Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem

Är det någon i Göteborgsregionen som har Bredband 2? Hur har det fungerat? De har överlägset bäst bindningstid/uppsägningstidsförhållande. Ännu mer intressant om ni bor i Frölundatrakten och har dem. Har fått ny lägenhet, men av diverse skäl behöver bredbandet från T3 finnas kvar i den gamla ett tag till, så jag är intresserad av att se hur alternativen fungerar. Bahnhof, T3 och Bredband 2 är väl de jag känner någon form av tillit till.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Är det någon i Göteborgsregionen som har Bredband 2? Hur har det fungerat? De har överlägset bäst bindningstid/uppsägningstidsförhållande. Ännu mer intressant om ni bor i Frölundatrakten och har dem. Har fått ny lägenhet, men av diverse skäl behöver bredbandet från T3 finnas kvar i den gamla ett tag till, så jag är intresserad av att se hur alternativen fungerar. Bahnhof, T3 och Bredband 2 är väl de jag känner någon form av tillit till.

Jag kör Bahnhof och päronen kör T3 och vi har inte upplevt några problem alls, bor i Frölunda.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på problemen nu. Jag har Bitcom, men de informerar inte alltid om problemen varken före eller efter vilket gör det lite svårt att veta om problemet är deras eller Stadsnätets. Jag föreslår följande: En ny tråd skapas, de enda inläggen som får skrivas är med information med avbrott. Sedan sammanställs allt. Det vore lämpligt att veta när man fick problem, vilken leverantör man har, vilket område det gäller, vad för eventuell hjälp man fick av sin isp (om de löste det) och hur lång tid det tog. Kötid till supporten kan eventuellt vara intressant.

Dessutom skriver vi några snabba guider på hur man kan vara säker på att problemet inte är lokalt, så slipper vi dåliga data. Inläggen har endast som syfte att samla in data, så de kan rensas ganska ofta.

Systet med detta är såklart att det ska vara enkelt att jämföra hur pålitliga de olika leverantörerna är och hur snabba de är på att fixa problemen. Eventuellt kan det utvecklas till en omfattande guide med data för utlovad och faktisk hastighet för de olika leverantörerna m.m.

Jag kan tänka mig att göra grovjobbet om ingen känner sig manad, har inte jättemycket tid faktiskt är jag rädd. Ett par fällor vi får försöka undvika:

Dålig data, folk rapporterar felaktigheter (t ex om problemen var lokala)
Gammal data, det kan ju hända att ISP'n tar sig i kragen. Då kan man ju redan ha en "känsla" för hur leverantören fungerar och ta med data som inte längre är relevant

Det kan vara svårt att presentera informationen på ett bra sätt och därmed kan det bli svårt att bilda sig en uppfattning om hur ofta det egentligen är problem om man bara tittar på siffor och inte någon grafik. Kanske kan man helt enkelt ranka dem efter någon skala. Tål att tänkas på.

Det är vad jag kommer på just nu, som ni förstår är jag lite bitter på Bitcom just nu

Update: tele2 knackade precis på dörren, det är tydligen fler än Bitcom som har fast ip numera. Han nämnde dem sjävla såklart och även Bahnhof, nu blev detta ännu mer intressant när man inte längre är låst till Bitcom.

ytterliggare information
Permalänk

Jag har aldrig förstått det där med fiber. Jag bor mellan havet och ett större samhälle. De ute vid havet fick fiber först och sedan några lite utanför samhället. Hur tänker man när man lägger fiber? Det känns lite konstigt att man hoppar över de i mitten

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Har pratat med bahnhofs support angående att jag fått något problem med fiberkabeln och min anslutning i princip är död så dom har skickat vidare det till tekniker som skall ha hört av sig till mig men ingen har ringt hit alls. Kan man få tag i tekniker direkt på något vis då kundtjänst hela tiden säger samma sak?

Är det Itux som är "teknikerna" eller vem sköter den biten?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Har pratat med bahnhofs support angående att jag fått något problem med fiberkabeln och min anslutning i princip är död så dom har skickat vidare det till tekniker som skall ha hört av sig till mig men ingen har ringt hit alls. Kan man få tag i tekniker direkt på något vis då kundtjänst hela tiden säger samma sak?

Är det Itux som är "teknikerna" eller vem sköter den biten?

Jag har också haft stora problem med min uppkoppling via Bahnhof i Göteborg. Har fiber via Gothnet eller om de nu har bytt namn till Itux och har valt Bahnhof som leverantör. Problemen började under helgen. Har det blivit bättre för dig? Detta är under all kritik. Det står inte heller på Bahnhofs hemsida att de har något problem i Göteborg. Uppenbarligen är det ju fler som är drabbade.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Jag har också haft stora problem med min uppkoppling via Bahnhof i Göteborg. Har fiber via Gothnet eller om de nu har bytt namn till Itux och har valt Bahnhof som leverantör. Problemen började under helgen. Har det blivit bättre för dig? Detta är under all kritik. Det står inte heller på Bahnhofs hemsida att de har något problem i Göteborg. Uppenbarligen är det ju fler som är drabbade.

Fortfarande helt nere för min del. FX lampan är helt släckt och enligt kundtjänst så kunde han inte nå dosan på väggen utan sa att det var något fel på vägen. Är det samma för dig?

Fick besked idag i alla fall att tekniker håller på med ärendet så hoppas dom kommer hit imorgon och kikar.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Jag har också haft stora problem med min uppkoppling via Bahnhof i Göteborg. Har fiber via Gothnet eller om de nu har bytt namn till Itux och har valt Bahnhof som leverantör. Problemen började under helgen. Har det blivit bättre för dig? Detta är under all kritik. Det står inte heller på Bahnhofs hemsida att de har något problem i Göteborg. Uppenbarligen är det ju fler som är drabbade.

Itux tog över Gothnets stadsnät och slog ihop det med sitt eget. Gothnet har slutat koppla up privatpersoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Fortfarande helt nere för min del. FX lampan är helt släckt och enligt kundtjänst så kunde han inte nå dosan på väggen utan sa att det var något fel på vägen. Är det samma för dig?

Fick besked idag i alla fall att tekniker håller på med ärendet så hoppas dom kommer hit imorgon och kikar.

När jag kom hem från jobbet i dag fungerade nätet perfekt så något har de gjort. Läste på itux.se att de har gjort arbete i Göteborg i dag så problemen är kanske lösta nu.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

När jag kom hem från jobbet i dag fungerade nätet perfekt så något har de gjort. Läste på itux.se att de har gjort arbete i Göteborg i dag så problemen är kanske lösta nu.

Fungerar inte här i alla fall så får väl vänta 1-2 veckor till innan det fixas...

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Jag har Bahnhof via framtidensbredband och har den senaste veckan tyckt att nätet är segt, speciellt nerladdningar. Ett exempel, skulle ladda hem utrorrent (ca 1 mb) igår fick MAX 3 kb/s. Även speluppdateringar via Origin går segt, runt 500kb/s. Från Origin har jag tidigare fått iaf fått totalt 5mb/s innan.

Får bättre hastigheter om jag tankar från ftp.sunet.se tex, men långt ifrån utlovad hastighet.

Kollar man bredbandskollen.se så ligger jag på 0ms ping mot göteborgs servern och kanske 90/11. Men den tar jag med en nypa salt.

Detta är med en router mellan fiberdosan och datorn, har inte testat utan.

Någon/Några fler som upplever samma?
Kanske några tips på vad man mer skulle kunna prova för att lösa problemet själv? Tex byta dns eller liknande?

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Jag tecknade Bahnhof 100/10 förra veckan, hos Bostadsbolaget i Göteborg och tycker inte att det fungerar så bra.
Har märkt att det går långsamt att surfa på en del ställen och Lovefilm tyckte att jag inte ens kunde streama film från dem eftersom de kräver minst 2 Mbit/s och jag bara hade 0.5 Mbit/s enligt dem. Med min 8 Mbit ADSL-uppkoppling via Tele2 som jag fortfarande har kvar funkar det utmärkt att streama film från Lovefilm.

Idag testade jag hastigheten på en massa olika ställen på nätet där man kan testa sin hastighet. Inom Sverige hade jag bra hastighet med Bahnhof och även helt ok mot t.ex. UK, men på andra ställen var det inte alls bra. T.ex så är min ADSL-uppkoppling via Tele2 snabbare än min Bahnhof-uppkoppling mot alla mätservrar i USA jag testade. Se tabell nedan för mätvärden. Samtliga tester gjordes med en netbook kopplad direkt till ADSL-modemet resp. nätverksuttaget med kabel, utan router.

Om Bahnhof 100/10 är så här dåligt kommer jag nog att utnyttja min 14-dagars ångerrätt och säga upp avtalet med Bahnhof och teckna avtal med någon annan operatör.

Har ni andra som kör Bahnhof lika långsam uppkoppling mot t.ex. USA?

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med ITUX idag? framfröallt Bahnhof ? Jag uppdaterade min router förut och precis efter det kunde jag inte surfa längre, jag får IP men kan varken surfa eller göra något annat. Det fungerade en stund men ändå inte på samma gång.
Nu verkar jag inte få någon ip alls och det fungerar helt enkelt inte.

Någon annan med samma problem ?

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Har sedan en vecka tillbaka Bahnhof och har inte haft några problem alls sen dess, så inte heller idag. Något lokalt för stadsdelen kanske?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Bor i högsbo. Vid Axel dahlströms torg ungefär.

Jag funderar på om det är jag själv som är grunden till problemet bara för att jag uppdaterade min router.
Har för mig att jag var utan internet några timmar sist jag gjorde det också om jag inte minns fel.
Dock tycker jag inte det skall vara så, routern byter ju inte macadress bara för att jag uppdaterar den.
Det hände nämligen precis efter att uppdateringen av routern var klar.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Vad händer om du testar utan router?

Permalänk
Medlem

Samma problem. Jag får ip men kan inte surfa. Innan kunde jag typ pinga och köra tracert men det går inte längre.
Nu har jag testat att ha mediaboxen avstängd tills leasen på nuvarande ip går ut dvs om ungefär en timme ><

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datoristen:

Jag tecknade Bahnhof 100/10 förra veckan, hos Bostadsbolaget i Göteborg och tycker inte att det fungerar så bra.

Om Bahnhof 100/10 är så här dåligt kommer jag nog att utnyttja min 14-dagars ångerrätt och säga upp avtalet med Bahnhof och teckna avtal med någon annan operatör.

Har ni andra som kör Bahnhof lika långsam uppkoppling mot t.ex. USA?

https://dl.dropbox.com/s/lkd9mh4lxlj88ap/Bredbandstest.jpg?dl...

Madrid: 77/5,65 - 72ms
Richmond: 22/3,1 - 134 ms
Chicago : 8/2,31
London: 25/12

Vetefan hur det står sig mot andra operatörer, men att få ut stabila 100/10 mot utlandet kan man nog bara drömma om...

EDIT:
Däremot verkar dina hastigheter inom Sverige vara dåliga.
Jag har stabila 100/10 mot bredbandskollen/speedtest/sunet och liknande.

Testa denna http://speedtest.bahnhof.net/

Permalänk
Medlem

Verkade hjälpa att stänga av Mediaboxen i någon timme. Startade den igen och nu fungerar det som det ska igen.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datoristen:

Jag tecknade Bahnhof 100/10 förra veckan, hos Bostadsbolaget i Göteborg och tycker inte att det fungerar så bra.
Har märkt att det går långsamt att surfa på en del ställen och Lovefilm tyckte att jag inte ens kunde streama film från dem eftersom de kräver minst 2 Mbit/s och jag bara hade 0.5 Mbit/s enligt dem. Med min 8 Mbit ADSL-uppkoppling via Tele2 som jag fortfarande har kvar funkar det utmärkt att streama film från Lovefilm.

Idag testade jag hastigheten på en massa olika ställen på nätet där man kan testa sin hastighet. Inom Sverige hade jag bra hastighet med Bahnhof och även helt ok mot t.ex. UK, men på andra ställen var det inte alls bra. T.ex så är min ADSL-uppkoppling via Tele2 snabbare än min Bahnhof-uppkoppling mot alla mätservrar i USA jag testade. Se tabell nedan för mätvärden. Samtliga tester gjordes med en netbook kopplad direkt till ADSL-modemet resp. nätverksuttaget med kabel, utan router.

Om Bahnhof 100/10 är så här dåligt kommer jag nog att utnyttja min 14-dagars ångerrätt och säga upp avtalet med Bahnhof och teckna avtal med någon annan operatör.

Har ni andra som kör Bahnhof lika långsam uppkoppling mot t.ex. USA?

https://dl.dropbox.com/s/lkd9mh4lxlj88ap/Bredbandstest.jpg?dl...

Jag kör samma som du och får otroligt dåliga hastigheter mot allt annat än "bredbandskollen" göteborg.

Något skumt kanske är i görningen?
Dags att byta operatör kanske ?

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att få in lite data från andra operatörer, ska själv ta i burk iTUX nätet snart eftersom det är under halva priset mot BBB's "fiber" (TP i väggen) som de nu dessutom höjer priset på. Många verkar ha Bahnhof, men många verkar också ha problem med Bahnhof. Vilka av de andra alternativen är bra? Hur mycket infrastruktur tillhandahåller iTUX? Hur långt från lägenheten går trafiken på samma prylar oavsett vilken ISP man kör med?

Permalänk
Medlem

Switcharna är från Ericsson vet jag, då det företag jag jobbar på har satt upp infrastrukturen här i Göteborg.
I övrigt vet jag inte hur det ser ut riktigt. Men jag funderar på att forska i det genom att fråga några på jobbet.

En polare som bor i en annan ort får mycket bättre fart än jag med samma leverantör.
Så det är nog hos iTUX det ligger.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Skrivet av beh:

Skulle vara intressant att få in lite data från andra operatörer, ska själv ta i burk iTUX nätet snart eftersom det är under halva priset mot BBB's "fiber" (TP i väggen) som de nu dessutom höjer priset på. Många verkar ha Bahnhof, men många verkar också ha problem med Bahnhof. Vilka av de andra alternativen är bra? Hur mycket infrastruktur tillhandahåller iTUX? Hur långt från lägenheten går trafiken på samma prylar oavsett vilken ISP man kör med?

Är också intresserad av strukturen på Itux nät. Vet i alla fall att det inte sitter någon aktiv utrustning i källaren i min hastighet utan fastigheten matas med en kabel med 384 fibers sen går 192 vidare till grannhuset. Frågan är dock om man har egen fiber hela vägen till någon skiljepunkt där alla operatörer tar över eller det kopplas samman tidigare.

Skrivet av Skjulet:

Jag kör samma som du och får otroligt dåliga hastigheter mot allt annat än "bredbandskollen" göteborg.

Något skumt kanske är i görningen?
Dags att byta operatör kanske ?

Skrivet av Skjulet:

Switcharna är från Ericsson vet jag, då det företag jag jobbar på har satt upp infrastrukturen här i Göteborg.
I övrigt vet jag inte hur det ser ut riktigt. Men jag funderar på att forska i det genom att fråga några på jobbet.

En polare som bor i en annan ort får mycket bättre fart än jag med samma leverantör.
Så det är nog hos iTUX det ligger.

Om du får bra hastighet mot Bredbandkollen i Göteborg så är det väll inget i Itux nät?. Bahnhof har väll tagit över innan trafiken når Bredbandkollen? Kanske Bahnhof fått lite fler kunder än de räknat med så de inte hunnit bygga ut kapaciteten i Göteborg.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag tänker i alla fall inte binda upp mig på Bahnhof i 18 månader om de ska ha sådana problem med trafiken. Är van vid att kunna nyttja min 100/10 till 98/15 utan att ens behöva använda alla 5 IPv4 adresserna man får. Tänkte passa på att uppgradera till 100/100 nu, men är skeptisk till Bahnhof.

De operatörer som erbjuder 100/100 är

  • Universal Telecom

  • Bredband 2

  • T3

  • Tyfon

  • Bahnhof

  • Bitcom

  • NetAtOnce

  • Comhem (ha aldrig)

  • Tele2

  • Alltele

Antar att några av dessa är källarföretag med kass kundhantering och bristfällig kapacitet. Medans andra är stora företetag som erbjuder både mobilt, kabeltv och ADSL men även de har kass kundhantering och bristfällig kapacitet. Finns det någon som skiljer ut sig? Det är klart att det är riktigt kassa marginaler på dessa produkter och att genom enbart en ekonomisk analys borde inte några vara bättre än andra om kunderna på något sätt skulle ens närma sig de 32.85 TB per månad som företaget har sålt en (upp + ner).

Bahnhof har bra marknadsavdelning med stunt om: SVTPlay block, Ipred förakt och snack om integritet och moral.
Men prio ett är att nätanslutningen måste funka, det ska vara som strömmen i väggen. Aldrig strul. Minns att tjafs jag haft med xDSL uppkopplingar. Nu med fyra år BBB som aldrig legat nere eller haft problem har man blivit bortskämd.

Permalänk
Skrivet av beh:

Jag tänker i alla fall inte binda upp mig på Bahnhof i 18 månader om de ska ha sådana problem med trafiken. Är van vid att kunna nyttja min 100/10 till 98/15 utan att ens behöva använda alla 5 IPv4 adresserna man får. Tänkte passa på att uppgradera till 100/100 nu, men är skeptisk till Bahnhof.

De operatörer som erbjuder 100/100 är

  • Universal Telecom

  • Bredband 2

  • T3

  • Tyfon

  • Bahnhof

  • Bitcom

  • NetAtOnce

  • Comhem (ha aldrig)

  • Tele2

  • Alltele

Antar att några av dessa är källarföretag med kass kundhantering och bristfällig kapacitet. Medans andra är stora företetag som erbjuder både mobilt, kabeltv och ADSL men även de har kass kundhantering och bristfällig kapacitet. Finns det någon som skiljer ut sig? Det är klart att det är riktigt kassa marginaler på dessa produkter och att genom enbart en ekonomisk analys borde inte några vara bättre än andra om kunderna på något sätt skulle ens närma sig de 32.85 TB per månad som företaget har sålt en (upp + ner).

Bahnhof har bra marknadsavdelning med stunt om: SVTPlay block, Ipred förakt och snack om integritet och moral.
Men prio ett är att nätanslutningen måste funka, det ska vara som strömmen i väggen. Aldrig strul. Minns att tjafs jag haft med xDSL uppkopplingar. Nu med fyra år BBB som aldrig legat nere eller haft problem har man blivit bortskämd.

Universal Telecom sitter jag med uppe i kungälv, å jag måste säga att det funkar felfritt (peppar peppar). Men det är nog som du säger ett "källarföretag" registret i Luxemburg. och betalning sker till payex.

men att ge 318kr/månad gör att jag stannar, hade alltele innan men hastigheten vart alldeles för låg (70-80mbit ner) men nu ligger jag på 95-100mbit ner och 80-90mbit upp

För övrigt är det någon som har koll på när vi får 1gbit ?

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

Det är ju relativt känt att iTux har haft problem i delar av sitt nätt.

https://www.flashback.org/p39233520#p39233520

Personligen kör jag Bahnhof 100/100 via itux och linan funkar perfekt. Får alltid 95/85 på bredbandskollen, oavsett tid på dygnet. Ärligt talat tror jag inte det spelar så stor roll vilken ISP man väljer. Snarare hänger det mer på hur bra stadsnätet fungerar...

Permalänk
Medlem

Det är väl många bidragande orsaker till att anslutningen kan vara trög. Det verkar som om iTUX har haft ganska stora problem med igångsättningen, dessa problem drabbar alla. Men så har det ju tex. även framkommit att Bahnhof haft egna problem, bla. routat folk i Gbg via södra Sverige på väg till Stockholm med katastrofal ping som resultat. Det är ju inte iTUX som lämnar kapacitet ut ur landet utan det är i allra högsta grad beroende på vilken ISP man anlitar. Kan tänka mig att total kapacitet genom antal kunder varierar stort mellan olika ISPer.

Permalänk

Ok.. Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. I vissa fall kan det säkert vara ganska stora skillnader mellan olika ISP:ar. I synnerhet när det gäller ping. Men om någon har stora problem (typ inget fungerar) med någon av de mer kända ISP:arna så beror det nog snarare på själva stadsnätet än ISPn.

Vad gäller Bahnhof så är jag absolut inget fanboy. Det var ju tämligen uppenbart att deras senaste så kallade blockering av svtplay bara var ett publikfrieri. Kan inte tänka mig att de trodde att det verkligen skulle fungera. Deras routing har vad jag förstått varit ganska dålig tidigare, men det är verkligen ingenting jag märker av nu. I ett youtube-klipp tex demonstrerar någon dåliga ping-tider mot google, men jag får klart godkänd ping. 30ms trådlöst. Har till och med spelat starcraft 2 på koreanska servern och det fungerar förvånansvärt bra.

Permalänk
Medlem

hej ingen som vet om detta kommer att gå efter den 1 feb 2014 när dom stänger ner comhem sändningen ifrån väggen.

allt ska ju gå genom fiber framtidens bredband .idag har jag 4 tv 2 med box 2 med ca moduller funkar som det ska .pratade med comhem hur vi gör sen .då sa dom en box till en tv inga ca moduller kommer att funka som det är just nu .enligt dom ska jag bara kunna ha en box till min tv dom andra 3 kan dom inte hjälpa mej med just nu.vet någon om tele 2 kan leverera boxar till mina tv jag har hemma.så jag har tv i alla rum.

tycker det är konstigt att inte comhem har den teknik som behövs för att leverera till oss i poseidon fastigheter med framtidensbredband.

för det är väl bara comhem och tele 2 som kan leverera tv till oss med framtidens bredband .

Permalänk
Skrivet av swag:

hej ingen som vet om detta kommer att gå efter den 1 feb 2014 när dom stänger ner comhem sändningen ifrån väggen.

allt ska ju gå genom fiber framtidens bredband .idag har jag 4 tv 2 med box 2 med ca moduller funkar som det ska .pratade med comhem hur vi gör sen .då sa dom en box till en tv inga ca moduller kommer att funka som det är just nu .enligt dom ska jag bara kunna ha en box till min tv dom andra 3 kan dom inte hjälpa mej med just nu.vet någon om tele 2 kan leverera boxar till mina tv jag har hemma.så jag har tv i alla rum.

tycker det är konstigt att inte comhem har den teknik som behövs för att leverera till oss i poseidon fastigheter med framtidensbredband.

för det är väl bara comhem och tele 2 som kan leverera tv till oss med framtidens bredband .

Jag har också digital-TV via comhem idag. När dom stänger ner comhem via TV-uttaget 1 feb 2014 så kommer jag troligen att byta till marksänd digital-TV. Antingen skaffar jag ett abonnemang via Boxer eller så nöjer jag mig med de okodade TV-kanalerna. Sen jag skaffade abonnemang på lovefilm.se och Netflix tittar jag inte så mycket på vanlig TV längre.

CA-moduler för comhem fungerar eventuellt för Boxer också. Annars går det kanske att "byta" dem på Blocket.