värt att notera för OT.

Jag är fullt medveten om 3.5Gb RAM men eftersom jag är så strikt med min ekonomi så kommer jag inte kosta på mig ett 980Ti just nu

BTW en beställning är lagd, 45 dagars öppet köp så får se om det kanske kommer ett Asus eller MSI senare, just nu har jag försäkrat mig om en uppgradering iallafall

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR