Permalänk

Angående fönster öppet på sommar? :)

Tja sweclockers!

Som ni vet så är det väldigt varmt på sommaren, och som åtgärd har jag fönstret öppet 24/7. Och är det något farligt för datorn?
tänkte om det kunde bilda kondens eller liknande? För det är ganska varmt på dagarna sedan sjunker dem på nätterna, dock så har jag på datorn hela tiden och därmed bör fukten ej vara något problem? Som sagt så har jag datorn i ett litet rum med en dörr intill mitt rum som jag stänger varenda gång jag går tillsängs, samt låter jag den vara uppe under tiden jag är borta några timmar, eller spelar. Bör det vara någon fara och lämna datorn på?

Permalänk

Nej ingen som helst fara

Permalänk
Medlem

Nej det ska inte vara några problem, så länge du inte har någon extrem fuktighet. Mät luftfuktigheten och köpcen luftavfuktare ifall du är riktigt osäker.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Undvik att ha öppet om det är mycket millimetrar aka streck ute (de svarta små krypen). De tenderar att krypa in i skärmar och fastna bakom glaset. I övrigt så spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlzon:

Undvik att ha öppet om det är mycket millimetrar aka streck ute (de svarta små krypen). De tenderar att krypa in i skärmar och fastna bakom glaset. I övrigt så spelar det ingen roll.

Se iaf till att stänga av alla skärmar när du inte sitter vid datorn så kommer inte ljus och värme dra till sig otygen.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Detta då värmen uppenbarligen gör det svårt för vissa att vara snälla och trevliga

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

1. Bäst att ha förnster stängt dagtid när det är varmt ute (25+) då det förmodligen blir varmare med fönstret öppet. Detta gäller dock bara om man ha eftermiddagssol, annars är öppet fönster 24/7 bäst.
2. Ha gärna myggnät (vi har det hemma då vi har öppet fönster i sovrummet 24/7) för att slippa få in insekter.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av synapz:

1. Bäst att ha förnster stängt dagtid när det är varmt ute (25+) då det förmodligen blir varmare med fönstret öppet. Detta gäller dock bara om man ha eftermiddagssol, annars är öppet fönster 24/7 bäst.
2. Ha gärna myggnät (vi har det hemma då vi har öppet fönster i sovrummet 24/7) för att slippa få in insekter.

Tänker du på risken för buggar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så länge du har datorn igång är kondens ingen att oroa sig för, skillnad är om du exempelvis har datorn avstängd i ett utrymme där det är fuktigt och sedan startar den. Du kan vara lugn

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Tack för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com