Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Mitt spel fungerar. Hade dock problem med SLI förrut, men inte stött på några mer problem sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinaxie:

@Loxus:
nej...kör med rekommenderade drivers från både amd och origin.

"DirectX issues with an AMD Radeon graphics card: Update to the AMD Catalyst 14.11.2 beta driver."
"Högerklicka på spelet i origin och välj Game Properties... Checka rutan Disable Origin in Game for this game."

funkar inte heller....

Inte så konstigt. Det svaret var till en annan och rörde ett helt annat problem
Löste det sig med nya drivers?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om de fixat texture flickering problem på SLI/Nvidia system än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Nån som vet om de fixat texture flickering problem på SLI/Nvidia system än?

Inte sist jag kollade och man undrar ju om de någonsin kommer att lösa det...antagligen inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Roligt spel hittills. Springer omkring i Hinterlands än så länge. Verkar som om det finns otroligt mycket att göra.

Snyggt och stämningsfullt. Tuggar rätt så mycket VRAM. Är ofta uppe på 3400MB. Min processor får svettas också. Den har peakat på 72C på en core och det är väldigt sällan den går så varm.

Verkar inte vara någon större skillnad om man använder Mantle eller inte. Enligt SweC så fungerade ju Mantle rätt så dåligt i DAI men det kan ju ha åtgärdats med någon patch. Det var ju ett tag sedan dom testade det.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

är DLCna bra för det här liret? Nu vet jag inte när jag någonsin kommer hitta tid jag har fortfarande inte dammat at the witcher 3 och fallout 4 runt hörnet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

är DLCna bra för det här liret? Nu vet jag inte när jag någonsin kommer hitta tid jag har fortfarande inte dammat at the witcher 3 och fallout 4 runt hörnet

Har du spelat det utan dlc eller inte alls? Själv har jag inte spelat det alls förut och har ingen riktig referenspunkt när det gäller dlc.

Roligt spel hur som helst. Fick äntĺigen en till warrior. Spelar som ranged rogue och det var lite segt med en tank, två rogues och en mage. Borde slippa aggro nu i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@chipw00t: inte lirat alls frågan är om man ska köra goty eller vanilla

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

@chipw00t: inte lirat alls frågan är om man ska köra goty eller vanilla

Alltid kul med mer content. Vet inte om det är värt prispåslaget med goty. Du får ju DAI för 249kr nu.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Slutade spela men började nu igen och gjorde en mage. Tänkte bara visa hur roligt jag har just nu. Fade Steppade igenom en fiende så den exploderade:

Dold text

Har pausat där nu. Drog på mig lite väl många fiender när jag svischade omkring. En björn, åtminstone två archers och några vanliga svärd gubbar.

Är mest barrier och revive spec. Har en tank warrior och en dps warrior. Cole är rolig. Tror jag ska lyckas specca en ganska broken mage och ja, jag är fortfarande i Hinterlands. Har gjort mycket annat som att välja en annan story denna gång också men har lite att moppa upp fortfarande.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek