Permalänk

CS:GO Eller BF4

Vilket skulle ni skaffa, CS:GO Eller BF4 om ni bara hade ett spel att välja/köpa?

Permalänk
Medlem

Det är två olika spel, enligt mig går inte ens att jämföra dem.

(Går inte att jämföra utav den anledningen att BF4 har öppna banor med fordon etc, CS är ett close quarter spel där man går efter att spränga en bomb / döda alla motståndare)

Hade själv gått med BF4 då jag föredrar såna spel.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

BF4 utan tvekan, man tröttnar fort på CS Go enligt mig. BF finns lite mer valmöjligheter, sen går det inte jämföra grafik och spelmässigt.

Permalänk

Cs om du gillar att sikta

Permalänk
Medlem

Cs alla dagar, dra ihop ett lag med kompisar och kötta sketan i competetive. Det är skoj.
Kört 500 timmar bf3 och 100 timmar bf4, 150 timmar GO. Go har jag helt klart haft roligast i. Ända gången bf komm upp i nivå med Go var när jag och några kompisar körde squadrush i ESL bf3.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Vilket skulle ni skaffa, CS:GO Eller BF4 om ni bara hade ett spel att välja/köpa?

Eller så möts du i mitten med Insurgency (2014)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv

Har CS:GO just nu dock inte BF4 men är väldigt sugen på att skaffa det.
Min uppfattning är att CS:GO är lite mer taktiskt och BF4 är mer en "krigssimulator" av något slag.
Har du tur i CS:GO kan man få vapen skins och sälja sedan för att fylla på steam plånboken.
En kompis fick en kniv som är värd runt 300 euro...

Permalänk
Medlem

CSGO är roligare för seriöst spel tycker jag. BF känns mer som ett casualspel.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Inaktiv

Ska även tillägga att har man en bra dator kommer Battlefield ge en bättre upplevelse, grafikmässigt och att t.ex. banor rasar, gå sönder etc.

Permalänk
Medlem

CS:GO om du letar efter roligare communityn med mer personligheter.

BF4 för snygg grafik och fordonsgameplay.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

CSGO är roligare för seriöst spel tycker jag. BF känns mer som ett casualspel.

CSGO är ett "casual spel" med massa gnälliga 12 åringar som senaste 7-8 CoD spelen.

BF4 är mycket bättre från min erfarenhet allafall.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk

Spelar båda spelena, och jag tycker csgo, framförallt om man är några vänner, varför ?

Jo för BF4 är så trasigt så det finns inte, om något skulle jag säga köp BF3 istället.

Han förklarar problemena riktigt bra och varför jag har slutat totalt med BF4 efter bara 13 timmar, hade runt 450+ på BF3.

EDIT: BF serien är mera casual dock är det mycket folk på GO som är 25 år och beter sig som 7 åringar *host* 2 av polarna *host* bland annat

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

CS 1.6 i mitt hjärta, men föredrar GO över BF4.
Känns som att cs kräver mer av spelaren, men samtidigt ger dig större belöning då du spelar bra.

För grafikupplevelser så kör man benchmarks

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De är extremt olika. CS GO är forfarande CS, dvs väldigt enkelt koncept men extremt djupgående vad gäller "skill" och taktik. Det finns redan en rätt stor "pro scene" inom det och matcherna är riktigt underhållande att se på. Frustrationen kan vara stor i början om du hamnar på servrar med mycket skickligare folk och du själv är ny, men i få andra spel får du likadana adrenalinkickar när du lyckas göra en riktigt snygg frag eller klarar upp en situation där du är ensam kvar. Det är definitivt mer "seriöst" än BF.

Battlefield 4 är väldigt roligt att spela med vänner som man kan kommunicera med, på conquest 64 servrar kan man göra riktigt roliga saker bakom fiende linjer osv. Det är också mycket lättare att göra bra ifrån sig och visst är det tillfredsställande där med när man är på värsta killstreaken. Samtidigt är hitreg etc inte alls på samma nivå som CS och emellanåt dör du av helt obegripliga orsaker osv. Det är desvärre rätt så buggigt än så länge och kan vara riktigt irriterande ibland.

Vill du ha något som är mera förlåtande och bara ha roligt i, och kanske har några polare att lura med, och du är okej med buggar, kör på BF. Om du vill ha ett spel som är rätt så lätt att börja med men som kräver ganska mycket övning för att bli bra på, och där det finns proffs matcher och turneringar att kolla på, kör på CS. Kan ju tilläggas att CS nog också blir roligare med vänner, men på ett lite annat sätt.

Permalänk
Medlem

Har du polare som lirar GO, köp GO. Har du polare som lirar BF4, köp BF4. Den absolut största nackdelen med GO är dock att det finns SJUKT många oseriösa spelare. Även i de högre rankerna (EAGLE-Uppåt). Och att köra MM utan polare är kast. Helt värdelöst! BF4 är kul, om du har en dator som kan dra runt det, med skaplig grafik. Eller varför inte köpa bådå? Vet inte vad BF4 kostar, men GO kostar väl 13,99 Euro vilket jag tycker att det helt klart är värt. Kanske kan vara värt att spara ihop lite extra och köpa båda så får du själv avgöra vilet spel du föredrar.

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk

BÅDA!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Vilket skulle ni skaffa, CS:GO Eller BF4 om ni bara hade ett spel att välja/köpa?

Vill du bara fjanta omkring BF 4, seriöst så CS GO.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

I BF4 kan nån spawna i närheten och få en lucky kill. Det slipper man i CS.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

CS
Om du vill ha utmaning

Bf4 om du vill ha chansen att fula runt vilket man även kan göra i CS dock. Jag finner Cs svårare än bf4 men det är även två helt olika spel som erbjuder andra sätt att spela en FPS på.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

CS
Om du vill ha utmaning

Bf4 om du vill ha chansen att fula runt vilket man även kan göra i CS dock. Jag finner Cs svårare än bf4 men det är även två helt olika spel som erbjuder andra sätt att spela en FPS på.

Skrivet av wingman92:

Spelar båda spelena, och jag tycker csgo, framförallt om man är några vänner, varför ?

Jo för BF4 är så trasigt så det finns inte, om något skulle jag säga köp BF3 istället.

Han förklarar problemena riktigt bra och varför jag har slutat totalt med BF4 efter bara 13 timmar, hade runt 450+ på BF3.

https://www.youtube.com/watch?v=SMyliIAdwz8

EDIT: BF serien är mera casual dock är det mycket folk på GO som är 25 år och beter sig som 7 åringar *host* 2 av polarna *host* bland annat

Fan vad bra video, efter att jag jag såg videon så gillade jag ditt inlägg. Man lär sig inte bara om bf4's och frostbite's brister, man lär sig även andra saker som man kan lägga märke till i andra spel.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Generellt förknippar väldigt många CS:GO med matchmaking vilket i mitt tycker är det tråkigaste man kan spela. Jag tycker att CS:GO är ett spel som ska spelas på hög nivå. Är du inte intresserad av att spela på hög nivå skulle jag rekommendera BF4 då det generellt är mycket mer öppet som tidigare personer även skrivit.

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Som någon sa innan, testa Insurgency! En hybrid av Arma, NF och CS, dvs CS stil på banorna men Armas vapenfysik och BFs kontroller/rörelseschema. Mer fokus på taktik än aim eftersom man dör så fort (man oneshottar oftast folk med assaultrifles, och spraya kan du glömma.) Det kör på source, så inte det snyggaste spelet i världen men ljudet är fantastiskt! Nog dem bästa 14 € jag lagt på en ny titeln. Helt enkelt galet roligt om man tröttnat på ärtbössorna och runtruschandet ala CoD.
Jag vet inte hur det ser ut på klanfronten/mer seriöst spelande. Men kan tänka mig en framtid för det. Lagspel är otroligt viktigt. Kan tilläggas att det än så länge har ett moget community i min erfarenhet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Spelar båda spelena, och jag tycker csgo, framförallt om man är några vänner, varför ?

Jo för BF4 är så trasigt så det finns inte, om något skulle jag säga köp BF3 istället.

Han förklarar problemena riktigt bra och varför jag har slutat totalt med BF4 efter bara 13 timmar, hade runt 450+ på BF3.

https://www.youtube.com/watch?v=SMyliIAdwz8

EDIT: BF serien är mera casual dock är det mycket folk på GO som är 25 år och beter sig som 7 åringar *host* 2 av polarna *host* bland annat

Han förklarar bara skit och säger att han inte ska ranta vilket är det enda han gör, han vet onekligen inte hur hälften fungerar och babblar dålig forumgoja.

Han tror ärligt att FrostBite är samma som FrostBite3, han förstår inte att de är år av optimeringar, omskrivningar, extra skydd, hack detection, nya funktioner osv.

RPG problemet han visar är inte random diviation utan netcode problem, den har inte en bana som drar åt vänster utan den spawnar fel (syns tydligt enligt mig) pga att servern ser honom på ett annat ställe än hans klient visar. (det är ett problem ja men inte det han tror).

Han förstår inte att trots 0 ping så med belastning är det fortfarande en fråga om server <-> klient kommunikation, bara för att klienten ser något på ett sätt betyder inte att server ser det på samma sätt, belastar du maskinen som kör båda så kommer prioriteringar etc att göra att det blir avvikelser.
Markeringen sköts av klienten vilket gör att du ser att du träffar, hitbox registration sköts av servern för att tyvärr krävs det annars är det fritt fram för hackers (mer än det är nu t.o.m.) och risken för de-sync mellan klienter ökar markant, i singel play så prioriterar onekligen BF4 klienten vilket gör att effekten blir som ovan.

Netcode problemet existerar ja, problemet är alla de skydd de måste ha samt all trafik mängden måste vara samma för alla oavsett uppkoppling och viss desync kommer alltid att förekomma när du försöker balansera ut det så att spelarna med låg ping inte per automatik får en fördel av att se allt innan andra.

Du kanske tror du dör av en kula men den som sköt kanske träffa med 5 enligt hans klient men servern registrerade 3 hits, problemet här är som sagt flera saker pga att de påverkas av all annan info nätverket sköter, de paket som kommer in, de som ev. droppas, ordningen de kommer in, server kompensationen etc. detta kommer inte bli bättre om man inte ökar mängden data som förs över, precis som i CS:GO där det gör stor skillnad för just detta om man kör på en 128 tick vs en 64 tick med 128kb/s istället för 64kb/s.
Han pratar även om detta men verkar inte förstå hur tungt det är både för servern, klienten och för nätverket att hålla detta för 64 spelare med betydligt mer data som ges fram och tbax än i t.ex. CS 1.6, spel idag brukar oftast försöka avsätta detta med olika lösningar, de är inte perfekta men avlastar framförallt servern och nätverket men kan ge andra problem.

Informationen trycks inte heller ihop i ett paket, de är mer troligt state baserat, state sköts av servern och last state gäller, om två paket med tidigare states går en annan väg och kommer senare så ignoreras dem och enbart senaste state är intressant dvs du är död, i serverns ögon är du död och därav blir du det i klientens med men får inte se mellan states för de är värdelösa när ett senare state finns. (Vi pratar alltså inte om droppade paket utan att paket tar olika vägar över nätet och klienten bara bryr sig om den senaste så paket ignoreras)

Sedan klaga på att det inte är "Fair", ja livet är hårt ibland, har man tur så får man fördel av det och har man otur så nackdel, det varierar och så länge man vill spela på nätet kommer problemet att finnas, det går att minska på olika sätt men inte ta bort pga hur internet är uppbyggt, det är inte DICE fel, routing mellan dig och servern är inte något som de direkt sköter och de kan inte heller bara dra upp bandbreddskravet iom att alla sitter inte på så bra linor och kostnaden för att hålla servrar skulle stiga enormt.

Det folk måste lära sig i detta är att det är skillnad på vad du ser på din klient och vad som händer på servern, målet är självklart att det ska vara identiskt men det kommer inte ske, möjligen kan du få något liknande det på ett lan när du tar bort max kb/s eller höjer den extremt och sedan har en server som utan problem kan hantera allt du kastar på den, då kommer mycket av dessa problem att försvinna men över nätet, nej.

När det kommer till att släppa ofärdiga saker är det även en fråga om att det är enorm skillnad på ett spel från säg 1996 vs t.ex. BF4 i mängden kod, mängden olika system de måste funka på, skillnad på drivers etc. Ja många har problem, men sedan ska man vara medveten om att de som låter högst behöver inte vara majoriteten.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni försöker jämföra två helt olika spel?
För att svara på frågan hade jag väl valt GO eftersom jag aldrig blev stormförtjust i BF4, men kan i och för sig inte påstå att jag blev det i GO heller.
De har gjort ett väldigt bra jobb med GO, men jag föredrar fortfarande 1.6 alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Beror på vad du tycker om att spela. CS GO är mer competetive, och spelas av personer som tycker esport är kul. De vill ha en utmaning etc.

BF serien är för Casual spelare som vill fragga lite och leka krigssimulator. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Problemet med GO är alla jäkla fuskare. Spelet kostar bara några tior så det är ingen hejd på fuskeriet. Blir en fuskare bannad så fixar han ett nytt konto och kan fortsätta med skiten. Hade Go kostat 500 spänn så skulle folk dra sig för att fuska men som det är just nu så suger det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk

Jag skulle välja CS GO. Har spelat BF3 och BF4 ganska mycket men jag har mycket roligare i CS GO. Sen jag köpte CS GO har jag bara spelat BF4 ett fåtal gånger men jag blir bara ledsen och stänger av. Dock har jag aldrig kört CS GO ensam utan oftast med ett fult lag vilket gör det mycket roligare.

Edit: Vad gäller fuskar tror jag att det är väldigt överdrivet. Man kan vara helt säker på att någon fuskar och så kollar man på replay och ser att dom bara är välidgt bra. Dock har jag aldrig mött folk högre än dubbel AK:s

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Problemet med GO är alla jäkla fuskare. Spelet kostar bara några tior så det är ingen hejd på fuskeriet. Blir en fuskare bannad så fixar han ett nytt konto och kan fortsätta med skiten. Hade Go kostat 500 spänn så skulle folk dra sig för att fuska men som det är just nu så suger det.

Vilka fuskare?? Om du kör competetive ser du inga fuskare. Att någon är bra betyder inte att de fuskar. Jag har inte stött på en enda fuskare i CS GO. Det var skillnad i Source, och 1.6.

Permalänk
Medlem

Känns inte som att det går att jämföra dem två. Nog lättare att jämföra CoD med GS:GO isf.

Grafikmässigt är det som natt och dag mellan BF4 och GS:GO av förklarliga skäl, gameplaymässigt också. Har CS:GO men inte ens installerat det, verkar inte kul i jämförelse med BF4 som jag spelar hyfsat regelbundet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Vilka fuskare?? Om du kör competetive ser du inga fuskare. Att någon är bra betyder inte att de fuskar. Jag har inte stött på en enda fuskare i CS GO. Det var skillnad i Source, och 1.6.

Jag har över 600 vinster i matchmaking och det ÄR mycket fuskare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q