Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som har en idé om var man hittar Tier3 Light Armor Schematics?

Och kan man ha fler än tre karaktärer som gör side missions vid War table?

Schematics hittar du i kistor som ger t3 items. Vet inte om det fortfarande fungerar, men förut kunde man loota samma kista om och om igen med f5 f9 spam. Se bara till att lämna ett föremål kvar i kistan innan du sparar. Då kan du ladda spelet och kistan är full igen.

Vad jag vet går det bara att skicka Leliana, Cullen och den nya figuren (ambassadören) på uppdrag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med SLI nu btw? någon som spelar? problem med flicker osv i skuggor förut.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur fungerar det med SLI nu btw? någon som spelar? problem med flicker osv i skuggor förut.

Inte fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Inte fixat.

misstänkte det... tack.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det är EA, alla deras PC-spel har dålig post-release support. Utom möjligen Battlefield. EA är sämst. Tätt följda av UBI soft.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Måst säga att jag gillar DAI, och ser med spänning på släpp av story DLC. Måste dock säga att jag tar nyheten med en nypa salt..
Vi vet ju alla vad som hände med BF4 DLCn Hardline... Som blev ett egen spel.. som kostar som ett nytt spel...

Än har jag iaf inte sett en massa "Get every unique loot in the game" dlc till DAI, så lite hopp finns det om att EA inte ska förstöra spelet.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

Någon som har lite kolla på vad den kommer handla om?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Någon som har lite kolla på vad den kommer handla om?

Ingen aning. Men DLC:et släpps imorgon till PC och XBO. De bekräfta release imorgon i en senare twitter https://twitter.com/dragonage/status/580105446087913472

Trailer

Permalänk
Medlem

Jag installerade om min dator för någon vecka sedan och har inte något savegame kvar från DAI, varken lokalt eller i cloud. Någon som har en idé på hur jag kan gå tillväga utan att spela om ALLT?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag installerade om min dator för någon vecka sedan och har inte något savegame kvar från DAI, varken lokalt eller i cloud. Någon som har en idé på hur jag kan gå tillväga utan att spela om ALLT?

Löste det sig? Spana in länken annars.
http://answers.ea.com/t5/Origin/Origin-Cloud-Sync-deleted-sav...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tror inte ens jag hade cloud storage aktiverat när jag lirade

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tror inte ens jag hade cloud storage aktiverat när jag lirade

Nedrans! Kolla om det inte går att skapa en save med en editor. Har funnits till både första och andra dragon age. Namnet går också att ändra i en save editor i föregångarna.
Annars kan du ta någon annans save och köra på. Det sägs att Black Emporium kommer i någon patch i framtiden, så du kan ändra utseende i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

jag började spela det här spelet i fredags men har inte kunnat spela det så mycket för att det kraschar. det kraschar ibland flera gånger på några minuter och det kommer inget error meddelande. går det här att fixa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp3jonte:

jag började spela det här spelet i fredags men har inte kunnat spela det så mycket för att det kraschar. det kraschar ibland flera gånger på några minuter och det kommer inget error meddelande. går det här att fixa ?

Jag köpte spelet igår och spelat en hel del. Upplever också att det kraschar ganska ofta, hittar tyvärr ingen systematik i krascharna utan det är ganska slumpmässigt.

Hur fungerar CF i spelet? Jag kör allt på medium med nedanstående rigg och jag har svårt att få det stabilt 60hz @ 1440P

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av mp3jonte:

jag började spela det här spelet i fredags men har inte kunnat spela det så mycket för att det kraschar. det kraschar ibland flera gånger på några minuter och det kommer inget error meddelande. går det här att fixa ?

Skrivet av lord_tito:

Jag köpte spelet igår och spelat en hel del. Upplever också att det kraschar ganska ofta, hittar tyvärr ingen systematik i krascharna utan det är ganska slumpmässigt.

Hur fungerar CF i spelet? Jag kör allt på medium med nedanstående rigg och jag har svårt att få det stabilt 60hz @ 1440P

Jag har inte haft det problemet direkt. Någon enstaka gång kanske, men inget frekvent. Tips är att skippa Mantle om ni har AMD-kort, hade lite stabilitetsproblem där i testlabbet. Med en vettig CPU är skillnaden inte enorm oavsett.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker nya DLC:n är riktigt kul i alla fall! Körde flera timmar i helgen, satt som klistrad.
Gillar nya miljön skarpt. Hittade ett nytt vapen (kör warrior) inom första halvtimman också, som boostade skadan med ca 75 rakt av

Helt klart värt hundringen som det kostade i alla fall.

(Kör på Xbox One)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det blir mer DLCs ? Känner lite för att vänta på alla innan man drar igång spelet igen.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag köpte spelet igår och spelat en hel del. Upplever också att det kraschar ganska ofta, hittar tyvärr ingen systematik i krascharna utan det är ganska slumpmässigt.

Hur fungerar CF i spelet? Jag kör allt på medium med nedanstående rigg och jag har svårt att få det stabilt 60hz @ 1440P

mitt slutade krascha igår när jag installerade en äldre drivrutin till mitt gtx 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp3jonte:

mitt slutade krascha igår när jag installerade en äldre drivrutin till mitt gtx 970

Gött! Läste att DoI är känslig när det gäller överklockade grafikkort, ställde ner mina kort till 1025/1400 och nu flytter Ultra på stabilt i 60hz

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp3jonte:

jag började spela det här spelet i fredags men har inte kunnat spela det så mycket för att det kraschar. det kraschar ibland flera gånger på några minuter och det kommer inget error meddelande. går det här att fixa ?

Battlefield Hardline kraschade till en början godtyckligt för mig och även om det inte hör hemma i denna tråd så bygger ju bägge spelen på Frostbite 3.

Hur som helst det jag gjorde var att köra den medföljande DirectX filen till spelet och peppar peppar så löste jag problemet om än temporärt i alla fall,värt att testa

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel, tog lite på 100 timmar som Qunari mage, insåg jätte snabbt att man blev en immortal grupp på fyra går inte in på mera detaljer, spoilers för någon som inte har spelat det än. Otroliga fina landskap och musiken är så majestätisk att man inte behöver sätta på egen såsom i vissa andra spel.

Känns roligt att måsta sätta sig in i spelet igen, en till drake dayum.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som har typ...svårt att spela det? Det känns så...jag vet inte...överväldigande, så man vet inte vart man ska ta vägen typ...och så måste man gå och leta så jävligt så fort man ska nånstans

Har inte haft det problemet i nåt annat spel vad jag kan komma på.

Permalänk
Medlem

Ny dlc

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan starta spelet sen senaste patchen? Verkar vara något jag inte är ensam om men verkar inte finnas någon riktig lösning på problemet. Störigt som fan är det iaf.

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av trifix:

Någon mer än jag som inte kan starta spelet sen senaste patchen? Verkar vara något jag inte är ensam om men verkar inte finnas någon riktig lösning på problemet. Störigt som fan är det iaf.

Högerklicka på spelet i origin och välj Game Properties... Checka rutan Disable Origin in Game for this game.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

någon som har en lösning på att DA IN fryser hela tiden. kan inte ens starta spelet. har även rekommenderade beta drivers för DA IN. annars får jag vänta och ringa EA nästa vecka

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quinaxie:

någon som har en lösning på att DA IN fryser hela tiden. kan inte ens starta spelet. har även rekommenderade beta drivers för DA IN. annars får jag vänta och ringa EA nästa vecka

beta drivers? Kör du gamla drivrutiner eller?

Permalänk
Medlem

@anon42512:
nej...kör med rekommenderade drivers från både amd och origin.

"DirectX issues with an AMD Radeon graphics card: Update to the AMD Catalyst 14.11.2 beta driver."
"Högerklicka på spelet i origin och välj Game Properties... Checka rutan Disable Origin in Game for this game."

funkar inte heller....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quinaxie:

@Loxus:
nej...kör med rekommenderade drivers från både amd och origin.

"DirectX issues with an AMD Radeon graphics card: Update to the AMD Catalyst 14.11.2 beta driver."
"Högerklicka på spelet i origin och välj Game Properties... Checka rutan Disable Origin in Game for this game."

funkar inte heller....

Använd nyaste för sjutton gubbar, dom innehåller ju tidigare fixar...
(Så svaret var ja, du använder gamla drivrutiner)