Permalänk
Medlem

msi 970 sönder

https://youtu.be/twzjYLsN5Uw

Är detta ett tydligt exempel på trasig grafikkort?

Det slog till på en gång då jag skulle starta bf 4. Lite artifacts i skärmen så datorn startades om. Efter det.. jaa, ni ser själva

Kortet kyls på vatten och nej, inget vattenleakage. överklockad på orginal bios.

Ram minnen ok, cpu visar ok siffror i afterburn. Men int gpu, den körs på 0 grader celsius samt 74949726++% i load.
Alla komponenter är ca 2 månader gammla. Förutom psu som är 3år+ en corsair 600gs.

Har ingen sladd hemma att testa modekortets grafik, derp

Men min fundering är kan strömkällan vara kass och påverka gpu på detta sätt, då de var ingen förvarning på felet. Samt hörde lite coil whine på idle före jag startade spelet. Men vet inte om det var gpu eller psu som hade det

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag sett en gpu påverkas sådär av en dålig psu.

Kylning av vramt osv har du kollat att alla ytor är kylda? Utöver det så ser det trasigt ut.

Edit: Inlägg 4k woop woop ^_^

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Backplate + vattenkylning av vram. Så tror de kyls bättre än orginal. Följde nogat ek anvisning att lägga rätt värme dyna på rätt ställe. Har haft vattenkylning ca 1 månad utan minsta artifact och bang så blev det såhär på en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Förövrigt är det fösta gången någon hårdvara går sönder för mig, förvånad hur snabbt de gick och utan förvarning. Synd så finns väll inte garantin kvar mera >.<

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kettu92:

https://youtu.be/twzjYLsN5Uw

Är detta ett tydligt exempel på trasig grafikkort?

Det slog till på en gång då jag skulle starta bf 4. Lite artifacts i skärmen så datorn startades om. Efter det.. jaa, ni ser själva

Kortet kyls på vatten och nej, inget vattenleakage. överklockad på orginal bios.

Ram minnen ok, cpu visar ok siffror i afterburn. Men int gpu, den körs på 0 grader celsius samt 74949726++% i load.
Alla komponenter är ca 2 månader gammla. Förutom psu som är 3år+ en corsair 600gs.

Har ingen sladd hemma att testa modekortets grafik, derp

Men min fundering är kan strömkällan vara kass och påverka gpu på detta sätt, då de var ingen förvarning på felet. Samt hörde lite coil whine på idle före jag startade spelet. Men vet inte om det var gpu eller psu som hade det

Ser ut som ditt vattenkylda kort har haft för dålig kylning på VRam:et?! Detta är ett tydligt tecken på bränt grafikminne, alternativt att för hög överklockning på desamma.

Ditt nätagg är verkligen inte av den bästa kvalitén då denna GS + CX serien verkligen fick dåliga komponenter, så fundera även på ett nytt riktigt bra nätagg i närmaste framtiden.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Med 2 nya msi 970 samt g2 850 strömkälla så är datorn igång igen

Värkar vara ny revision på korten, märkte att dom hade:
- elpida vram, gamla var hynix.
- vissa kondensatorer är av större modell
- pcb bättre förstärk, en av vram kylningen är nu också fast skruvad i dvi ports plåten

Dom har också mycket mindre coil whine än den gamla. Om det inte nu varierar från kort till kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2