Permalänk
Medlem

jaha var är det då?

Permalänk
Medlem

Verkar som att de har problem med att lägga upp filerna för nedladdning.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ja, det är tydligen lite för stora filer att ladda upp, så de får dela upp dem i mindre och ladda upp dem separat till ModDB.
Men det är på G...manualen är uppe, så spelet kommer snart.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Jisses hur svårt kunde det vara att bara lägga upp en torrent? De borde ha planerat releasen av detta bra mycket bättre. Jag menar det verkar som de har börjat ladda upp filerna på releasedagen. Sånt borde ju vara klappat och klart redan så att filerna är redo att släppa med ett knapptryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Folstream:

Jisses hur svårt kunde det vara att bara lägga upp en torrent? De borde ha planerat releasen av detta bra mycket bättre. Jag menar det verkar som de har börjat ladda upp filerna på releasedagen. Sånt borde ju vara klappat och klart redan så att filerna är redo att släppa med ett knapptryck.

Jo, man tycker att en sådan trivialitet inte borde skapa sådana problem för såpass erfarna programmerare.
Inte för att det är hela världen att få vänta ett par dagar till, men det ger ju ett väldigt amatörmässigt intryck.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

We are experiencing some difficulties uploading Lost Alpha installer to ModDB site. It's a huge file. Please bear with us, we are trying to sort it out. Meanwhile we are seeding the torrent to reliable seedbox. As soon it reaches 100% and the seed become available we will post the link to the torrent file.

Stog på sidan, bara att vänta på torrent.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd

exakt som skrivs här, spelet är tydligen försenat pågrund utav vissa problem med att ladda upp 16gb som spelet väger in på ouppackat.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

exakt som skrivs här, spelet är tydligen försenat pågrund utav vissa problem med att ladda upp 16gb som spelet väger in på ouppackat.

Jahopp, där rök det söndagsnöjet...

Permalänk

Man kan nu ladda hem part 3 och 4:)

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://dl.oblivionlost.pl/lostalpha/S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA...
http://dl.oblivionlost.pl/lostalpha/S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA...
http://dl.oblivionlost.pl/lostalpha/S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA...
http://dl.oblivionlost.pl/lostalpha/S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA...

Dessa är nya också, förut var det 500MB filer som dom sa var "It's not fake but a leftover from the unsuccessful attempt to upload to FTP and then to ModDB. Do not download these files. There are parts missing and we stopped uploading there."

Dock så är dessa 2GB filer nya och borde vara rätt.

Edit: Torrent finns ute nu! Kolla på modDB och i kommentarerna för länken.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Passar på att dela med mig av MEGA-länkar. Brukar erbjuda snabb nedladdning utan massa bullshit väntetider och speed caps.
Mappen Outdated kan ni skippa, om jag förstår det rätt så är det bara en gammal läckt Alpha/Beta version.
Download manager som exempelvis JDownloader är att rekommendera.

https://mega.co.nz/#F!jFo2GSpB!zJ4-3URXkbGSi2VV4oxizQ

Permalänk
Medlem

Herrejösses detta blir till att tanka när man kommer hem! Spelade igenom alla andra STALKER och älskade spelen, detta har trillat mellan stolarna för mig kul att bli påminnd!

Tack som fan!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Det kan vara det att jag är för van vid SoC men hittills känns det tämligen "grötigt" för att inte säga stötigt. Att kasta muttrar verkar vara något mycket tyngre nu än vad det var i SoC. Lagom buggigt, har stängts av 2 gånger på en halvtimma. Kul hur som helst.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att spelet inte sparar någon information? Inga inställningar eller saves.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Fan va najs, ska installeras nu!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som skuggorna äter allt ljus som existerar?
Mitt på ljusa dagen måste jag springa runt med ficklampan så fort det är några träd eller om jag går in i ett hus. För det är så mörkt att man kan inte se något alls.
Har försökt pillat med inställningarna men eftersom inget har gjort något skillnad så antar jag att det ska vara så?

Lite jobbigt att gå igenom batterier snabbare än man får pengar nog att köpa dom bara.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner alla de 4 delarna, och unpackat de på skrivbordet. Jag försöker launcha setupen och installationen går igång, men där fastnar jag.
Kan någon hjälpa mig med hela installationen?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Jag har laddat ner alla de 4 delarna, och unpackat de på skrivbordet. Jag försöker launcha setupen och installationen går igång, men där fastnar jag.
Kan någon hjälpa mig med hela installationen?

Hur packade du upp dem?
Markerade alla 4, högerklicka, packa upp?

Installationen tog ett litet tag innan allt var uppackat.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Hur packade du upp dem?
Markerade alla 4, högerklicka, packa upp?

Installationen tog ett litet tag innan allt var uppackat.

Jupp, jag markerade de 4 mapparna och packade upp skiten.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Jupp, jag markerade de 4 mapparna och packade upp skiten.

Men du får vara lite mer specifik mer än att du fastnar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Men du får vara lite mer specifik mer än att du fastnar.

Det gick tillslut att installera hela spektaklet men jävlar vilken tid det tog.
Mitt enda problem nu är att när jag startar spelet, med ikonen som hamnat på skrivbordet, så kommer det upp en "stalker"-logga sen blir skärmen svart, som att spelet faktiskt startar, sen så hoppar allt tillbaka till skrivbordet och jag är tillbaka där jag började.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk

Har varit sugen på att lira igenom Stalker-spelen igen länge nu, tur att man väntade lite till Laddar ner och provar senare i veckan. Hoppas dom hinner släppa en patch eller två tills dess, då det verkar ganska buggigt.

Edit: Provade starta upp det lite snabbt och fixade alla inställningar osv. Lite muslagg tyvärr även utan vsync. Någon som vet hur man får ordning på det? Får kika runt lite annars efter nå lösning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Så, nu har man spelat lite.
Fick fixa behörigheter på katalogen, annars sparades varken spel eller inställningar.
Mycket snygg grafik, ljuseffekter är mycket bra.
Måste få grafikinställningarna hyfsade, första rundan fick jag 40fps, drog ned lite saker och fick 400.

EDIT:
Jobbigt problem, har hittat/tradat ammo men står bara 0/0 med vapnen uppe.
Grrr.

Och ja, det är rätt kaliber med mera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig igenom hela SoC när det begav sig (för feg) men har lovat mig själv att någon gång göra det. Missar jag original storyn om jag bara spelar Lost Alpha eller är det baserat på storyn i SoC fast med mycket mer innehåll? Tanken är att senare spela Clear skies och CoP!

Permalänk

Jag är på uppdraget "Find Strelok's stash", men jag kan inte hitta den. Jag hittade boken men sen inget mer. Jag har sprungit runt i säkert en timme i tunnlarna där den ska va men hittar inget alls. Jag kollade också på youtube någon som gjorde samma uppdrag men rummet finns inte på samma ställe i den här versionen.
Någon som har några tips?

Edit: Hittade äntligen var det va!

Permalänk
Medlem

Nu har jag fastnat lite, "Find and wear a bandit suite"
Var i helv..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Nu har jag fastnat lite, "Find and wear a bandit suite"
Var i helv..

Du får gå upp Nordöst ovan "Bandit camp" och så kommer du till ett hål i marken, gå ner och leta lite där och ha kul med*******:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd