Spel till gipsad hand och 360-kontroller

Permalänk
Medlem

Spel till gipsad hand och 360-kontroller

Har fått högerhanden gipsad, endast tumme och pekfinger fritt, vilket sätter käppar i hjulet för mina vanliga spel som körs med mus och tangentbord.

360kontroller går dock bra och bekvämt, även om det är svårt att hålla i den stabilt om man samtidigt ska försöka ha bra precision i högerspaken.

Letar efter ett passande spel inför julsjukskrivningsperioden att sjunka in i. Får gärna vara hyffsat avslappnat i lugnt eller reglerbart tempo.

Gillar tycoon och sandboxspel, att genom att planera rätt få skörda framgång längre fram i tiden. Planering, analyserande och att ens val ger påtagliga konsekvenser.

Listar spel jag spelat tidigare och uppskattat:

Prison Architect (underbart, men känner mig mätt nu i väntan på nya versioner och content)
Eurotruck Simulator 2 (kul, men tröttnade snabbt då business delen är lite för simpel och mitt motorintresse inte stort nog för att sukta efter dyra uppgraderingar med liten praktisk nytta, dock skön feeling i spelet)
Farming Simulator 15 (rogivande, men lite för få utmaningar utöver tiden, men kul moment och planering)
Smite (spelas ok med controller)
Bf4 (svårt att börja med kontrollen utan felfri stabilitet)
Pirates! (Underbart, men föråldrat)
Heroes of might and magic 2 och 3 (underbara klassiker. Finns värdiga uppföljare?
Harvest Moon, GBA (kul och gulligt)
Skyrim vanilla (ej spelat klart, inget intresse att börja om från scratch. Men väldigt atmosfäriskt)
Planetside 2 (uppskattar logistik och ledningsmomenten, dock samma problem som bf4 avs kontroll)
Simcity 2/3/4 (senaste sög)
Cities in motion 2
Tropico 4
Towns (detta och de tre ovan är dock för mycket musberoende)
KotoR 1
Fallout 3 (underbart, hade svårt för Vegas dock)
X-com (nyversionen. Spelat vanilla, älskade det)

Så, känner ni igen er i mina gillanden och sitter och hoppas att en viss titel dyker upp på nån steamsale eller motsvarande, dela gärna med er om varför :). Behöver inte vara nytt spel. Känsla och spelmekanik är mycket viktigare. Datorn i sig är uppdaterad med en ny i5.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Civilization V kan kanske vara något eller Warlock master of the arcane.

Permalänk
Medlem

Mass Effect serien kanske?

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Civilization V kan kanske vara något eller Warlock master of the arcane.

Civ 5 har jag spelat lite men jag är lite småtrött på just den serien. Får kika upp Warlockspelet. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Xcom: Enemy Within?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hitman: Absolution?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Har fått högerhanden gipsad, endast tumme och pekfinger fritt, vilket sätter käppar i hjulet för mina vanliga spel som körs med mus och tangentbord.

360kontroller går dock bra och bekvämt, även om det är svårt att hålla i den stabilt om man samtidigt ska försöka ha bra precision i högerspaken.

Letar efter ett passande spel inför julsjukskrivningsperioden att sjunka in i. Får gärna vara hyffsat avslappnat i lugnt eller reglerbart tempo.

Gillar tycoon och sandboxspel, att genom att planera rätt få skörda framgång längre fram i tiden. Planering, analyserande och att ens val ger påtagliga konsekvenser.

Listar spel jag spelat tidigare och uppskattat:

Prison Architect (underbart, men känner mig mätt nu i väntan på nya versioner och content)
Eurotruck Simulator 2 (kul, men tröttnade snabbt då business delen är lite för simpel och mitt motorintresse inte stort nog för att sukta efter dyra uppgraderingar med liten praktisk nytta, dock skön feeling i spelet)
Farming Simulator 15 (rogivande, men lite för få utmaningar utöver tiden, men kul moment och planering)
Smite (spelas ok med controller)
Bf4 (svårt att börja med kontrollen utan felfri stabilitet)
Pirates! (Underbart, men föråldrat)
Heroes of might and magic 2 och 3 (underbara klassiker. Finns värdiga uppföljare?
Harvest Moon, GBA (kul och gulligt)
Skyrim vanilla (ej spelat klart, inget intresse att börja om från scratch. Men väldigt atmosfäriskt)
Planetside 2 (uppskattar logistik och ledningsmomenten, dock samma problem som bf4 avs kontroll)
Simcity 2/3/4 (senaste sög)
Cities in motion 2
Tropico 4
Towns (detta och de tre ovan är dock för mycket musberoende)
KotoR 1
Fallout 3 (underbart, hade svårt för Vegas dock)
X-com (nyversionen. Spelat vanilla, älskade det)

Så, känner ni igen er i mina gillanden och sitter och hoppas att en viss titel dyker upp på nån steamsale eller motsvarande, dela gärna med er om varför :). Behöver inte vara nytt spel. Känsla och spelmekanik är mycket viktigare. Datorn i sig är uppdaterad med en ny i5.

Skickades från m.sweclockers.com

Du borde börja spela Hearthstone! Mycket planering och analysering, sjukt avslappnande och lugn musik. Rekommenderas!

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Proffsmobbare

Kolla upp om du kan få Mini Metro att fungera med handkontroll, det är inte långdraget men tempot är högt och konsekvenserna efter dålig planering syns tydligt.

Du ska ha hand om ett tunnelbanesystem på ett antal kartor, väldigt simpelt rent grafiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Mass Effect serien kanske?

Säger som denna herren (Damen?) här då jag finner det som ett ypperligt förslag.

Alternativ Lego spelen, avslappnade ooch med underbar humor och passar perfekt på kontroll.
Dragon Age 1 är trevligt också.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Detta kommer vara ett förslag många kommer se ner på, men: Oldschool-runescape. Bättre point-and-click som inte kräver två händer med mycket att göra är svårt att hitta.

Visa signatur

Hjaa!

Permalänk
Medlem

Goat simulator

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Xcom: Enemy Within?

Funderat lite på det. Är det en värdig expansion med nytt content och features, eller vill de bara mjölka pengar?

Skrivet av Borgis:

Hitman: Absolution?

Spelade lite hitman för längesedan, var kul och taktiskt. Kan vara värt att spana efter. Tack!

Skrivet av superwifibattler:

Du borde börja spela Hearthstone! Mycket planering och analysering, sjukt avslappnande och lugn musik. Rekommenderas!

Har fått för mig att det är lite pay to win, köpa kort liknande magic med mikrotransaktioner. Om det finns ett billigt alternativ att prova är jag villig att ge det en chans =).

Skrivet av Laine:

Kolla upp om du kan få Mini Metro att fungera med handkontroll, det är inte långdraget men tempot är högt och konsekvenserna efter dålig planering syns tydligt.

Du ska ha hand om ett tunnelbanesystem på ett antal kartor, väldigt simpelt rent grafiskt.

Ser mycket intressant ut! Får undersöka möjligheterna.

Skrivet av Ceogar:

Säger som denna herren (Damen?) här då jag finner det som ett ypperligt förslag.

Alternativ Lego spelen, avslappnade ooch med underbar humor och passar perfekt på kontroll.
Dragon Age 1 är trevligt också.

Har metro 2033 på steam. Vet att jag spelade en halvtimme. Kanske kan vara värt att ge det ett till försök nu när jag har mer tid till spel.

Skrivet av Mr. Bet4:

Detta kommer vara ett förslag många kommer se ner på, men: Oldschool-runescape. Bättre point-and-click som inte kräver två händer med mycket att göra är svårt att hitta.

Spelade detta way back. Kul då, men tröttnade när pvp:n blev för begränsad. Bra tips dock

Skrivet av imjohannes5670:

Goat simulator

Har inte riktigt förstått grejen med denna get

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Funderat lite på det. Är det en värdig expansion med nytt content och features, eller vill de bara mjölka pengar?

Jag tycker iallafall att det var värt det! Kostar dessutom bara 99kr här http://codesnstuff.se/product/XCOM-Enemy-Within

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Spelade detta way back. Kul då, men tröttnade när pvp:n blev för begränsad. Bra tips dock

Det som är grejen med oldschool-servrarna. PVPn är tillbaka!

Visa signatur

Hjaa!

Permalänk
Medlem

Shadow of mordor. Sjukt kul!

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Command & Conquer serien
Tomb Raider(Reboot), blev själv glatt överraskad. Kommer säkert hitta den billigt på någon julrea. Funkar perfekt med 360 kontroll.
Far cry 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Command & Conquer serien
Tomb Raider(Reboot), blev själv glatt överraskad. Kommer säkert hitta den billigt på någon julrea. Funkar perfekt med 360 kontroll.
Far cry 4

C&C är en fin serie, dock alldeles för musintensivt :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Trials fusion går att plöja ner hur mycket tid som helst i den serien...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Funderat lite på det. Är det en värdig expansion med nytt content och features, eller vill de bara mjölka pengar?

Spelade lite hitman för längesedan, var kul och taktiskt. Kan vara värt att spana efter. Tack!

Har fått för mig att det är lite pay to win, köpa kort liknande magic med mikrotransaktioner. Om det finns ett billigt alternativ att prova är jag villig att ge det en chans =).

Ser mycket intressant ut! Får undersöka möjligheterna.

Har metro 2033 på steam. Vet att jag spelade en halvtimme. Kanske kan vara värt att ge det ett till försök nu när jag har mer tid till spel.

Spelade detta way back. Kul då, men tröttnade när pvp:n blev för begränsad. Bra tips dock

Har inte riktigt förstått grejen med denna get

Alltså det är helt gratis, har inte lagt ett enda öre i det och det är askul. Man kan lägga pengar på den OM MAN VILL, dvs man kan köpa pack för pengar eller in game valuta

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk

Sleeping Dogs!

Permalänk
Medlem

RTS borde ju va bra? Kolla in Total War: Shogun, ruskigt mysigt japan speccat RTS med realtidsstrider, etc etc. finns pausknapp i striderna så man kan ta den tid man behöver för att ge ut orders

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

RTS borde ju va bra? Kolla in Total War: Shogun, ruskigt mysigt japan speccat RTS med realtidsstrider, etc etc. finns pausknapp i striderna så man kan ta den tid man behöver för att ge ut orders

Problemet med realtid är att det just är beroende på att hinna klicka rätt under kort tid. Men ja finns sådan pausfunktion underlättar det.

Nu har jag börjat med 7 days to die vilket fungerar hyffsat bra, trots muskontroll. Tackar för all input! Fortsätt gärna!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.