Problem med moderkort/usb TROR jag. Ingen som kan fixa!

Permalänk
Medlem

Problem med moderkort/usb TROR jag. Ingen som kan fixa!

Tjena.

Nu är det såhär att jag har ett problem som är SKIT irriterande. Helt randomly slutar både mus och tangentbord att fungera EXAKT samtidigt. Ända som fungerar är att starta om datorn, sen kan det ta 5min till flera dagar innan det händer igen.

När jag stänger av datorn kommer man ju in i Recovery skiten, då man får välja hur man ska starta datorn. Går inte att använda tangentbordet då heller utan man måste vänta ut tiden. Men så fort jag kommer till skrivbordet fungerar det igen. Skit skumt.

En polare har sagt att det är mina USB drivers, och en annan säger att det är ström som behövs.

Så nu behöver jag eran åsikt Sweclockers! Vad är det för fel?

Moderkort: MSI P67A-GD55
Tangenbord: Saitek Ecplipse
Mus: Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Ingen som vet? Håller på hela tiden nu

Permalänk
Medlem

ingen direkt expert men kan du beskriva VAD du gör när de lägger av? hur gammal är din ditt mobo och hur gamla är mus och tangentbord? som sagt ingen expert men kan försöka hjälpa åtminstone

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad jag gör, även om jag spelar spel kan det lägga av, även om jag sitter och slösurfar kan det lägga av...

Köpte hela datorn förra sommaren i augusti.

Mus och tangenbord är gammalt. Men tycker inte det borde spela någonroll eftersom det inte funkar att dra ur och sätta i kablarna , utan måste starta om sen funkar det helt plötsligt..

Permalänk
Medlem

hur gamla exakt? normalt sett brukar sådant dö efter tre år vid flitig användning

har slitigt ihjäl många datormöss och tangentbord så om det är åldersproblem kan det ju vara ett tips

har du testat att låna kompisens mus?

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Moderkortet är som sagt ca 7månader gammalt.

Musen och tangentbordet är nog ca 4-5år gammalt.

Nej har jag inte gjort.

Permalänk
Medlem

testa med en annan mus och ett annat tangentbord så att du kan utesluta det isf. om felet återstår kan du gå in på msi's hemsida och försöka ladda ner deras drivisar för moderkortet för problem med ström kan jag nästan garantera att det inte är med det nätagg du har. lite har vi krympt det med iallafall ^^

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

bump för att ge ts mer hjälp i detta ärende

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Sitter mus och tangentbord USB2-portarna och inte i USB3-portarna?

Hur bra och nytt är ditt nätagg?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

USB2 antar jag, vet inte riktigt hur man ser skillnad.

Har ett AX750 Gold 80+ nätagg

Permalänk
Medlem

USB3 är blåa uttag.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Då har jag dem i USB2. Nu är det bara musen som slutar fungera, tangentbordet slutar inte fungera något.

Tror det beror på vilket uttag jag använder, nu använder jag 2olika som sitter ganska långt ifrån varandra. Då är det bara musen som slutar fungera.