Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort - Vilket?

Hej. Jo är så att jag är ute efter ett nytt grafikkort då mitt inte längre klarar av det jag vill. Och tänkte fråga er som är lite mer inne i det med grafikkort om hjälp. Vilket som passar till det jag har och vilket som är bäst och Billigast.

Det jag har nu

Grafikkort: NVIDIA GeForce 9500 GT
Pci Buss

Processor: AMD Athlon(tm) 64 x2 Dual core processor 6000+

Tack på förhand

//Baggs

Permalänk
Medlem

skulle själv sagt att du borde byta ut processorn också

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Och ska du byta processor så kan det troligen behövas ett nytt modekort.

Så.... Vad sägs om nytt modekort, CPU och GPU.... Du ska tydligen få en hel ny dator.

**GRATTIS**

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baggs:

vilket som är bäst och Billigast.

I vilken prisklass? Det finns inget som är bara bäst och billigast av alla korten, vi lever inte i något underland.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinny07:

I vilken prisklass? Det finns inget som är bara bäst och billigast av alla korten, vi lever inte i något underland.

Max 2000 hade jag tänkt mig om det ens finns något bättre för det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Och ska du byta processor så kan det troligen behövas ett nytt modekort.

Så.... Vad sägs om nytt modekort, CPU och GPU.... Du ska tydligen få en hel ny dator.

**GRATTIS**

ok

Permalänk
Medlem

testa att koppla in rätt sladd för högre prestanda

EDIT: Skulle rekommendera ASUS R9 270 som går för ungefär 1600kr. Dock kommer grafikkortet bli bottlenecked av din CPU. Bäst att köpa en helt ny dator.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baggs:

Hej. Jo är så att jag är ute efter ett nytt grafikkort då mitt inte längre klarar av det jag vill. Och tänkte fråga er som är lite mer inne i det med grafikkort om hjälp. Vilket som passar till det jag har och vilket som är bäst och Billigast.

Det jag har nu

Grafikkort: NVIDIA GeForce 9500 GT
Pci Buss

Processor: AMD Athlon(tm) 64 x2 Dual core processor 6000+

Tack på förhand

//Baggs

Du skriver PCI-buss är det inte PCI-express på ditt moderkort? Men vad hade du tänkt att spela eller göra med din burk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Köp en 1366 rigg det finns billiga begagnade. Såg ett moderkort med minnen och cpu för ca 1000. Spar dina gamla dator som reserv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Och ska du byta processor så kan det troligen behövas ett nytt modekort.

Så.... Vad sägs om nytt modekort, CPU och GPU.... Du ska tydligen få en hel ny dator.

**GRATTIS**

Haha ägar´n.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!