Är galaxy s4 en bra mobil?

Permalänk

Är galaxy s4 en bra mobil?

Jo det är så att på torsdag hade jag tänkt köpa mig en ny mobil och fastnade för galaxy s4 men vad jag har läst och sett så lider den av en del problem som lagg
och sånt.

Vilket har börjat fått mig att fundera om den verkligen är så bra? för gillar hur den känns och själva storleken är bra men kanske fixas med någon
uppdatering?

Vad tycker ni som har en?

Tacksam för svar.

Permalänk

Jag har en Samsung Galaxy S4 och kan inte klaga på något lagg. Möjligtvis om man lämnar en app precis när den gör någonting påfrestande, men inte annars. Allting annat är perfekt med den helt enkelt, för att jag finner ingenting annat jag skulle möjligtvis kunna klaga på.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Skrivet av SatellitPer:

Jag har en Samsung Galaxy S4 och kan inte klaga på något lagg. Möjligtvis om man lämnar en app precis när den gör någonting påfrestande, men inte annars. Allting annat är perfekt med den helt enkelt, för att jag finner ingenting annat jag skulle möjligtvis kunna klaga på.

Okej lät lovande läste att det kom en uppdatering här om dagen på 300MB? om du har fått den märkte du någon skillnad?

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Okej lät lovande läste att det kom en uppdatering här om dagen på 300MB? om du har fått den märkte du någon skillnad?

Hmm, min är rootad (har dock inte gjort några ändringar i systemet utöver själva rootningen) så det får någon annan svara på Alternativt googla på det och se ifall du hittar något om det.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Jag fick min idag (igår) och fick ner två systemuppdateringar på rad, en på 70-något MB och en på runt 350 MB. Tror att jag läste om den på Swedroid för några dagar sedan också så en sådan finns det ja.
Helt underbar mobil för övrigt, nu har jag iofs. haft medelmåttiga mobiler ett tag men allt bara flyter på med den här. Det känns som att ha gått från dual core till quad core (vilket jag iofs. gjorde ) och från 4 till 16 GB RAM på en dator, för att jämföra med något.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag kör S4 får säga jag är väldigt nöjd med den från början trodde jag att jag skulle tycka den va lite billig i kvalite osv för den såg lite plastig ut efter att ha känt på den och ägt telefonen nu antal veckor får jag säga att den va betydligt bättre än mina förväntningar och har inget direkt att anmärka på och det med lagg som pratas om har jag inte varit med om direkt.

Jag har dock inte fått systemuppdateringarna än som beskrivs ovan och ja jag kör inte en operatörslåst telefon med abbonemang den e betald kontant så konstigt att jag inte fått någon ännu när andra verkar ha fått det.

Men somsagt rekommenderar gladligen telefonen är en bra telefon med jävla overkill hårdvara hehe.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Jag har en S4 och är väldigt nöjd. Den känns väldigt bra och ligger bra i handen trots plastdesignen.

Har ett Spigen Neo Hybrid-skal med silvrig ram på och den ser ännu bättre ut då. ^^

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med alla ovan...

Har ägt iPhone sen 3GS kom ut och bestämde mig nu att bryta trenden. Köpte en S4 och kan inte säga nåt annat än att den är helt perfekt. Inga lagg, super grym display samt skön design. Laggar bara ibland om man har för många appar uppe samtidigt men det är som med allt annat, du får stänga ned då och då för att få den att flyta på.

Permalänk
Skrivet av SatellitPer:

Okej hehe men får googla och se lite

Skrivet av ZaInT:
Skrivet av BaZZe:

Tackar för infon men det lät ju inte så dåligt så blir nog att införskaffa en ändå

Skrivet av Theshawty:

Jag har en S4 och är väldigt nöjd. Den känns väldigt bra och ligger bra i handen trots plastdesignen.

Har ett Spigen Neo Hybrid-skal med silvrig ram på och den ser ännu bättre ut då. ^^

Okej men en fråga köpte du spigen skalet på deras hemsida? för har försökt och beställt i flera dagar men kan inte får bara att "billing" adressen är inte samma. för flyttar imorgon rätt långt (ca 100mil) och valde den adressen som "shipping" men sen funkade det även inte med den jag bor på nu heller så hade du problem med det? Sen hur lång tid tog det att få det? och sist men inte minst hur känns det skalet?

Skrivet av clarko:

Kan bara hålla med alla ovan...

Har ägt iPhone sen 3GS kom ut och bestämde mig nu att bryta trenden. Köpte en S4 och kan inte säga nåt annat än att den är helt perfekt. Inga lagg, super grym display samt skön design. Laggar bara ibland om man har för många appar uppe samtidigt men det är som med allt annat, du får stänga ned då och då för att få den att flyta på.

Jo som man får göra på dom flesta mobilerna för att dom ska flyta på

Tacksam för alla svar man fått och det blir en s4 ändå

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Okej men en fråga köpte du spigen skalet på deras hemsida? för har försökt och beställt i flera dagar men kan inte får bara att "billing" adressen är inte samma. för flyttar imorgon rätt långt (ca 100mil) och valde den adressen som "shipping" men sen funkade det även inte med den jag bor på nu heller så hade du problem med det? Sen hur lång tid tog det att få det? och sist men inte minst hur känns det skalet? )

Jag köpte det av en användare på Swedroid (dock var skalet använt en gång i någon minut bara så nästan helt nytt). Det känns helt fantastiskt, om än lite halt ibland, dock. Klart värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Antar att du kollat på One eller Z också? S4 är utan tvekan en bra mobil, men det vore ju faktiskt kul att se lite variation, så att Samsung inte får monopol Har de 60% av marknaden?

One har jag nog bara hört bra saker om också, så enligt min (personliga) åsikt så borde man överväga alternativen en och två gånger innan man bestämmer sig.

Nu ska jag måla upp ett skräckexempel för er!
Tänk om Samsung får så pass stor andel av marknaden att alla andra slutar göra "high-end" mobiler, då kommer ni inte att ha något val, dvs om ni vill ha det bästa, lite tråkigt i min mening.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Antar att du kollat på One eller Z också? S4 är utan tvekan en bra mobil, men det vore ju faktiskt kul att se lite variation, så att Samsung inte får monopol Har de 60% av marknaden?

One har jag nog bara hört bra saker om också, så enligt min (personliga) åsikt så borde man överväga alternativen en och två gånger innan man bestämmer sig.

Nu ska jag måla upp ett skräckexempel för er!
Tänk om Samsung får så pass stor andel av marknaden att alla andra slutar göra "high-end" mobiler, då kommer ni inte att ha något val, dvs om ni vill ha det bästa, lite tråkigt i min mening.

Du tror inte dom andra kommer få jobba för att bli bättre då?
Känner några som kör med sony lurarna och dom funka bra med och känner en som har HTC one.
Har inte sett något som slår displayen på HTC one riktigt bra samt full hd upplösning.
Har min gamla S3 LTE och den funkar bra så kan tänka mig att S4 är bättre.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Theshawty:

Jag köpte det av en användare på Swedroid (dock var skalet använt en gång i någon minut bara så nästan helt nytt). Det känns helt fantastiskt, om än lite halt ibland, dock. Klart värt pengarna.

Okej får försöka beställa det senare när adressändringar och sånt har kickat in

Skrivet av thorsama:

Antar att du kollat på One eller Z också? S4 är utan tvekan en bra mobil, men det vore ju faktiskt kul att se lite variation, så att Samsung inte får monopol Har de 60% av marknaden?

One har jag nog bara hört bra saker om också, så enligt min (personliga) åsikt så borde man överväga alternativen en och två gånger innan man bestämmer sig.

Nu ska jag måla upp ett skräckexempel för er!
Tänk om Samsung får så pass stor andel av marknaden att alla andra slutar göra "high-end" mobiler, då kommer ni inte att ha något val, dvs om ni vill ha det bästa, lite tråkigt i min mening.

Visste att htc one skulle komma med men svärmor har en htc one och jag har grejjat med den och kände direkt nej en sån ska jag inte skaffa tror det har med dom sätt att göra om android och sånt som jag inte gillar så skulle tröttna snabbt
Och kollade på xperia z men för bred för den är ju mer fyrkantig om man säger så för sitter på en note 2 nu så vill ha en mindre mobil som man inte behöver 2 händer till eller sträcka tummen i max för att skriva sms och sånt men hade varit gött med en mobil som tål vatten

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Okej får försöka beställa det senare när adressändringar och sånt har kickat in

Visste att htc one skulle komma med men svärmor har en htc one och jag har grejjat med den och kände direkt nej en sån ska jag inte skaffa tror det har med dom sätt att göra om android och sånt som jag inte gillar så skulle tröttna snabbt
Och kollade på xperia z men för bred för den är ju mer fyrkantig om man säger så för sitter på en note 2 nu så vill ha en mindre mobil som man inte behöver 2 händer till eller sträcka tummen i max för att skriva sms och sånt men hade varit gött med en mobil som tål vatten

Kanske en iPhone vore något för dig? Eller Galaxy S4 Mini?

Permalänk
Medlem

Det är en av världens snabbaste telefoner. Laggar den så beror det på användaren.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag har en S4 och är väldigt nöjd. Efter den stora uppdateringen på ~350MB flyter det på bra. De småhack som kunde förekomma är för mig borta. Uppdateringen löste också problemet med att telefonen ibland blev väldigt varm.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av rhalla:

Det är en av världens snabbaste telefoner. Laggar den så beror det på användaren.

Skitsnack, och det med råge. S4an har sina laggmoments och det är för att TouchWiz (Samsungs gränssnitt) är så sjukt nerskräpat och tungrott. Android i grund och botten är rätt tungrott, men det blir tyngre med Samsungs tunga gränssnitt. På den punkten är Sense bättre. Det är rätt nerskräpat också men går mycket bättre än TouchWiz.

Permalänk
Skrivet av rhalla:

Det är en av världens snabbaste telefoner. Laggar den så beror det på användaren.

...Eller touchwiz

Det är en riktigt bra telefon, men jag skulle faktiskt rekommendera HTC One i stället alla dagar i veckan. Kollar du på recensioner säger de flesta att S4 faktiskt kan hacka till lite då och då och att HTC One upplevs som snabbare, trots att den kör 1,7ghz mot S4ans 1,9

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

...Eller touchwiz

Det är en riktigt bra telefon, men jag skulle faktiskt rekommendera HTC One i stället alla dagar i veckan. Kollar du på recensioner säger de flesta att S4 faktiskt kan hacka till lite då och då och att HTC One upplevs som snabbare, trots att den kör 1,7ghz mot S4ans 1,9

Håller med.
Och känslan på HTC One slår S4.

Sense 5 är helt underbart stilrent och funktionellt.

Permalänk

...Eller så drar man in AOSP.

Imorn släpps ju även Galaxy S4 Google Edition på Play Store i USA. Hoppas vi nuvarande S4-ägaren kan flasha in Nexus-romen då. Då jävlar ska ni få se på smörflyt! Det blandat med 1080p-skärm och bra hårdvara kan inte slå fel.

Permalänk
Inaktiv

S4 är en bra telefon det är Android som inte är bra. Och sen kan du inte fråga om en Samsung laggar på detta forum då 90% Blundar för såna saker då Samsung/Android är bäst. Ska du ha en lättanvänd telefon som bara funkar från start inge krångel då är det en iPhone, synd bara att den är lite tråkig så personligen kommer jag inte att köpa en iPhone igen.

Så för att göra det hella lite kort, Android laggar men annars väldigt trevligt. Ios simpelt gör det det ska men som sagt väldigt tråkigt.

Permalänk
Skrivet av anon142735:

S4 är en bra telefon det är Android som inte är bra. Och sen kan du inte fråga om en Samsung laggar på detta forum då 90% Blundar för såna saker då Samsung/Android är bäst. Ska du ha en lättanvänd telefon som bara funkar från start inge krångel då är det en iPhone, synd bara att den är lite tråkig så personligen kommer jag inte att köpa en iPhone igen.

Så för att göra det hella lite kort, Android laggar men annars väldigt trevligt. Ios simpelt gör det det ska men som sagt väldigt tråkigt.

Noterade ett par felaktigheter.

iPhone, funkar från start, inget krångel? Hahahahahahahahahahahahaha.
Android, laggigt? Med TouchWiz, ja. Med äldre hårdvara, ja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Theshawty:

Noterade ett par felaktigheter.

iPhone, funkar från start, inget krångel? Hahahahahahahahahahahahaha.
Android, laggigt? Med TouchWiz, ja. Med äldre hårdvara, ja.

Så du menar att man ska behöva göra om och krångla direkt när man köper en ny telefon i den prisklassen?

Permalänk
Avstängd

S4an är GRYM!
skärmen är helt jäkla otrolig.
och då kommer jag från en S2a som också hade en OLED skärm.
det går inte att jämföra
möjligtvis svärtan då.

men vad är det för uppdatering?
läste om att det ska bla vara en ny firmware för kameran.

Edit: S4an laggar ibland ja men det är ju inte kraften i hårdvaran det är fel på utan android
har kikat lite med cpu spy och S4an jobbar snålt i många appar och websurfning.
CPU användningen ligger bara runt 1ghz.

nu har jag inte laddat ner setCPU men där går det att öka på CPU användningen på specifika appar så att man får ut mer prestanda.
vad förlorar man istället?
Batteri

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Att inte fler verkar bry sig om design och materialval förvånar mig. Verkar bara vara klockfrekvens på cpu som är intressant för de flesta? Och de säger absolut ingenting hur en telefon upplevs. Antar att de är mest unga pojkar som vill skryta för polarna att min mobil har jättesnabb cpu och är gjord av petflaskor min mamma pantade igår.(skämt)

Samsung s4 hade varit intressant om den inte va gjord i plast. Betalar jag så mkt för en mobil så vill jag inte ha en sån billig plastkänsla i handen varje dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Att inte fler verkar bry sig om design och materialval förvånar mig. Verkar bara vara klockfrekvens på cpu som är intressant för de flesta? Och de säger absolut ingenting hur en telefon upplevs. Antar att de är mest unga pojkar som vill skryta för polarna att min mobil har jättesnabb cpu och är gjord av petflaskor min mamma pantade igår.(skämt

Samsung s4 hade varit intressant om den inte va gjord i plast. Betalar jag så mkt för en mobil så vill jag inte ha en sån billig plastkänsla i handen varje dag!

Fast nu är det faktiskt så att vissa gillar känslan och vikten av plast. Plast != nödvändigtvist dåligt.
Samma sak med design, alla tycker olika.
Själv är jag neutral när det kommer till material för varken plast eller metall är dåligt material att bygga en telefon med.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Så du menar att man ska behöva göra om och krångla direkt när man köper en ny telefon i den prisklassen?

Man behöver ingenting. Jag gör det dock gärna.

Permalänk
Medlem

Finns det inte nog med trådar dit denna bär hän???

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Samsung s4 hade varit intressant om den inte va gjord i plast.

inget man känner av.

men jag kan hålla med om att ex iPhone5 ger ett mer gediget och proffsigt intryck.
iPhone5 är i en helt annan klass vad gäller kvalitet och känsla.

men vem sitter och glor på bakstycket hela dagarna ;)?
det tröttnar man på efter 5min.
1080p OLED skärm däremot tröttnar man aldrig på

det ultimata hade varit att ha iPhone5ans chassi på S4an men man kan inte få allt.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

inget man känner av.

men jag kan hålla med om att ex iPhone5 ger ett mer gediget och proffsigt intryck.
iPhone5 är i en helt annan klass vad gäller kvalitet och känsla.

men vem sitter och glor på bakstycket hela dagarna ;)?
det tröttnar man på efter 5min.
1080p OLED skärm däremot tröttnar man aldrig på

det ultimata hade varit att ha iPhone5ans chassi på S4an men man kan inte få allt.

SAMOLED.

(Super AMOLED)