Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej, Givetvis står vi för frakten vid garantiärenden. Bra att du får hjälp med detta redan via vår kundservice.

Vänligen

/Mikael

Hej hej, har ett problem med ett nätagg som brunnit, begärde RMA 27 mars den godkändes 2 april men har fortfarande inte fått någon fraktsedel för att skicka tillbaka grejerna.
Har varit utan nätagg i snart 19 dagar sedan RMA ärendet påbörjades och mitt behov av ett nätagg har gått från kritiskt till akut. Behöver en lösning på detta problemet ASAP.

En tanke var om jag skulle kunna köpa ett agg av er (samma modell fast senare revision då den revision jag har har utgått) och sedan få återbetalning på det aggregatet jag lämnar in på RMA istället?

Nätagget som ska skickas in http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=460922

Nätagget jag gissar att jag får i retur/tänkt att köpa om det går att lösa via återbetalning http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=758531

En till fråga, Då minst moderkortet (förmodligen cpu/minnen) brunnit tillsammans med nätagget går det att få retur på det med? Även dem köpt hos er. MB/RAM har nästan 7 år garanti kvar. CPU garanti har gått ut.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Hej, beställde nya delar till ett nytt bygge, och när jag la beställningen stod det att 100 fractal design r4 (svarta) chassin skulle komma in samma dag, datumet var preliminärt. Detta var 9e april, dagen efter ändrades det till 17e april, är era system sega på att uppdatera eller varför blev det såhär? Hur säkert är det att dom nu kommer 17e april? För övrigt har jag alltid gillat eran support, riktigt grymt!

Edit: Såg nu att dom kommit in idag, men skulle gärna vilja ha svar på varför det blev som det blev!
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mini-ryttge:

Hej hej, har ett problem med ett nätagg som brunnit, begärde RMA 27 mars den godkändes 2 april men har fortfarande inte fått någon fraktsedel för att skicka tillbaka grejerna.
Har varit utan nätagg i snart 19 dagar sedan RMA ärendet påbörjades och mitt behov av ett nätagg har gått från kritiskt till akut. Behöver en lösning på detta problemet ASAP.

En tanke var om jag skulle kunna köpa ett agg av er (samma modell fast senare revision då den revision jag har har utgått) och sedan få återbetalning på det aggregatet jag lämnar in på RMA istället?

Nätagget som ska skickas in http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=460922

Nätagget jag gissar att jag får i retur/tänkt att köpa om det går att lösa via återbetalning http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=758531

En till fråga, Då minst moderkortet (förmodligen cpu/minnen) brunnit tillsammans med nätagget går det att få retur på det med? Även dem köpt hos er. MB/RAM har nästan 7 år garanti kvar. CPU garanti har gått ut.

Hej,

Tråkigt att du drabbats av detta! Kontakta oss på 031-710 20 00 så ordnar vi med returfraktsedel och ser över möjligheten att byta till ett annat nätaggregat och hur vi gör med de andra skadade komponenterna.

Skrivet av cALLEE-:

Hej, beställde nya delar till ett nytt bygge, och när jag la beställningen stod det att 100 fractal design r4 (svarta) chassin skulle komma in samma dag, datumet var preliminärt. Detta var 9e april, dagen efter ändrades det till 17e april, är era system sega på att uppdatera eller varför blev det såhär? Hur säkert är det att dom nu kommer 17e april? För övrigt har jag alltid gillat eran support, riktigt grymt!

Edit: Såg nu att dom kommit in idag, men skulle gärna vilja ha svar på varför det blev som det blev!
Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

När det står ett preliminärt leveransdatum så har vi inte fått någon bekräftat leveransdatum från leverantör. Datumet kan därför ändras. Vårt mål är att ha så uppdaterade leveransbesked som möjligt och vi uppdaterar infon på produktsidorna så fort det finns tillgängligt.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej!
Jag har ett grafikkort där fläkten nyligen börjat ge ifrån sig otrevliga ljud när den varvar upp. Jag misstänker att det är slitna lager som är orsaken. Är det ett problem som täcks av garantin?
Ifall jag skickar in kortet och ni ser att det är fläkten som håller på att ge upp hur hanteras det, skickar ni ett nytt kort eller byter ni enbart ut fläkten? (Känns onödigt att skicka iväg kortet om ni enbart byter ut fläkten)

Mvh Filip

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Dundermyr:

Hej!
Jag har ett grafikkort där fläkten nyligen börjat ge ifrån sig otrevliga ljud när den varvar upp. Jag misstänker att det är slitna lager som är orsaken. Är det ett problem som täcks av garantin?
Ifall jag skickar in kortet och ni ser att det är fläkten som håller på att ge upp hur hanteras det, skickar ni ett nytt kort eller byter ni enbart ut fläkten? (Känns onödigt att skicka iväg kortet om ni enbart byter ut fläkten)

Mvh Filip

Hej!
Om fläkten låter onormalt så byter vi normalt ut till ett nytt. Så länge inte oljudet är orsakat av damm eller liknande.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! Beställde ett Sapphire 7970 från er häromdan, men fick inte med med några spel (inte vad sett iallafall) som ingår i AMD:s Never Settle Reloaded kampanj eller vad den nu heter. Eller ni kanske inte ens har den kampanjen?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ZyAnidE:

Hej! Beställde ett Sapphire 7970 från er häromdan, men fick inte med med några spel (inte vad sett iallafall) som ingår i AMD:s Never Settle Reloaded kampanj eller vad den nu heter. Eller ni kanske inte ens har den kampanjen?

Hej, Never Settle Reloaded-kampanjen är dessvärre avslutad i och med att våra spel tog slut.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej Komplett!

Jag beställde en BENQ 24" i måndags som ni hade på rean. Märkte att efter 3 dagar är den fortfarande i lager, inte ens skickad. Ni behöver inte ens skicka den utan ni kan ha kvar den på lagret då jag inte är intresserad utav att köpa den längre. Eller skall jag gå och hämta ut den och direkt skicka tillbaka den?
Har inte betalat för skärmen än och vill heller inte göra det. Blir ju så jobbigt ifall jag måste betala den och direkt efteråt returnerar den.

Mitt ordernummer är 22181303!

mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Stagfeldt:

Hej Komplett!

Jag beställde en BENQ 24" i måndags som ni hade på rean. Märkte att efter 3 dagar är den fortfarande i lager, inte ens skickad. Ni behöver inte ens skicka den utan ni kan ha kvar den på lagret då jag inte är intresserad utav att köpa den längre. Eller skall jag gå och hämta ut den och direkt skicka tillbaka den?
Har inte betalat för skärmen än och vill heller inte göra det. Blir ju så jobbigt ifall jag måste betala den och direkt efteråt returnerar den.

Mitt ordernummer är 22181303!

mvh

Hej,
Se svar i PM.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hur F*N har ni mage att ta 250kr i "administrativ avgift" för retur på en par hörlurar! Ni vet ju verkligen hur man tar hand om kunderna. Fick även en present i form av 60kr i påminnelse avgift avseende "påminnelse nr2". Vart tog den första påminnelsen vägen? Denna skulle tydligen oxå gått ut per post, men frågan är vart den tog vägen. Summa summarum en slutnota på 468kr för ingenting (2*59kr i frakt är inkluderat). Grattis!
Här gäller det att vara helt bestämd på att man skall behålla produkten som inhandlas annars blir det dyrt!

Visa signatur

Dator: MB: MSI Z77 MPOWER, CPU: i7 3770K kyls av Antec Kühler H2O 620, GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC, HD: Plextor 256gb M5P samt Plextor 128gb M3P, RAM: Corsair 16gb cl8 1600Mhz Vengeance, Nätagg: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

NAS: Qnap TS-469L

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av rob197676:

Hur F*N har ni mage att ta 250kr i "administrativ avgift" för retur på en par hörlurar! Ni vet ju verkligen hur man tar hand om kunderna. Fick även en present i form av 60kr i påminnelse avgift avseende "påminnelse nr2". Vart tog den första påminnelsen vägen? Denna skulle tydligen oxå gått ut per post, men frågan är vart den tog vägen. Summa summarum en slutnota på 468kr för ingenting (2*59kr i frakt är inkluderat). Grattis!
Här gäller det att vara helt bestämd på att man skall behålla produkten som inhandlas annars blir det dyrt!

Hej, Avgiften är till för att täcka de kostnader som uppstår när du inte hämtar ut ditt paket och låter det gå i retur. Avgiften är densamma oavsett vilken typ av produkt det är. Om du däremot hämtar ut varan och sedan skickar tillbaka den på öppet köp så så står du endast för fraktkostnaden.
Det låter märkligt att du inte fått någon påminnelse. Hör av dig till oss så undersöker vi detta närmare. Du når oss på 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag ska returnera en vara och har inte fått någon fraktsedel.
Returnumret är 701140191
Vad ska jag göra?

Visa signatur

Commodore 64 rulez!!

Permalänk

Nej du Mikael.
Innan jag skrev mitt föregående inlägg så talade jag med en man på kundtjänst hos er som var serviceminded som en död höna. Ringer inte en gång till för att besvära mig om 60kr som är ett maximalt avdrag jag eventuellt skulle kunna få misstänker jag. Jag har betalt fakturan nu och är klar med Komplett för gott. Ett tips från coachen är se över era rutiner gällande fraktkostnader då majoriteten av all näthandel idag är fraktfritt (t.om. från England). Detta svar är riktat mot Komplett och inte dig som person.

Visa signatur

Dator: MB: MSI Z77 MPOWER, CPU: i7 3770K kyls av Antec Kühler H2O 620, GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC, HD: Plextor 256gb M5P samt Plextor 128gb M3P, RAM: Corsair 16gb cl8 1600Mhz Vengeance, Nätagg: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

NAS: Qnap TS-469L

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rob197676:

Nej du Mikael.
Innan jag skrev mitt föregående inlägg så talade jag med en man på kundtjänst hos er som var serviceminded som en död höna. Ringer inte en gång till för att besvära mig om 60kr som är ett maximalt avdrag jag eventuellt skulle kunna få misstänker jag. Jag har betalt fakturan nu och är klar med Komplett för gott. Ett tips från coachen är se över era rutiner gällande fraktkostnader då majoriteten av all näthandel idag är fraktfritt (t.om. från England). Detta svar är riktat mot Komplett och inte dig som person.

Håller verkligen med dig när det gäller kompletts fraktkostnader, de är onödigt höga...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrZ:

Jag ska returnera en vara och har inte fått någon fraktsedel.
Returnumret är 701140191
Vad ska jag göra?

Hej,
Vi skickar en fraktsedel till dig. Den är hemma hos dig på måndag om posten går som den ska.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Vi skickar en fraktsedel till dig. Den är hemma hos dig på måndag om posten går som den ska.

Vänligen

/Mikael

Tack så mycket!
(Är supernöjd med er support)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Commodore 64 rulez!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Vi skickar en fraktsedel till dig. Den är hemma hos dig på måndag om posten går som den ska.

Vänligen

/Mikael

Finns det möjlighet att få en fraktsedel för min retur också eller skall jag behöva stå för den själv?

Returnr: 701140714

Notera också att adressen för returen är en annan än den som varan ursprungligen skickades till, vilket jag angav när jag felanmälde varan.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag är sugen på ett par nya lurar och har kollat runt lite och hittat på Sennheiser PC350SE men ni har dom inte än, vet ni om ni kommer ta in några av special edition varianten(SE)?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrBoXon:

Finns det möjlighet att få en fraktsedel för min retur också eller skall jag behöva stå för den själv?

Returnr: 701140714

Notera också att adressen för returen är en annan än den som varan ursprungligen skickades till, vilket jag angav när jag felanmälde varan.

Hej,
En fraktsedel är på väg!

Skrivet av robbanj:

Hej Komplett!

Jag är sugen på ett par nya lurar och har kollat runt lite och hittat på Sennheiser PC350SE men ni har dom inte än, vet ni om ni kommer ta in några av special edition varianten(SE)?

Hej,
Vi har inga sådana på väg in nu vad jag kan se. Jag skickar ditt önskemål vidare till våra inköpare. Håll utkik!

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
En fraktsedel är på väg!

Går et att bekräfta att den är påväg till rätt adress? I returansökan står nämligen min far som avsändare som bor på en annan adress än jag, trots att jag fyllde i
en annan adress och mig själv som kontaktperson för returen när jag anmälde den via er hemsida.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrBoXon:

Går et att bekräfta att den är påväg till rätt adress? I returansökan står nämligen min far som avsändare som bor på en annan adress än jag, trots att jag fyllde i
en annan adress och mig själv som kontaktperson för returen när jag anmälde den via er hemsida.

Se svar i PM.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej komplett! Besällde 2st CoolIT OMNI AC-N470 A.L.C. GPU Kylare av er för ca ett halvår sen och dom har läckt som bara den... Tror knappt det finns något kylmedel kvar i dom. Så får jag pengarna tillbaka eller skickar ni 2 st nya ?

//Virre

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av virre94:

Hej komplett! Besällde 2st CoolIT OMNI AC-N470 A.L.C. GPU Kylare av er för ca ett halvår sen och dom har läckt som bara den... Tror knappt det finns något kylmedel kvar i dom. Så får jag pengarna tillbaka eller skickar ni 2 st nya ?

//Virre

Hej,
Tråkigt att du fått problem med dina kylare. Hör av dig till oss så hjälper vi dig att sätta upp retur- Du når oss på 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej

Jag kanske ska köpa en vara begagnat i andra hand. Jag undrar om jag övertar garantin som är kvar eller om den försvinner?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vill bara uppmärksamma om en felstavning i http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=10266

Rät tuppgift (i slutet av texten)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Vill bara uppmärksamma om en felstavning i http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=10266

Rät tuppgift (i slutet av texten)

haha inte så mycket felstavning som felaktig särskrivning, ganska roligt dock "tuppgift"

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av sj6:

Hej

Jag kanske ska köpa en vara begagnat i andra hand. Jag undrar om jag övertar garantin som är kvar eller om den försvinner?

Hej, du tar över den garanti som finns kvar.

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Vill bara uppmärksamma om en felstavning i http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=10266

Rät tuppgift (i slutet av texten)

Hoppsan! Det fixar vi direkt, tack för att du tuppmärksammade oss på detta.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag ångrade ett köp hos er och gjorde en retur som vart mottaget 2013-04-26 och jag har fortfarande inte fått någon uppgift om hur det går med ärendet. Som jag uppfattade skulle det bara ta några dagar men det har gått bra mycket längre än så, finns det någon anledning till att det dröjer?

Jag skickar returnummer i ett pm.

Tack på förhand.

Visa signatur

Uppdateras..

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Proer:

Hej Komplett!

Jag ångrade ett köp hos er och gjorde en retur som vart mottaget 2013-04-26 och jag har fortfarande inte fått någon uppgift om hur det går med ärendet. Som jag uppfattade skulle det bara ta några dagar men det har gått bra mycket längre än så, finns det någon anledning till att det dröjer?

Jag skickar returnummer i ett pm.

Tack på förhand.

Se svar i PM.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Se svar i PM.

Vänligen

/Mikael

Jag tackar för svaret och ärendet är nu löst.

Visa signatur

Uppdateras..