Permalänk
Medlem

Köpråd, Speldator 6500-7500

Tjena! Min speldator dog för en stund sedan i en eldhärva. så nu sitter jag här och behöver en ny!

Det jag har i tankarna är en någolunda modern dator som klarar av dagens spel, absolut inte på högsta grafik.. Men spelbart! Säg metro last light och liknande.
Montering får Gärna ingå då jag inte är så hemskt handy gällande datorer.
Skärm, tangentbord mus och högtalare har jag redan, så det är bara sjävla datorn som är i behov!
Budgeten ligger som sagt på mellan 6500-7500 kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korize-:

Tjena! Min speldator dog för en stund sedan i en eldhärva. så nu sitter jag här och behöver en ny!

Det jag har i tankarna är en någolunda modern dator som klarar av dagens spel, absolut inte på högsta grafik.. Men spelbart! Säg metro last light och liknande.
Montering får Gärna ingå då jag inte är så hemskt handy gällande datorer.
Skärm, tangentbord mus och högtalare har jag redan, så det är bara sjävla datorn som är i behov!
Budgeten ligger som sagt på mellan 6500-7500 kr!

ska windows ingå?

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem

Självklart missade jag något!
Ja, Windows ska ingå, gärna win7 om möjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korize-:

Självklart missade jag något!
Ja, Windows ska ingå

det kommer bli tajt, ska se om jag kan få ihop något

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korize-:

Tjena! Min speldator dog för en stund sedan i en eldhärva. så nu sitter jag här och behöver en ny!

Det jag har i tankarna är en någolunda modern dator som klarar av dagens spel, absolut inte på högsta grafik.. Men spelbart! Säg metro last light och liknande.
Montering får Gärna ingå då jag inte är så hemskt handy gällande datorer.
Skärm, tangentbord mus och högtalare har jag redan, så det är bara sjävla datorn som är i behov!
Budgeten ligger som sagt på mellan 6500-7500 kr!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3533921/2013-06-29

det gick lättare än vad jag förväntade mig. jag är inte bäst på amd produkter men jag gissar att detta är väldigt bra!

med ett GTX 650 ti boost kommer du kunna spela bf3 på high 60 fps.

och du får välja om du vill ha windows 8 eller windows 7, jag har windows 8 och är väldigt nöjd

lycka till!

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Hjälpsam

Färdigbyggd med W7 blir inte lätt , , men om inte "rocksman" lyckas är detta ett enkelt alt

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10784

Permalänk
Medlem

Hmm.. Jag har faktiskt aldrig provat win 8, kanske dags att släppa kedjorna och prova något nytt då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Färdigbyggd med W7 blir inte lätt , , men om inte "rocksman" lyckas är detta ett enkelt alt

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10784

bra altenativ men sämre grafikortskylare och dock mycket mindre lagringsutrymme.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av rocksman:

bra altenativ men sämre grafikortskylare och dock mycket mindre lagringsutrymme.

Håller med men finns några olika grafikkort att välja mellan på komplettdatorn och man kan byta SSDn mot en 1Tb HDD o få -400:- billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Håller med men finns några olika grafikkort att välja mellan på komplettdatorn och man kan byta SSDn mot en 1Tb HDD o få -400:- billigare

yes, du får alltid dina lösningnar xD

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av rocksman:

yes, du får alltid dina lösningnar xD

Ne då. . jag tror dock din dator är snabbare...du är en jäkel på att bygga:)

Men tycker ändå kompletts lösning med färdiga paket man kan ändra lite i är rätt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ne då. . jag tror dock din dator är snabbare...du är en jäkel på att bygga:)

Men tycker ändå kompletts lösning med färdiga paket man kan ändra lite i är rätt ok

Man utvecklar sig snabbt, har dock bara läst och skrivit om datorer i 5 månader och har hunnit bygga 1 dator än sålänge. men kommer bli många fler man sitter ju och nördar nya produkter

Visa signatur

/Rocksman