Gainward Geforce GTX 980 Ti Phoenix Golden Sample

Permalänk
Melding Plague

Gainward Geforce GTX 980 Ti Phoenix Golden Sample

Gainward satsar på både ny kyllösning och saftiga frekvensökningar med sitt grafikkort Geforce GTX 980 Ti Phoenix Golden Sample, som idag tar plats i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte läst testerna men jösses det var mig en ful sak hahaha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Kul att se lite Gainward!
Minns mitt gamla röda Gainward GeForce 4600 som stånkade på ett bra tag hemma.

Permalänk
Medlem

I Sweclockers kommentarsfält är allting fult av någon anledning

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Hade önskat att det var andra 980 ti tester med. Nu ser man ju den är topp, men mot andra som testats bättre än Strix, MSI Gaming och EVGA?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hade önskat att det var andra 980 ti tester med. Nu ser man ju den är topp, men mot andra som testats bättre än Strix, MSI Gaming och EVGA?

jag känner samma. Märkligt att inte swec tog med dom i graferna

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Vangen:

Hade önskat att det var jämförlese tester med andra 980 Ti exemplar. Nu ser man ju den är topp, men mot andra som testats bättre än Strix, MSI Gaming och EVGA?

Då vi gjort om alla tester med nya drivrutiner och en del nya speltitlar är de gamla resultaten från partnertillverkarnas kort inaktuella dessvärre. Gainwards kort ligger på samma nivå som Gigabytes G1-gaming och strax under Asus Strix prestandamässigt om det hjälper något.

Permalänk

Koppar <3

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Fint kort men jag kommer vänta på "Ultra Edition".

Permalänk
Medlem

Det var mig ett hiskeligt fult kort! Man skulle ju få skämmas när farmor kommer på besök.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Tycker kortet är rätt så snyggt faktiskt. Roligt när tillverkare vågar prova på nya saker.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Inte läst testerna men jösses det var mig en ful sak hahaha

Men o andra sidan, har det någon skillnad om det ser fult ut, det kommer ju ändå att sitta inuti en låda som antagligen ligger nere på golvet med en ruta som pekar mot sängen.

Jag tycker det är bra när tillverkare satsar på hårdvaran mer än utseendet, för det är ju det man betalar för, inte för att ha lite bling bling i datorn.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Kan man klämma in en SLI-brygga där någonstans eller går den här varianten bara att köra som singelkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Kan man klämma in en SLI-brygga där någonstans eller går den här varianten bara att köra som singelkort?

Om du kollat på bilderna så hade du sett 2st SLI kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Kan man klämma in en SLI-brygga där någonstans eller går den här varianten bara att köra som singelkort?

På bilden under slutsats så tycks det finnas två portar för SLI längst ner till höger....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt nice

Permalänk
Medlem

Goda tider! Hade ett ti4600 av Gainward. Rödrosa färg minns jag. Nog fan var det bra kort! Bra flyt i NFS Underground! Känns som Gainward är rätt ordentligt omsprungna nu för tiden när det kommer till design och framförallt marknadsföring. Tycker dock ASUS Strix 980ti är snyggare!

Skrivet av Hucke:

Kul att se lite Gainward!
Minns mitt gamla röda Gainward GeForce 4600 som stånkade på ett bra tag hemma.

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktisk färgen, men har svårt att se hur den skulle matcha minna övriga komponenter. Men hur många av os, även om vissa är moddare kollar på datorns komponenter till vardags. Jag har öppen låde men den står så jag sliååer se kombinatinen av svart, rött, blåtts, samt metall koppar, metal röd färgat på minnena, de olika diskarna ska vi inte prata om. Öven om jag i alla fal täjpat över ledsen på grafikkortet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Gainward:) det är exakt såhär jag minns dem! Som de allra bästa grafikkorten!

Permalänk
Medlem

Pink? Varför inte 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Men o andra sidan, har det någon skillnad om det ser fult ut, det kommer ju ändå att sitta inuti en låda som antagligen ligger nere på golvet med en ruta som pekar mot sängen.

Jag tycker det är bra när tillverkare satsar på hårdvaran mer än utseendet, för det är ju det man betalar för, inte för att ha lite bling bling i datorn.

Min dator står ej på golvet och jag ser mitt ASUS STRIX 980Ti genom fönstret så för mig spelar utseendet en viss roll faktiskt..Sen passar det in perfekt med resten av hårdvaran..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att kortet ser lite längre ut än många andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Min dator står ej på golvet och jag ser mitt ASUS STRIX 980Ti genom fönstret så för mig spelar utseendet en viss roll faktiskt..Sen passar det in perfekt med resten av hårdvaran..

Hm okej men för mig är det nog viktigare med värden.

Men hej om man har fyrk att spendera för att få en fin och snygg rigg, be my guest thy nerd!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woods:

I Sweclockers kommentarsfält är allting fult av någon anledning

För att forumet är väldigt stort med många medlemmar och de flesta har olika smaker? Tycker själv att kortets färg är ohyggligt. Ser ut som man vattnat ur en rosa strumpa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det var mig ett hiskeligt fult kort! Man skulle ju få skämmas när farmor kommer på besök.

Om farmor får för sig att sticka huvudet i ens dator så hade jag varit orolig för allt annat än att hon skulle påpeka ett grafikkorts design

Permalänk
Avstängd

Otroligt läckert kort med snygg färg...snyggaste 980Ti kortet nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hm okej men för mig är det nog viktigare med värden.

Men hej om man har fyrk att spendera för att få en fin och snygg rigg, be my guest thy nerd!

Spenderar jag över 8000 på ett grafikkort ska det se bra ut och prestera bra med vilket ASUS kortet gör

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Mitt första grafikkort jag köpte var ett Gsinward 7800 GT, vilket kort funderar på köpa detta. Är det värt mot 670 gtx sli, mot ett 980 ti ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Snusfri

Härligt att se lite mer färger på datorkomponenter, rosa I like.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Men o andra sidan, har det någon skillnad om det ser fult ut, det kommer ju ändå att sitta inuti en låda som antagligen ligger nere på golvet med en ruta som pekar mot sängen.

Jag tycker det är bra när tillverkare satsar på hårdvaran mer än utseendet, för det är ju det man betalar för, inte för att ha lite bling bling i datorn.

Det kommer ju ändå att sitta inuti en låda, som antagligen ligger nere på golvet med en ruta, som pekar mot sängen.

ROFL

**Sorry...har kramp i magen***

Och seriöst Equilibrium. Nej det har ingen skillnad

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]