Xbox 360 kontroll till Half Life 1?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kontroll till Half Life 1?

Sitter o pillar lite o tänkte nu dra igenom HL igen
Får dock inte igång min xbox kontroll till spelet trotts installerade drivers. Vet att kontrollen är okej då jag testat i andra spel.
Några tankar kring detta prob?

Permalänk
Medlem

mm, spela med mus och tangentbord som en riktig man.

Permalänk
Medlem

Varför inte spela med mus och tangentbord? Sen kan det vara så att spelet är gammalt nog för att inte ha stöd för kontroll.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jag prövade att spela med xbox-kontrollen tidigare men vad jag minns fick jag det inte att funka. Nu har jag ett program som heter Xpadder och med det kan jag programmera Xbox-kontrollen så att den går att använda i HL1 (och andra spel där det inte funkar).

Permalänk
Medlem

Yep, Xpadder är det du ska ha som nämns här ovanför.

Permalänk
Medlem

Jag har kört wii remote i HL1 jag kommer inte ihåg hur dock. En kompis hjälpte mig.

Permalänk
Medlem

Grymt, gubbar.. Xpadder funkar såååå bra. Anledningen till att jag vill köra kontroll är för att jag sitter på min htpc. Almänt mysigt att spela igenom dom gamla sköna spelen framför tvn
Tack för svaren

Permalänk

Sitter också framför HTPC:n. Xpaddern är grym till det. Missa inte att konfigurera en profil i Xpadder som funkar för att styra vanliga kommandon i Windows så att du kan använda xbox-kontrollen som HTPC-kontroll. Eller varför inte en XBMC-profil om du kör det på din HTPC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Sitter också framför HTPC:n. Xpaddern är grym till det. Missa inte att konfigurera en profil i Xpadder som funkar för att styra vanliga kommandon i Windows så att du kan använda xbox-kontrollen som HTPC-kontroll. Eller varför inte en XBMC-profil om du kör det på din HTPC.

Precis vad som har hänt mig. Funkat kalas bra. Tackar för tipset dock. God fortsättning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

om jag vill spela ett spel med stöd för kontroll fast jag vill köra om D-pad korset på min xbox 360 kontroll, hur gör jag då?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

märkte att det blev otydligt. jag vill alltså att D-paden ska vara 1-2-3-4 om ni fattar?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!