Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Jag har 300+ sina så tänker inte tro dig då jag själv har gått ner på en win fan fattar du inte. Har även gått upp när jag ligger sist det beror på motståndet. (Ja jag ligger ofta sist).

Länka matchid på det då.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Länka matchid på det då.

Har kört så många matcher så vet inte vilket det är men behöver inte bevisa något för dig då jag vet att det hände, mina polare vet att det hände och jag bryr mig inte att du går runt och tror att det är fel, så lev i din bubbla att det är wins/loss bara så hoppas jag att du en dag inser

Permalänk
Medlem

Jag går på fakta, inget annat.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Jag går på fakta, inget annat.

Fakta? Du verkar ju spelat 15 games.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Fakta? Du verkar ju spelat 15 games.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Förlora= Gå ner i rank
Vinn= Gå upp i rank

Vad är det du inte fattar?

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk

Då är det ju bara synd att du inte vet bättre

Skrivet av FinApelsin:

Förlora= Gå ner i rank
Vinn= Gå upp i rank

Vad är det du inte fattar?

Vad är det inte DU fattar? Har du ens spelat spelet?
Om du spelar skitdåligt 10 matcher irad och hamnar sist med stora marginaler kommer du inte gå upp i rank. DVS att det inte bara baseras blint på wins/losses.

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Då är det ju bara synd att du inte vet bättre

Vad är det inte DU fattar? Har du ens spelat spelet?
Om du spelar skitdåligt 10 matcher irad och hamnar sist med stora marginaler kommer du inte gå upp i rank. DVS att det inte bara baseras blint på wins/losses.

Formulerade mig dåligt. Om du vinner mycket så är det antagligen för att du spelar bra och om du förlorar mycket så är det antagligen för att du spelar dåligt.
Alltså vinn =högre rank
förlora= lägre rank

Om du alldrig påverkar slutresultatet på matchen så kommer du troligtvis vinna/förlora ca. 50/50 och därmed stanna i samma rank.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Formulerade mig dåligt. Om du vinner mycket så är det antagligen för att du spelar bra och om du förlorar mycket så är det antagligen för att du spelar dåligt.
Alltså vinn =högre rank
förlora= lägre rank

Om du alldrig påverkar slutresultatet på matchen så kommer du troligtvis vinna/förlora ca. 50/50 och därmed stanna i samma rank.

Visst är det ofta så men Jag till exempel tog en paus i typ 6 mån så mina polare carriade mig varje game och jag hade inte mycket till chans mot dom som var eagle. Då gick jag ner i rank när vi vann en match vilket bevisar motsatsen till vad killen ovanför dig påstår.

Permalänk
Medlem

Bumpar en gammal tråd, tänkte bara lägga till att kompisen var gold nova 3 och jag var silver elits då vi körde enbart när vi spelade tillsammans. Efter X antal matcher där vi gjorde fler Wins än losses gick jag från silver elits till silver master och sedan till gold nova 1 medans han fortfarande var kvar på gold nova 3. Efter ytliggare 2-3 vinster (irad) då gick han till gold nova 4.

Senare började vi spela med 2 andra som var nya till spelet så vi förlorade 3-4 matcher så han + en till gick från nova 4 till 3 medans jag stannade på gold nova 1.

skriver på mobilen så ganska stökig text.

Permalänk
Medlem

Bumpar en gammal tråd, någon som kommit fram till något?!

Skrivet av FinApelsin:

Förlora= Gå ner i rank
Vinn= Gå upp i rank

Vad är det du inte fattar?

Det där stämmer inte alls. Har varit Eagle så länge nu att jag blir galen!
Ligger ofta på topp och efter 7-8 vinster i rad, fortfarande eagle. förlorade 2 men spelade bra i laget, därefter totalkrossade vi 2 lag och jag toppade. Fortfarande Eagle. Det är helt klart trasigt!
För att inte tala om DMG ranken, där ligger ju fan allt ifrån Podbotar till eliter. Som att folk fastnar där!?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Bumpar en gammal tråd, någon som kommit fram till något?!

Det där stämmer inte alls. Har varit Eagle så länge nu att jag blir galen!
Ligger ofta på topp och efter 7-8 vinster i rad, fortfarande eagle. förlorade 2 men spelade bra i laget, därefter totalkrossade vi 2 lag och jag toppade. Fortfarande Eagle. Det är helt klart trasigt!
För att inte tala om DMG ranken, där ligger ju fan allt ifrån Podbotar till eliter. Som att folk fastnar där!?

Ranking systemet är ju inte det bästa i CS go:/ jag var tvungen att vinna 14 matcher i rad för att gå upp till eagel, å sen så förlorade jag 2 st games å rankade ner igen.. Toppade dom flesta gamesen, å dom som jag förlorade mötte jag dom som var legendary eagel master och supreme..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxter94:

Ranking systemet är ju inte det bästa i CS go:/ jag var tvungen att vinna 14 matcher i rad för att gå upp till eagel, å sen så förlorade jag 2 st games å rankade ner igen.. Toppade dom flesta gamesen, å dom som jag förlorade mötte jag dom som var legendary eagel master och supreme..

Skickades från m.sweclockers.com

Då utgår dom ju förmodligen från totalen på din profil. (jävligt illa!)
Med andra ord kommer det vara svårare att ranka upp ju mer du spelar?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har gått upp i rank på kanske 30-40 loss matcher, pga de andras rank samt mina kills / deaths.
Jag gissar på att det som spelar störst roll är poäng eller k/d

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Har 1500h timmar i cs:go, din rank bestämms av kills/deaths och mvps och win/loss och vilken rank det andra laget har jämtemot ditt lag. Dem matcherna som man går ner/upp i rank så bestäms det ju inte endast av den matchen utan och också alla dem matcherna innan den matchen. När jag gick upp från dubbel ak till sheriff så vann jag 15matcher i rad och låg 1a 2a i laget.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Du efter 900+ rank matcher så vet jag att systemet inte funkar så bra som det var tänkt, jag är nämligen eagle + på 5 konton, varav jag möter Globaler/supreme, men eftersom jag ligger på en stadig 50/50 win/loss ratio, så rankar jag inte upp mot ranken jag spelar med/mot, så rank är inget att bry sig om, önskar egentligen dom skulle ha något poängsystem istället och en ladder..

tycker jag med.
jag blev efter mina första 10 matcher Master Guardian 1 och lirat som du varannan match vunnen, är faktiskt alltid den som toppar mina lag ~30-40 kills och 10-17 deaths

dom andra ligger betydligt lägre och förlorar just pga retard mates, hade man gått efter personlig vinst och kill så hade systemet och rankingen sett heeelt annorlunda ut...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har vunnit det mesta jag spelat av 23 matcher, allt är public med random folk.
Blev silver 3, sen 4, guld guld1, guld 2 och 3 igår.

Jag är nästan alltid i topp på mvp och det verkar göra bra poäng i systemet IMO.

KKänns som att det gäller att ligga i topp trots losing game för att inte tappa.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Nu svarar jag på tråden för sista gången har inte lästa allt men KAN säga med all säkerhet att det inte är bara Win/loss.
det beror också kills/deaths, ranker av dom du dödar och blir dödad av.

Kan ta ett exempel utöver det föra jag skrev.
Har två cs acc båda var gold nova master och spelade bara på mitt main och ranka det till master guardian elite efter många games.
Det tog ca 4-5 games irad för mig att ranka upp en rank åt gången.
Men iaf en kille ville låna mitt andra acc som var gold nova master acc till att smurfa med, hans rank var global på main accet så han körde med några lems i party och efter 2-3 matcher var han master guardian elite sedan en till så var han DMG på att carrya lems.

Stökig osv som fan men ni fattar lite iaf..

Permalänk
Medlem

Man kan gått upp i rank från förluster och draws. Har gått up i rank från en draw 2 gånger på 220 wins.
En polare gick upp från en förlust: Bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av verte:

Man kan gått upp i rank från förluster och draws. Har gått up i rank från en draw 2 gånger på 220 wins.
En polare gick upp från en förlust: Bild

tie har jag vetat men minimalt på förlust t.ex förlora typ 10 matcher irad.. pga spela med snuskigt dåligt folk men stats bra så de-ranka inte.. men jävlar din kompis måste verkligen ha varit på gränsen till dmg när han förlora..

Permalänk
Medlem

Det är inte bara vinster och förluster som räknas, jag gick precis ned i rank av att vinna med 16-4 och hade näst högst poäng och dött minst gånger. Har även gått upp i rank av att förlora och spela svindåligt så det känns lite som lotteri.

Hur räknas kickar? Det händer ju rätt ofta att man hamnar med retards som spelar som public så att man själv spelar dåligt och blir kickad. Eller ryssar som kickar en för man inte talar deras tjernobyl-språk.. Går man ner i rank av att bli kickad??

Permalänk

Tja fan

Skrivet av Defeat^:

Det är inte bara vinster och förluster som räknas, jag gick precis ned i rank av att vinna med 16-4 och hade näst högst poäng och dött minst gånger. Har även gått upp i rank av att förlora och spela svindåligt så det känns lite som lotteri.

Hur räknas kickar? Det händer ju rätt ofta att man hamnar med retards som spelar som public så att man själv spelar dåligt och blir kickad. Eller ryssar som kickar en för man inte talar deras tjernobyl-språk.. Går man ner i rank av att bli kickad??

Jag är i silver 1 och har vunit i 3 matcher irad och jag har legat bra till och jag har ändå inte rankat upp jag fattar inte jag blir så arg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fdatuyye1:

Jag är i silver 1 och har vunit i 3 matcher irad och jag har legat bra till och jag har ändå inte rankat upp jag fattar inte jag blir så arg

Lol du gjorde ett nytt konto bara för att skriva det där?

fdatuyye1 Registrerad Idag 13:23 Senast aktiv Idag 13:32

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Ranking systemet är mer rättvist än de flesta tror häromkring...
Det som är problematiskt är smurfar och folk som tror att de är bättre än sin rank.

Lirat CS:GO sedan beta och startade på Gold Nova I, Idag LEM.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Har kört så många matcher så vet inte vilket det är men behöver inte bevisa något för dig då jag vet att det hände, mina polare vet att det hände och jag bryr mig inte att du går runt och tror att det är fel, så lev i din bubbla att det är wins/loss bara så hoppas jag att du en dag inser

Sååååå du och din polare är en trovärdig källa men inte något annat taget ur luften?

Du kan få tro vad du vill men med tanke på dina resonemang jag sett hittills, så känns det inte som du är över nova rankerna.
Såklart kan du gå ner av en vinst!

Jag säger så här, rankingsystemet räknar på varje runda och sedan genom om det var en vinst förlust, så visst har det betydelse om du vinner men inte så stor som jag tror du tycker.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Sååååå du och din polare är en trovärdig källa men inte något annat taget ur luften?

Du kan få tro vad du vill men med tanke på dina resonemang jag sett hittills, så känns det inte som du är över nova rankerna.
Såklart kan du gå ner av en vinst!

Jag säger så här, rankingsystemet räknar på varje runda och sedan genom om det var en vinst förlust, så visst har det betydelse om du vinner men inte så stor som jag tror du tycker.

Nu skrevs det för ett år sen men vad jag kommer ihåg så sa jag bara att man kan gå ner i rank vid vinst för någon påstod att det bara var vinst/förlust som avgjorde ens rank. Problem med det? FYI pendlar jag mellan MG1-DMG om du är intresserad av min rank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Du kan få tro vad du vill men med tanke på dina resonemang jag sett hittills, så känns det inte som du är över nova rankerna.
Såklart kan du gå ner av en vinst!

Vad har resonemanget här med hans rank att göra? För övrigt säger ranken i princip ingenting ändå, man kan vara värdelös med hög rank eller bra med låg.

Skrivet av Shirayukiie:

Ranking systemet är mer rättvist än de flesta tror häromkring...
Det som är problematiskt är smurfar och folk som tror att de är bättre än sin rank.

Lirat CS:GO sedan beta och startade på Gold Nova I, Idag LEM.

Nja, jag tycker allt att rankingsystemet är för inriktat på laget om nu rankingen skall säga något om personens färdigheter. Exempelvis, spelar jag mycket med mina kompisar som är Nova/AK/MG så kommer de krypa upp till AK II/MGE/DMG (och ibland Eagle) för att sedan när jag spelar mer med mina högrankade kompisar så de får spela med varandra istället så blir de sakta men säkert nedgraderade igen. Detta sccenario har upprepat sig massvis med gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nja, jag tycker allt att rankingsystemet är för inriktat på laget om nu rankingen skall säga något om personens färdigheter. Exempelvis, spelar jag mycket med mina kompisar som är Nova/AK/MG så kommer de krypa upp till AK II/MGE/DMG (och ibland Eagle) för att sedan när jag spelar mer med mina högrankade kompisar så de får spela med varandra istället så blir de sakta men säkert nedgraderade igen. Detta sccenario har upprepat sig massvis med gånger.

Det har du delvis rätt i.
Men spelar ni tillräckligt många matcher tillsammans i samma konstellation bör siffrorna jämna ut sig.
Det är när folk spelar få matcher på olika nivåer där de ofta felrepresenteras, som t.ex. smurfar gör. Med andra ord är rankingsystemet lite för glest. Särskilt mellan DMG och LE där man får spela med eller mot spelare som är på helt olika nivåer trots samma rank.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk

Helt OfT, MEN SNÄLLA SLUTA SKRIVA MELLANRUM INNAN FRÅGETECKEN TACK.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fascinerande att alla skriver: "Såhär är det, punkt slut" utan några som helst källor på det. Och att alla skriver att det fungerar på olika sätt. Något vi KAN konstatera är att INGEN vet hur det fungerar, förutom Valve själva samt att dom har aldrig kommit ut med formulan hur det fungerar exakt. SÅ alla som skriver hur det fungerar har ingen säker källa på det och är antagligen ute och cyklar. Sen finns det ju vissa teorier som är mer sannolika än andra.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR