Android telefon som motsvarar Lumia 800 i storlek & skärm?

Permalänk
Medlem

Android telefon som motsvarar Lumia 800 i storlek & skärm?

Finns det någon Android telefon (4.x) som motsvarar Lumia 800 i storlek & skärm?

Visa signatur

Ryzen 9 7900X | TUF GAMING X670E-PLUS | Radeon 7900 XTX | Corsair Vengeance 32GB (6GHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av verifier:

Finns det någon Android telefon (4.x) som motsvarar Lumia 800 i storlek & skärm?

Hört talas om Prisjakt? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1014358,1147923,830578,9...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har! Gillar särkilt den smarta sökfunktionen där det går att filtrera det mesta, blanda annat vilken typ av skärm som önskas. Lumian har en amoled...

Angående topic så även jag nyfiken på en värdig ersättare till en Lumia 800.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Jag har! Gillar särkilt den smarta sökfunktionen där det går att filtrera det mesta, blanda annat vilken typ av skärm som önskas. Lumian har en amoled...

Jag vet, men det var det närmaste man kunde komma Lumia 800.

Kommer väl snart nya telefoner med WP8 som bör ersätta Lumia 800, kanske i samma storlek och skärm, eller ännu bättre?

Permalänk
Medlem

N9 med Android. Närmare kan man väl inte komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

HerrGoreMann: Att föreslå NITDroid, som jag tror du gör är ganska dumt, speciellt med tanke på att röstsamtal har en status som följer:
"- voice calls (experimental, proof-of-concept-quality; no microphone support yet)"

Kul grej men inte praktiskt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Lumian har en amoled...

Dessutom har den väl Nokias Clear Black Display. Tror du får svårt att hitta en skärm som har lika bra läsbarhet ute i solen som Nokia har på sina CBD.

Skrivet av backspace:

HerrGoreMann: Att föreslå NITDroid, som jag tror du gör är ganska dumt, speciellt med tanke på att röstsamtal har en status som följer:
"- voice calls (experimental, proof-of-concept-quality; no microphone support yet)"

Kul grej men inte praktiskt.

Du har ju MeeGo installerat också, där kan du köra telefonin.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Dessutom har den väl Nokias Clear Black Display. Tror du får svårt att hitta en skärm som har lika bra läsbarhet ute i solen som Nokia har på sina CBD.

Du har ju MeeGo installerat också, där kan du köra telefonin.

Så man kan byta sömlöst mellan meego och android eller krävs en reboot så fort du skall ringa ett samtal? Känns inte som bästa lösningen i vilket fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Dessutom har den väl Nokias Clear Black Display. Tror du får svårt att hitta en skärm som har lika bra läsbarhet ute i solen som Nokia har på sina CBD.

CBD är troligtvis bara ett häftigare namn på den typen av antireflexfilter som även t.ex. samsung använder. Det är inga som helst problem med läsbarheten i solljus på min gamla Galaxy S, och de skärmarna ser lika kolsvarta ut avstängda som jag har för mig att nokias CBD:er gör.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

CBD är troligtvis bara ett häftigare namn på den typen av antireflexfilter som även t.ex. samsung använder. Det är inga som helst problem med läsbarheten i solljus på min gamla Galaxy S, och de skärmarna ser lika kolsvarta ut avstängda som jag har för mig att nokias CBD:er gör.

Nej du min vän läs på lite om NCBD så får du se att det är lite mer avancerat än något antireflexcrap från Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

CBD är troligtvis bara ett häftigare namn på den typen av antireflexfilter som även t.ex. samsung använder. Det är inga som helst problem med läsbarheten i solljus på min gamla Galaxy S, och de skärmarna ser lika kolsvarta ut avstängda som jag har för mig att nokias CBD:er gör.

Är inte insatt i tekniken bakom, men enligt det jag har erfarit där det mycket lättare att läsa av displayen på lumia 800 än på galaxy s3 i solljus.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NiV3Rt:

Är inte insatt i tekniken bakom, men enligt det jag har erfarit där det mycket lättare att läsa av displayen på lumia 800 än på galaxy s3 i solljus.

Jag kollade på det där och tekniken är rätt häftig faktiskt. De använder sig av polarisationsfilter för att släcka inkommande ljus som reflekteras. Har inte lyckats lista ut vad alla andra kör med men gissar på att det är ett λ/4-lager på glaset.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

jOnÄTÄn: Eftersom Anonymous FTW inte svarade på din fråga av någon anledning så kan jag svara på den.
Nej, du kan inte byta operativsystem utan att starta om luren. Så jag vidhåller att ens föreslå NITDroid idag till en telefon som man vill använda för att ringa med är dumt, väldigt opraktiskt faktiskt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX