The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Närmar sig nu! Brukar nästan ALLTID vara strul med nya spel när dom släpps. Skulle inte bli förvånad om dom snålat med servrar och allt går ner hela dagen :/

Permalänk

Ska bli intressant hur deras Megaservers och Overflow servers hanterar kaoset som kommer infinna sig om 3 timmar

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

snart 1timma kvar

Permalänk

Är de inte klockan 13.00 för oss?? Eller är de 12.00??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

13:00, har ni bestämmt klasser osv än då?

Permalänk

Nä, har inte bestämt Allians heller... Vete fan vad man ska ta :/

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Ska tydligen vara igång nu enligt folk på twitch.

Permalänk
Medlem

Dom har öppnat officiella forumet också nu och det enda jag kan säga är: Vad fan rökte dom när dom designade det?

Hälften är på tyska och franska, hälften är på engelska och ingenting är vettigt. Det är ju totalt obrukbart och det värsta forumet jag någonsin sett. Kan knappt ens kalla det ett forum, det är bara en enda stor röra av text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Vad som slog mig när jag spelade ESO var att combaten var så sjukt jäkla seg.

Körde dual wield men man svingar vapnen så långsamt så det känns som man svingar 2 handsvapen..med 1 ton vikter på.

Låter lite som hur jag upplevde Guild Wars 2 jämfört med World of Warcraft. Snabbt och responsivt med kort fördröjning i WoW och långsamt, segt med fördröjning i GW2. Fastnade in alls för GW2 just därför, trotts att jag fastnat för hypen innan det släpptes.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Meh tydligen har jag 3 dagars early access och inte 5 dagar bara vänta då

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Meh tydligen har jag 3 dagars early access och inte 5 dagar bara vänta då

5 Dagar gäller bara om man köpt det på elderscrollsonline.com har jag för mig

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Nån annan som får crash-report när ni ska lämna fängelset och fara till Tamriel?? Fått de 2ggr nu...

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Lyckas inte ens öppna launchern... "Internal error" osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredofrans:

Lyckas inte ens öppna launchern... "Internal error" osv...

Prova att starta Zenimax Online\The Elder Scrolls Online EU\game\client\eso.exe direkt, det funkade för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Låter lite som hur jag upplevde Guild Wars 2 jämfört med World of Warcraft. Snabbt och responsivt med kort fördröjning i WoW och långsamt, segt med fördröjning i GW2. Fastnade in alls för GW2 just därför, trotts att jag fastnat för hypen innan det släpptes.

GW2 har ingen fördröjning när det funkar... Bara när två st 80+80 zerger (eller +80 till) slåss blir det märkbar lag. Dom har fixat till det rätt rejält sen tidiga dagar när allt lagga hela tiden typ. ESO är mycket, mycket segare än GW2 IMO men förhoppningsvis kan dom fixa till det värsta.

Permalänk
Skrivet av morper:

Prova att starta Zenimax Online\The Elder Scrolls Online EU\game\client\eso.exe direkt, det funkade för mig

Tack, det fungerade!

Permalänk
Medlem

Går inte alls att spela just nu . Lagfest

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

5 Dagar gäller bara om man köpt det på elderscrollsonline.com har jag för mig

5 dagar är för imperial edition, 3 dagar för standard

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

Är på lvl 9, har inte ett enda quest som är för under lvl 12. Ingen aning vart jag ska gå eftersom jag gjort alla quest på 2 ställen.

Permalänk
Medlem

Störande är att spelet har sjukt många brister, massa folk i samma område springer runt och försöker hinna först till att befria spöken osv.. jag tyckte det såg mörkt ut för liret med både pve och pvp brister. Själv är man mer intresserad av pvp men pvp i denna värld är otroligt tunnt, zerg är vad det går över till och sen katapulter så det är ju rätt trist. Vad som dock finns att göra är att upptäcka en värld och det kan vara fränt. Spelet kanske håller några månader om inget radikalt förbättras med pvp. Många hoppar nog på detta tåg ändå för, det finns ytterst få lir på mmo marknaden som är värda att lägga några timmar på.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractic:

5 dagar är för imperial edition, 3 dagar för standard

Har alltid varit 5 dagar för standard om du köper via dom också. 3 dagar är retail.

Permalänk
Medlem

Lirade igår och drog level 10, blev en templar. Hade väldigt kul och sitter just nu på jobbet med ångest att alla andra kommer dra iväg nu

Permalänk
Medlem

Igår var jag i strid 27 minuter med samma monster solo det var en upplevelse

Det var bossen i questen Anchors from the Harbour som helar sig själv med summons, problemet var att den verkar spawna sina summons slumpvis och ofta så pass nära sig att de hinner hela innan jag hinner döda dem.

Jag köra Imperial Templar med 2h vapen och kan säga att den här questen hade gått mycket lättare om man spelar i tredje persons perspektiv då det var svårt i första person (jag vill bara spela i förstaperson) att se vart summonsen kommer snabbt (ibland bara någon sec på sig innan det var för sent och bossen har fullt liv igen) sen så var nog det största hindret just tvåhands vapen då jag svingade för sakta och då det var minimum 3 summons som skall döda på under några sekunder om bossen inte skall få fullt liv gäller det att träffa varje sving

Men roligt var det även om det tog tid, var nöjd när Doshia dog

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Lirade igår och drog level 10, blev en templar. Hade väldigt kul och sitter just nu på jobbet med ångest att alla andra kommer dra iväg nu

Så är det, Zenimax borde stänga servrarna dagtid av hänsyn till oss med jobb

Förstår fortfarande inte hur folk kan ha problem att hitta quest som passar deras level. Drar ni bara från stad till stad eller ger ni er faktiskt ut och utforskar alla områden på kartan, det finns mängder med gämda questområden och grottor för solo/små grupper.

Vill hem och spela mera. NU!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Är på lvl 9, har inte ett enda quest som är för under lvl 12. Ingen aning vart jag ska gå eftersom jag gjort alla quest på 2 ställen.

De har inte direkta uppföljsningsquests här som hela tiden leder till en quest gubbe. Om du letar lite i ett område du har, oftast räcker det att titta runt, så hittar man fler quests i de områden du har / haft quests i. Jag hade inget sådant problem.

Om det nu mot förmodan ändå är ett problem är det ju drygt, då rekommenderar jag att du lvlar till lvl 10 och sen kör pvp till lvl 12... men troligen har du missat quests. Leta upp någon karta på nätet eller fråga folk eller något som kör i samma area som dig, vilken pakt kör du? Så kanske du hittar q's du missat. Glöm inte bort att ta quests från warrior/guild/unatained.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

GW2 har ingen fördröjning när det funkar... Bara när två st 80+80 zerger (eller +80 till) slåss blir det märkbar lag. Dom har fixat till det rätt rejält sen tidiga dagar när allt lagga hela tiden typ. ESO är mycket, mycket segare än GW2 IMO men förhoppningsvis kan dom fixa till det värsta.

Det är inte prestanda i spelet jag menar, utan mer hur det ”känns”. Det känns som gubben ”släpar efter” något i alla manövrar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Måste ge Zenimax en eloge för en mkt mkt smooth launch, högst sporadiskt med lagg samt att jag kraschat 2ggr på ca 6 timmars spelande.
Även spelet känns mkt mer polerat och "färdigt" jämfört med betatestandet. Var skeptisk till spelet efter att ha betatestat sen starten, men tycker mot alla odds att det är riktigt kul nu.

Det officiella forumet dock.......behöver inte ens kommenteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Igår var jag i strid 27 minuter med samma monster solo det var en upplevelse

Det var bossen i questen Anchors from the Harbour som helar sig själv med summons, problemet var att den verkar spawna sina summons slumpvis och ofta så pass nära sig att de hinner hela innan jag hinner döda dem.

Jag köra Imperial Templar med 2h vapen och kan säga att den här questen hade gått mycket lättare om man spelar i tredje persons perspektiv då det var svårt i första person (jag vill bara spela i förstaperson) att se vart summonsen kommer snabbt (ibland bara någon sec på sig innan det var för sent och bossen har fullt liv igen) sen så var nog det största hindret just tvåhands vapen då jag svingade för sakta och då det var minimum 3 summons som skall döda på under några sekunder om bossen inte skall få fullt liv gäller det att träffa varje sving

Men roligt var det även om det tog tid, var nöjd när Doshia dog

Varför 2h? 2x 1h ger högrde dps, eller har du massa skills som funkar bättre med 2h? Många 2h jag såg hade marginellt bättre dps än en enda 1h. Kommer inte ihåg nu med jag craftade tex blank lvl8 svärd med 22 damage utan att ha lagt på någon bonus. De flesta vapen jag hade vid den lvl hade lägre dps.. och jag gjorde 2, försökte uppgradera något vapen till 27damage men misslyckades. Sen är det bara att lägga på enchat så blir det ännu mera. crafting ftw btw. Vid den lvl hade jag enhandare och tvåhandare med runt ~17-18 i damage från quests/ drops.

P.S. I love my brain

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Igår var jag i strid 27 minuter med samma monster solo det var en upplevelse

Det var bossen i questen Anchors from the Harbour som helar sig själv med summons, problemet var att den verkar spawna sina summons slumpvis och ofta så pass nära sig att de hinner hela innan jag hinner döda dem.

Jag köra Imperial Templar med 2h vapen och kan säga att den här questen hade gått mycket lättare om man spelar i tredje persons perspektiv då det var svårt i första person (jag vill bara spela i förstaperson) att se vart summonsen kommer snabbt (ibland bara någon sec på sig innan det var för sent och bossen har fullt liv igen) sen så var nog det största hindret just tvåhands vapen då jag svingade för sakta och då det var minimum 3 summons som skall döda på under några sekunder om bossen inte skall få fullt liv gäller det att träffa varje sving

Men roligt var det även om det tog tid, var nöjd när Doshia dog

Roligt att folk kör annorlunda,

Jag själv kör också Imperial Templar, men med 1h vapen och sköld. Min damage kommer mest från magi, jag har tagit en skill i 1h som gör att dom får lägre magic resistance eller nått som jag börjar med. Sen blir det magi+slag, ganska roligt och har inte haft speciellt mycket problem än så länge.

I level 15 kommer jag nog ha en restoration staff och växla mellan, alltid bra att kunna hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Roligt att folk kör annorlunda,

Jag själv kör också Imperial Templar, men med 1h vapen och sköld. Min damage kommer mest från magi, jag har tagit en skill i 1h som gör att dom får lägre magic resistance eller nått som jag börjar med. Sen blir det magi+slag, ganska roligt och har inte haft speciellt mycket problem än så länge.

I level 15 kommer jag nog ha en restoration staff och växla mellan, alltid bra att kunna hjälpa till

Mest från magi, får du inte slut på magica om du plöjer på? Testa lägga på en effekt på ditt vapen så du sänker fiendens armor också, fast kan du lägga på högre dps på vapnet så kan det vara bättre totalt sett om mods i ditt område inte har så mycket armor.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!