Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Öhh jo min blev rätt mycket snabbare + en hel del nya grejjer

Det är inte placebo då?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bocaj:

Har precis uppdaterat och undrar en sak: När man går in under Allmänt > Lösenkodlås så finns det ett alternativ under rubriken "Tillåt åtkomst från låst skärm" som lyder "Svara med meddelande [JA/NEJ]" Vad innebär detta? Testade att aktivera den men måste ändå slå in lösenkoden innan jag kan svara på ett mess (om det nu är det som avses)

Är troligen relaterat till den nya funktionen att man kan avvisa samtal genom att skicka ett fördefinerat SMS.

Skrivet av jorgen69:

Jaha då sitter man här med en kass iphone 4s då allt gick åt skogen

itunes hittar den inte och det är en kontakt och itunes på skärmen

http://support.apple.com/kb/HT1808 bör fungera. Har du ingen backup via iCloud eller manuell backup via iTunes blir det lite surt dock.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk misslyckas. Stäng av brandväggar antivirus å annat skit det kan ställa till det. Prova sen uppdatera genom itunes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bocaj:

Har precis uppdaterat och undrar en sak: När man går in under Allmänt > Lösenkodlås så finns det ett alternativ under rubriken "Tillåt åtkomst från låst skärm" som lyder "Svara med meddelande [JA/NEJ]" Vad innebär detta? Testade att aktivera den men måste ändå slå in lösenkoden innan jag kan svara på ett mess (om det nu är det som avses)

Det är reply with message dvs om du inte vill svara så kan du välja att skicka ett sms med ett förinställt meddelande istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Det är inte placebo då?

Jag finner också att min 4:a känns snabbare, kanske är placebo dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Installerat nu, lika spännande som en död fisk.

Hehe, känner samma sak.

Har iofs inte uppdaterat än men inte säker på att jag ens kommer göra det. Verkligen otroligt tråkig uppdatering av iOS i år. Tidigare har det alltid funnits ett någon eller ett par funktioner jag sett fram emot men hittar inget i iOS6 som gör det värt att uppdatera egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Det är inte placebo då?

Nej. Det är skillnad. Störst skillnad på ipaden. De har gjort ngt. Gissar på att det är javascript de snabbat upp rejält för websidor laddar säkert dubbelt så snabbt på min ipad2 nu jämfört med 5.1.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Hehe, känner samma sak.

Har iofs inte uppdaterat än men inte säker på att jag ens kommer göra det. Verkligen otroligt tråkig uppdatering av iOS i år. Tidigare har det alltid funnits ett någon eller ett par funktioner jag sett fram emot men hittar inget i iOS6 som gör det värt att uppdatera egentligen.

Det är snabbare. Bara det borde vara en anledning att uppdatera.

Permalänk
Medlem

Bara uppdaterat min Ipad än så länge, fixa telefonen i helgen. Safari är rappt och fint.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Är troligen relaterat till den nya funktionen att man kan avvisa samtal genom att skicka ett fördefinerat SMS.

http://support.apple.com/kb/HT1808 bör fungera. Har du ingen backup via iCloud eller manuell backup via iTunes blir det lite surt dock.

Funkade och jag hade säkerhetskopia både på icloud och datorn

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Galet med app uppdateringar hela tiden nu

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Galet med app uppdateringar hela tiden nu

skoja inte 20 stycken på en dag ju

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Har de fixat alla krashar man får med Safari på Ipad? Antar att det inte finns någon changelog för det dem har gjort under djupet..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Vad är det du surfar på då? Safari har nog aldrig kraschat på min ipad 2.

Permalänk

Funkar hur bra som helst! Inga supermegaultra uppdateringar direkt men lite ännu bättre flyt skadar ju inte!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad är det du surfar på då? Safari har nog aldrig kraschat på min ipad 2.

Det kan vara allt möjligt. Brukar ha flera flikar öppna och rätt som det är så är man på hemskärmen igen. Safari är snabbare nu och inte lika segt som det var tidigare iaf så hoppas de har fixat stabiliteten med.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Javascript och dyl prestanda är bättre.
Det finns tester som påvisar det.

Vad gäller telefonen i övrigt har jag märkt att vissa funktioner är marginellt snabbare.

Jämför då två 4S, den ena med IOS 5.1.1 och den andra med 6.0

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Cpun är höjd till 1ghz i iphone 4s enligt flera appar...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Min 4S buggade bort min mobilbiljett för tåget hem precis. Lite småjobbigt. Tur man sparade kvittot på mailen då.
Tänkte att jag skulle ge en heads up.
Annars gillar jag det.
Har dock inte vågat testa Maps då jag verkligen behöver det, som ny i Malmö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem
Skrivet av freaky FilureN:

Min 4S buggade bort min mobilbiljett för tåget hem precis. Lite småjobbigt. Tur man sparade kvittot på mailen då.
Tänkte att jag skulle ge en heads up.
Annars gillar jag det.
Har dock inte vågat testa Maps då jag verkligen behöver det, som ny i Malmö.

Skickades från m.sweclockers.com

Maps är värdelöst i Malmö. Använd maps.google.com istället. 100000 gånger bättre i dagsläget.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ok maps är värdelöst överallt verkar det som

Permalänk
Medlem

t.o.m. TomTom tar avstånd från appen (Apple) i ett försök att skydda sitt rykte....

http://www.bbc.com/news/technology-19659736

Permalänk
Medlem

Det här kommer definitivt påverka antalet sålda iphones. Kartor är en väldigt viktig del. Jag funderar på att skita i Iphone 5 pga detta.
Med tanke på hur lång tid apple tar på sig att fixa grejjer så lär det ta år innan detta är fixat.

Permalänk
Medlem

På tal om Malmö har jag dock sett att en hel del småstigar i t.ex pildammsparken är med i IOS6 men inte i IOS5. Det är lite trevligt iaf.
Varför halva stan är grå på satelitbilderna är dock... ja. Mindre trevligt

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk

Men vi får la hoppas på att Google är snabba med googlemaps appen då.
Men vi kommer inte komma undan Apples version i och med att den säkert är knyten till kontaktboken (tänker på adresserna jag har där) och det lär bli alldeles för jobbigt att gå runt det varje gång man behöver en vägbeskrivning till någon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Testade navigationen idag, visste inte om jag skulle skratta eller gråta när kartappen placerade orten Vara 1 mil fel, hittar naturligtvis till Vara eftersom jag varit där flera 100 gånger. Rösten i navigatorn uppmanade mig att göra en u-sväng på E20 säkert 10ggr Tur man har Navigons app...

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte uppdatera till ios6 som det ser ut nu! Hade bara förlorat på det (både maps och jailbreak hade ju gått bort!)

Förhoppningsvis kommer det ett par uppdateringar snart och man tycker ju att google redan borde vara i farten med att släppa en app på appstore!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Är jag dum i huvudet. Men tidigare när jag lyssnade på en podcast och släckte skärmen så fortsatte den spela. Det gör den inte nu. Vad har jag missat? fungerar klockrent i SR appen men inte i podcaster. Någon som vet?

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
99:e percentilen

Om jag uppdaterar till iOS 6 på min iPad, som i dagsläget har iOS 5 och är oerhört långsam och laggig, blir den snabbare eller ännu långsammare då, tror ni?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers