Speltips, krigsspel, typ som total war rome.

Permalänk
Medlem

Speltips, krigsspel, typ som total war rome.

Tjena, som rubriken lyder så letar jag efter ett stridsspel som är typ som total war rome, man har en hel arme av soldater osv, men inget magiskt skit som typ warcraft..spelet får gärna va online.

Skicka de spel ni vet

Vill ha ngt sådant spel att lira lite tills Total war rome II kommer ut.

Btw, fick för mig om att det går köra online på total war rome II, går det?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Skrivet av antbob:

Tjena, som rubriken lyder så letar jag efter ett stridsspel som är typ som total war rome, man har en hel arme av soldater osv, men inget magiskt skit som typ warcraft..spelet får gärna va online.

Skicka de spel ni vet

Vill ha ngt sådant spel att lira lite tills Total war rome II kommer ut.

Btw, fick för mig om att det går köra online på total war rome II, går det?

Spelet heter väll ändå Rome Total war? jag störde mig oerhört på detta av nån anledning :), Har du testat några mods till rome total war?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Echelon:

Spelet heter väll ändå Rome Total war? jag störde mig oerhört på detta av nån anledning :), Har du testat några mods till rome total war?

Har inte ens testat spelet, men vill testa något sånt spel, är det online btw?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk

Du har inte testat det?

Jag föreslår: Rome Total War

Det är ett grymt bra spel, liksom resten av serien.
De övriga: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_War_%28series%29

*Edit: Jag tror Shogun 2 går att spela online, men inget tidigare än så.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Du har inte testat det?

Jag föreslår: Rome Total War

Det är ett grymt bra spel, liksom resten av serien.
De övriga: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_War_%28series%29

*Edit: Jag tror Shogun 2 går att spela online, men inget tidigare än så.

Är shogun 2 det nyaste? Fett mycket bättre grafik än rome total war iaf

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Skrivet av antbob:

Är shogun 2 det nyaste? Fett mycket bättre grafik än rome total war iaf

Shogun 2 är det senaste ja.

Rome var det första jag spelade, det är ett grymt spel med bra variation mellan länderna, något som jag tycker saknas i till exempel shogun 2. Räkna inte bort det pga grafiken, även om jag ser fram emot Rome II väldigt mycket

Empire ligger också högt på listan, kul med sjöslag!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Du har inte testat det?

Jag föreslår: Rome Total War

Det är ett grymt bra spel, liksom resten av serien.
De övriga: http://en.wikipedia.org/wiki/Total_War_%28series%29

*Edit: Jag tror Shogun 2 går att spela online, men inget tidigare än så.

Även de tidigare spelen hade ett onlineläge, men Napoleon är det första som har multiplayer campaign (om man inte räknar med en testversion till empire eller hotseat).

Permalänk
Skrivet av Bostongurka:

Även de tidigare spelen hade ett online läge, men Napoleon är det första som har multiplayer campaign (om man inte räknar med en testversion till empire eller hotseat).

Ja, onlinekampanj var det jag menar med onlineläge. Det utlovades till Empire men blev inställt.

Napoleon hoppade jag över, trodde faktiskt att det var en expansion till Empire.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Ja, onlinekampanj var det jag menar med onlineläge. Det utlovades till Empire men blev inställt.

Napoleon hoppade jag över, trodde faktiskt att det var en expansion till Empire.

Jag anade att det var vad du menade, men jag tänkte att det var en bra idé att förtydliga lite för folk som inte har spelat spelen innan.

Permalänk

Medieval II Total War är svårslaget än idag.

Visa signatur

Stationär: Fractal R4 - MSI Z77A GD55 - i5 3570K/Antec Kühler H2O 620 - XFX Radeon 7950 3GB - Corsair Vengeance 1600MHz 16GB - Corsair TX 750 W - Crucial m4 SSD 128 gig - Seagate Barracuda 1 TB x2 Skärm: BenQ EW2430 Laptop: MacBook Pro 2011 - 256 gig SSD Musikutrustning: M-Audio Fast Track Ultra - Pro Tools 11 - AKG K240 - Dynaudio BM5A MKII - tc electronic BMC-2 DAC - Line 6 POD HD Böna