Permalänk
Medlem

CPU-fläkt två kablar till en kontakt

Tjenare, visst borde väl denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/164649-akasa_...

gå att använda till fläktarna på en Noctua NH-D15 kylare om de ska kopplas till CPU_FAN på moderkortet?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Japp. Kör så själv. Inga problem.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Japp. Kör så själv. Inga problem.

Skitbra, tack för snabbt svar!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Tjenare, visst borde väl denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/164649-akasa_...

gå att använda till fläktarna på en Noctua NH-D15 kylare om de ska kopplas till CPU_FAN på moderkortet?

Tack på förhand!

Fick du inte med en splitter med kylaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chapeR:

Fick du inte med en splitter med kylaren?

Det har nu visat sig att jag är rätt dum xD Kollade precis i förpackningen, och jorå, där fanns det xD

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Det har nu visat sig att jag är rätt dum xD Kollade precis i förpackningen, och jorå, där fanns det xD

Se där nu sparade du in hela 39kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Det har nu visat sig att jag är rätt dum xD Kollade precis i förpackningen, och jorå, där fanns det xD

Noctua är rätt duktiga på att skicka med olika adaptrar mm, alltid bra att kika igenom allt och spara grejorna. Brukar väl följa med low-noise adaptrar tror jag också.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Noctua är rätt duktiga på att skicka med olika adaptrar mm, alltid bra att kika igenom allt och spara grejorna. Brukar väl följa med low-noise adaptrar tror jag också.

Jo Noctua brukar både skicka med splitter och två olika lågvarvs-adaptrar. Den ena är en low noise adapter och den andra en ultra low noise adapter. Vad som dessutom är rätt trevligt är att dessa går att seriekoppla så att du t.ex. kan sätta en ULNA och sedan splittern för att på så sätt sänka varvtalet på båda fläktarna.
Innan jag hade ett vettigt moderkort körde jag på den lösningen, men nu är det bara att jag kopplar in den ena i CPU_FAN, den andra i CPU_OPT och låter programvara ta hand om resten.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 3600 | Moderkort ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | GPU: Saphire Radeon R9 390 Nitro | RAM: 16GB DDR4 | Chassi: NZXT H440 | SSD: Samsung Evo 850 256GB | CPU-Kylning: Corsair Hydro Series H150i PRO RGB | Operativsystem: Windows 10 64-bit |