Framtidens bredband till allmännyttan i GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petrucci:

Va långt efter alla städer ligger, Jag har då haft 100Mbit fiber sen 2001. Dock såklart mycke bättre nu än ibörjan, Betalar 200kr i månaden , får ut 10-11MB/s som mest via torrent.

Iofs är det snarare Skellefteå som är i extrem framkant. De har ett fruktansvärt bra stadsnät med väldigt hög procent av invånarna som har fiberanslutning.
Däremot är Västsverige och Jämtland fruktansvärt dåligt.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk

Fick det kopplat in till lägenheten någon vecka sedan men det är lite irriterande hur man inte får NÅGON information alls. Måste ju veta hur länge jag måste vänta tills jag kan använda den då vi alla har uppsägningstider på BBB och liknande. Hur lång tid hare det tagit er?

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har problem med internet nu. Jag står på framtidens hemsida att de skulle uppgradera core-switcher inatt mellan 00-05, något måste gått fel. 50+ kö på bahnhofs kundtjänst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ride the big one

Permalänk
Medlem

Driftstörning som drabbar stora delar av göteborg. Antar nåt gick fel inatt med deras arbete.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk

Har haft bredband via framtidensbredband i nästan ett år och nu är det första gången som det inte fungerar. Skönt att det är ett massivt fel iom att de kommer prioritera att fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Fick det kopplat in till lägenheten någon vecka sedan men det är lite irriterande hur man inte får NÅGON information alls. Måste ju veta hur länge jag måste vänta tills jag kan använda den då vi alla har uppsägningstider på BBB och liknande. Hur lång tid hare det tagit er?

Gissar på att du bor i Högsbo-ish?

De drog fram fiberkabeln till min dörr i morse, så nu ska de nog in i lägenheten snart och talla. Tyvärr får man vänta till hela området är klart, innan inkoppling sker, men jag bor dock bland kåkarna längst från där man började så de borde snart vara klart.

Enligt Posiedons site så står det att Högsbo ska vara färdigt januari 2013, men att de ligger något före sitt tidsschema.

Någon mer än jag som tycker att det är fånigt att de valde att kalla sin 100 Mbit/s-uppkoppling för "framtidens bredband"? Redan när projektet började hade min farfar(!) 100/100 Mbit/s, och haft det ett tag...

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Någon mer än jag som tycker att det är fånigt att de valde att kalla sin 100 Mbit/s-uppkoppling för "framtidens bredband"? Redan när projektet började hade min farfar(!) 100/100 Mbit/s, och haft det ett tag...

Lite fånigt, men det kan ju också syfta på andra saker som att det är ett öppet nät som alla operatörer får erbjuda sina tjänster på etc. Det är ju lite unikt och bra, pressar ju priserna verkar det som

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Någon mer än jag som tycker att det är fånigt att de valde att kalla sin 100 Mbit/s-uppkoppling för "framtidens bredband"? Redan när projektet började hade min farfar(!) 100/100 Mbit/s, och haft det ett tag...

Fånigt vet jag väl inte, men med tanke på att comhem erbjuder snabbare download via koax så är ju 100 inte speciellt imponerande. Har dock mailat itux och det är en bara en tidsfråga innan vi kan få gigabit-linor. Man kanske inte ska se framtidensbredband som den aktuella hastigheten utan att nätet är relativt enkelt att uppgradera för att tillgodose framtidens krav.

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Någon mer än jag som tycker att det är fånigt att de valde att kalla sin 100 Mbit/s-uppkoppling för "framtidens bredband"? Redan när projektet började hade min farfar(!) 100/100 Mbit/s, och haft det ett tag...

Det heter ju så för att det ägs nätet av Framtidskoncernen http://www.framtiden.se/

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Hej på er,

Jag har fiber från T3 via Itux, bor i Kaverös. Grejen är att det har sina perioder och blir sjukt instabilt, en gång per dygn tappar det kontakten helt men hoppar sedan igång igen. Har haft samma problem med såväl router som switch, ingenting hjälper. Börjar fundera på om det är modemet i sig som är glappt, då T3 inte hittar något fel eller kan ge någon mer information från sitt håll. Det lustiga är att jag än så länge inte lyckats frammana felet om jag bara kör en dator rätt in i väggen. Bara lite löst famlande i mörkret, men har någon en idé?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

ipv6

Någon leverantör som erbjuder ipv6 adresser än? Någon som har koll på detta?

mvh
/smyr

Visa signatur

/smyr

Permalänk
Skrivet av smyr:

Någon leverantör som erbjuder ipv6 adresser än? Någon som har koll på detta?

mvh
/smyr

Rätt säker på att Bahnhof gör detta. Ring och fråga för säkerhets skull

Edit: tror man får både samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Ringde jag med, tror han hette Mikael eller nått.
Blir att ringa på måndag igen. Förhoppningsvis så kan det ju tänkas hända lite mer nästa vecka när semestrar börjar ta slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick tag på nämnda Mikael i fredags, han visade sig vara mycket hjälpsam och återkom efter några minuter med beskedet att com hem har fel i sina register, han rekommenderade mig att välja en annan leverantör. Jag valde Bixia då de hade kortast bindningstid. Det gick utmärkt att beställa hos dem, hade anslutning efter en minut. Jag nöjer mig med enbart internet istället för com hems "trippelerbjudande".

Permalänk
Skrivet av Hiken:

Jag fick tag på nämnda Mikael i fredags, han visade sig vara mycket hjälpsam och återkom efter några minuter med beskedet att com hem har fel i sina register, han rekommenderade mig att välja en annan leverantör. Jag valde Bixia då de hade kortast bindningstid. Det gick utmärkt att beställa hos dem, hade anslutning efter en minut. Jag nöjer mig med enbart internet istället för com hems "trippelerbjudande".

Det var imponerande faktiskt Fantastiskt att han rekommendera att välja annan leverantör, hur svårt kan det vara egentligen?

Jag valde att sluta vänta förra veckan, sa upp allting och casha in lite kompensation och gick över till Bahnhof istället.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Ang. strul med "framtidens bredband" jag själv bor i Göteborg (Guldheden) och har varit ansluten i ca 5 månader.
Det hela började med att 3 icke svensktalande människor gick bärsärk i min lägenhet när fiberanslutningen i lägenheten skulle installeras, deras listdragning var det mest horribla jag sett någon utföra nånsin!

Därefter har det inte gått 2 veckor utan att bredbandet där hemma har legat nere, och med att ligga nera menar jag att det går ner och kommer inte upp igen på flera dagar.
Itux som installerar och kontrakterar service folk har ju verkligen gjort det lätt för sig att låta kunder felanmäla till leverantören av tjänsten när det är själva utrustningen som strular (i mitt fall) så att dom (i mitt fall Bahnhof) i sin tur gör en felan till itux.

Jag tror jag har ungefär 14 loggade ärenden hos dom vid det här laget.

Det allra bästa var precis i början när jag blev urkopplad varje gång en ny kund i mitt hus blev inkopplad!
Därefter var jag inkopplad på fel port i switchen (tydligen nån annan kunds port), ett par ggr därefter fick jag aldrig reda på vad problemet är, senast var det ett iaf ett stort fel på en central switch i Göteborgsområdet (vilket av nån lustig anledning kändes mer tryggt då jag inte var ensam om felet)

Varje gång man ringer så vet man att jahapp, nu ska Bahnhof som inte kan lösa problemet som vanligt och så får dom kontakta stollarna (itux) igen som brukar ta runt 2 dagar på sig att åtgärda något.
Och varenda gång lovar dom att ringa och berätta att felet är avhjälpt samt vad orsaken var, fast givetvis händer inte detta heller.

Framtidens bredband.. kanske kommer funka bra nån gång i framtiden!

Hade tidigare ComHem via koax, trots att jag vet att många haft strul med dom måste jag säga att under de 3 år som jag hade det och dessutom på två olika orter då jag flyttade efter 1 år så strulade det aldrig.

Visst kan man tycka att bredband är ju bara en "lyxtjänst" som man inte ska bli till sig för när den ej fungerar, men när man läser på distans och gör både examinationer och prov på nätet så kan man lätt bli frustrerad.

Permalänk
Skrivet av DG77:

Ang. strul med "framtidens bredband" jag själv bor i Göteborg (Guldheden) och har varit ansluten i ca 5 månader.
Det hela började med att 3 icke svensktalande människor gick bärsärk i min lägenhet när fiberanslutningen i lägenheten skulle installeras, deras listdragning var det mest horribla jag sett någon utföra nånsin!

Därefter har det inte gått 2 veckor utan att bredbandet där hemma har legat nere, och med att ligga nera menar jag att det går ner och kommer inte upp igen på flera dagar.
Itux som installerar och kontrakterar service folk har ju verkligen gjort det lätt för sig att låta kunder felanmäla till leverantören av tjänsten när det är själva utrustningen som strular (i mitt fall) så att dom (i mitt fall Bahnhof) i sin tur gör en felan till itux.

Jag tror jag har ungefär 14 loggade ärenden hos dom vid det här laget.

Det allra bästa var precis i början när jag blev urkopplad varje gång en ny kund i mitt hus blev inkopplad!
Därefter var jag inkopplad på fel port i switchen (tydligen nån annan kunds port), ett par ggr därefter fick jag aldrig reda på vad problemet är, senast var det ett iaf ett stort fel på en central switch i Göteborgsområdet (vilket av nån lustig anledning kändes mer tryggt då jag inte var ensam om felet)

Varje gång man ringer så vet man att jahapp, nu ska Bahnhof som inte kan lösa problemet som vanligt och så får dom kontakta stollarna (itux) igen som brukar ta runt 2 dagar på sig att åtgärda något.
Och varenda gång lovar dom att ringa och berätta att felet är avhjälpt samt vad orsaken var, fast givetvis händer inte detta heller.

Framtidens bredband.. kanske kommer funka bra nån gång i framtiden!

Hade tidigare ComHem via koax, trots att jag vet att många haft strul med dom måste jag säga att under de 3 år som jag hade det och dessutom på två olika orter då jag flyttade efter 1 år så strulade det aldrig.

Visst kan man tycka att bredband är ju bara en "lyxtjänst" som man inte ska bli till sig för när den ej fungerar, men när man läser på distans och gör både examinationer och prov på nätet så kan man lätt bli frustrerad.

Vet inte om jag skulle kalla bredband för en lyxtjänst, ingår inte det idag i existens minimum här i Sverige? Tycker du har alla rätt att gnälla.

Undra hur bra iTUX tycker att lanseringen gått här i Göteborg? Så sjukt många som har problem. Och dom firmorna som anställt för inkopplingen är ju inga direkta höjdare, pratar inte ens svenska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Vet inte om jag skulle kalla bredband för en lyxtjänst, ingår inte det idag i existens minimum här i Sverige? Tycker du har alla rätt att gnälla.

Undra hur bra iTUX tycker att lanseringen gått här i Göteborg? Så sjukt många som har problem. Och dom firmorna som anställt för inkopplingen är ju inga direkta höjdare, pratar inte ens svenska.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad baserar du antalet på? De som skrivit här på sweclockers är knappast "sjukt många", tänk på att det är hela områden i Göteborg som blivit installerat. Folket här är en ytterst liten minoritet.

Permalänk
Skrivet av Apothysis:

Vad baserar du antalet på? De som skrivit här på sweclockers är knappast "sjukt många", tänk på att det är hela områden i Göteborg som blivit installerat. Folket här är en ytterst liten minoritet.

Precis. Dessutom är folk mycket mer benägna att skriva om saker de är missnöjda med än vice versa.

Permalänk
Skrivet av Apothysis:

Vad baserar du antalet på? De som skrivit här på sweclockers är knappast "sjukt många", tänk på att det är hela områden i Göteborg som blivit installerat. Folket här är en ytterst liten minoritet.

Okej, sjukt många kanske var en överdrift. Men det är inte bara här jag läst att det varit problem och vår bovärd har bekräftat att det varit problem under installationen av prylarna i många av husen. Kommunikationssvårigheter och annat.

Visst, alla skriver inte av sig och framför allt inte här. Skulle fortfarande vara intressant att höra vad itux säger om hela projektet och de problem som beskrivits i denna tråd. Är ju inte direkt någon rolig läsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Okej, sjukt många kanske var en överdrift. Men det är inte bara här jag läst att det varit problem och vår bovärd har bekräftat att det varit problem under installationen av prylarna i många av husen. Kommunikationssvårigheter och annat.

Visst, alla skriver inte av sig och framför allt inte här. Skulle fortfarande vara intressant att höra vad itux säger om hela projektet och de problem som beskrivits i denna tråd. Är ju inte direkt någon rolig läsning.

Skickades från m.sweclockers.com

ITUX har väll bara hand driften av nätet? Nätet ägs ju av de kommunala fastighetsbolagen. De företag som bygger nätet har väll fått uppdragen igenom offentlig upphandling från fastighetsägarna?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

ITUX har väll bara hand driften av nätet? Nätet ägs ju av de kommunala fastighetsbolagen. De företag som bygger nätet har väll fått uppdragen igenom offentlig upphandling från fastighetsägarna?

Oavsett hur många det är som haft problem med dom är deras service och hantering av installationer samt kundkontakt extremt dålig enl. min personliga åsikt.
Då har man ändå bott på en del ställen och haft många andra leverantörer, allt ifrån Telia's modemuppkoppling en gång i tiden till dagens fibernät och har aldrig tidigare stött på så mycket strul.
Tycker också att hela deras verksamhet är uppbygd på ett sätt som går ut på att få jobbet gjort billigast möjligt utan någon som helst kvalitetstänk eller kundrelaterad serviceanda. (plugga hålen i skrovet med ett finger i taget tills du inte har några fingrar kvar att stoppa i alla läckande hål varianten.)

Over and out

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Ang. strul med "framtidens bredband" jag själv bor i Göteborg (Guldheden) och har varit ansluten i ca 5 månader.
Det hela började med att 3 icke svensktalande människor gick bärsärk i min lägenhet när fiberanslutningen i lägenheten skulle installeras, deras listdragning var det mest horribla jag sett någon utföra nånsin!
...
Visst kan man tycka att bredband är ju bara en "lyxtjänst" som man inte ska bli till sig för när den ej fungerar, men när man läser på distans och gör både examinationer och prov på nätet så kan man lätt bli frustrerad.

Jag bor också i Guldheden och fick en liknande listdragning. Jag kontaktade hyresvärden Poseidon, och fick dem att göra om all dragning, se
#11907182

angående upptiden har jag inte märkt några längre uppehåll, dock stod det i GP om något mjukvaruproblem hos ITUX för några månader sen. De skulle göra en uppgradering som förhoppningsvis skulle lösa de stora problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Ang. strul med "framtidens bredband" jag själv bor i Göteborg (Guldheden) och har varit ansluten i ca 5 månader.
Det hela började med att 3 icke svensktalande människor gick bärsärk i min lägenhet när fiberanslutningen i lägenheten skulle installeras, deras listdragning var det mest horribla jag sett någon utföra nånsin!

Skrivet av HammerOn:

Jag bor också i Guldheden och fick en liknande listdragning. Jag kontaktade hyresvärden Poseidon, och fick dem att göra om all dragning.

Bor i Frölunda här sköt dom sönder väggar med spikpistol kass betong och ser ut som en treåring har satt upp listerna m.m.. Bostadsbolaget och firman som utförde installationen tog massa anteckningar högsta hönsen gick runt å fota med en jävla iphone för ~2 årsen har inte hört något från dem.

Edit: Dom beklagade och sa att så här får det inte se ut och tröstade oss med att dom använder inte spikpistol längre va det nu hjälper våran sönderkjutna vägg.. Och antar för att vi var den första lägenheten i mitt område dom utförde arbetet på så va det någon förman som lärde praktikanterna att änväda en spikpisol, Så hörde ja en jävla smäll så sa han "här får vi nog ta det lite försiktigt" och tog över spikpistolen och sköt sönder väggen lite extra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HammerOn:

Jag bor också i Guldheden och fick en liknande listdragning. Jag kontaktade hyresvärden Poseidon, och fick dem att göra om all dragning, se
#11907182

angående upptiden har jag inte märkt några längre uppehåll, dock stod det i GP om något mjukvaruproblem hos ITUX för några månader sen. De skulle göra en uppgradering som förhoppningsvis skulle lösa de stora problemen.

"Min" listdragning ser ungefär likadan ut, dessutom har dom satt upp en list som börjar på mitten av väggen i vardagsrummet (väggen där TV/stereobänk står) så man stör sig på den varje gång man tittar dit.
Gissar på att dom inte hade längre lister så dom fulade sig och drog den från ena kanten till den andra vid dörröpningen innan v-rummet, och borrade sedan in till typ mitten av vardagsrummet och drog listen på den sidan därifrån, jättesnyggt!

Dessutom är listen gulvit!?
Är den också importerad från forna Öststaterna? (Ihop med arbetskraften)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Bor i Frölunda här sköt dom sönder väggar med spikpistol kass betong och ser ut som en treåring har satt upp listerna m.m.. Bostadsbolaget och firman som utförde installationen tog massa anteckningar högsta hönsen gick runt å fota med en jävla iphone för ~2 årsen har inte hört något från dem.

Edit: Dom beklagade och sa att så här får det inte se ut och tröstade oss med att dom använder inte spikpistol längre va det nu hjälper våran sönderkjutna vägg.. Och antar för att vi var den första lägenheten i mitt område dom utförde arbetet på så va det någon förman som lärde praktikanterna att änväda en spikpisol, Så hörde ja en jävla smäll så sa han "här får vi nog ta det lite försiktigt" och tog över spikpistolen och sköt sönder väggen lite extra..

Sorgligt, dom borde byta namn till isux!
Att anlita installatörer som gör ett bra jobb är ju givetvis dyrare än att anlita folk som gör det billigt och snabbt.
Men snacka om vilken vinst dom gör!

-
Ingen support till kunder (Den sköter leverantören av tjänsten)
Minimala kostnader för installation och underhåll.
Utrustning som verkar vara ihopsatt på samhall. (glapp i raycore dosan är vanligt, om den fungerar alls till att börja med)
+
Stora pengar in för att hantera fiberaffären åt kommunen!
7 personer registrerade som anställda på itux (Tjohoo få som delar på vinsten)

Nåja det där var litet dramatiserat men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

"Min" listdragning ser ungefär likadan ut, dessutom har dom satt upp en list som börjar på mitten av väggen i vardagsrummet (väggen där TV/stereobänk står) så man stör sig på den varje gång man tittar dit.
Gissar på att dom inte hade längre lister så dom fulade sig och drog den från ena kanten till den andra vid dörröpningen innan v-rummet, och borrade sedan in till typ mitten av vardagsrummet och drog listen på den sidan därifrån, jättesnyggt!

Dessutom är listen gulvit!?
Är den också importerad från forna Öststaterna?

Japp, gulvit list som börjar mitt på väggen - den fick dom också byta ut mot en som går hela vägen. I trappuppgången såg det ut så här:

Trappuppgången har dom fått laga i efterhand iaf, så nu är det bara vita "laglappar" där.

Permalänk
Medlem

Hur är det med full duplex hos er? Jag har inga problem alls med att komma upp i full hastighet åt ena hållet, men så fort det blir trafik åt andra hållet sjunker hastigheten och totalt överstiger det aldrig 100Mbps. Har testat med TPTest mot speedtest.bahnhof.se, flera olika FTPer samt torrentar.

Har Bahnhof 100/100 och testar direkt kopplad till fiberkonverteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adchen:

Hur är det med full duplex hos er? Jag har inga problem alls med att komma upp i full hastighet åt ena hållet, men så fort det blir trafik åt andra hållet sjunker hastigheten och totalt överstiger det aldrig 100Mbps. Har testat med TPTest mot speedtest.bahnhof.se, flera olika FTPer samt torrentar.

Har Bahnhof 100/100 och testar direkt kopplad till fiberkonverteraren.

Jag har inte tjänsten själv men har en server ståendes på en Bahnhof 100/100 från framtidens, och det känns som att hastigheten per anslutning/tråd utåt(upload) blir lägre så fort det är mer än EN överföring. Lite udda problem.. så svårt att förklara :).

EDIT: och "full-duplex-hastigheter" verkar inte jättebra heller..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Nu börjar det hända saker. Snart kommer vi att kunna beställa gigabit-uppkoppling.

Intresseanmälan 1Gb/s bredband
Är du intresserad av att kunna surfa med ännu snabbare bredband?
För ca från 890 kr- 1190 kr i månaden kan det bli verklighet!
Skulle detta vara intressant för dig?
Skicka in en intresseanmälan med namn, adress, telefonnummer och personnummer till gigframtidensbredband@itux.se så hör vi av oss till dig för mer information om och när detta kan bli möjligt.

http://www.framtidensbredband.se/kom-med-i-natet/engigabitfra...

Personligen tycker jag att det är alldeles för dyrt men det är ju kul att möjligheten finns iaf. Skulle nog kunna tänka mig att betala 100kr mer för 200 MBit.

Förövrigt. Är det någon här som spelar mycket bf3? Isf vilken ISP har ni och har ni bra ping?

Permalänk

Helt underbart att framtidensbredband och bostadsbolaget har sagt "Ni kommer få information i god tid om när ni blir uppkopplade" - idag fick jag sladd från framtidens bredband och information om att jag är uppkopplad, ingen information tidigare från varken bb/fb, och kan byta isp. Jag har bredbandsbolaget och såg till att inte ha någon bindningstid, som tur är, och jag undrar vilken ISP som visat sig mest stabil i Göteborg. Spelar mycket spel så latency är viktigt förövrigt, intresserad av 100/10 - 100/100. Verkar stå mellan bahnhof och bredband2.

F.ö så jobbar det en hel del idioter på Bäck's installation, unga svenska killar. Skiter i min toalett och inte spolar, var iväg under hela dagen och underbar överraskning när man kom hem, kissat utanför och runt hela toalettstolen hos granne lite längre bort och sjungit djungelramsor för min mor som bor lite längre bort, invandrare själv.