Permalänk
Inaktiv

Fråga and kylarvätska custom loop

Har precis fått hem alla delar till min custom loop. Kylmedlet jag valde var EK-EKoolant uv blue eftersom mitt moderkort har blått tema osv. Borde jag tagit den klara modellen av vätskan istället? Har läst massa om att färgämnen kan klegga ihop i loopen och stoppa flödet? Vill bara försäkra mig hur det är innan jag håller i den blåa vätskan. Det är alltså EKs färdigblandade vätska det handlar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag har inte hört gott om någon färg till loopar.
jag har använd olika sortes man blandar själv. efter 2 år så har de samlats lite i blocket så vårdar man sitt system och plockar isär de kanske varannat år är de okey. detta gäller också för de flesta färdigblandade. som din EK.

min kompis däremot han använt den vita tjocka pastal färgen som många använder för det är snyggt.
den hade kladdat ihopp hans block dubbelt så mycket efter 2 månader som jag hade i mitt efter 2 år. det gick fortfarande o använda men de va inte bra för tempsen tror jag.

men EKs borde inte vara några problem det är bara "tjocka" vätskor du behöver oroa dig för

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk

Har kört EKoolant blood red i flera år utan problem. Det kan dock missfärga vissa plaster men det går att tvätta bort.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.