Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Det blir inga problem Dell skärmen har en betydligt högre upplösning än 24" skärmarna så din arbetsyta får plats på 34" skärmen. Om du ska ha en arbetsyta som sträcker sig över flertalet skärmar bör du använda frameless skärmar, dessa kostar multum.

idag har jag ju två st över o tre nere (inte frameless, vanliga skärmar)
det blir ju 3*1920 = 5760
2*1080= 2160

dell är ju 3440*1440, jag får inte riktigt ihop det. jag har en annan sträng där de försökte förklara men det gick nog inte hela vägen in i skallen.

som trader är man vanedjur. man måste veta exakt vad sakerna ligger för att finna dem när man skall agera. därav vinsten i att ha två identiska system. så tyvärr måste jag köra på 5st 24". tycker ändå paketet ser överkomligt ut som presenterades ovan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rumpino:

idag har jag ju två st över o tre nere (inte frameless, vanliga skärmar)
det blir ju 3*1920 = 5760
2*1080= 2160

dell är ju 3440*1440, jag får inte riktigt ihop det. jag har en annan sträng där de försökte förklara men det gick nog inte hela vägen in i skallen.

som trader är man vanedjur. man måste veta exakt vad sakerna ligger för att finna dem när man skall agera. därav vinsten i att ha två identiska system. så tyvärr måste jag köra på 5st 24". tycker ändå paketet ser överkomligt ut som presenterades ovan

Genom att anpassa fönstren efter skärmens upplösning. Börsanalytiker kör allt som oftast frameless skärmar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Hjälpsam

En väldigt enkel lösning är att helt enkelt köra en USB->DVI adapter om det inte skall spelas något på dem. Normalt klarar de upp till 6 eller 8 sådana samtidigt för en massa extra skärmar. Funderar utmärkt att visa Youtube eller annan film eller liknande på en USB-skärm men funkar inte till gaming.

De kostar ca 500kr styck. Så om du har ett grafikkort som hanterar 4st skärmar i grund så är det bara att addera 2st USB-DVI adaptrar.

Använder själv en USB->DVI adapter på kontoret, två andra skärmar körs på det integrerade grafikkortet (Laptop med dockningsstation), och jag vet ärligt inte vilken av de tre skärmarna som är på USB, ser inte skillnaden.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI