Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem

längtar lite smått tills detta dlc:t släpps! undra om man hinner ta colonel 100 innan! tvivlar! är bara 55 och har tagit mig hundratals timmar!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

för att dom vinliga karaktärerna kommer säkert vara mindre(=mindre hitbox), och då måste dom balansera det för att det ska funka, tex så kanske inte tjejer orkar hålla en stor LMG
för det finns gott om folk som kör tjejer bara för att det går och resten komemr köra tjej pga att dom kommer vara mindre (ganska sannolikt)

LMG är förkortning på Light machinegun, alltså inget stort vapen utan som en vanlig KSP 90 eller KSP 58 som för övrigt tjejer i min pluton (IRL Armen) orkar hålla och springa omkring med.

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Cirap:

ser väl inget konstigt med det. Bara för att det är ett nytt krig än trean (är det ens det?) så byter väl inte armeér ut hela uppsättningen uniformer. så klart de fortfarande ser likadana ut och rör sig på liknande sätt. Det är ju ändå samma arme fortfarande.

Angående animationer OCH modeller så är det förmodligen också placeholder assets som byts ut allteftersom spelet närmar sig release. inte alls ovanligt

Jo, självklart kan man se det på det viset. Jag menade mer som så att de kanske kunde gjort lite nyare outfit, kanske inte ha exakt samma kläder som i BF3 då jag starkt tvivlar på att om man är en LMG-man i den ryska armén så måste man bära randig undertröja och ha en uppfälld svetshjälm på huvudet. Sen tror jag också på att mycket av det vi har sett nu kommer ändras till release. I BF3s fall så var ju knivanimationerna i alfan (var du med, kanske, vad vet jag) ändrade mycket tuffare än i betan och release.

I vilket fall som helst, vare sig de använder samma modeller som i BF3, tror jag DICE vet vad de gör. Ser fram emot det extremt mycket

Btw, var det bara jag som tänkte: BF3+MOHW=BF4?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser ikoner som visar att det finns en bild där men du inte kan se dom. TS är det något du kan fixa?
(provade i Chrome också, innan nån kommenterar "IE suger" i princip)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Undrar om man skulle surfa förbi Indien och lägga en beställning på BF4...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Undrar om man skulle surfa förbi Indien och lägga en beställning på BF4...

Ja åka dit lite snabbt och förboka kanske, borde man ju kunna göra nu? Undrar vad priset ligger på där

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

LMG är förkortning på Light machinegun, alltså inget stort vapen utan som en vanlig KSP 90 eller KSP 58 som för övrigt tjejer i min pluton (IRL Armen) orkar hålla och springa omkring med.

-rand- har dock rätt på sätt och vis, för Ksp58 är ingen lätt kulspruta det är en medeltung kulspruta, så alltså ett lite större vapen.

Sen vet jag inte, vad menar du med orkar hålla? Jag tvivlar starkt på att de kan hålla den uppe i axel höjd utan stöd mot något och under eld som de gör i BF, tror inte ens män klarar det, ja om man inte är Rambo eller har en kropps byggnad som Magnus Samuelsson det vill säga.:D Men om man nu klarar det ändå så kommer det fortfarande vara för ineffektivt och så dumt att den som håller i Ksp:n kommer dö innan du ens hinner öppna eld.

Ksp90 har jag inga invändningar på.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Är det bara jag som ser ikoner som visar att det finns en bild där men du inte kan se dom. TS är det något du kan fixa?
(provade i Chrome också, innan nån kommenterar "IE suger" i princip)

Jo, jag såg det igår när jag senast redigerade inlägget. Egentligen ska det vara de orange rutorna som är på coverarten fast med bättre upplösning. Jag använde den officiella Battlefield hemsidan som länk, fast nu verkar det som dom har tagit ner bilderna...

Ska försöka fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av all-seeing:

Ja åka dit lite snabbt och förboka kanske, borde man ju kunna göra nu? Undrar vad priset ligger på där

Surfat runt lite i världen nu... Många länder handlar med dollar/euro mot Origin tydligen och knappt något att hämta där, sen just i Origin- Indien fanns inte ens BF4 med :/

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon har diskuterat detta, men efter en googling utan resultat tänker jag ta upp det här.

Hur pass mycket tror ni att civila kommer att vara involverade i SP och MP? Jag reagerade direkt på detta efter 17 minuters trailern. I början blickar de ut mot en gata där mängder civila går omkring. Fanns det i BF3? Jag har inte spelat klart SP där så jag vet inte. Senare i trailern kommer en civil man åkandes i en bil - Soldaterna interagerar med honom. Kort därefter säger en av soldaterna "Fucking civilians" eller något liknande. Kan vi förvänta oss att civila offer eller interaktion med de civila kommer spela en stor roll i spelet? Bara nåt jag tänkte på efter att ha letat ledtrådar i trailern.

En annan sak som jag inte hört någon ta upp är en klassisk grej som många velat ha med sedan BF: Vietnam. Nämligen bilradio.

Det känns som de hintar om det genom att radion spelar i den bilen de befinner sig i vid början och slutet av trailern. Mest påtagligt är det när de kör genom tunneln precis innan helikoptern kommer. Där känns det som att det är en del av "vanlig" gameplay, alltså sånt som kommer finnas i MP. Det finns ju stöd för bilradio i BF3, en inställning som ligger i .ini filen som inte verkar göra något i just det spelet. Men kan den komma att användas i BF4 då det är typ samma motor? Bli inte förvånade om det sker, då vet ni var ni hörde det först

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av brajonk:

längtar lite smått tills detta dlc:t släpps! undra om man hinner ta colonel 100 innan! tvivlar! är bara 55 och har tagit mig hundratals timmar!

jag var colonel 100 på 500 timmar, så det är nog inga problem att levla

Permalänk
Avstängd

E-Sporten??? Vadå för j*vla e-sport?? Jag tror inte på det förrens jag ser det.

Det sades i Bf3..

Så känner vi som väntade..

Blir inget köp av ModernField 3.5

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vlademil:

Jag vet inte om någon har diskuterat detta, men efter en googling utan resultat tänker jag ta upp det här.

Hur pass mycket tror ni att civila kommer att vara involverade i SP och MP? Jag reagerade direkt på detta efter 17 minuters trailern. I början blickar de ut mot en gata där mängder civila går omkring. Fanns det i BF3? Jag har inte spelat klart SP där så jag vet inte. Senare i trailern kommer en civil man åkandes i en bil - Soldaterna interagerar med honom. Kort därefter säger en av soldaterna "Fucking civilians" eller något liknande. Kan vi förvänta oss att civila offer eller interaktion med de civila kommer spela en stor roll i spelet? Bara nåt jag tänkte på efter att ha letat ledtrådar i trailern.

En annan sak som jag inte hört någon ta upp är en klassisk grej som många velat ha med sedan BF: Vietnam. Nämligen bilradio.

Det känns som de hintar om det genom att radion spelar i den bilen de befinner sig i vid början och slutet av trailern. Mest påtagligt är det när de kör genom tunneln precis innan helikoptern kommer. Där känns det som att det är en del av "vanlig" gameplay, alltså sånt som kommer finnas i MP. Det finns ju stöd för bilradio i BF3, en inställning som ligger i .ini filen som inte verkar göra något i just det spelet. Men kan den komma att användas i BF4 då det är typ samma motor? Bli inte förvånade om det sker, då vet ni var ni hörde det först

Vi hade ju musik i vissa fordon i BC1.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Åkan:

-rand- har dock rätt på sätt och vis, för Ksp58 är ingen lätt kulspruta det är en medeltung kulspruta, så alltså ett lite större vapen.

Sen vet jag inte, vad menar du med orkar hålla? Jag tvivlar starkt på att de kan hålla den uppe i axel höjd utan stöd mot något och under eld som de gör i BF, tror inte ens män klarar det, ja om man inte är Rambo eller har en kropps byggnad som Magnus Samuelsson det vill säga.:D Men om man nu klarar det ändå så kommer det fortfarande vara för ineffektivt och så dumt att den som håller i Ksp:n kommer dö innan du ens hinner öppna eld.

Ksp90 har jag inga invändningar på.

12kg med benstöd är ju inte så tungt?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

12kg med benstöd är ju inte så tungt?

Grattis, du lyckades Googla fram vikten på Ksp 58=) FYI, 12-ish kg är vikt på vapnet, då räknar man inte med de 249/49 skotten som den tar. Jag kan lova att det blir ganska tungt när allt vägs samman.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon136741:

Grattis, du lyckades Googla fram vikten på Ksp 58=) .

Vad har det med saken att göra?
Vikten stämmer väl oavsett?

Skrivet av anon136741:

FYI, 12-ish kg är vikt på vapnet, då räknar man inte med de 249/49 skotten som den tar. Jag kan lova att det blir ganska tungt när allt vägs samman.

Så ca 14kg totalt med 300x 6.5x55mm?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Vad har det med saken att göra?
Vikten stämmer väl oavsett?

Nej det gör den inte oavsett, eftersom att du inte släpar runt på en oladdad ksp i fält. Med ammunition väger den avsevärt mycket mer än 12 kg. Dock långt ifrån topic nu, så vi kanske kan enas om att du tycker att den är relativt lätt utifrån vad du läst på Wikipedia?=)

Permalänk
Skrivet av anon136741:

Nej det gör den inte oavsett, eftersom att du inte släpar runt på en oladdad ksp i fält. Med ammunition väger den avsevärt mycket mer än 12 kg. Dock långt ifrån topic nu, så vi kanske kan enas om att du tycker att den är relativt lätt utifrån vad du läst på Wikipedia?=)

Detta känns lite irrelevant nu...

Citat:

I can already now say that you won’t be able to play [as a] female in multiplayer…When it comes to single-player, [in Battlefield 3] you shuffled around numerous characters as you played and it was more about the geopolitical events. This time around, everything from direction to actors, to how we built the engine to deliver the human experience and connection to these digital actors, we’ve also chosen to go for one main character that you play, and with that, that is not a woman, as you might have notice

Checka in detta: http://bfstuff.se/hanna-ej-spelbar-i-battlefield-4/15676

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrikaw:

Detta känns lite irrelevant nu...

Checka in detta: http://bfstuff.se/hanna-ej-spelbar-i-battlefield-4/15676

Där smekte DICE oss över rumpan, igen. ):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av all-seeing:

Ja åka dit lite snabbt och förboka kanske, borde man ju kunna göra nu? Undrar vad priset ligger på där

Finns inte på insdiska orgin än men finns på ryska origin för 1200rub ~ 250kr för vanliga versionen eller 1500rub ~ 315kr för Digital Deluxe Edition.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

-rand- har dock rätt på sätt och vis, för Ksp58 är ingen lätt kulspruta det är en medeltung kulspruta, så alltså ett lite större vapen.

Sen vet jag inte, vad menar du med orkar hålla? Jag tvivlar starkt på att de kan hålla den uppe i axel höjd utan stöd mot något och under eld som de gör i BF, tror inte ens män klarar det, ja om man inte är Rambo eller har en kropps byggnad som Magnus Samuelsson det vill säga.:D Men om man nu klarar det ändå så kommer det fortfarande vara för ineffektivt och så dumt att den som håller i Ksp:n kommer dö innan du ens hinner öppna eld.

Ksp90 har jag inga invändningar på.

Du har rätt angående den ställningen men man håller inte en KSP58 i axeln jag har provat och en liten stund kanske men du skjuter inte på nått sätt precist med den och.. ja 12kg är tungt att hålla så men att dom orkar så menar jag såklart så som den SKA användas

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd

Gör vapnen till fordonen mer kraftfulla och fixa hitreg, så man slipper spamma lmg eller liknande för att döda en singel infantry. Splash damage för tanks är ju ett skämt i bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Finns inte på insdiska orgin än men finns på ryska origin för 1200rub ~ 250kr för vanliga versionen eller 1500rub ~ 315kr för Digital Deluxe Edition.

Det är antagligen RU-versionen (dah..) om man kan leva med det?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Vad är det för fel att spela BF3-4 på konsol? Jag vet att det är lite snyggare på PC jämfört med konsol, men jag tycker att det är lättare att flyga med handkontrollen på PS3'an.

Jag har optimerat så mkt som möjligt, för att spela BF3 på min nya Playstation 3 Super Slim med HDMI 1.4

1) En 64-tums plasma-tv (ingen eftersläping på bild/ljud)

2) Monster HDMI 1.4 high speed internet-cable 100Mbit/s

3) Astro Gaming A50 Wireless Headset

PS3'an skalar ner bilden till 1280x1024-60Hz på tv'n. Men det går att tvinga upp den till 1920x1080-60Hz.

Detta blev en enorm förbättring mot min gamla PS3'a slim med HDMI 1.3 och en gammal 42-tums tv. Bild o ljudkvalite går inte att jämföra, det är som natt o dag i skillnad.

/ AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Vad är det för fel att spela BF3-4 på konsol? Jag vet att det är lite snyggare på PC jämfört med konsol, men jag tycker att det är lättare att flyga med handkontrollen på PS3'an.

Jag har optimerat så mkt som möjligt, för att spela BF3 på min nya Playstation 3 Super Slim med HDMI 1.4

1) En 64-tums plasma-tv (ingen eftersläping på bild/ljud)

2) Monster HDMI 1.4 high speed internet-cable 100Mbit/s

3) Astro Gaming A50 Wireless Headset

PS3'an skalar ner bilden till 1280x1024-60Hz på tv'n. Men det går att tvinga upp den till 1920x1080-60Hz.

Detta blev en enorm förbättring mot min gamla PS3'a slim med HDMI 1.3 och en gammal 42-tums tv. Bild o ljudkvalite går inte att jämföra, det är som natt o dag i skillnad.

/ AP

http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikaw:

Haha, Bf3 på konsoll verkar ju inte alls ha varit något bra, över huvud taget!

Har kört det är faktiskt riktigt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att 12kg(ksp58) inte är så mycket att bära på men lägger man till 8 band(400 skott) helmantlade 7.62 så väger det avsevärt mer..
Kan nog däremot säga att jag hellre bär på en ksp58 med 400 helmantlade än en ksp90 med 1000 skott med 5.56... Mer pondus i 58:an

För övrigt så känns det inte så aktuellt att pynta 699:- för deluxe idag när betan Kanske kommer hösten 2013.. DICE eller snarare EA kan ändra på rätt mycket innan det är en färdig produkt så jag kommer inte att förboka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag undrar om den där lilla hagelbrakaren i demon är ett sekundärt vapen i samma slot som pistoler i BF3. Känns som att ett pumphagel med 3 skott i sekundärsloten är ett ganska roligt alternativ faktiskt

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Jag undrar om den där lilla hagelbrakaren i demon är ett sekundärt vapen i samma slot som pistoler i BF3. Känns som att ett pumphagel med 3 skott i sekundärsloten är ett ganska roligt alternativ faktiskt

Jo, vill gärna se shotgunen i demot som ett sekundärt vapen (istället för en pistol då). Dock vill jag även att det ska finnas, kanske lite kraftigare, shotguns som primärt vapen precis som i BF3. MOHW hade ju det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sådär! Då var det beställt. 328 kr från England. Ganska bra precis jämfört med webhallens 550 kr haha!

http://www.thehut.com/games/platforms/pc/battlefield-4/107907...