Nya högtalare och förstärkare

Permalänk
Medlem

Nya högtalare och förstärkare

Hej!

Jag har nu valt att köpa ett par nya högtalare och en förstärkare då mitt gamla är över 20 år. Jag kan inte mycket om ljud så jag skulle behöva så mycket hjälp som möjligt.

Jag är ute efter ett 2.0 eller 2.1 system (behövs subbas?) som jag ska ha vid tvn. Har inte plats för golvhögtalare så något som kan stå på tv bänken eller hängas på väggen är ett krav.

Förstärkare ska kunna driva högtalarna och eventuell subbas, även ha HDMI så att jag kan koppla saker direkt till förstärkaren. Spotify Connect är ett plus men inget krav.

Kan man få något vettigt som uppfyller kraven med en budget på ca 5000 - 6000 kr?

Permalänk
Medlem

Kan detta vara något som fungerar bra? Receiver, högtalare och Subbas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A-T-E:

Kan detta vara något som fungerar bra? Receiver, högtalare och Subbas.

Varför inte 7460a det är halva priset på dom just nu och det är aktiva högtalare så du behöver inte köpa till nån förstärkare.
Högtalare och subbasen och du har det du behöver för under 4k med kablar och allt.
https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t....

Edit: högtalare behöver inte HDMI eftersom du inte ska skicka nån bild till dom, USB räcker gott och väl.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Varför inte 7460a det är halva priset på dom just nu och det är aktiva högtalare så du behöver inte köpa till nån förstärkare.
Högtalare och subbasen och du har det du behöver för under 4k med kablar och allt.
https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t....

Edit: högtalare behöver inte HDMI eftersom du inte ska skicka nån bild till dom, USB räcker gott och väl.

Jag funderade på aktiva högtalare men jag behöver HDMI i recivern för att koppla in min digitalbox för att slippa använda de inbyggda högtalarna i tvn. Vad jag vet så går det inte med USB.

Edit; Jag tänkte alltså att recivern ska fungera som en hubb där jag kopplar in alla mina prylar. Recivern skickar sedan vidare ljud till högtalarna och bild till tvn.