Permalänk
Medlem

Frugans laptop har"tappat" tangentbordet!

Nu är det slut på husfriden! Den normalt väna hustrun håller på att gå i taket sen hennes laptop (Acer Emachines E525) "tappade" kontakten med tangentbordet. Jag har försökt via felsökaren (ingen hjälp) och via google att klura ut om man kan stänga av tangentbordet med någon knapptryckning, men inte hittat något som kan hjälpa mig.

Laptopen funkar perfekt i övrigt, hon klarar hjälpligt sitt surfbehov mha sparade länkar men är klart besvärad vid vidare sökningar. Touchpaden funkar, så hon kan navigera med hjälp av den.

Är det någon som kan hjälpa oss? Vi kör med Windows 7 Home.

Permalänk
Medlem

windows har ett skärm tangentbord, detta borde finnas med i W7Home,

Kontrollpanelen\Hjälpmedelscenter\Använd datorn utan mus eller tangentbord - klicka i Skärmtangentbord.

Så kan ni skriva i alla fall.

Själva problemet med varför tangentbordet inte fungerar kan jag tyvärr inte hjälpa med, kan det inte vara så att det är en FN+F kombination då?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

På vissa datorer är det så att tangentbordet kan fortfarande vara igång när datorn står i stand by-läge. Stäng av datorn, dra ur strömkabel och batteri och sätt in dem igen. När du startar datorn igen så borde tangentbordet också starta om till grundinställningarna.

Jag kan tänka mig att skulle kunna vara ett virus annars. Om du kan komma in i BIOS med tangentbordet när datorn startar om så är det inget hårdvarufel i alla fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.