Grand Theft Auto V i ny trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Rockstar gillar Apple (00:57), så nu kommer många hata spelet

Nja, om du kollar noga så ser man att det är en fruktskål istället för ett äpple som ser ut som en penis...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen det ser bra ut! önskar bara grafiken kunde vara ett snäpp bättre faktiskt!

Men älskar spel känslan och allt i spelet så det spelar faktiskt inte så stor roll för min del.

Hoppas det kommer ut till PC. GTA - IV gjorde ju det efter ett tag så ingenting är ju omöjligt

Permalänk
Medlem

ser grymt ut, en tid efter pc release kommer moddarna hagla ut med, kommer förmodligen efter det vara det snyggaste mest realistiska spelet på marknaden

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

PC.
That is all.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bromi:

ser halvdant ut, en tid efter pc release kommer moddarna hagla ut med, kommer förmodligen efter det vara det osnyggaste mest o-optimerade spelet på marknaden

Ja! Jag håller med!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Snälla släpp detta till PC!

Kom igen, Rockstar va inte så taskiga nu då. Jag ger er fingret för Red Dead Redemption!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Avstängd

FAST, vem vill ha skiten till konsol, lär ju set lika ut grafikmässigt som gt3 typ

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Blir att köpa GTA V... Om det kommer till pc blir inga mer spel till min 360 nu. Blev sjukt besviken på kvalitén när ja köpte Assassin´s Creed III bara för att man börjat vänja sig vid kvalitén på bf3 mm på datan. Dock blir det nog att köpa en 360 kontroll med sladd då det blir skönare att köra spelen med kontroll tycker jag.

Permalänk
Medlem

Bara dom kommer upp över 15 FPS så...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antimashu:

Släpps det inte för PC blir jag hur förbannad som helst!

gRAFIKEN ser ju rätt jäkla värdelös ut dock. Kan inte vara mkt man missar om det inte släpps på pc..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon99565:

gRAFIKEN ser ju rätt jäkla värdelös ut dock. Kan inte vara mkt man missar om det inte släpps på pc..

Nej nej, förutom kanterna är grafiken faktiskt någorlunda bra tycker jag men det är antalet FPS som kommer vara magplasket på konsoller.
Det är svårt at göra en så stor värld som GTA-spel har så fin som till exempel Battlefield 3.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maxkill:

gRAFIKEN ser ju rätt jäkla värdelös ut dock. Kan inte vara mkt man missar om det inte släpps på pc..

Det är ju helt och hållet subjektivt, men jag tycker ju att grafiken är bättre än de föregående Gta-spelen, dessutom så gillar jag att grafiken är mer som "tecknad" än att de försöker göra den så "realistisk" som möjligt.
Den har den rätta GTA-känslan

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Kommer det till PC köper jag det garanterat.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen sättet spelet presenteras på. Hur man jobbar med kameran osv. Tror det blir en mer levande story än föregående spel vilket antagligen kommer göra spelet till det bästa i serien. Blir dock lite skeptisk till att spelet ska drivas på konsol. GTA 4 på xbox 360 är en smärre katastrof. Riktigt dålig drawdistance och fula filter för att blurra saker som maskinen inte orkar rendera, samtidigt som den håller riktigt dålig framerate. Har svårt att tro att det här spelet skulle vara bättre konsol på de punkterna, men man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Man blir onekligen lite sugen. Inte rört ett GTA-spel sedan 2005 då jag spelade igenom San Andreas några gånger.

Tror till och med jag köper GTA IV så jag håller mig lite uppdaterad om vad som hänt inom genren. Jag antar att det kan spelas offline även om man köper det via Steam? Perfekt när man är i sommarstugan någon helg utan mobiltäckning eller tv.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

gRAFIKEN ser ju rätt jäkla värdelös ut dock. Kan inte vara mkt man missar om det inte släpps på pc..

Ja det ser rätt hemskt ut, men glöm inte att detta beror på konsolernas låga grafik minne och få stream processorer.

Permalänk

Tycker Gta IV var ett av dom tråkigaste i Gta serien, det var helt enkelt för lite att göra och för många uppdrag som tog för lång tid, men 5an verkar onekligen som ett mästerverk. Det verkar bli ett Gta som har allt som gjorde dom äldre spelen bra men i en finare förpackning

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Tittar du första sekunden så ser du att det är en inspelning av en 720p-video. Visst det är 1080p, men det är uppskalat från 720p...

Antagligen kvalitéförlust i och med komprimering också.

Ok såg nu att det var din egna uppladdning och att du bara ville ha hits mot din kanal.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

jag gillar inte macen vid 0:57 nån mer som såg den?

Nej det är inte alls någon mac, GTA-serien brukar driva med varumärken och samtiden. Lite av seriens signum.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Så länge grafiken inte är sämre än IV så är jag väl nöjd.

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vad man är taggad på att det ska komma ut nu!

Bra video för övrigt, dock mycket som kändes igen ifrån de senaste bilderna som kommit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[

QUOTE=DrMetius;12894384]Så idiotiskt att inte släppa till PC. Självklart skulle piratkopieringen vara stor, men jag själv skulle gladeligen betalat för ett sådant spel.[/QUOTE]

Skrivet av freefall552:

Dom lär släppa de till PC senare, dom gjorde så med GTA IV.

Skrivet av DrMetius:

Får hoppas på det!

Skrivet av Rillepille:

Hoppas på PC Release, annars blir det inget GTA för mig

Skrivet av PerZerk:

www.youtube.com/watch?v=Vzue74y7A84

Det kommer men kanske först till sommaren/hösten 2013.

Bara jag som tyckte att den mörkhyade snubben lät som Carl Johnson från San Andreas?

Skrivet av Koffe_93:

Hoppas bara att det blir en bra portning till PC så det inte blir en repris.
(om det nu kommer till PC)

Skrivet av Joakimbeijer:

Hoppas verkligen på en PC version, för isåfall blir det [KÖP] för mig direkt!
Jag har inget emot att betala pengar för ett sånt här spel

Dold text

http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

iFruit.
Fruit betydde bög förr i tiden om jag minns rätt, sen så kan man se en penis i loggan om man kollar noga, coincidence? I think not
Hade varit iFruits annars med tanke på att det är flera frukter i loggan, men det e iFruit så det verkar som dom siktade på just den slangen.

Permalänk
Medlem

Jag såg en hund i trailern, så jag hoppas det finns djur i spelet. GTA spelen är bra, men det är orealistiskt att det inte finns djur eller barn. Sen tycker jag också att de borde förbättra realismen när man kör på någon, så borde huvudet slitas av och rulla på marken, det är inte realistiskt om kroppen inte går sönder när man kör på någon i 200 km/h. Redan på 90-talet hade man ju den realismen i spel som Quake, att kroppsdelar flyger av om man kastar en granat på dom, så moderna spel har förlorat lite realismen, även fast grafiken har förbättrats.

Hoppas PC konverteringen inte suger lika mycket som GTA IV till PC gjorde.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av nitroid:

Jag såg en hund i trailern, så jag hoppas det finns djur i spelet. GTA spelen är bra, men det är orealistiskt att det inte finns djur eller barn. Sen tycker jag också att de borde förbättra realismen när man kör på någon, så borde huvudet slitas av och rulla på marken, det är inte realistiskt om kroppen inte går sönder när man kör på någon i 200 km/h. Redan på 90-talet hade man ju den realismen i spel som Quake, att kroppsdelar flyger av om man kastar en granat på dom, så moderna spel har förlorat lite realismen, även fast grafiken har förbättrats.

Hoppas PC konverteringen inte suger lika mycket som GTA IV till PC gjorde.

Jag håller med, man borde kunna skjuta av lemmar och allt möjligt, oavsett hur "våldsamt" det verkar. Det är inte så värst blodigt idag. Vice city var inte det, men första gta:t var väl rätt så blodigt. Det ska vara så våldsamt realistiskt som möjligt. Men då gärna i kontrast kunna sitta och fiska på ett extremt fredligt sätt, eller något sånt. Haha.

Kanske dom inte tror att de tjänar pengar på det. Förstår inte varför dom inte annonserar till PC. Helknäppt. Konsolerna har redan förlorat. Tillverka spelet till PC istället! Konsoler är tidsbaserade medan datorn är mer tidlös! Tidlöshet = mer pengar? Om inte så var ju sleeping dogs en "bra port" till pc.

Nä nu vet jag inte in eller ut.

Läste ovan att det kommer till pc. Bra, bra.

Permalänk
Medlem

Man tycker ju att R* borde bli lite "Whoa, folk vill ha det till PC".

Skrivet av r0x0r94:

Man kan även förboka PS4 och Xbox 720 på Webhallen.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Tillverka spelet till PC istället! Konsoler är tidsbaserade medan datorn är mer tidlös! Tidlöshet = mer pengar?

Vad menar du?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Vissa undrar om och när det kommer till PC. Det är bara att titta tillbaka på tidigare titlar.

Klistrar in det jag skrev på FZ:s forum:

Som ni kan se nedan har fyra av de fem spelen kommit ut i Oktober.
Windows-versionen har kommit 6-7 månader efter konsoll releasen, undantaget
Episodes from Liberty City som kom lite tidigare.

IMDB har av någon okänd anledning skrivit release på GTA V till:

UK 2012
USA 15 October 2012
Japan 26 March 2013

Grand Theft Auto III

PS2 October 22, 2001
Windows May 20, 2002
Xbox October 31, 2003
Mac OS X November 22, 2010
iOS/Android December 15, 2011

Från första release till Windows-versionen:
6 månader och 28 dagar

Grand Theft Auto: Vice City

PS2 October 29, 2002
Xbox October 31, 2003
Windows May 1, 2003
Mac OS X November 22, 2010
PS3 (Download) July 31, 2012

Från första release till Windows-versionen:
6 månader och 2 dagar

Grand Theft Auto: San Andreas

PS2 October 26, 2004
Windows,XBox June 7, 2005
Xbox 360 October 20, 2008
Mac OS X November 12, 2010

Från första release till Windows-versionen:
7 månader och 12 dagar

Grand Theft Auto IV

PS3, Xbox 360 29 April 2008
Windows 2 December 2008

Från första release till Windows-versionen:
7 månader och 3 dagar

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City

Xbox 360 29 October 2009
PS3, Windows 13 April 2010

Från första release till Windows-versionen:
5 månader och 15 dagar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

om dom tänkt porta det lika bra till pc senare så är det fan inte värt att köpa heller, jag kan fortfarande inte få mer änn 40 FPS oavsett settings med system i sign

Nej du har ju inget prestandamonster direkt. GTA V kommer ha avancerade fysikberäkningar som kräver något kraftigare CPU tror jag

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Grafiken såg fördjävlig ut. Fysiken nästan lika dålig. Dock var det en riktigt skön trailer. Har inte spelat något gta sedan de allra, allra första kom...Om spelet är lika underhållande som trailern så är jag på!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W