Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikaw:

Jo, vill gärna se shotgunen i demot som ett sekundärt vapen (istället för en pistol då). Dock vill jag även att det ska finnas, kanske lite kraftigare, shotguns som primärt vapen precis som i BF3. MOHW hade ju det...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo självklart håller jag med om att riktiga shotguns ska få finnas kvar, men mer roliga alternativ i sekundärsloten är helt klart något de skulle kunna jobba på. Även mer olika gadgets som inte nödvändigtvis behöver vara jättebra vore också roligt, bara för att få lite omväxling sådär.

Skulle inte säga nej till ett anti-pansar krypskyttegevär heller, även om det nu skulle krävas extrema begränsningar på det för att vara balanserat. Men typ ett gevär som bara håller ett skott i magasinet och har väldigt lång omladdningstid eller något. Tror det vore en kul grej

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Där smekte DICE oss över rumpan, igen. ):

Det hade inte gått att ha med en kvinnlig karaktär i ett multiplayer-spel av denna karaktär. Chatten hade varit oanvändbar och vissa skulle bara ha jagat kvinnliga spelare. När videorna på simulerade våldtäkter och andra hemskheter hade dykt upp på youtube så skulle DICE ändå ha tvingats backa.

Det funkade med kvinnor i Unreal Tournament men den var lite för overklig för att väcka upprördhet.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Distant Worlds:

Det hade inte gått att ha med en kvinnlig karaktär i ett multiplayer-spel av denna karaktär. Chatten hade varit oanvändbar och vissa skulle bara ha jagat kvinnliga spelare. När videorna på simulerade våldtäkter och andra hemskheter hade dykt upp på youtube så skulle DICE ändå ha tvingats backa.

Det funkade med kvinnor i Unreal Tournament men den var lite för overklig för att väcka upprördhet.

Nej, och bara nej. Kan knappast vara accepterbart att de inte håller vad de säger, samt att anledningen skulle vara machinimarape utav random female characters i ett FPS. Låter bara efterblivet>>'

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Distant Worlds:

Det hade inte gått att ha med en kvinnlig karaktär i ett multiplayer-spel av denna karaktär. Chatten hade varit oanvändbar och vissa skulle bara ha jagat kvinnliga spelare. När videorna på simulerade våldtäkter och andra hemskheter hade dykt upp på youtube så skulle DICE ändå ha tvingats backa.

Det funkade med kvinnor i Unreal Tournament men den var lite för overklig för att väcka upprördhet.

Haha, va? Det är inget problem i Planetside 2, MMO spel eller annat?
Men i just BF3 skulle folk (även killar) som spelar som tjej bli trakasserade eller stött på av pilska pojkar?

Många våldtäckter har ju skett i Goldshire, World of Warcraft!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Jo självklart håller jag med om att riktiga shotguns ska få finnas kvar, men mer roliga alternativ i sekundärsloten är helt klart något de skulle kunna jobba på. Även mer olika gadgets som inte nödvändigtvis behöver vara jättebra vore också roligt, bara för att få lite omväxling sådär.

Skulle inte säga nej till ett anti-pansar krypskyttegevär heller, även om det nu skulle krävas extrema begränsningar på det för att vara balanserat. Men typ ett gevär som bara håller ett skott i magasinet och har väldigt lång omladdningstid eller något. Tror det vore en kul grej

Reconklassen är redan OP med sina one-shot-kills. Att ha pansarbrytande ammo skulle vara förödande. Bästa vore att Recon skulle behöva skjuta minst 2 skott för att döda. Dom ligger ändå mest och filar på sin egen K/D istället för att ta flaggor t.ex.

Permalänk

Tror ni att det kommer vara tre länder inblandade i MP? (Kina, USA och Ryssland) Skulle kunna bli galet kul!

Eller vad tror ni? Vanliga 1vs1 lag? Eller är det beroende på mapens position i världen?

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_Doomsday:

Tror ni att det kommer vara tre länder inblandade i MP? (Kina, USA och Ryssland) Skulle kunna bli galet kul!

Eller vad tror ni? Vanliga 1vs1 lag? Eller är det beroende på mapens position i världen?

Gissar på en lösning liknande den i Day of Defeat om det blir 3 faktioner, dvs att vilka faktioner som slåss beror på vilken karta det är.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många våldtäckter har ju skett i Goldshire, World of Warcraft!

Ja WoW är ju verkligen ett spel med realistisk grafik och realistiska strider...

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Distant Worlds:

Ja WoW är ju verkligen ett spel med realistisk grafik och realistiska strider...

lol, å Bf3 är?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Nu när trailer till BF4 har kommit kan jag inte bara än att tänka.. Är det inte lite tidigt än? Jag menar dem sa att dem håller på med BF4 redan innan dem har lanserat alla expansioner till BF3. Men men... Jag hoppas att i BF4 så får man spela mer än bara US och RU som Tyskland, Frankrike, Storbritanien, EU, sverige etc etc..

OBS: Notera att på battlefields hemsida så står det längst ner att dem kommer använda Frostbite 3.

Permalänk
Skrivet av Leon1:

lol, å Bf3 är?

Nej du har rätt, jag ser knappt någon skillnad på BF3 och wow.

Permalänk
Skrivet av Ali3nPredator:

Vad är det för fel att spela BF3-4 på konsol? Jag vet att det är lite snyggare på PC jämfört med konsol, men jag tycker att det är lättare att flyga med handkontrollen på PS3'an.

Jag har optimerat så mkt som möjligt, för att spela BF3 på min nya Playstation 3 Super Slim med HDMI 1.4

1) En 64-tums plasma-tv (ingen eftersläping på bild/ljud)

2) Monster HDMI 1.4 high speed internet-cable 100Mbit/s

3) Astro Gaming A50 Wireless Headset

PS3'an skalar ner bilden till 1280x1024-60Hz på tv'n. Men det går att tvinga upp den till 1920x1080-60Hz.

Detta blev en enorm förbättring mot min gamla PS3'a slim med HDMI 1.3 och en gammal 42-tums tv. Bild o ljudkvalite går inte att jämföra, det är som natt o dag i skillnad.

/ AP

Personligen klarar jag inte av att spela något FPS spel på konsol. Vill inte starta ett flamewar men personligen tycker jag konsol är skit om man har råd men en ordentlig dator, finns inga fördelar förutom att det är "billigare" och man slipper datorkrångler. Dock ska det erkännas att sportspel som fifa och racing spel är bättre på konsol but that's it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Sådär! Då var det beställt. 328 kr från England. Ganska bra precis jämfört med webhallens 550 kr haha!

http://www.thehut.com/games/platforms/pc/battlefield-4/107907...

Lite mer överkomligt Är det med kartong och allt?

edit: Release Date: 13 September 2013

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag vill ha regn . Så man kan höra när man sätter ner fötterna . Älskar den känslan från dayz osv .... Men jag längtar verkligen till battlefield 4 , Men desvärre inte vara tvungen att uppgradera min dator för x antal Tusen

Och sen att man hade en personlig karaktär . Dvs att när man har köpt det och första gången man loggar in så får man möjligheten att göra sin egen karaktär som man har kvar resten av spelet med val till att ändra fler gånger . Dvs Kön , hudfärg , Olika armor , Färg på armoren , Olika kamoflauge osv. Tycker det hade ökat känslan att man var connectad till karaktären .

Permalänk

Hjälp

Måste jag uppgradera min dator nu för att klara BF4. Är det någon som vet om vad det är för systemkrav än.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Gissar på en lösning liknande den i Day of Defeat om det blir 3 faktioner, dvs att vilka faktioner som slåss beror på vilken karta det är.

Jo det låter vettigt och intressant!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk

du kan lägga till AEK-971 till vapen som kommer vara i bf4. Om man pausar trailern när han glider ner från huset så ser man " hold r to pick up AEK_971"

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Hoppas de lägger in lite fler granater så man inte bara har spräng

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Undrar hur hög grafik man kan ha med en 3770k och ett gtx 680? Kanske blir till att beställa ett titan till hösten.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Undrar hur hög grafik man kan ha med en 3770k och ett gtx 680? Kanske blir till att beställa ett titan till hösten.

De enda som kan svara på den frågan i dagsläget är utvecklarna av FB3 och BF4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Undrar hur hög grafik man kan ha med en 3770k och ett gtx 680? Kanske blir till att beställa ett titan till hösten.

Bror helt på vilken FPS du siktar efter tror inte det kommer vara så stor skillnad känns mer som BF4 blir en finn slipad bf3

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Avstängd

Sönderskriptad SP ftw. Mer imponerande än MP nånsin kommer bli pga alla extra effekter och finare grafik.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/filmer/20130401/fragzone-avsnitt-10/

FZ intervjuar DICE om Battlefield 4.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser fram emot BF4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Herregud vad det hackar, videon alltså..
Samma sak i Waterfox som i Chrome.
Ljudet är finfint, men videon hackar satan, typ 13-15 fps och fryser till ibland ;/ Flash har väl tabbat sig igen eller något...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

BF4 kommer INTE att ha en CO-OP.

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

De saker jag hoppas på är;
3. Fetare ljudeffekter, visst de är realistiska i BF3, wow, supercoolt, *applåd*, nu vill jag ha några som låter bra och maffigt, jag spelar inte för att få låtsas att det är verklighet utan för att ha en skön upplevelse. Lyssna och lär från Medal of Honor Warfighters ljudeffekter, maffigare ljud till snipers har jag inte hört på länge.

Nej, nej, nej. Ljudet är det bästa med BF3

Jag hoppas på en bättre klassbalans där t.ex. medics är en dedikerad klass (skild från assault). Och bättre natur

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av fredrikaw:

[*]*Battlerecorder. Möjligheten att kunna spela in direkt i spelet. Använde inte det i BF2 men jag förstår varför folk vill ha det, kan bli riktigt grymma filmer. Bl.a. finns det många BF filmer på YouTube.

[*]*Spectator mode. Alltid trevligt att flyga runt utan att bry sig om fysikens lagar!

[*]PC, XBOX (360 & "720") och Playstation (3 & "4"). Spelet kommer släppas till PC, dagens konsoller och även framtiden (4 & 720). BF4 kommer inte till Nintendo Wii U.

[*]64 spelare och 60 FPS på PC, XBOX 720 och Playstation 4. Dagens konsoler kommer inte ha stöd för 64 spelare kartor och inte heller 60 FPS. PC ska även ha ett "100 FPS lås".

[*] Kvinnliga karaktärer. BF4 kommer ha kvinnor som medverkar i spelet, både som ospelbara och spelbara i Multiplayer.

[*]Fostbite 2.0. Notera nollan! Tydligen kommer inte Forstbite uppdateras som den t.e.x. gjorde i och med BC2 (Frostbite 1.5). BF4 kommer använda 80% av Frostbites kraft då BF3 bara använder 30-40%

[*]Commander. Den efterlängtade "Commander" kommer tillbaka med nya verktyg och färdigheter. De som spelat BF2 vet vad det är. För andra: Commander fungerar ungefär som en shef över laget. Hen kan ge order till squads, kalla ner artilleri, släppa ner ammo/health/fordon o.s.v.

[*]USA, Ryssland och Kina. Dessa länder ska man kunna spela som. Trist att dom inte tar in alla länder från BF2. Men nu är det iallafall inte bara "US vs RU"...

Källor på det?
1.Battlerecorder har dem inte nämt att dem kommer ha med.
2. inte spectator heller.
3. Spelet är bara utanonserat till PC och PS4
4. Källa på hur många spelare och fps låsen?
5. Det som sagts från DICE om kvinnliga spelare är att den kvinnan "hanna" som var med i trailern och också på deras sida, var att hon bara finns i singleplayer, så inget om att några kvinnor kan vara spelbara varken i single- eller multiplayer
6. Det är Frostbite 3.0 i BF4
7. Commander är inte heller officielt....
8. Vilka länder som finns med är helle inte utanonserat...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

3. Spelet är bara utanonserat till PC och PS4

Spelet går att förboka till PC, PS3 och Xbox 360.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DragonRapide:

3. Spelet är bara utanonserat till PC och PS4

Ok.

http://www.battlefield.com/battlefield-4/buy

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear