Permalänk
Medlem

Orange Evolv'd

Förra veckan fick jag nöjet att flytta över min rigg, som var beklädd i en Fractal Design Define R4, till ett Phanteks Enthoo Evolv. (mitt förra galleri kan ni se HÄR )

Evolv är ett väldigt trevligt chassi att bygga i, många väl genomtänkta lösningar.

Kvalitémässigt är detta nog standarden man måste se till om man ska ligga på topp. Panelerna är 8mm aluminium och är väldigt lätta att avlägsna, men de sitter väldigt bra när de väl sitter, inga vibrationer.

Det negativa.
Fönsterpanelen är lite väl mörk för min smak. Vill man visa upp sitt system så krävs det väldigt god upplysning.
Utstansningarna för kabeldragning är något små kan jag tycka. Helt ok om man har standard kablar från sitt nätagg, men med sleevade kablar är det på gränsen att t.ex. 24pin och usb3-kontakerna kommer igenom.

Mitt exemplar var något skadat när jag fick det. Det fattades dammfilter på ena sidan av topp-panelen där luftintagen sitter. Det fattades även två Y-splitters till PWM-hubben, som enligt manualen ska ingå. Jag har dock kontaktat Phanteks om detta och hoppas på att det går att lösa på något sätt.

Lite bilder på chassit, samt bygget kan ni se i det här albumet (reserverar mig för att inte alla bilder är top-notch. Har inte orkat installera Photoshop sedan jag formaterade)

Orange Evolv'd

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Snyggt och ovanligt med blått och orange Men vill se fler och ljusare bilder på bland annat komponenterna och det som inte var som det skulle med chassit. Har köpt ett likadant och mitt exemplar är också lite skadat. Ena hörnet av bakre fläkt platsen sticker ut som om det saknas en popnit. Å andra sidan finns det inget fäste för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AMK905:

Snyggt och ovanligt med blått och orange Men vill se fler och ljusare bilder på bland annat komponenterna och det som inte var som det skulle med chassit. Har köpt ett likadant och mitt exemplar är också lite skadat. Ena hörnet av bakre fläkt platsen sticker ut som om det saknas en popnit. Å andra sidan finns det inget fäste för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan slänga upp lite bättre bilder nu i veckan :). Kan även ta bilder när jag får mina saker från Phanteks. Deras support var väldigt tillmötesgående och skickar det som fattades. Har dock ingen aning om när det kommer.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.