[MwO] Community Warfare - Hur många är intresserade av CW i Mechwarrior Online?

Permalänk
Geeks Gaming

[MwO] Community Warfare - Hur många är intresserade av CW i Mechwarrior Online?

Hej!

Jag undrar helt enkelt hur många som är intresserade av att köra organiserade community warfare drops.

Den stora skillnaden mellan CW och vanliga drops är att man behöver ha 4 mechs som är redo att användas med en total vikt på 240 ton. Poängen med att göra det mer seriöst är att vi kan bestämma vilka mechs vi droppar med och göra upp tydligare strategier. Det vore kul att få minst 12 spelare så att vi kan fylla upp ett helt lag i CW.

Jag vill inte göra det för seriöst och kräva moduler och mastrade mechs, så länge vi har ambitionen att ta det mer seriöst och organiserat än idag när vi spelar på SpelClockers Mumble.

Så hur många är intresserade av att ta det mer seriöst?

//Panda

Permalänk
Moderator
Moderator

Ändrade lite i första inlägget, jag är på.

För att förtydliga, vi pratar alltså inte om att spela pracc's och möta andra klaner i turneringar utan helt enkelt spela mer organiserat i CW formatet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Skulle vara intressant att få ihop 12 man och spela både gruppkö och CW. Seriositetsnivån för mig kommer dock inte innebära några taktik träningar, möten etc. Inte heller styra vilka mech/builds man får köra som comp lagen gör.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tror jag är med på den nivå hitman befinner sig på. Absolut gärna på men inte organiserade träningar och utval av mechs mer än att man snackar lite taktik innan.

T ex man ser till att ha lite narc om man har en massa LRMs.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks Gaming

Exakt, jag vill mest få ihop 12 personer o köra cw/grupp kö med. Jag vill inte göra det mer seriöst än att man har en eller två shot callers och att hela laget följer det. Annars vore en 12-man ganska misslyckad...

Träningar och möten är inte målet, vi ska spela ihop o ha kul, det är målet.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi har också möjlighet att gå direkt till MWO forumet om vi vill hitta fler - som köper in sig på samma filosofi. Tex:

http://mwomercs.com/forums/topic/186096-looking-for-swedisheu...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lan:

Vi har också möjlighet att gå direkt till MWO forumet om vi vill hitta fler - som köper in sig på samma filosofi. Tex:

http://mwomercs.com/forums/topic/186096-looking-for-swedisheu...

Låter absolut intressant. Nu när vi har ingame voip är inte ens mumble ett krav om än dock önskvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DavidtheDoom:

Låter absolut intressant. Nu när vi har ingame voip är inte ens mumble ett krav om än dock önskvärt.

In game voice funkar, men tycker vi ska ha krav på mumble, det är vad hela communityn kretsar kring och utan den är det svårt att organisera sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Alltid krav på Mumble, vi rekryterar till communityt. Vi har ingen spelklan som sådan utan mer en vinge av SpelClockers.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

klart man är på

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Medlem

Jag är positiv till organiserade drops i CW. PGI har gjort många förbättringar sedan betans release.

Självklart måste vi inte sträva efter att balansera våra dropdecks till varandra. Vi har trots allt begränsat med mechs att välja bland, förutom Lan såklart
Men en viss kommunikation och planering före varje drop "våg" ser jag nödvändigt om vi ska kunna lyckas i CW. Vi måste snabbt kunna svara på ett eventuellt LRM tungt fiende lag med ECM/AMS mechs osv. Vi har trots allt möjligheten att styra betydligt mer ju fler vi blir. Ett drop med 12 Assults eller 12 lights är ingen omöjlighet.

Jag ser gärna att vi kanske bestämmer 1 eller 2 dagar per vecka med bestämd tid då vi spelar mech.
Skulle det finnas en bestämt tid på då vi kör mwo så tror jag att sannolikheten att "folk dyker upp samtidigt på mumble" större än att vi planerar random drops på forumet.

En ide bara vad tycker ni?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Geeks Gaming

jo planerade drops är bra, men hur mycket tid har folket? Eftersom flera av oss är med i Spelclockers så får vi planera det efter deras schema också. Spontant känner jag onsdag + söndag?
Jag tror på att bestämma en eller två dagar i veckan och köra seriösare tolv-manna drops på. Med seriösa menar jag att vi inte droppar 12 LRM båtar eller liknande. Vi ska ändå hålla det hyffsat casual.

Dyker vi upp samtidigt och kör så är det större chans att andra hänger på också. Kan bli riktigt bra detta!

Permalänk
Geeks Gaming

Aylek och dom andra från Dudes kör under FRR i helgen vilket gör att vi kan köra CW med dom!
Dom kommer börja köra CW från 18:30-19:00 och vore väldigt kul om vi blev många från Swec!
Dom kör på en egen teamspeak server, lösenord och adress kan ni få av mig och Lan. Kommer sitta på mumble under kvällen så är bara att hojta till!

Hoppas många kommer även om det är lite ont om tid!

Permalänk
Medlem

Nån som lirar? Har ett gäng mechs och kan lätt få ihop ett dropdeck efter behov!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av candybag:

Nån som lirar? Har ett gäng mechs och kan lätt få ihop ett dropdeck efter behov!

Jodå vi lirar några gånger i veckan, hoppa in på mumble någon kväll så kan vi säkert få ihop något!

//Panda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj det va längesen man spela Mech sist va nog över 1år sen när det va closen beta/alpha så ska damma av konto och börja spela igen nu när man har bättre dator.

Tar det lång tid att komma upp i bra tier?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hellmix:

Oj det va längesen man spela Mech sist va nog över 1år sen när det va closen beta/alpha så ska damma av konto och börja spela igen nu när man har bättre dator.

Tar det lång tid att komma upp i bra tier?

Tjena! Välkommen in på Teamspeak, vi lirar i princip varje kväll.

Hur menar du bra tier? Den nya matchmakern jobbar enbart i solo och gruppköerna, där går det enligt rykte rätt fort att hamna där man hör hemma. Flera som startat nya konton på prov säger att det inte tagit ens 100 matcher innan de lottas mot samma motståndare de hade ursprungligen.

CW har ingen matchmaker egentligen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers